Horsepower, hajde opusti se malo. Ford je u teskoj gabuli, a razlog je slaba prodaja. Ameri pomalo dolaze sebi i kupuju uvozna vozila iz svima poznatih razloga. Uvjetno receno uvozna, svi popularniji modeli se rade u USA. Odnos cijene kvalitete i dizajna je daleko u korist Evrope i Azije. Ameri kao Ameri, samo gledaju kako ce dici brz dolar, pa su zivjeli na starim lovorikama. Totalno u zabludi o svojoj moci. Bin Laden im srusio dva nebodera, i usput jos kojesta, Japanci nekoliko automobilskih kompanija.
Odnos cene i kvaliteta da bude na strani Japanaca ili Evropljanina? Nikad. Japanska i Evropska auta kupuje onaj ko ima para za bacanje i kome nije problem pretplatiti vozilo za nekoliko hiljada dolara.
Ja sam mog F-150 platio $9,000 manje nego da sam kupio Tundru. I imam 7 godina garancije. Znaci, posle tih 7 godina cak i da zamenim motor i menjac - mene je moj Ford izasao daleko jeftiniji nego Toyota.
Uporno su se odbijali prilagoditi promjenama na trzistu jos iz vremena invazije VW-a iz sezdesetih, pa onda Honde iz sedamdesetih. U osamdesetim su pravili nevidjeni skart, gori od modela iz prethodne decenije i sve to dok je svaki sljedeci japanski model bio bolji i bolji.
Kakav way forward? Pogresna poslovna / razvojna politika. Way backwards.
Kakav way forward? Pogresna poslovna / razvojna politika. Way backwards.
Drugo, Amerikanci nisu ti koji se trebaju prilagoditi svom trzistu. Importi se trebaju prilagoditi Americkom trzistu. A opet, ti importi se dele na Toyotu i sve ostale. Koliko importa je bas uspesno u Americi? Toyota, donekle Honda i ... to bi bilo to.
Kazes da dizeli nemaju sansu ovdje. Vrata dizelu u USA otvara mahom mercedesov Sprinter. Vjerujem da ce slijediti pick-up s diesel motorom. Americki V8 kombiji velike trojke su osudjeni na propast. Opet se vracamo na pitanje razvojne vizije koju ameri nemaju niti sada. Prije nekoliko mjeseci smo Saab Power i ja bili kod Cadillac dilera; gledamo izlozbeni model, kad tamo toliko nepravilnosti na limariji, boja ima texturu narandzine koze. Malo smo preznojavali prodavaca. Gdje da se takmice s evropskim i japanskim markama. Cak i americki crnci kojima je Cadillac bio statusni simbol unutar njihove zajednice, prelaze na uvozne marke.
Dizel nije imao prodju zato jer nije dio americkog imidza. Oni koji su ga
ipak kupili nisu se zalili na duplu kilometrazu po jedinici goriva, uglavnom ljudi neoptereceni americkom potrosackom megalomanijom i vlastitom malenkoscu. Porast cijene goriva koju ce Kina i zadrzati na visem nivou bit ce dovoljan razlog za promjenu svijesti, navike i odredjenog ponasanja.
Upotreba dizela i biodizela se vec diskutira ozbiljno i u mehanicarskim krugovima. Na otvorenoj cesti prednjaci hibridima, u pripremi su i dizelski hibridi.
ipak kupili nisu se zalili na duplu kilometrazu po jedinici goriva, uglavnom ljudi neoptereceni americkom potrosackom megalomanijom i vlastitom malenkoscu. Porast cijene goriva koju ce Kina i zadrzati na visem nivou bit ce dovoljan razlog za promjenu svijesti, navike i odredjenog ponasanja.
Upotreba dizela i biodizela se vec diskutira ozbiljno i u mehanicarskim krugovima. Na otvorenoj cesti prednjaci hibridima, u pripremi su i dizelski hibridi.
A dizeli postoje vec 30 godina, i osim u pickupima, niko ih ne pravi.
Americki nedostatak dodira sa stvarnoscu vidi se vec deceniju na Chicago sajmu. Skart, tonaza i nedostatak estetike su im glavni aduti. Morat ce ozbiljno preispitati svoj pogled na buducnost. Toyota je davno pregazila Forda na svjetskoj sceni, GM je sljedeci. 10, 9, 8, 7, 6,
1. Toyota
2. GM
3. Ford
4. VW
5. Chrysler
Znaci u prvih 5 imas 3 Americke kompanije, 1 Japansku i 1 Evropsku.
Comment