Pohvalno je to. No moras biti realan. Identitet ti je u krizi. Tu i tamo posjetim koji veci grad diljem USA i uvijek radim mali statisticki proracun.
Secem ulicom i brojim aute na jednom gradskom bloku, zatim na nekom drugom bloku. Prije deset god. u San Francisko-u 80% uvoznih i 20% domacih. Azijska i Hispano populacija voze 80% uvozne automobile. Crnacko stanovnistvo koje se zaklinjalo na GM i Cadillac, pocelo je voziti Honde i Toyote, a da ne govorimo o Kia i Hunday, imucniji kupuju cak i Saab. Dostavne sluzbe, cvjecarnice, people movers, mali biznisi kupuju Sprintere i nemogu se nacuditi ustedama u gorivu, da ne govorimo da se dvometras moze uspraviti u njemu. Nissan prodaje svoje 4cyl. dizel motore u kamionetima i vozilima za slep sluzbu. US V8 dizeli u istim aplikacijama se ne mogu takmiciti. Omjer se stano mijenja u korist uvoznih marki, vec i ruralna Amerika popusta.
Kao sto rekoh vec prije, velika trojka ce morati pogledati istini u oci i zasukati rukave. Dizajn, kvalitet i pouzdanost, potrosnja. Americko stanovnistvo je vec odavno napustilo vlastitu ideju zvanu "buy domestic".
Ko sto rece Brick, globalizacija je dvosjekli mac, ovaj put amerima je glava na panju.
Jako malo crnaca vozi importe, posebno Japanske. Po koji Lexus i to je to. Medju crncima i dalje su glavni Chevy Tahoe i slicni.
Van trziste se deli na Ford Econoline i sve ostale. Econoline ima ubedljivo najvise na ulicama, moze se videti po koji Chevy Express i stariji Dodge Ram Wagon, a Sprintera ima jako malo. To su cinjenice. Ford je prosle godine prodavao ~15,000 Econoline mesecno, a Dodge je jedva prelazio 2,000 cifru sa Sprinterom.
Slep sluzbe najvise koriste Americke dizele (Ford PowerStroke, Chevy Duramax, Dodge Cummins). O kom Nissanovom dizelu ti pricas? Jer ni Frontier ni Titan nemaju dizel.
Nisi shvatio. Ja navodim trendove. Sprinter je tek usao na trziste. Iako je dvostruko skuplji, bolji je s obzirom na potrosnju i dugovjecnost.
Meni je servis auta profesija i dnevni kruh i nemam "identitet" marku.
Ekonoline je leader na trzistu zato jer nema evropljana i japanaca. Sprinter je otvorio vrata, a nedaj boze da se Toyota dosjeti da udje u taj segment. Pocekaj malo, americki strah od dizela ce popustiti pred beneficijama i visokim cijenama goriva. u Wisconsinu je benzin proslog ljeta dosao na $3.00, sto je tri puta vise nego prije 15 godina. Place nisu isle tri puta. Da ne govorimo o porastu enrgije, zdravstva i robe opce potrosnje. Koliko se prezaduzena Amerika moze jos zaduzivati i dali ce doci na ideju da treba stedjeti na gorivu?
Nissan-ov diesel motor u dvotonskim kamionetima kao UD. Koristeni i kao platforma za vozila vucne sluzbe. Nije toliko ucestao u slep sluzbama,no ima ih i daleko su bolji. Moj kolega Pero imao sve vrste i zna se sto je bolje a sto losije.
Horsepower, ok..ajde opusteno..
Prestani vise da suludo branis americku autoindustriju koja je totalno poklekla pod naletom Japanaca.
Ljudi se totalno okrecu Japanskim autima, dzipovima, SUV-ima...pa cak i pick up-ovima.Naravno da ima velikih patriota i onih koji samo priznaju americko..ali je njih dosta manje..i sve ce manje da ih bude.Mada cak i oni koji su i dalje ubedjeni da samo amerikanci mogu da naprave dobar pick up mi je reklo da ako bi hteo (sportski) auto svakako bi uzeo Japanski (NE americki) auto ali kao, pick up je jos uvek na strani amera.Medjutim..to je sve markting...Stoji da je taj segment japanskoj auto industriji novina ali...kao i za ostalo, jako brzo se prilagodjavaju i ulaze u te vode, tako da ce i ta situacija sa pick up-ovima da se promeni.Kao sto je @Vudriga reko, a istu pricu ti je posmenuo i Starac vujadin kad je bio u US...samo pogledaj na ulicama sta se i koliko vozi.Izbaci recimo da brojis pick u-ove i fokusiraj se na aute.Pogledaj koliko ima Toyoti, Hondi\Acura, Nissan\Infinity, Mazde...pa pogledaj i prebroji americk automobile.
Znam kako je kad volis odredjeni brand..i znam da boli, ali jbg..to je realnost.
Toyota i honda delaership-ovi prodaju daleko vise automobila nego mi.Musterije dodju da vide kakvu ponudu imamo..konstatuju koliko su Japanci bolji, kvalitetniji, stedljiviji..koliko je garancija daleko bolja i odlaze i kupuju Toyote, Honde, Nissan-e...
Nisi shvatio. Ja navodim trendove. Sprinter je tek usao na trziste. Iako je dvostruko skuplji, bolji je s obzirom na potrosnju i dugovjecnost.
Meni je servis auta profesija i dnevni kruh i nemam "identitet" marku.
Ekonoline je leader na trzistu zato jer nema evropljana i japanaca. Sprinter je otvorio vrata, a nedaj boze da se Toyota dosjeti da udje u taj segment. Pocekaj malo, americki strah od dizela ce popustiti pred beneficijama i visokim cijenama goriva. u Wisconsinu je benzin proslog ljeta dosao na $3.00, sto je tri puta vise nego prije 15 godina. Place nisu isle tri puta. Da ne govorimo o porastu enrgije, zdravstva i robe opce potrosnje. Koliko se prezaduzena Amerika moze jos zaduzivati i dali ce doci na ideju da treba stedjeti na gorivu?
Nissan-ov diesel motor u dvotonskim kamionetima kao UD. Koristeni i kao platforma za vozila vucne sluzbe. Nije toliko ucestao u slep sluzbama,no ima ih i daleko su bolji. Moj kolega Pero imao sve vrste i zna se sto je bolje a sto losije.
Ako je tek usao na trziste, kako znas da je dugotrajan?
I nije bas nov, proslo je 3 godine od kada se pojavio u Americi. I pored toga, Dodge je prosle godine prodao oko 19,000 Sprintera. Jako mal broj da bi predstaljao konkurenta, bolje bi im bilo da su ostavili Ram Wagon. Toyota nema sta da trazi u Van kategoriji, isto kao sto nema sta da trazi u Pickup i SUV kategoriji. To su kategorije gde su Amerikanci toliko dominantni da skupis sve importe pickupe u Americi nebi ih bilo vise od samog Forda.
Dizeli nemaju sta da traze u Americi. Zasto bi kupovao dizela kad je dizel skuplji od benzina, a pritom dizel auti su daleko skuplji od auta na benzin? To je lose-lose situacija. Radije cu kupiti hybrid, koji mozda kosta i ima potrosnju kao dizel, ali je benzin za dobrih $.50 jeftiniji od dizela.
Benzin jedno vreme jeste bio $3.00, ali sad je $2.20. I opet, to je Wisconsin gde su cene goriva ubedljivo najskuplje u celoj Americi. Opet, to nece naterati kompanije da prave dizele vec samo - hybride.
Horsepower, ok..ajde opusteno..
Prestani vise da suludo branis americku autoindustriju koja je totalno poklekla pod naletom Japanaca.
Ljudi se totalno okrecu Japanskim autima, dzipovima, SUV-ima...pa cak i pick up-ovima.Naravno da ima velikih patriota i onih koji samo priznaju americko..ali je njih dosta manje..i sve ce manje da ih bude.Mada cak i oni koji su i dalje ubedjeni da samo amerikanci mogu da naprave dobar pick up mi je reklo da ako bi hteo (sportski) auto svakako bi uzeo Japanski (NE americki) auto ali kao, pick up je jos uvek na strani amera.Medjutim..to je sve markting...Stoji da je taj segment japanskoj auto industriji novina ali...kao i za ostalo, jako brzo se prilagodjavaju i ulaze u te vode, tako da ce i ta situacija sa pick up-ovima da se promeni.Kao sto je @Vudriga reko, a istu pricu ti je posmenuo i Starac vujadin kad je bio u US...samo pogledaj na ulicama sta se i koliko vozi.Izbaci recimo da brojis pick u-ove i fokusiraj se na aute.Pogledaj koliko ima Toyoti, Hondi\Acura, Nissan\Infinity, Mazde...pa pogledaj i prebroji americk automobile.
Znam kako je kad volis odredjeni brand..i znam da boli, ali jbg..to je realnost.
Toyota i honda delaership-ovi prodaju daleko vise automobila nego mi.Musterije dodju da vide kakvu ponudu imamo..konstatuju koliko su Japanci bolji, kvalitetniji, stedljiviji..koliko je garancija daleko bolja i odlaze i kupuju Toyote, Honde, Nissan-e...
Amerika je poklela pod napadom Toyote, ne Japanaca.
Reci mi jednu kategoriju u SUV ili Pickup gde je Japanska kompanija ispred Americke. Mozda jedino mid-size gde se Tacoma dobro prodaje, ali nije nista bolja od Colorada i Dakote.
Zasto da prestanem brojiti pickupe i SUV? I oni su vozila, zar ne? Zasto treba gledati samo kategorije gde su Amerikanci losiji? Kako bi bilo kad bi ja rekao da poredimo prodaju Mitsubishia i Suzukija sa Amerikancima?
Japanci stedljiviji i da nude bolju garanciju? Mora da je jeftinije dati $25,000 za V6 Accord nego $20,000 za V6 Sonatu ili Fusion. Jedino Mitsubishi od Japanaca ima garanciju kao Amerikanci, a sam znas da GM nudi 10 godina/100,000 milja. Pored toga, jedino GM je i dalje broj 1 u Americi, a slede Toyota, Ford i Chrysler. Tako da te price da ima vise Nissana i Hondi na putu su daleko od istine.
Ljudi ima dosta veze i o kom delu USA se priča. To je ipak ceo kontinent.
U bogatijim delovima zemlje, mnogo više ima japanaca i evropljana. U ruralnim i siromašnijim mestima po USA (tamo gde svaka ulica ima svoju vrstu crkve) japanaca i nema baš mnogo.
U Indijani sam bio u jednoj kući gde voze Mercury par godina star, možda i nov, Saturn 10ak godina star, i mali Chevy Geo Prizm. A inače u tom mestu u Indijani sam video toliku količinu Saturna da sam se zaprepastio i inače nije baš bilo lako videti japanca, osim u nekom pimp my ride fazonu.
Opet sa druge strane na Cape Codu (praktično najistočniji - za mene najcivilizovaniji - deo amerike) treba se načekaš da vidiš amera i to je obično neki stari model ili neki koji nema Massachusetts tablica. Uglavnom japanci ili evropljani. Drugar je imao Mazda truck i dok sam ja bio tamo, zamenio ga za Toyotu Tacomu. Drugi je imao civica i cherokee, i dvoje dece i onda je dobio blizance i nije ni razmišljao o nekoj američkoj varijanti sa 7 sedišta - bilo je ili Toyota ili Honda, umesto jeepa. Treći je opet iz porodice u kojoj voze Toyote poslednjih 30 godina. Četvrti ima Cherokee samo zbog 4x4... rekao je kad se preseli da uzima BMW. Na parkingu od restorana automobili do 40k dolara su japanci, preko su evropljani. Na parkingu za zaposlene, već sam okačio sliku, znalo je da bude 11 od 13 japanaca... Na ta dva parkinga se inače viori desetak američkih zastava... sve patriote... do mojega...
Meni je samo krivo što se ovde priča o prodajama i milijardama, a ne o kvalitetu. Moje mišljenje da su USA kola previše tehnološki zaostala i previše nekvalitetno urađena da bi opstala, pre ili kasnije, moraju da nestanu.
I to jednostavno nije samo kod automobila. Svaki predmet proizveden u USA je kvalitetom daleko iza onih koji nose nalepnicu "Made in Germany" ili "Made in Japan", za šta god da se uhvatite je tužnog kvaliteta, jer je se prodaja robe i onako zasniva na glupavim kupcima i prodavcima koji što pre žele da uzmu pare i da nestanu. Tradicija je ono što nemaju i tradicija je ono što će ih ubiti.
Amerika je poklela pod napadom Toyote, ne Japanaca.
Netacno..!Da ponovim - pod napadom JAPANCA!.Te statistike koje ti vodis po forumima, ili ti je prof. na collegu reko nemaju veze.Ja znam sta nama pricaju i salju sami ljudi iz GM-a.Vec sam pricao ovde da nam stiozu dopisi da pokusavamo ljude da hvatamo na PATRIOTIZAM da bi kupili silverado jer im JAPANCI oduzimaju sve vise mustrija.ZNaci..stiglo nam DIREKTNO iz GM-a.OK?Ili...opet imas neki argument?
Originally posted by Horsepower
Reci mi jednu kategoriju u SUV ili Pickup gde je Japanska kompanija ispred Americke. Mozda jedino mid-size gde se Tacoma dobro prodaje, ali nije nista bolja od Colorada i Dakote.
Zasto da prestanem brojiti pickupe i SUV? I oni su vozila, zar ne? Zasto treba gledati samo kategorije gde su Amerikanci losiji? Kako bi bilo kad bi ja rekao da poredimo prodaju Mitsubishia i Suzukija sa Amerikancima?
Reko sam...nisi ukapirao.OK...broje se...ali posto su trenutno ameri jos uvek dominantni u prodaji pick up-ova jer su Japanci novi u tome, reko sma ti da za trenutak pustis na stranu njih i pogledas aute.Jer...sto se tice auta...nekad je bilo neuporedivo vise amrickih auta dok je sada daleko drugacije.Isto ce da se desi i sa pick up-ovima...Znaci..amerikacni i dalje drze veci deo kolaca sto se tice pick up modela..ali daleko manje nego sto je pre bilo...a u buducnosti..."kriva" na grafikonu ce da ide ostro na gore u korist japanaca.
Originally posted by Horsepower
a sam znas da GM nudi 10 godina/100,000 milja. Pored toga, jedino GM je i dalje broj 1 u Americi, a slede Toyota, Ford i Chrysler. Tako da te price da ima vise Nissana i Hondi na putu su daleko od istine.
Odakle ti to za GM garanciju GM nudi smesnih 3 godine i 36k milja ili 4 godine i 50k milja (zavisno za koji brand) bumper-to-bumper i od pre dva meseca su uveli 5 godina i 100.000 milja ali samo na powertrain i road assistance.
A 10 godina i 100k milja pored MItshu-a ima i Hyundai i Kia...a ostali japanci su 6/7 godina i 60-75k milja.
Netacno..!Da ponovim - pod napadom JAPANCA!.Te statistike koje ti vodis po forumima, ili ti je prof. na collegu reko nemaju veze.Ja znam sta nama pricaju i salju sami ljudi iz GM-a.Vec sam pricao ovde da nam stiozu dopisi da pokusavamo ljude da hvatamo na PATRIOTIZAM da bi kupili silverado jer im JAPANCI oduzimaju sve vise mustrija.ZNaci..stiglo nam DIREKTNO iz GM-a.OK?Ili...opet imas neki argument?
Koji ostali Japanci? Da nece mozda Mitsubishi ili Suzuki da skine GM? Honda i Nissan su solidni, ali ne dovoljno dobri.
Od kojih to Japanskih konkurenata Silverado gubi prodaju? Od Titana koji je jako problematican ili od Ridgeline koja da nije smesna bila bi zalosna? Tundra nije losa, ali njena prodaja od 150,000 godisnje nije nista prema 850,000 od Silverada.
Reko sam...nisi ukapirao.OK...broje se...ali posto su trenutno ameri jos uvek dominantni u prodaji pick up-ova jer su Japanci novi u tome, reko sma ti da za trenutak pustis na stranu njih i pogledas aute.Jer...sto se tice auta...nekad je bilo neuporedivo vise amrickih auta dok je sada daleko drugacije.Isto ce da se desi i sa pick up-ovima...Znaci..amerikacni i dalje drze veci deo kolaca sto se tice pick up modela..ali daleko manje nego sto je pre bilo...a u buducnosti..."kriva" na grafikonu ce da ide ostro na gore u korist japanaca.
Kako novi, pa Tacoma postoji jos od '35. Tundra je nedavno predstavljena, ali tu je pre bio T-100. Japanci su uvek imali male pickupe.
Amerikanci su tek sredinom 1990ih poceli prodavati ogromne cifre pickupa, pre nije bio ovakav slucaj. Evo ti jedan primer. Ford je prosle godine prodao 901,xxx F-Series, a pre 20 godina (1985) je prodao 550,xxx. I ta 1985 je bila odlicna godina za Ford kad je rec o pickupima. Tako da ne samo da Japanci ne stizu vec su Amerikanci jos vise odmakli.
Odakle ti to za GM garanciju Sokiran GM nudi smesnih 3 godine i 36k milja ili 4 godine i 50k milja (zavisno za koji brand) bumper-to-bumper i od pre dva meseca su uveli 5 godina i 100.000 milja ali samo na powertrain i road assistance.
A 10 godina i 100k milja pored MItshu-a ima i Hyundai i Kia...a ostali japanci su 6/7 godina i 60-75k milja.
U pravu si, rec je od 5 godina, ne 10. Ali je 100,000 milja u pitanju, a tako nesto od Japanaca nude samo Mitsubishi i Suzuki (Hyundai i Kia nisu Japanci).
mislis Daimler koristi Chrysler ime tamo gde mu odgovara za lokalne potrebe, za inace u svemu Mercedes automobil (sasija, motor, menjac, elektronika, itd).
Chrysler nista ne koristi, izbrisan iz privrednog registra kao samostalna firma. jednom recju, prodat, preuzet, bankrotirao.
btw, vlasnika imena Chrysler je DC- Daimler Chrysler sa sedistem u Stutgartu, Nemacka.
sto se tice gubljenja para, Ford je kao Zastava, nacionalni ponos ma sta to bilo pa se vestacki odrzava u zivotu pumpanjem para sa nadom da ce se nekako resiti sustinska dubioza.
niko nije rekao da Ford godinama gubi 2 milijarde dolara mesecno, naprotiv Ford je imao profite.
nezgoda je sto su profiti mali u apsolutnim brojkama kada ih ima, a gubici su nekoliko stotina puta veci kada ih ima.
tako jedan mesec gubitaka je opterecenje za 100 meseci profitabilnog poslovanja.
za Ford nema na vidiku izgleda da se promeni stanje, ne menja se temelj usled koga su nastali gubici, barem tako procenjuju berze gde akcije Forda strmoglavo padaju.
u SAD cak postoji i trend opadanja broja automobila po glavi stanovnika zadnje decenije pa i u relativnom znacenju to znaci suzavanje trzista za sve.
Ford ima u SAD ucesce oko 15% sveukupno, Tojota je presla taj prag cak i u SAD.
na globalnom nivou na najvecim trzistima je jos poraznije po Forda (Evropa, Kina, Indija, bliski Istok).
moje misljenje kao sto sam naveo je da nije problem u kolicini para koju Ford pravi ili ne pravi, vec u poremecenoj strukturi ponudjenih proizvoda koji ne odgovaraju potrebama kupaca ni danas a sve ukazuje i u buducnosti.
trend, da ce energija postajati sve skuplja, da ce usteda te energije biti sve vise motiv pri odluci o buducim investicijama kupaca, o znacaju troska goriva po milji, o temama koje su vec godinama aktuelne u Evropi a koje su Amerikanci prespavali u dubokom snu.
ovakav kakav je Ford nema perspektivu opstanka i to je jasno kao dan, koliko brzo se naprave ostri rezovi i Ford kao kompanija uspe da uhvati korak sa onime sto trziste trazi bice i rezultati oporavka.
Bill Ford je početkom ovog meseca mesto izvršnog direktora i predsednika upravnog odbora Ford-a ustupio Alan-u Mulally, doskorašnjem izvršnom direktoru Boeingovog ogranka zaduženog za komercijalnu avijaciju. Ukoliko izuzmemo Roberta McNamaru koji je na toj poziciji proveo manje od pet nedelja, ovo je prvi put u istoriji da se na čelu kompanije nalazi neko ko ne nosi prezime slavnog izumitelja pokretne trake i masovne motorizacije.
Ford se već duže vreme nalazi u velikim problemima. Od 1997. godine udeo ove kompanije na američkom tržištu smanjen je sa 25% na trenutnih 15%, a cena akcija je pala na manje od polovine vrednosti iz 2001. Očigledno je kompanija, koja je možda i najviše profitirala u bumu SUV vozila tokom devedesetih, potpuno nespremna dočekala nove zahteve tržišta.
U sredu 13. septembra novi šef, koji je na tom mestu sastavio tek prvu celu nedelju, sazvao je hitan sastanak svih odbora da bi se što preciznije utvrdilo tačno stanje u kome se nalazi gigant iz Detroita. Na konferenciji za štampu, koja je usledila dva dana kasnije, konačno je otkriveno do koje mere je Ford u problemima i na koji način nova uprava misli da ga spasi.
Ono što je usledilo iznenadilo je čak i najveće skeptike. Sveukupan gubitak Forda u ovoj godini iznosiće čak 9 milijardi dolara! Jedini profitabilni ogranci su južnoamerički i evropski
ono što je Fordu potrebno je novi "Ford-T" , a ne "mastodonti" sa V8 motorima i masom od tri tone....još malo pa treba papučica ko na dajcu da bi mogao čovek da se popenje unutra.
Da se razumemo ,draži mi je Ford nego Hyndai i slično....,i želim mu oporavak.
Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.
mislis Daimler koristi Chrysler ime tamo gde mu odgovara za lokalne potrebe, za inace u svemu Mercedes automobil (sasija, motor, menjac, elektronika, itd).
Chrysler nista ne koristi, izbrisan iz privrednog registra kao samostalna firma. jednom recju, prodat, preuzet, bankrotirao.
btw, vlasnika imena Chrysler je DC- Daimler Chrysler sa sedistem u Stutgartu, Nemacka.
sto se tice gubljenja para, Ford je kao Zastava, nacionalni ponos ma sta to bilo pa se vestacki odrzava u zivotu pumpanjem para sa nadom da ce se nekako resiti sustinska dubioza.
niko nije rekao da Ford godinama gubi 2 milijarde dolara mesecno, naprotiv Ford je imao profite.
nezgoda je sto su profiti mali u apsolutnim brojkama kada ih ima, a gubici su nekoliko stotina puta veci kada ih ima.
tako jedan mesec gubitaka je opterecenje za 100 meseci profitabilnog poslovanja.
za Ford nema na vidiku izgleda da se promeni stanje, ne menja se temelj usled koga su nastali gubici, barem tako procenjuju berze gde akcije Forda strmoglavo padaju.
u SAD cak postoji i trend opadanja broja automobila po glavi stanovnika zadnje decenije pa i u relativnom znacenju to znaci suzavanje trzista za sve.
Ford ima u SAD ucesce oko 15% sveukupno, Tojota je presla taj prag cak i u SAD.
na globalnom nivou na najvecim trzistima je jos poraznije po Forda (Evropa, Kina, Indija, bliski Istok).
moje misljenje kao sto sam naveo je da nije problem u kolicini para koju Ford pravi ili ne pravi, vec u poremecenoj strukturi ponudjenih proizvoda koji ne odgovaraju potrebama kupaca ni danas a sve ukazuje i u buducnosti.
trend, da ce energija postajati sve skuplja, da ce usteda te energije biti sve vise motiv pri odluci o buducim investicijama kupaca, o znacaju troska goriva po milji, o temama koje su vec godinama aktuelne u Evropi a koje su Amerikanci prespavali u dubokom snu.
ovakav kakav je Ford nema perspektivu opstanka i to je jasno kao dan, koliko brzo se naprave ostri rezovi i Ford kao kompanija uspe da uhvati korak sa onime sto trziste trazi bice i rezultati oporavka.
[quote:7ifg6rho]Bill Ford je početkom ovog meseca mesto izvršnog direktora i predsednika upravnog odbora Ford-a ustupio Alan-u Mulally, doskorašnjem izvršnom direktoru Boeingovog ogranka zaduženog za komercijalnu avijaciju. Ukoliko izuzmemo Roberta McNamaru koji je na toj poziciji proveo manje od pet nedelja, ovo je prvi put u istoriji da se na čelu kompanije nalazi neko ko ne nosi prezime slavnog izumitelja pokretne trake i masovne motorizacije.
Ford se već duže vreme nalazi u velikim problemima. Od 1997. godine udeo ove kompanije na američkom tržištu smanjen je sa 25% na trenutnih 15%, a cena akcija je pala na manje od polovine vrednosti iz 2001. Očigledno je kompanija, koja je možda i najviše profitirala u bumu SUV vozila tokom devedesetih, potpuno nespremna dočekala nove zahteve tržišta.
U sredu 13. septembra novi šef, koji je na tom mestu sastavio tek prvu celu nedelju, sazvao je hitan sastanak svih odbora da bi se što preciznije utvrdilo tačno stanje u kome se nalazi gigant iz Detroita. Na konferenciji za štampu, koja je usledila dva dana kasnije, konačno je otkriveno do koje mere je Ford u problemima i na koji način nova uprava misli da ga spasi.
Ono što je usledilo iznenadilo je čak i najveće skeptike. Sveukupan gubitak Forda u ovoj godini iznosiće čak 9 milijardi dolara! Jedini profitabilni ogranci su južnoamerički i evropski
[/quote:7ifg6rho]
Odmah da ti kazem da neveruj u sve sto procitas na B92, jer ja sam u njihovim pricama nasao gomilu netacnih stvari kad pisu o automobilima u Americi (bez obzira dali bili Evropski, Japanski ili Americki).
Chrysler kao kompanija jos postoji. Ono sto vidjas u Americi od Chrysler je Americko, ne Evropsko. Americki dizajn, Americki motori.
Ako Ford gubi tolike pare i duguje tolike pare (tvoje reci) kako onda opstaju u biznisu? Ko im daje pare da gube?
I Ford je broj 3 u svetu. Kompanija koju tu kritikujes kako je u velikoj krizi je broj 3 u svetu. Samo Toyota i GM prodaju vise vozila od Forda.
Rekao sam pre da se Fordova situacija ne moze porediti sa Toyotom jer ako cemo gledati Toyotu kao pokazitelj kome ide dobro, a kome ne onda sve i jedna auto kompanija u svetu je u govnima.
ono što je Fordu potrebno je novi "Ford-T" , a ne "mastodonti" sa V8 motorima i masom od tri tone....još malo pa treba papučica ko na dajcu da bi mogao čovek da se popenje unutra.
Da se razumemo ,draži mi je Ford nego Hyndai i slično....,i želim mu oporavak.
Fordov pickup (F-Series) se prodaje bolje nego sto se Model T ikada prodavao. I kosta vise. Zasto bi to menjali?
Svi!Jeste Toyota No.1 , ali i honda i Nissan idu uzlaznom putanjom za razliku od americke konkurencije.
Sta fali Hondinom pick up-u.Meni se bas svdja kako izgleda - robusno.Da li moze da ponese jednu tonu vise ili manje...totalno je nebitno jer smo vec apsolvirali da ogroman deo amerikanca kupuje pick up-ove jer ih voli.Kolega mi je recimo iz Texasa i kaze da tamo "trebao ti pick up ili ne - ti vozis PICK UP".A i sto se tice tog tegljenja, nije nista mnogo losija od konkurencije.Pogledaj nov Toyotin pick up...misis da ce manje da vuce od Silverada ili Ram-a ili Forda?A uz Toyotinu reputaciju..vdecemo ko ce u buduce da preuzme primat i za pick up-ove.
Honda vrlo brzo stice reputaciju...a stize i Nissan...pa videcemo...
Originally posted by Horsepower
Tako da ne samo da Japanci ne stizu vec su Amerikanci jos vise odmakli.
Jel..pa ok..onda su se izgleda ovi u GM-u zahebali nesto...prebrojali se izgleda...pa se greskom uplasili.
Comment