Zlatno doba auto industrije

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • prolupator
    CBC Senator XXL
    • 02.09.2005
    • 3968
    • Zemun

    #91
    Originally posted by Nenad
    U svakom slucaju licno sam srecan sto ne moram da stelujem zazor svecica,ventila,cinkujem kola,stelujem kais, imam gomilu senzora koji mi kazu sta se desava sa autom a ne da bajam nad auspuhom kakve boje dim izlazi.

    Cak i ovakav relativno moderan auto moze da se popravlja u kucnim uslovima i dosta toga sto je vezano za elektroniku-ako se ima jednostavan interfejs i laptop.
    Ma sve je to lepo... Evo, ja se smatram kompjuterski pismenim, nemam laptop a ni taj jednostavan interfejs.
    Radi se o tome da se u danasnje automobile stavlja sve blokovski, kao lego kockice i nema vise opravljanja, pokvaren "deo" tj. sklop se baca i stavlja se nov. A taj "deo" se sastoji od mnogo toga, a crkla je samo jedna sitnica, recimo, ali koga briga..
    I mene raduje dobra zastita, samostelovanje ovog i onog i ne bajam nad auspuhom, ali ipak smatram da se automobili mogu praviti jednostavnije (citaj jeftinije) za odrzavanje, a ne samo jednostavnije za proizvodnju.
    Da, i standardizacija je lepa, ali ona u ovom slucaju nije donela pojeftinjenje na osnovu masovnosti, bar ne u onoj meri u kojoj bi trebala. Danas ABS i dalje kosta 500+ junaka a u proizvodnji kosta max 100 istih. I tako redom...
    OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

    prolupator.mojblog.rs

    Comment

    • TETAK
      CBC Senator XXL
      • 30.09.2004
      • 3034
      • Čačak, Srbija

      #92
      Kod nemačkih vozila standardizacija delova i sklopova uvek je bila jača strana,pogotovo u ranijem periodu.Kod Japanaca i onih drugih žutih mogao sam samo da ludim.Naime, u okviru jednog godišta i istog modela bile su moguće velike razlike(i cenovno) u komponentama.
      Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!

      Comment

      • dfast
        CBC Senator XXL
        • 26.05.2005
        • 1302
        • Hoofddorp NL /Bgd

        #93
        Aj da dodam, ipak je ovo tehnicki forum, ne standardizacija nego unifikacija. Kada se jedan element moze upotrebiti tj ugraditi u vise razlicitih proizvoda. Znaci unifikacija proizvodnje je ta koja smanjuje troskove jer pravi serije vecim i procentualno smanjuje skart.

        Comment

        • Nenad
          CBC Senator XXL
          • 06.01.2005
          • 1364
          • BBgd/Mow

          #94
          Pravilno, mea culpa.
          Boost or bust...

          Comment

          • TETAK
            CBC Senator XXL
            • 30.09.2004
            • 3034
            • Čačak, Srbija

            #95
            Moja greška, mislio sam na unifikaciju delova.............
            Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!

            Comment

            • Nenad
              CBC Senator XXL
              • 06.01.2005
              • 1364
              • BBgd/Mow

              #96
              Originally posted by prolupator
              I mene raduje dobra zastita, samostelovanje ovog i onog i ne bajam nad auspuhom, ali ipak smatram da se automobili mogu praviti jednostavnije (citaj jeftinije) za odrzavanje, a ne samo jednostavnije za proizvodnju.
              Da, i standardizacija je lepa, ali ona u ovom slucaju nije donela pojeftinjenje na osnovu masovnosti, bar ne u onoj meri u kojoj bi trebala. Danas ABS i dalje kosta 500+ junaka a u proizvodnji kosta max 100 istih. I tako redom...
              Eh, to je i moja i svacija pusta zhelja. Ali sve se svodi na to da tamo nije skup dobrotvora nego manje i vece ajkule i gomila pirana (akcionari) od kojih svako hoce da izvuce max. iz ulozenih para.
              Jednostavan primer ponashanja dilera u Rusiji- Ford S-max je uSeptembru kostao oko 29 000$ 2 dana posle proglashenja za Auto godine pojavila se nova cena kod svih dilera Forda, 36000$.
              Zasto?Zato. Kome se ne svidja ili ne moze...

              A standardizacija,unifikacija je tu da donese visi profit proizvodjacu a ne nama nizu cenu. Nizu cenu ce dati samo kada ih trziste natera-nekupovanjem njihovog proizvoda.
              Boost or bust...

              Comment


              • #97
                Vise tehnike = vise problema veci izdaci .

                Nije toliko problem koliko se kvare vec kako i koliko se brzo poprave
                i po kojoj ceni .
                Sta vrede statistike i pisanja novinara ( uglavnom placena)
                kad moj prijatelj svoj auto popravlja 2 meseca a isti kvar ja zavrsim za 3 sata . Razlika pa ja vozim nemca a on japanca .
                Jeste manje mu se kvario nego moj auto ali i taj jedan kvar mu je preseo . Ne samo finansijski . ( odrali su ga za auto koji kosta 20 .000
                evra platio je deo 16 puta skuplje nego ja za moj auto od 70 ooo evra .
                E to je ono sto ljudi ne gledaju i to je razlog zasto jedan polovan C 5
                je brdo problema iako ima 100 000 km a recimo golf 4 sa 300 000
                i ocajnim stanjem se resi za par dana i za minornu cifru .

                Comment

                • sri98
                  Admin od Trpeze
                  • 24.10.2004
                  • 7262
                  • Republic of Konjarnik
                  • Toyota Corolla E 210

                  #98
                  Originally posted by bobanms
                  i ocajnim stanjem se resi za par dana i za minornu cifru .
                  Ocajno stanje se nikada ne moze resiti za minornu cifru i par dana, pa makar to bilo i komunalno vozilo pod nazivom Golf.
                  Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.

                  Comment

                  • prolupator
                    CBC Senator XXL
                    • 02.09.2005
                    • 3968
                    • Zemun

                    #99
                    Originally posted by bobanms
                    Vise tehnike = vise problema veci izdaci .

                    nego ja za moj auto od 70 ooo evra .
                    Svaka cast na automobilu, a kako je moguce da taj auto od toliko para nema mnoooogo tehnike koja se kad-tad kvari ?
                    Po tvojim postovima vidim da si upucen u servisiranje prilicno i da znas sta pricas, pa me tim vise zanima odgovor...
                    OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

                    prolupator.mojblog.rs

                    Comment

                    • DejanV
                      CBC Senator XXL
                      • 19.07.2005
                      • 682
                      • Beograd

                      Originally posted by Bane?
                      Pa elektronski sistemi na novim kolima ne doprinose poboljšanju performansi, nego isključivo bezbednosti... za performanse elektronska pomagala moraju da se isključe, a onda majko mila jer danas i sportski automobili imaju preko 1500kg, a tek balans? šta to beše balans? bitno je da se instrumenti svetle...
                      Za ovo oko performansi si samo delimicno u pravu.

                      Pocetkom i sredinom 70-ih, prosecan, tipican motor od recimo 1.6 litara je imao od 72 KS (na primer, Ford Taunus), preko jacih od recimo 85 KS (BMW) do za ono vreme bas dobro jakih, recimo Alfa 102 KS.

                      Zahvaljujuci pre svega elektronici, ili jos preciznije elektronskom ubrizgavanju kao sistemu napajanja i kontrole motora, danasnji standard je od 100 KS pa nagore. Danas ti fabrike masovne proizvodnje, kao sto je recimo Ford, normalno nudi VVT 16V DOHC motor od 1.6 litara i 115 KS.

                      Sa druge strane, zbog sve ostrijih zahteva u vezi bezbednosti, tipican auto u toj klasi je najmanje 40%, a cesto i vise, tezi nego automobili iz onog doba. Golf 1 je imao masu od 780 kg, i za tih 10 kg bio LAKSI od danasnjeg Yuga In, dok danasnji Golf 5 sa 1.6 motorom ima preko 1.250 kg. I drugi su tu negde, ko vise, ko manje.

                      Pa kada uporedis odnose kg/ks, videces da je sve ostalo priblizno slicno, sem u klasi vecih i prirodno jacih motora, i posebno u vezi dizel motora, koji su definitivno prosli put evolucije koji zadivljuje, iako su za mene i dalje to poljoprivredne masine. Ali, sa nekih 60-70 KS iz 2 litra onda na danasnjih 140+ KS, to je ipak mala revolucija.

                      Medjutim, uprkos svemu, ostaje cinjenica da i pored vece snage i mase, danasnji motori piju manje nego onda, o cistoci izduva da i ne govorim, tu tek nema (realnog) poredjenja, opet posebno kod dizel motora. Mogu ja da ih ne volim koliko hocu, ali se realne cinjenice ne mogu osporiti.

                      Kljucni deo razvoja je EFI. Sama cinjenica da njime mozes doslovno beskrajno da variras smesu vazduha i goriva, umesto karba koji je fiksiran i ima jasnu zonu optimalnosti, ispod i iznad koje on daje ili previse goriva ili previse vazduha (u odnosu na optimalnu smesu), vec je ogroman korak napred. Instant dobijas vise snage i veci obrtni moment uz manju potrosnju.

                      Sada se industrija sprema za naredni veliki korak, koji je vec poceo, a to je prelazak na benzinske motore manjih zapremina, ali sa turbo punjacima. Opet, ne rade oni to zato sto nas vole, nego zato sto Euro 5 norme o cistoci izduva nikako drugacije nece moci da postignu. Zato sada svi od reda, od FIAT-a do inace konzervativnog Opela, odjednom nude motore od 1.4 do 1.6 litara, svi sa turbo punjacima.

                      I to ce biti potencijalno veliki korak napred, jer kada firme kao sto su FIAT iz 1.4 motora izvlace 120 i 150 KS za potpuno serijske automobile (novi Bravo koji menja Stilo), kada Opel koji se jedva nakanio da turbira svoj 20XE motor sada nudi Corsu sa 1.6 turbo motorom od 160 KS i vise u nekim varijantama, onda je jasno kojim putem ce krenuti auto industrija.
                      Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

                      Comment

                      • AreOut
                        CBC Senator XXL
                        • 22.07.2006
                        • 590
                        • Zabjelo

                        Civic ima 160 KS iz 1.6 motora evo vec 15 godina i to bez turbine (btw eto danas ima manje od toga, mada ima isti odnos snage po litru).
                        http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c

                        Comment

                        • DejanV
                          CBC Senator XXL
                          • 19.07.2005
                          • 682
                          • Beograd

                          Dobro, pa sta?

                          TVR izvlaci 590 KS iz 3,95 litara zapremine - i?

                          Koji procenat prodaje cini ta verzija Civica u samoj Hondi, a koji u ukupnoj svetskoj prodaji u tom segmentu?

                          To sto se SVAKI motor moze naviti na neki visok nivo ako se hoce ne znaci nista u relacijama ukupne auto industrije. Mi ovde pricamo o trendovima u industriji kao celini, a ne o posebnim, marginalnim modelima, bez obzira na to sto su oni neki zacin u automobilskom zivotu.

                          Usput, 100 ks/litru odavno vise nije nesto posebno impresivno, iako se ne vidja bas cesto na serijskim vozilima. Sem toga, jedno je snaga na zamajcu, a sasvim nesto drugo na tockovima, jer se na putu do njih gubi bilo sta od 10 do 17%. A vuku te konji na tockovima, ne oni na zamajcu. Pa tako, primera radi, Honda S-2000, nominalno ima 240 KS, a na tockovima ima 217 KS ili 11% manje, deklarisani o. moment je 208 Nm a na tockovima ima 190 Nm ili 9% manje, itd. A slicno je i sa drugima. Spomenuh S-2000 jer nudi 120 KS/litru, takodje atmosferski, sto je urednike "Auto, Motor und Sport" navelo da je krste "motorcikl na 4 tocka".

                          EDIT 021 Ne citirati post iznad
                          Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

                          Comment

                          • sri98
                            Admin od Trpeze
                            • 24.10.2004
                            • 7262
                            • Republic of Konjarnik
                            • Toyota Corolla E 210

                            Originally posted by DejanV
                            Spomenuh S-2000 jer nudi 120 KS/litru, takodje atmosferski, sto je urednike "Auto, Motor und Sport" navelo da je krste "motorcikl na 4 tocka".
                            Normalno kada su motor projektovali iz moto dela Honde i vrti se na 9000 i nesto.
                            Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.

                            Comment

                            • prolupator
                              CBC Senator XXL
                              • 02.09.2005
                              • 3968
                              • Zemun

                              Ubrzo cemo imati i motore za zamenu kao akumulatore... DO 1000 ccm sa dva turba i kompresorom
                              OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

                              prolupator.mojblog.rs

                              Comment

                              • Timothy Leary
                                CBC Senator XXL
                                • 23.04.2006
                                • 439
                                • Beograd

                                Originally posted by DejanV

                                TVR izvlaci 590 KS iz 3,95 litara zapremine - i?
                                za nas sa jeftinijm kartama koji to TVR ima preko 500 KS?tu naravno ne racunam Cerbera Speed 12 sa V12

                                Comment

                                Working...
                                X