@alnik
ocigledno nikada nisi vozio dizel sa atmo motorom ,da jesi onda bi znao sta je dizel i koliko je losiji od benzinca atmo,i non stop guras dizel(TURBO) sa benzincem atmo...
ovo bi trebalo da se iseche i ubaci u onu temu "babe zabe kornjace itd"...
Pa malopre covek poredi po potrosnji turbodizele sa benzincima, pa sam pretpostavio da je tema o tome - moderni dizeli protiv modernih benzinaca i zasto su dizeli sve popularniji.
I nije istina da nisam vozio atmo dizel, vozim ga svaki dan - sve do 1600-1700 obrtaja kada se ukljuci turbo.
moze svuda gde i Golf dizel 1,sa manje buke i dima.
ja ne podcenjujem ( ovo "nipodistavam": ,neznam sta je..nije mi pri ruci recnik ) dizele ,ja samo podcenjujem "narodne automobile" i njihovu ikonografiju.
Da, nipodastavam i poTcenjujem (podseti se gramatike) je isto. Ako imas problem sa VW, a ti se obrati psihologu, ja ta kola obozavam jer su fantasticna.
Nedavno sam bio u Crnoj Gori na letovanju i tamo ima dosta zakonski nedopustivih uspona. Jedan uz koji sam terao kola je bukvalno bio oko 50ak stepeni - nisam mogao da verujem. Pre mene krene neki benzinac i covek mu ga daje po gasu da istera. Onda ja krenem svojim TDIem i bukvalno sa pola gasa (istina u prvoj) bez muke isteram. E tu covek shvati sta je obrtni momenat, sta je dobar motor i koliko je dobro kada sve to imas uz dosta manju potrosnju u odnosu na benzince koje sam pre vozio.
pa jeste tema za psiholoski forum.
ti sad pricas o le manu i tako to ..ti si ga obozavao i dok nije bilo audija sa dizelom na le manu. tako da to nema veze.
ti mislis da je wv izmislio dizel ? nerazumem ?
mislis da zato sto mi auto ima 45 konja,nebi trebao ni da pisem na ovom forumu ?
sad dal imam ili nemam problem sa wv ,mogutje.
ali vetjina ZAGRIZENIH wv-ovaca ,imaju problema sa svima ostalima.i sto je najgore tu je automobil i saobratjaj,samo vrh ledenog brega.
to SVAKO ovde zna,ali nepricamo o tome..jer i nije za auto forum
Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.
Evo da ti objasnim - cena na trzistu se definise odnosom ponude i potraznje. Kada potraznja za gasom poraste, porasce mu i cena sto ce ga dovesti na nivo iznad dizela, mozda cak i benzina. Da vozaca na gas ima isto kao vozaca dizela - cena gasa bi bila takva da je dizel isplativiji. Sad je jasno?
nije. eto kako mi je profesor jasarevic sa rudarskog fakulteta u zagrebu bio suradnik a i prijatelj mi je (izmedju ostalog), imao sam priliku pricati s njim u vezi plina. plin je nusproizvod kod naftnih busotina. u pravilu ga ima u busotinama puno vise nego nafte. racuna se da ga ima 3 x vise nego nafte. bit koriscenja plina je da ga se koristi tamo gdje ga se moze koristiti. tamo gdje je nafta nezamjenjiva, razumijem zasto se ne koristi plin. znaci, nafta i derivati nafte su uobicajeni u brodskom prometu, avio prometu, kemijskoj industriji... zasto je kina i indija najveci uvoznik nafte? zbog industrije (kemijska industrija).
sve razumne drzave forsiraju osobna vozila na benzin/plin kombinaciju da se oslobode naftni resursi za industriju. stoga, da je vise korisnika plina, plin ne bi imao vecu cijenu. pa samo mali dio potrosnje nafte odlazi na potrosnu motornih vozila.
"Your eyes look a little red son... have you been hitting VTEC??"
Stvarno nevidim gde je to jedan moderan dizel jeftiniji od benzinca:
Zamisli lepo se vozis u nekoj JTD-u i stedis cak i do 100E mesecno na gorivu. Kad ono krajem godine rikne ti lamela i plivajuci zamajac i ti se lepo oprostis od jedno 1000-1300E.
Taman lepo to popravis i vozis se dalje do leta ono ide auto ko zmaj kad, pocne da ide jako lose i da trosi vise od 4.569865l na 100km i ti tu konstatujes da mu je riknuo protokomer ...
Odes do Crne Gore i tamo na nekoj uzbrdici on pocne da trokira. Tu lako ustanovis da je riknuo na srecu samo prvi i treci injektor, kao i da pumpu treba pogledati i tu se rastanes sa jedno 1500E...
Svega obvoga gore nebi bilo da si umesto JTD-a uzeo neku alfu 2.0ts i lepo povremeno zamenio protokomer ili sredio varijator faze (sve nekih 200-300E).
Sve u svemu noviji dizel (TDI, JTD i slicno) je po meni neisplativa skalamerija koja dok je nova jos i radi kako treba a kad pocne da riknjava (vecina ovih uvezenih su upravo u tom stadijumu) treba od nje bezati =]
Nedavno sam bio u Crnoj Gori na letovanju i tamo ima dosta zakonski nedopustivih uspona. Jedan uz koji sam terao kola je bukvalno bio oko 50ak stepeni - nisam mogao da verujem. Pre mene krene neki benzinac i covek mu ga daje po gasu da istera. Onda ja krenem svojim TDIem i bukvalno sa pola gasa (istina u prvoj) bez muke isteram. E tu covek shvati sta je obrtni momenat, sta je dobar motor i koliko je dobro kada sve to imas uz dosta manju potrosnju u odnosu na benzince koje sam pre vozio.
e sad, dolazimo na ono sto ja zovem pojam "lubenicar". dakle kako nemam prikolicu za voznju paprika do trznice, niti vozim brdo lubenica u karavanu (od milja naziv za karavane mi je "lubenicar") obrni moment mi je nesto sto spada u klasu dodatne beskorisne opreme (mrezica za sitni teret u gepeku - primjer skode). inace, shvati me, privatno imam coupea sa 124 ks (po knjizici vozila). posjedujem i drugo vozilo (gradski autic). sad zamisli coupe-a sa td motorom i prednosti takvog vozila. i zamisli mali shoopkoliki gradski auto sa td motorom. jelda nema smisla?
svatko ima svoje razmisljanje kada kupuje vozilo, ja imam na umu namjenu auta. koji ce mi q karavan tedei s brdo obrtnog momenta kad: nema dovoljno parkirnih mjesta; ne svercam pljuge/kineze/papriku/lubenice. to je valjd ostalo od onoga: moram imat veci auto od susjeda? ili sto?
osim toga, urbano stanovnistvo u razvijenim zemljama kupuje male, lagane gradske automobile. zbog toga sto netko jednom godisnje ode na godisnji odmor bi trebali kupovati tedei karavane od po 2 t tezine? po toj logici bi trebali i kupiti vikendicu....ne shvacam. ali nema veze, ti vjerujes u teoriju da je tedei super. evo nisam htio, ali bas si me natjerao da slikam kak je tedei superioran motor. uslikao sam sloj od 4 cm zvucne izolacije izmedju kabine i motora (a ima jos jedan sloj s vanjeske strane prema motoru.
"Your eyes look a little red son... have you been hitting VTEC??"
Stvarno nevidim gde je to jedan moderan dizel jeftiniji od benzinca:
Zamisli lepo se vozis u nekoj JTD-u i stedis cak i do 100E mesecno na gorivu. Kad ono krajem godine rikne ti lamela i plivajuci zamajac i ti se lepo oprostis od jedno 1000-1300E.
Taman lepo to popravis i vozis se dalje do leta ono ide auto ko zmaj kad, pocne da ide jako lose i da trosi vise od 4.569865l na 100km i ti tu konstatujes da mu je riknuo protokomer ...
Odes do Crne Gore i tamo na nekoj uzbrdici on pocne da trokira. Tu lako ustanovis da je riknuo na srecu samo prvi i treci injektor, kao i da pumpu treba pogledati i tu se rastanes sa jedno 1500E...
Svega obvoga gore nebi bilo da si umesto JTD-a uzeo neku alfu 2.0ts i lepo povremeno zamenio protokomer ili sredio varijator faze (sve nekih 200-300E).
Sve u svemu noviji dizel (TDI, JTD i slicno) je po meni neisplativa skalamerija koja dok je nova jos i radi kako treba a kad pocne da riknjava (vecina ovih uvezenih su upravo u tom stadijumu) treba od nje bezati =]
I sve to sto pricas pada u vodu kada benzinac odradi 2 generalke dok dizelas odradi jednu. Plus, ovo sto pricas je preuvelicano i na mojim kolima se nista od toga nije desilo za 130 i kusur hiljada km. Malo li je. Neki benzinci vec tada odrade generalnu.
@zoranbg
Samo ti mrzi VW, imas i zasto, ipak je to klasa.
@coco
Gradski automobil je samo termin koji ljudi koriste da opravdaju sto su kupili kola za socijalnu cenu. Pa neka idem i jednom godisnje van grada, hocu da se osecam kao covek na autoputu, a ne da vozim malo go*ance od 1200 kubika i 800 kila.
AKo ti je buka argument protiv dizela, ok, taj argument ima smisla, ali covek napravi kompromis zbog svih drugih stvari koje su meni licno bitnije - ekonomicnost i snaga bez turiranja. Zovi ti to lubenicarem, kamionom, kako hoces, meni prija cinjenica da ne moram da zujim da bih osetio snagu.
vozio sam i običnog (atmosferskog) dizela i HDI.
Razlika je nebo i zemlja. Ja vozim yugo, malo nafilovan ali ne bitno, vozim jer to volim, mogao sam da imam i neki 1.6 opel ili nešto slično, jednostavno volim yugo, za ono što mi treba radi posao.
Nema čoveka koji može da kaže da nove generacije dizel motora ne valjaju. Prelaze lagano 300 000 km ako se voze normalno. Manje troše.
Pouzdaniji su.
Sve to je važilo i za stare dizele stim da su stari dizeli bili bučniji i sa manje snage.
A kada se dogodi da crkne plivajući zamajac ili dizna ili nešto treće onda je problem i to je ono što me baš i ne oduševljava kod novijih dizela a kada se na sve to doda kvalitet goriva onda je jasno zašto je benzin bolji tj automobili na benz.
Moj dobar prijatelj vozi HDI 2.0 PSA 307 SW i za sada nema nikakvih problema. Auto je prešao 180 - 190 000 km naravno bez kvarova. Sada mu je majstor rekao da je zamajac malo zeznut ali da neće biti problema ako ga ne bude u I i II "cepao" što ovaj naravno neće da radi, čovek vozi normalno.
I to će da traje.
A letos smo putovali preko debelog brda, u Srbiji, ja sa y55 malo sređenim a on sa svojim P307SW 2.0HDI i iskreno, nije on baš nešto posebno mogao da me dere.
Možda zato što ja malo bolje znam put, a možda sam ja mnogo više forsirao, uglavno, ne retko sam ga gubio iz retrovizora. Jeste, Y je bio stalno u crvenom od 5000 - 6000 rpm ali, šta sada, zato je napravljen, ja volim da se vrti...
@coco
Gradski automobil je samo termin koji ljudi koriste da opravdaju sto su kupili kola za socijalnu cenu. Pa neka idem i jednom godisnje van grada, hocu da se osecam kao covek na autoputu, a ne da vozim malo go*ance od 1200 kubika i 800 kila.
AKo ti je buka argument protiv dizela, ok, taj argument ima smisla, ali covek napravi kompromis zbog svih drugih stvari koje su meni licno bitnije - ekonomicnost i snaga bez turiranja. Zovi ti to lubenicarem, kamionom, kako hoces, meni prija cinjenica da ne moram da zujim da bih osetio snagu.
sad si ga tovaris bez veze i kuzim sad pojam "balkanskog mentola". koji q sam i uopce ulazio u raspravu s traktoristom
"Your eyes look a little red son... have you been hitting VTEC??"
@coco
Gradski automobil je samo termin koji ljudi koriste da opravdaju sto su kupili kola za socijalnu cenu. Pa neka idem i jednom godisnje van grada, hocu da se osecam kao covek na autoputu, a ne da vozim malo go*ance od 1200 kubika i 800 kila.
AKo ti je buka argument protiv dizela, ok, taj argument ima smisla, ali covek napravi kompromis zbog svih drugih stvari koje su meni licno bitnije - ekonomicnost i snaga bez turiranja. Zovi ti to lubenicarem, kamionom, kako hoces, meni prija cinjenica da ne moram da zujim da bih osetio snagu.
sad si ga tovaris bez veze i kuzim sad pojam "balkanskog mentola". koji q sam i uopce ulazio u raspravu s traktoristom
Samo ti vredjaj i vozi to svoje zuto sr*nje, kako te nije blam da se sa tim pojavis u gradu? Ja kad vidim takva kola odma pomislim - vidi lozanu. Jel ti nisi na Balkanu - jesi i to balkanska prizana najgora. Pazi, kupio kupe sa onim najgorim dzukackim spojlerom (i to ZUT) i jos se hvali time.
Moj dobar prijatelj vozi HDI 2.0 PSA 307 SW i za sada nema nikakvih problema. Auto je prešao 180 - 190 000 km naravno bez kvarova. Sada mu je majstor rekao da je zamajac malo zeznut ali da neće biti problema ako ga ne bude u I i II "cepao" što ovaj naravno neće da radi, čovek vozi normalno.
I to će da traje.
A letos smo putovali preko debelog brda, u Srbiji, ja sa y55 malo sređenim a on sa svojim P307SW 2.0HDI i iskreno, nije on baš nešto posebno mogao da me dere.
Možda zato što ja malo bolje znam put, a možda sam ja mnogo više forsirao, uglavno, ne retko sam ga gubio iz retrovizora. Jeste, Y je bio stalno u crvenom od 5000 - 6000 rpm ali, šta sada, zato je napravljen, ja volim da se vrti...
dobra su to kola tj motori
))) Tebi nije dobro. Vozio si stalno na 5000-6000? Pa reci cu ti zasto te covek nije pratio - stvar je cisto psiholoska. Zasto bi?
Ti zaista poredis masinu od 55 konja sa masinom od 140?? Tell me it ain't so.
Jos samo jedan podatak, s tim sto nista ne pokusavam da dokazem, samo iznosim cinjenice. Posto u kuci zena vozi OPEL CORSU C 1.7DTI 2002 god a ja BMW 3 COMPACT 316ti isto 2002god(ko ne zna 1.8) sa automatskim i steptronic menjacem. E sad necu da poredim babe i zabe jer corsa ima 75KS a BMW 115ks i corsa ide kako ide a BMW ipak ide "malo" bolje. E sad, u kosu sipam 40lit i predjem oko 600-650km po gradu a u BMW sipam i sipam i sipam. Prosecna potrosnja na kompu je oko 16,2lit/100km po gradu sto je za taj motor bas mnogo. I da naglasim - NE NIJE U KVARU, sve radi savrseno!!! Jednostavno guta! Na sve to treba jos samo dodati da su motori naravno 1.7 i 1.8 Diz ima turbinu, benz nema turbinu.
A sad sam se setio jos jednog primera, upredite PUNTO1.2 (65KS) i na pr. CLIO 1.5DCI (isto 65KS) KLIO ce pojesti PUNTA u svakom pogledu a pri tome nema turbinu (bar mislim da nema - OVAJ OD 65ks). Mali ide kao lud a potrosnja na otvorenom manja od 4lit.
A mozemo da pogledamo i ALFU 159M JTD koja ima brdo KS-a, a motor 1.9 a potrosnja na 170km/h negde oko 5lit. Sta cemo sad?
Jos samo jedan podatak, s tim sto nista ne pokusavam da dokazem, samo iznosim cinjenice. Posto u kuci zena vozi OPEL CORSU C 1.7DTI 2002 god a ja BMW 3 COMPACT 316ti isto 2002god(ko ne zna 1.8) sa automatskim i steptronic menjacem. E sad necu da poredim babe i zabe jer corsa ima 75KS a BMW 115ks i corsa ide kako ide a BMW ipak ide "malo" bolje. E sad, u kosu sipam 40lit i predjem oko 600-650km po gradu a u BMW sipam i sipam i sipam. Prosecna potrosnja na kompu je oko 16,2lit/100km po gradu sto je za taj motor bas mnogo. I da naglasim - NE NIJE U KVARU, sve radi savrseno!!! Jednostavno guta! Na sve to treba jos samo dodati da su motori naravno 1.7 i 1.8 Diz ima turbinu, benz nema turbinu.
A sad sam se setio jos jednog primera, upredite PUNTO1.2 (65KS) i na pr. CLIO 1.5DCI (isto 65KS) KLIO ce pojesti PUNTA u svakom pogledu a pri tome nema turbinu (bar mislim da nema - OVAJ OD 65ks). Mali ide kao LUD a potrosnja na otvorenom manja od 4lit.
A mozemo da pogledamo i ALFU 159M JTD koja ima brdo KS-a, a motor 1.9 a potrosnja na 170km/h negde oko 5lit. Sta cemo sad?
Ma dovoljna je sama pomisao da sam ja u svoj Passat sipao pun revervoar (70 litara je zapremina) u Crnoj Gori, resetovao kilometrazu i presao prvo 600 km do Beograda, pa onda u gradskoj i kombinovanoj voznji punio tek na 950 km (mogao je i preko 1000 da ide). Ej, 1000 i kusur km nezavisnosti. To je kraj price. Da sam gastos iz Nemacke, mogao bi autoputem sve vreme da vozim dzaba. Preko 1200 km bez problema.
Comment