To sa brizgaljkama je standardni problem kod HDI/TDCI motora i desava se usled prekomerne kolicine sumpora u gorivu a to iz razloga koji ja ne znam ostecuje brizgaljke.
Zato mene vise zanima TDDI.
Upravo je to razlog zasto sam uzeo taj motor. Inace, nisam preterani ljubitelj dizelasa. Sad sam malo provozao starog Audija, stanem na semaforu, muzika tiho svira, a motor se ne cuje...
Ovaj TDDI malo "traktorise", to je cinjenica.
Sto se tice Vladd-ovog posta, slazem se za ovaj deo oko kilometraza, ali zasto onda tolika frka sa garancijom za motore novih vozila?
Loneliness has followed me my whole life, everywhere. In bars, in cars, sidewalks, stores, everywhere. There's no escape. I'm God's lonely man.
eto imas sada dizela pa mozes i sam da utvrdis koliko je sam dizel motor bucniji od bilo kakvih slusnih sposobnosti majstora da cuje (moguce) nijanse nastale usled razlicitog cetanskog broja dizel goriva.
ja samo mogu da kazem, da su za mene to bajke u domenu nagadjanja da ista moze da se cuje na dizelu osim ako nije zestoko poremecen rad motora u smislu sagorevanja.
to da se cuje da li je gorivo sa pumpe A ili sa pumpe B sipano, ko za obdaniste.
dalje, samo gorivo nema nikakvu boju, a boja se naknadno dodaje radi poreskih potreba (jedna boja je za auto i oporezuje se na jedan nacin, a druga boja je za kuce/grejanje i oporezuje se na drugi nacin. a jedno te isto gorivo je hemijski i u svakom drugom pogledu).
i benzincima crkavaju dizne pa sta sa time.
svaki kvar je situacija za sebe i ima milion razloga zasto je bas taj mogao da se dogodi.
cinjenica je da common rail dizel sistemi rade sa extremno visokim pritiscima reda 1300-2100 bara. to je jaaaako visok pritisak i ogromno naprezanje materijala samo po sebi.
btw, nije ti dobro prepricano sta je bilo u Hr sa gorivom, ni povodom cega je skandal izbio i kako je resen.
nema veze sa aditivima...
ja pitam kako znas na pumpi kada tocis dizel iz koje zemlje je njegovo poreklo, i kako znas po kojoj je normi i od koje vrste bazne nafte destilisano ?
verujes na rec prodavcu, prolazniku, na sluh, nesto trece.
dizel motor je obicna toplotna masina i gotovo svejedno je sta sipas u njega sto se tice vucne snage, buka je kako god ogromna sama po sebi, jedino sto je osetljivo su sistemi ubrizgavanja i to prevashodno na vodu (da najobicniju vodu), mehanicku prljavstinu i tek marginalno na hemijski sastav dizela u smislu sumpora.
a za te stvari sluzi filter goriva, koji je isti za svaki dizel ma gde bio sipan i kritican je element sistema ubrizgavanja.
sumpor u dizelu nije ni u cemu stetan, osim kada nakon procesa sagorevanja odreaguje sa vodom i nastane sumporna i sumporasta kiselina a sto najvise smeta motornom ulju.
i ekologiji iz izduva.
mehanici motora je svejedno koliko ima sumpora u molekulima dizela sve dok motorno ulje ne predje u kiselinu, tacnije dok se redovno menja.
e sad ako se ne menja ulje i ne menja filter goriva pa se motor pokvari, krivac je i dizel kao gorivo samo po sebi ali i vlasnik koji nije ni minimum odrzavanja sproveo.
kako dizel gorivo ne moze da se promeni da postane hemijski neutralno nikakvim magicnim postupkom preostaje da je nuzno i kriticno da vlasnik menja ulje i filtere redovno ako ne zeli prerani problem sa dizel motorom.
i to vazi i ovde i bilo gde, za nase i za bilo koje dizel gorivo bilo gde proizvedeno u svetu.
samo se razlikuju duzine- intervali zamene a moraju da se menjaju pa moraju
da je tako jednostavno sluhom, pogledom ili slicno izmeriti i oceniti osobine nekog goriva bilo dizela, prirodnog gasa, bilo cega ne bi ni postojala skupa i vrlo precizna merna oprema, standardi, posebne procedure merenja. ja ne verujem u price bez fakata, bez brojki bilo gde postoji merenje kao pojava.
ali zasto onda tolika frka sa garancijom za motore novih vozila?
koja frka ?
garancija najnormalnije vazi za motore novih vozila.
koja to firma ne priznaje garanciju na novi auto koji ti proda ?
od skupog Maybacha do Fiat Pande klase sve garancije vaze najmanje godinu dana, vecina 2 godine a Ford eto daje i 4 godine garancije na nove motore. ukljuciv i dizele.
Mislim da sam citko napisao da sam neke stvari cuo od drugih, pa otud i hiljadu nedoumica. Sad kad sam kupio dizela, normalno je da se i vise zainteresovan za taj problem, a svakodnevno me bombarduju raznim informacijama sa svih strana.
Drago mi je sto ovde mogu da cujem misljenje upucenijih od mene.
Dakle, koliko sam shvatio, u Srbiji se dize bespotrebna frka oko goriva i nije vazno na kojoj pumpi tocimo. Majstori sami izmisljaju pricu o losem gorivu kako bi imali alibi za svoje neznanje.
Radnik na MOL pumpi znaci laze kada mi je rekao da od nedavno racune i njegove pumpe uzimaju u obzir za garanciju na nove dizel motore...
Loneliness has followed me my whole life, everywhere. In bars, in cars, sidewalks, stores, everywhere. There's no escape. I'm God's lonely man.
To sto traktorise, za to me briga ko za lanjski sneg
Sam imam 1,8TD koji jos vise traktorise, pa se opet unutra manje cuje nego novi golf 5 1,9tdi
Nego, znas li mozda, da li je TDDi 115Ks isti motor kao TDCI 115Ks?
Mislim da se radi o sasvim razlicitim motorima. Ovaj moj umesto zupcastih kaiseva ima lance, a i drugaciji je sistem ubrizgavanja goriva. Ali, ne znam detalje. Raspitacu se, pa cu ti javiti.
A i traktorisanje mi sve manje smeta
Loneliness has followed me my whole life, everywhere. In bars, in cars, sidewalks, stores, everywhere. There's no escape. I'm God's lonely man.
ali zasto onda tolika frka sa garancijom za motore novih vozila?
koja frka ?
garancija najnormalnije vazi za motore novih vozila.
koja to firma ne priznaje garanciju na novi auto koji ti proda ?
od skupog Maybacha do Fiat Pande klase sve garancije vaze najmanje godinu dana, vecina 2 godine a Ford eto daje i 4 godine garancije na nove motore. ukljuciv i dizele.
zasto se onda neki modeli ne prodaju na nasem trzistu, pod izgovorom, ne valja gorivo>nema garancije?
You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
Speed's just a question of money. How fast you wanna go?
Voleo bih da mi neko navede makar jedan model bilo kog proizvodjaca koji se kod nas ne uvozi zbog problema sa garancijom na motor zbog loseg kvaliteta goriva. Ako BMW uvozi, prodaje i garantuje za M5, recimo, Mercedes za 63AMG paletu motora, Porsche za 997 Turbo, VW za Touraeg V10 TDI, Audi za W12 ili V10, itd - koji model kojeg proizvodjaca nije prisutan kod nas zbog ovog izgovora?
The difference between men and boys is the price of their toys
Voleo bih da mi neko navede makar jedan model bilo kog proizvodjaca koji se kod nas ne uvozi zbog problema sa garancijom na motor zbog loseg kvaliteta goriva.
Evo jedan primer:
Toyota za nashe trzhishte ne isporuchuje modele sa 2,4 litra D-4D motorom uz stav (i zvanichno objashnjenje) da je razlog losh kvalitet goriva. Mozhe da se uveze po lichnom zahtevu, naravno, ali na fabrichku garanciju i servisiranje u tom sluchaju treba zaboraviti. Toyota kazhe da nije zadovoljna kvalitetom Euro diesela ovde i da iz tog razloga nece da snosi troshkove servisiranja tokom garantnog roka za ovaj konkretan motor koji inkorporira neku "Clean Diesel" tehnologiju zbog chega je vro osetljiv na loshe gorivo. Njihovo objashnjenje, izrekao neki lik iz Toyote Srbija u jednoj TV emisiji.
Sa druge strane, motori D-4D od 1.4, 2.0 odnosno 3.0 litra su dostupni u celoj paleti, od Yarisa do Land Cruisera.
Mada i ovi koji se uvoze imaju problema sa gorivom. Corolla '05 sa 1.4 dizelom se povremeno buni... Ili se prlja lambda sonda ili nece da vuce. Pomazu oni aditivi, ali nije zdravo stalno ih sipati.
Izgleda da tu nema tolike frke kao sto sam cuo od pojedinaca. Danas sam nazvao generalnog zastupnika za Mercedes i oni su mi rekli da uz svako vozilo daju mapu pumpi na kojima preporucuju da se sipa evrodizel. To je samo preporuka, a lik kaze, da koliko on zna, ne postoje zvanicna ogranicenja u garanciji.
Sad, pitanje je da li u Srbiji vaze isti uslovi garancije kao svuda u Evropi ili mozda i Mercedes, poput Toyote, ne isporucuje sve motore na nase trziste.
Mislim da ne bi bilo lose imati tu mapu, cak su mi rekli da mogu da svratim i uzmem jednu.
Loneliness has followed me my whole life, everywhere. In bars, in cars, sidewalks, stores, everywhere. There's no escape. I'm God's lonely man.
Evo ja nazalost imam poprilicno cujan pokazatelj kvaliteta bezolovnog benzina. U pitanju je nova Z10 (punto), detonacije prilikom kretanja uzbrdo se u zavisnosti od ture goriva, cuju na skali od jako izrazenog, do gotovo necujnog, ali ih skoro uvek ima.. I nije samo moj auto u pitanju vec i ostali primerci. Razlog je nizi oktanski broj od propisanog...
Comment