Zlatno doba auto industrije

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Misha
    CBC Veteran
    • 22.10.2004
    • 117
    • Beograd

    Zlatno doba auto industrije

    Nekad to nije bilo tako, automobili su pravljeni da traju, procitah negde da je projektovani vek trajanja danasnjih automobila oko 7 god., predpostavljam da ga do tada treba zameniti za novi, a stari prodati u Srbiju gde ce da dozivi drugu mladost.
  • TETAK
    CBC Senator XXL
    • 30.09.2004
    • 3034
    • Čačak, Srbija

    #2
    Po meni je zlatno doba automobila bilo upravo krajem 80-tih i početkom 90-tih.Sada se strategija (prinudne) prodaje vozila svodi na dva osnovna pravca.Prvi je da se gradjani nateraju da promene automobil korišćenjem pravnih sredstava (Euro norme i ostali standardi) kojima je kao bajagi cilj zaštita okoline.Drugi pravac je izmišljanje tople vode u vidu isforsiranog uvodjenja novih modela(nekad bilo 10 godina, a sada se svelo na 3 godine)navodno revolucionarno naprednih, koji uzgred budi rečeno sve više liče jedni na druge, a kako i nebi kad se u globalnom smislu sve svelo na nekoliko koncerna koji zaista prave automobile.Setite se samo smejurije u vidu C-1, Ajgo, 107......Kraj!
    Još nešto, nekad su se vozila pravila da primerno "leže" na putu.Sada bez ESP-a ne mogu da se kreću ili su opasna za upotrebu.
    Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!

    Comment

    • Misha
      CBC Veteran
      • 22.10.2004
      • 117
      • Beograd

      #3
      To sa elektronikom je posebna prica, kupcu se "uvaljuje" gomila elektronike za koju se tvrdi da je od presudnog znacaja za njegovi bezbednost, a nekad su jednostano pravili automobile koji se nisu prevrtali na dasak vetra! Diskutabilno je koliko je auto industrija uopste napredovala od 80-tih godina uzevsi u obzir i cene vozila!?

      Comment

      • HotDog
        CBC Senator XXL
        • 06.05.2005
        • 965
        • BSG 75 (011)

        #4
        slazem se sa Tetkom o zlatnom dobu. Sada automobile vecinom kao da konstruisu oni koji nisu uspeli da se upisu na Djani Versaci Djordjo Armani fakultet, blage veze ni sa fizikom, bitno je da dobije prvu nagradu za originalnost. Pricam o ovim novim konceptima sa par poslednjih car-show.
        Al ce ovo da se splituje =]

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #5
          slazem se sa Tetkom, vrlo slicno razmisljanje.
          ali, nedavno sam saznao jedan detalj koji me je razocarao.
          prenosim kako mi je receno ( i ponovljeno dvaputa) -

          od negde 2001/02 godine se vecina fabrika odlucila da pristedi na staklima vozila, konkretno na soferki.
          do tog perioda pravio se sendvic staklo 2.5mm sigurnosna (lepljiva) folija 1 i opet staklo 2.5mm sto izadje na nekih 6mm ukupno.
          takodje, nije bila retkost ni kombinacija 3+1+3 sto je 7mm.

          a od navedenog perioda, receno mi je da su stakla iz fabrike na autima 1mm+ folija 1 + staklo 1.5mm sto je ukupno 3.5mm ili prakticno duplo tanje.
          i da ta novija stakla pucaju ko od sale ne samo pri sudaru (folija je glavna da se ne razlete parcici) nego cak i pri prelasku preko rupe, penjanju na ivicanak/stepenicu, voznju po makadamu i slicno.

          to mi je receno u specijalizovanom servisu koji se bavi samo popravkom i zamenom soferki.

          ja sam bio pacijent na popravci posto mi je kamencina (tucanik za gradnju puteva) nabacena na soferku i ostavila oziljak (staklo nije puklo ali se videlo) pa sam pricao malo sa glavnim majstorom i sefom servisa onako neobavezno.


          popravili mi, nista se ne vidi nakon tretmana, srecom

          zar je doslo do toga da se i na tome stedi ?
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • jaksa
            CBC Senator XXL
            • 23.10.2004
            • 701
            • Novi Beograd, SC

            #6
            Ne znam, ali znam da se na Fabiama desavalo da se zadnje staklo rasprsne samo od sebe...to se u davnija vremena nije desavalo koliko znam.

            Comment

            • jevtic
              CBC Senator XXL
              • 26.11.2006
              • 729
              • beograd

              #7
              uopste se ne slazem da postoji zavera proizvodjaca automobila a sve u cilju prodati sto skuplji automobil i da taj traje sto krace da bi se opet kupio nov automobil. danasnji automobili su verovatno veceg kvaliteta nego ranije.


              pogotovu se ne slazem da gomila elektronike ne sluzi nicemu. ako neko smatra da abs, vazdusni jastuci, kontrola proklizavanja, pojasevi koji zatezu prilikom sudara, zone guzvanja, i ostale "sitnice" ne znace nista toplo preporuccujem da kupi jednog mercedesa w124 250d i taj ce ga sluziti bukvalno do kraja zivota.


              takodje se ne slazem da danasnji automobili lose leze na putu i da bez elektronike ne mogu da se pokrenu. ako mislimo na elektroniku koja kontrolise rad motora ( ecu ) onda je to istina ali ja mislim da je covecanstvo napredovalo i da je prevazislo tehnicka resenja kao stu su karburator i kurbla, a ako misli na stabilnost moram reci da je na velikoj vecini vozila kontrola stabilnosti moze iskljuciti ali se to ne preporucuje zato sto je ona tu zbog vozaca jer nismo svi profi vozaci pa da u svakom trenutku znamo kako se auto ponasa i kako da postupimo u kriticnim situacijama.



              uostalom ja kao covek jednostavno ne zelim ako uopste imam izbora da vozim automobil stariji od 7 godina. ne vezujem se toliko za automobile da kad jedan kupim vozim do kraja zivota a smatram da je moderan svet dostigao standard da moze da prosecan covek moze da priusti sebi nova kola svakih 7 godina.
              ex - fabia 1.9 tdi
              golf 2.0 tfsi

              Comment

              • Srdjan
                CBC Senator XXL
                • 30.09.2004
                • 2416
                • Bajina Basta/Beograd

                #8
                Originally posted by jevtic
                danasnji automobili su verovatno veceg kvaliteta nego ranije.
                E pa nisu... Tu gresis... Ono sto je danas samo bitno je profit i zadovoljenje ekoloskih normi, a u dosta drugih stvari su automobili nekvalitetniji od starih...

                pogotovu se ne slazem da gomila elektronike ne sluzi nicemu. ako neko smatra da abs, vazdusni jastuci, kontrola proklizavanja, pojasevi koji zatezu prilikom sudara, zone guzvanja, i ostale "sitnice"
                Zone guzvanja i vazdusni jastuci ne spadaju u elektroniku... Ono po cemu su automobili dosta napredovali su ekoloske norme, otpornost karoserije na rdjanje i bezbednost... Ostalo manje-vise...
                ..toplo preporuccujem da kupi jednog mercedesa w124 250d i taj ce ga sluziti bukvalno do kraja zivota.
                Inace taj Mercedes je kvalitetniji i pouzdaniji od vecine novih automobila i pravljen u periodu kada nije bilo stednje na sve strane...
                Lancia Kappa 2.0 20v

                Comment

                • Horsepower
                  CBC Senator XXL
                  • 29.12.2005
                  • 2000

                  #9
                  Meni se je najvise svidjalo doba tokom 1950ih i 1960ih. Automobili su bili veliki, mocni i puni hroma. Trosili su previse, ali po cenama goriva od 30 centi po galonu nikog i nije bilo briga koliko trosi.

                  Comment

                  • ToNcA
                    CBC Senator XXL
                    • 31.01.2006
                    • 868
                    • Klagenfurt am Wörthersee / Beograd
                    • Mazda 6 2.0d

                    #10
                    Veoma je diskutabilna stvar da lu su "kvaluteniji" ili nisu.

                    Jeste da sadasnji motori manje prelaze nego sto su prelazili motori od pre 20 godina. Ali treba pogledati i drugi deo price. Pre 30 godina "visokotirazna masina" je bila ona koja se vrti do 5500rpm!!! (npr 1100 motor koji se ugradjuje u "keca", "juga"...) a danas se vecina benzinskih vrti iznad 6000 a "visokoturazni" - pitajte Hondase dokle im se Honde vrte - obicni ne sportski modeli.

                    Gomila elektronike - ponovo ista prica. Jeste da danasnji automobili ne mogu bez ESP-a ABS-a i ostalih "troslovnih skracenica" ali se npr danasnji automobili i bez ESP-a totalno korektno ponasaju (bolje od onih od pre 10 gidna to je sigurno) ali je problem sto sada svaki malo jaci autic moze da ubije 200 a to je tada bilo rezervisano samo za najjace na trzistu. Automobili su mnogo jaci i brzi, sa vecim obrtnim momentom tako da je neophodno to ukrotiti elektronikom.

                    A to da je bezbednost najvise napredovala - jeste, tako i treba da bude. Mada ni motori ne zaostaju. Da ste 1990. rekli nekome da ce disesel agregati od dve litre imati 150ks bez vecih problema malo bi vas pogledali kao ludaka. Pa 1.9TDI od 90ks je kada se pojavio (kada bese, '94?) bio "cudo tehnike" a sad ta ista kubikaza ima 130ks a 2.0TDI ide i do 160.

                    Tako nebih se slozio da automobili nisu napredovali - jesu i to puno.

                    A sad to sto manje traju - to je vec stvar proizvodjaca koji spolako ali sigurno srozavaju kvalitet. Jednostavno niko vise ne zeli da mu se desi da kupac kupi auto i vise nikad nema potrebu da ga promeni . Oni ipak zive od prodaje automobila a ne od price o kvalitetu. Mada kvalitet narusava i to sto je vreme za razvoj skraceno a i sto kupci traze sve vise, vise konja, startnije automobile a sve to uz sto nizu potrosnju + EURO norme pa se u razvoju stedi svuda gde se moze!

                    Na plin se kuva, na dizel se greje a na benzin se vozi - a ja krenuh da se bavim grejanjem...

                    Comment

                    • Eon
                      Moderator
                      • 10.03.2005
                      • 4225
                      • Beograd-NBG-44
                      • Superb 2.0 4x4 DSG

                      #11
                      I ja nesto da dodam... Nadjite negde testove automobila od pre 20 godina i sada i uporedite vozilo iste kubikaze, tezine i snage i videcete da su danasnji automobili ipak izdrzljiviji!!!! Posebno motori. Tacno je da nam se cini da krace traju, ali to je zato sto su iz malih kubikaza izvucene ogromne konjaze, a to nikako ne moze da utice na povecanje trajnosti.

                      Sto se tice limarije i enterijera, o tome necu da pricam koliko se odmaklo... Svetlosne godine su u pitanju....

                      A lezanje na putu i te gluposti... Opet, nadjite auto iste klase, snage i tezine, iskljucite elektroniku, pa na kolovoz... Prijatno ce te se iznenaditi rezultatima!!!
                      Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                      Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                      Comment

                      • Misha
                        CBC Veteran
                        • 22.10.2004
                        • 117
                        • Beograd

                        #12
                        Originally posted by Eon
                        I ja nesto da dodam... Nadjite negde testove automobila od pre 20 godina i sada i uporedite vozilo iste kubikaze, tezine i snage i videcete da su danasnji automobili ipak izdrzljiviji!!!! Posebno motori. Tacno je da nam se cini da krace traju, ali to je zato sto su iz malih kubikaza izvucene ogromne konjaze, a to nikako ne moze da utice na povecanje trajnosti.

                        Sto se tice limarije i enterijera, o tome necu da pricam koliko se odmaklo... Svetlosne godine su u pitanju....

                        A lezanje na putu i te gluposti... Opet, nadjite auto iste klase, snage i tezine, iskljucite elektroniku, pa na kolovoz... Prijatno ce te se iznenaditi rezultatima!!!
                        Sta znaci izdrzljiviji?

                        Slazem se da je nacinjen veliki napredak po pitanju karoserije, kako cvrstoce tako i otpornosti na koroziju, i po meni je ovo najveci napredak, sve ostalo je izmisljanje "tople vode"!
                        Danas se i kod sasvim obicnih automobila potencira "sportski karakter", a velika snaga motora je jednostavno potreba zbog tezine koja je podosta porasla od 80-tih na ovamo. Da ne pojacavuju motore, sa ovakvim porastom tezine, performanse bi bile prilicno bedne. Danas se stedi na svemu a to nikako ne utice dobro na kvalitet.

                        Comment

                        • MLaden
                          CBC Član
                          • 22.02.2006
                          • 36
                          • Mostar

                          #13
                          Danas se po meni rade prilično dobri automobili. Gotovo svaki nov auto koji kupiš bi te trebao služiti nekih 5 godina uz servise. Tome svjedoče i garancije sukladne ovo izjavi. Zanimljivo je kako jedna KIA nudi 7 godina garancije uz svoj model. Toga prije nismo imali. Ako se vratimo 20-30 godina unatrag, kada bi kupili auto odmah bi bilo spremni na kojekakve popravke na istom. Zato priča o dobrim autima iz prošlosti pada u vodu. Početak 90ih je bio odličan. Moderni auti sa vrlo malo elektronike, možda neka sredina, možda naša stvarnost pa ih toliko pozdravljamo. Recimo ja imam jednog takvog u obiztelji MB w124 250d, kod nas je 8 godina, nitko dinara nije u njega uložio....samo servisi i vozi. To su dosta rijetka auta. Danas ne volim što za svaku prokletu sitnicu moraš u servis. Recimo jedan VW Polo iz 01-2, da bi promjenio sialicu u faru moraš skinuti blatobran. Užas. Tjeraju nas da trošimo lovu i prave majmune od ljudi...
                          AL isto tako danas postoje kojekakvi sustavi koji prosječnom vozaču omogućavaju brzu i sigurnu vožnju. Iskreno nisam neki fan al opet pozdravljam. Sve to ima svoje razloga, svoje pozitivne i negativne strane, na pojedincu je da odluči što je za njega bolje. Ja ću uvijek radije dati 7 milja ojra za polovnog BMW-a nego za novu Dacu...
                          Riječi su isto kao i gomila ljudi
                          nije nužno znati za sve
                          odaberi za sebe samo one prave

                          Comment

                          • Eon
                            Moderator
                            • 10.03.2005
                            • 4225
                            • Beograd-NBG-44
                            • Superb 2.0 4x4 DSG

                            #14
                            Izdrzljiviji mislim da danas predju vise pre generalnog remonta nego ranije...

                            Sada ce se javiti i reci ljudi, e pa nije tako, Mercedes je... Ili BMW ili... ma ni ne ulazim u raspravu... Samo dodajem, da, u pravu ste, ali je tada motor od 2.0 benz imao 80 konja, a danas u proseku 150 i trebalo bi upola krace da traje najmanje, a ono traje mnoogo vise od toga!!!
                            Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                            Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                            Comment

                            • Meda
                              CBC Senator XXL
                              • 01.09.2006
                              • 415
                              • Vračar

                              #15
                              Mislim da zlatno doba automobilske industrije tek treba da dodje. Jeste da je u proslosti bilo modela koji su bili neunistivi, recimo 124-ka,oni i danas drze cenu. Ali kada pogledate, recimo korejske automobile, nekada se oni nisu cak ni kupovali, sada je njihov kvalitet neuporedivo bolji, a tek kinezi i oni ce ici putem korejanaca samo 10x brze. Sta hocu da kazem, da ce vozila sa istoka postavljati standarde u odnosu cena/kvalitet i da ce to primorati ostale proizvodjace da odgovore. To ce spustiti cene i povecati kvalitet . . . Neko dete koje se sada rodilo i za 20 godina kada bude kupovao kola neverujem da ce praviti razliku izmedju golf-a i recimo laceti-a jer ce biti istog kvaliteta. Da nepricam o alter-gorivima, zlatno doba tek dolazi. Vreme gutaca goriva je proslo . . .
                              What is the sound of shit happening?

                              Comment

                              Working...
                              X