Zlatno doba auto industrije

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TETAK
    CBC Senator XXL
    • 30.09.2004
    • 3034
    • Čačak, Srbija

    #31
    Poenta je u tome što je taj trend "novog", po svaku cenu, dirigovan od strane propagandne mašinerije velikih proizvodjača svega i svačega.Tu mi se filizofija Amera više svidja od ove evropske.Oni i dan danas voze svoje Mustange ili Barakude ili Korvete ili ........... i baš se lepo zabavljaju!
    Ameri inače i dalje imaju više proizvoda sa naznakom "doživotne garancije".
    Kvalitet i trajnost nikad neće izaći iz mode!
    Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!

    Comment

    • gille
      CBC Senator XXL
      • 24.09.2006
      • 593
      • Belgrado

      #32
      Tečo, word! Slažem se 100% s tobom po ovom pitanju

      Comment

      • Meda
        CBC Senator XXL
        • 01.09.2006
        • 415
        • Vračar

        #33
        Recimo da vam neko ponudi sledece: "Recimo da si imao sudar, da li bi se lepse proveo u Audi-u 80 ('85) ili Audi-u A4 ('05), sta bi pre izabrao da mozes da biras"
        Naravno da bi izabrao A4('05). Jeste da si u 124-ci ko u tenku,a li sta je sa drugim starijim automobilima?
        What is the sound of shit happening?

        Comment

        • Williams
          CBC Senator XXL
          • 07.02.2006
          • 556
          • Beograd- Cerak

          #34
          Ne slazem se da tek dolazi zlatno doba autoindustrije iz prostog razloga sto su smenjene rezerve naftnih derivata na planeti. Cilj svakog menadzera (u bilo kojoj industriji) je maksimalizacija neto dobitka tj profita sto se po definiji postize maksimalizacijom prihoda i minimalizacijom troskova.

          U toj minimalizaciji troskova definitivno dolazi na ustrb nekog materijala. Najmanja sitnica koju mozda mi necemo primetiti njima ce doneti enormne profite. Autoindustrija je uvek vise profitirala od rezervnih delova nego od same prodaje automobila, uz njih idu specijalni alati, razliciti interfejsi za kompjuter i slicno, mozda im je i cilj da se kvare.

          Automobilske kuce koje nisu stedele na materijalu, dovedene su bukvalno do ruba propasti. Pogledajte samo Rolls Royce, Bentley, Masserati i sl (najvisi segment autoindustije).

          Mene sto se krajnjeg korisnika tice bitno je da automobil nema nikakve ozbiljnije kvarove bar 10 godina (motor, menjac, karoserija, ECU), znaci da vitalni delovi ostanu u zivotu, naravno uz pravilno servisiranje. Svaki automobil koji ne moze ovo da ispuni je za mene krs.

          Zlatna doba automobilske industije: Amerika 1960-1970, Evropa 1980-1990, Azija 1990-2000.

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #35
            Pa i nije poenta u tomoe da izdrzi toliko...poenta je da mi zivimo u zemlji gde cu moci da uzmem auto na lizing recmo novog clia dam 2k eura i imam ratu od 60-70eura 3 godine, pa onda vratim taj auto uzmem drugi i nastavljam da placam ratu od 60-70 eura i bas me briga sto ona predhidni nece da traje 20 godina
            ok, taj scenario je vidjen u svetu. konkretno u SAD je bas tako sistem organizovan.
            ako pogledamo koji su rezultati, posle 50godina primene tiha jeza..

            sa posebnim akcentom na odnos broj prosecnih plata potrebnih za prosecan auto danas i pre 30 godina u tim istim SAD (danas je oko 5 puta losija kupovna moc plate nego 70tih godina).
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #36
              I koja je snaga bila tog Crominog diesel-a
              u svoje vreme revolucionarni motor, direktnog ubrizgavanja dizela iznad klipa, nista pretokomora u glavi tada uobicajena za putnicke dizele.

              iz 1929 kubika okruglo 90KS.
              u to doba, Mercedes je iz 2000 kubika tek napustio dizel od 55KS i dostigao 72KS a Mercedes i Pezo su tradicionalno pioniri putnickih dizela.

              ali ne samo sto je Croma imal motor te snage, vec je i potrosnja po normi (90km/h) bila samo 3.90lit/100km sto je i danas zavidan rezultat za auto takvih dimenzija.

              u to doba, potrosnje dizela su bile prilicno vece, obicno oko 5 litara minimalno a cesce oko 8 litara u autima te velicine/klase/ kubikaze.

              imam negde testove iz tadasnjih auto revija sa utiscima iz voznje, koliko se secam vrlo pozitivnih cak i po pitanju perfomansi.
              a dizel i perfomanse tih godina nisu nikako mogli kao pojmovi da se stavljaju u istu recenicu.

              jedan od retkih dizela koji je mogao da se vozi satima preko 150km/h, sto je tokom 80tih godina bila magicna granica dizel motora.

              mislim, mogli su poneki da postignu na papiru vec max brzine ali odrzavanje te max brzine je cesto zavrsavalo havarijama motora.

              ako je kod nas Golf 2 dizel neko merilo, cisto radi podsecanja njegova max brzina je bila oko 136km /h (na papiru) a u praksi oko 110km/h kada vec pocinje da ispusta dusu. turbo Golf je mogao da dogura do cak 158km/h sa svojih 70KS ali ko ga je duze vozio sa 150+ po autoputu druzio se sa majstorima redovno

              prvi sledecei dizel TDI koncepcije je bio VWov 2500 kubika sa 140KS istovermeno predstavljen (kooperacija) u Audiju 100 i Volvou 850.

              taj je isto mogao dobro da se nosi sa brzinom u duzem intervalu, i danas je vrlo omiljen iako je vec proslo 15godina od predstavljanja.

              tek kasnije tokom 90tih je taj koncept usvojen i kod drugih dizel igraca u Evropi, u Japanu su dizeli bili sporedna stvar i uglavnom nikakvi u poredjenju sa TDI evropskim varijantama.

              jedino je Nisan koliko toliko imao tradiciju sa dizelima (LD28 cuvena serija dizela sestaka).

              Fiat je tada otvorio novo poglavlje, kao i desetak godina kasnije sa common rail odnosno JTD konceptom (koji je opet siroko prihvacen od ostalih s tim sto je sada VW na repu kao poslednji koji prihvata CR dizele).

              danas dizel izgleda kao sasvim prihvatljiv pogon, pre 20tak godina samo trgovacki putnici i slicne kategorije su morale da prihvate ondasnji dizel- trom, prljav, bucan.
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #37
                Rekord u predjenoj kilometraži
                u gugletu ukucati "Irv Gordon Volvo" i sve karte se otvaraju.
                model 1800, presao negde oko 3.200.000 + km uz jednu popravku motora (generalnu) na oko 800.000km.

                da bude jos cudnije, to je OHV motor znaci nemoderne konstrukcije prema danasnjim merilima.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • Srdjan
                  CBC Senator XXL
                  • 30.09.2004
                  • 2416
                  • Bajina Basta/Beograd

                  #38
                  Kako je moguce da posle 800.000km nije radjena nijedna generalna... Posle generalne motori obicno manje predju nego kada su original delovi bili...
                  Lancia Kappa 2.0 20v

                  Comment

                  • Bane R
                    CBC Senator XXL
                    • 27.03.2006
                    • 1769
                    • Beograd

                    #39
                    Originally posted by TETAK
                    Poenta je u tome što je taj trend "novog", po svaku cenu, dirigovan od strane propagandne mašinerije velikih proizvodjača svega i svačega.Tu mi se filizofija Amera više svidja od ove evropske.Oni i dan danas voze svoje Mustange ili Barakude ili Korvete ili ........... i baš se lepo zabavljaju!
                    Ameri inače i dalje imaju više proizvoda sa naznakom "doživotne garancije".
                    Kvalitet i trajnost nikad neće izaći iz mode!
                    Pošto se ovde dosta provlači reč "kvalitet", mogu ti reći da su ti Ameri po kvalitetu daleko iza Evrope. Već sam to negde spomenuo - ukratko rečeno, svaki predmet, svaka stvar, bilo šta tamo je manje kvalitetno nego što je u Evropi. USA je upravo zemlja u kojoj lako prođe manji nivo kvaliteta.

                    A što se tiče spomenutih automobila, pre bih rekao da ih sa njih samo brišu prašinu nedeljom pre fudbala, a da ih ređe voze ...

                    Comment

                    • Hermes
                      CBC Senator XXL
                      • 14.02.2006
                      • 1306
                      • https://t.me/pump_upp
                      • bemve

                      #40
                      Originally posted by brick
                      kod nas Golf 2 dizel neko merilo, cisto radi podsecanja njegova max brzina je bila oko 136km /h (na papiru) a u praksi oko 110km/h kada vec pocinje da ispusta dusu. turbo Golf je mogao da dogura do cak 158km/h sa svojih 70KS ali ko ga je duze vozio sa 150+ po autoputu druzio se sa majstorima redovno
                      Ih,bre, ti ga pretera....136...
                      Na papiru je bilo 148km/h za obicnog golfa (koliko se secam, a mogu ida pogledam u neki katalog), mislim, malo je mucno bilo pri toj brzini, ok, al to je skoro 160 bilo po brzinomeru.....pa i golf I sa jos slabijim dizelom je bas i bio revolucionaran kao mali ostar i brz dizel sa vanrednim performansama i potrosnjom za to vreme, a isao je 140 po fabrickim podacima.
                      https://t.me/pump_upp

                      Comment

                      • GT
                        CBC Senator XXL
                        • 01.12.2006
                        • 337
                        • Beograd

                        #41
                        @Brick



                        Sve je kako si rekao!

                        Ali svi se moramo pomiriti sa cinjenicom da je Golf II neprikosnoven automobil!!! Naravno da nije, ali ne mozes ljude ubediti u to, ako im budes rekao svi ce misliti da nisi normalan!

                        Inace sve je ovo kao da su svi ludi, jedini 'ti' normalan, i pokusavas da im pokazes kako nisu normalni!

                        Ishod je svima jasan verujem...
                        "Driving an Alfa Romeo is not like driving an ordinary car in an ordinary context. It is pure driving desire turned into a car which is also the expression of one's personality. When you are in the driving seat, your hands on the leather steering wheel, you are at one with your Alfa Romeo: the road before your eyes, the tyres's grip on the road, your heart beating at the same rpm of your engine."

                        Comment

                        • Eon
                          Moderator
                          • 10.03.2005
                          • 4225
                          • Beograd-NBG-44
                          • Superb 2.0 4x4 DSG

                          #42
                          Zato smo mi ovde forum koji gleda da realno sagleda situaciju. GII nema revolucionaran dizel motor i obican 1.6D nije mogao po brzinomeru vise od 140km/h, ma koliko lagao sat. TD je vec bio zadovoljavajuci!!!
                          Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                          Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #43
                            @srdjan-
                            ne znam u cemu je tajna ali cinjenica je da se pogodio motor+vozac koji je izdrzao 2+ miliona km bez otvaranja pa jos i OHV.

                            ono sto mogu da pretpostavim je da je generalna dobro uradjena, da je blok bio vec zamoren (tj materijal odlezao) i potpuno stabilisan.

                            posto se radi o sada vec vise decenija starom automobilu koji je koriscen pre vise decenija sa ondasnjim uljima (New Jersey lokacija baze, znaci ima i zime) jos vise intrigira.

                            ali da to nije izuzetak potvrdjuje tzv milion mile Volvo klub.

                            inace Volvo North America je imao praksu (ne znam da li jos) da deli besplatno stilizovane bedzeve za svakih predjenih 100.000 milja , za stavljanje na masku hladnjaka.
                            tako ima auta sa 100k, 200k, 300, 500k milja bedzevima.

                            nekih 300.000 milja (480.000km) je procenjen prosecni radni vek motora te generacije, kada obicno u proseku zatreba prvi veci servis ili generalna.

                            ti su motori jeftini(saobracajke gde strada limarija) , uzme se neki sa malo km iza sebe (tipa 300-350.000km) i onda se vozi jos kojih 150-200.000 km pa se baci pa opet sledeci polovni motor itd.

                            polovni motor je puno jeftiniiji nego da se uradi generalna onako kako treba po PSu

                            da ne idem dalje u off, tako je nekada bilo danasnji Volvo motori druga medalja..
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • AreOut
                              CBC Senator XXL
                              • 22.07.2006
                              • 590
                              • Zabjelo

                              #44
                              Slazem se s tetkovim prvim postom da su kraj 80ih i pocetak 90ih zakon (dodao bih i sredina). Da li je to meni zato sto sam tada poceo intenzivnije da se informisem o automobilima ( i mastam o istim) ili nesto drugo ne znam. Uglavno da danas biram novi automobil i da se E36 jos proizvodi sigurno bih prije njega uzeo nego ovo, a pogotovo peticu koja je dosla skoro kao Korejanac.

                              I sto se Honde tice Civic VTi iz '92. je recimo brzi od svakog Civica danas osim TypeR a i ima liniju za razliku od novijih. Mada ja razumijem donekle proizvodjace jer dizu auta uvis da bi bilo vise prostora i zbog bezbjednosti u sudaru i cvrstine i onda na novog Civica stavljaju 18ice felne a na staroga su bile max 15 fabricki cini mi se itd.

                              Jbt kad sam sa Accordom prosao pored nove BMW 5ce on je visok kao dzip u odnosu na mene

                              Eto NSX se radio od '89. pa do prije godinu dana a cisto sumnjam da ce novi imati toliko stila (a ni Sennin pecat).

                              Isto sto se Fiata tice taj Coupe mi je zadnji dobar Fiat sto je proizveden sta su poslije od tih sportskih napravili samo budjavi Stilo Abarth 2.4 sa 170 KS mislim za podsmijeh ...
                              http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c

                              Comment

                              • Hermes
                                CBC Senator XXL
                                • 14.02.2006
                                • 1306
                                • https://t.me/pump_upp
                                • bemve

                                #45
                                Originally posted by Eon
                                Zato smo mi ovde forum koji gleda da realno sagleda situaciju. GII nema revolucionaran dizel motor i obican 1.6D nije mogao po brzinomeru vise od 140km/h, ma koliko lagao sat. TD je vec bio zadovoljavajuci!!!
                                E pa,cvrc! Sat ne laze nikad na manje....evo podataka iz knjizice koja se dobijala uz golfa II: 148km/h sa motorom od 40kW (143 sa automatskim menjacem) i 160km/h sa motorom od 51kW, naravno dizel, odnosno turbo/dizel.... Sad neko treba da kaze da je i fabrika lagala
                                https://t.me/pump_upp

                                Comment

                                Working...
                                X