a smatram da je moderan svet dostigao standard da moze da prosecan covek moze da priusti sebi nova kola svakih 7 godina
mislim da se debelo varas da je prosecan covek na planeti na toj stadijumu standarda.
mozda u nekoliko zemalja (ili koju desetinu) sveta to i jeste prosecan standard ali su to obicno u svetu male zemlje sa malo stanovnika, mozda tek 10tak % covecanstva.
ako avion traje 30 godina, brod ili voz 50 godina i koriste se intenzivno u saobracaju svakoga dana zasto bi 7 godina bilo pozeljno da traje auto koji se tek povremeno i inace koristi.
zar je auto toliko komplikovaniji od aviona
mislim da nije glavno pitanje sta koliko moze da traje, nego koliko potrosacki mentalitet donosi profita
Ja se izvinjavam na off-u ali dobro si me podsetio. To me je oduvek zanimalo. Da li su fiatovi motori pre JTD-a i Multijet-a TDI (turbo direct injection) ili su samo tako obelezavali "stare" diesele?
I koja je snaga bila tog Crominog diesel-a?
Moze i odgovor na PP ali mislim da bi bio korisniji javno.
Izvinite na off-u ponovo ali samo da nebih pokretao novu temu zbog jednog pitanja.
Na plin se kuva, na dizel se greje a na benzin se vozi - a ja krenuh da se bavim grejanjem...
Danasnji automobili su definitivno mnogo bolji. No, povecale su se i nase zelje ka i od automobila. Trazimo mnogo vise za nase pare pa ova i ona oprema pa da moze i ovo i ono a da trosi malo ili nista ?!
Danas se i mali automobili voze kao glavni jer su dovoljno brzi i jaki da podnesu taj zadatak, a ranije se podrazumevalo >5m i sl.
Potpuno su druga merila danas. Jeste da automobil gubi na vrednosti vise nego ranije ali i pruza vise pa to ide jedno s drugim....
Svaka medalja ima dve strane. Nista dobro ne ide bez loseg, vazno je da ima vise dobrog nego loseg....
Rekord u predjenoj kilometraži i dalje drži Volvo Amazon i to iz tamo neke godine.Brick će vas bolje informisati što se tiče tačnih podataka.
Uopšte se ne bi bunio da mi neko pokloni jednu očuvanu 124-orku.Zaista nije lako napraviti bolji auto od njega, pogotovo ako u obzir uzmemo naše uslove vožnje.
U Nemačkoj i dan danas postoji jako veliki broj automobila iz ranijih generacija koji su savršeno očuvani a vlasnici ih se ne bi odrekli ni za kakav novac.Napominjem da se ne radi o ljubiteljima oldtimera!
Uopšte se ne bi bunio da mi neko pokloni jednu očuvanu 124-orku.Zaista nije lako napraviti bolji auto od njega, pogotovo ako u obzir uzmemo naše uslove vožnje.
Sta znaci ovo 'bolji'?! Pa ja ne bih vozio tu gomilu kvalitetno zasticenog, dobro utegnutog i nekvarljivog gvozdja eto cak i kad bi mi je dali dzabe!
Inace ne razumem cemu ovoliko polemisanje oko stvari koja je potpuno jasna...
Automobili su i bolji i gori u isto vreme, sve zavisi sta se gleda, recimo:
Ako gledamo ocima vlasnika Golfa II onda njega vise nista nece zadovoljiti, 400 000 kilometara, nikakvi servisi, dijagnostike, elektronika, vuce, ne rdja pre 20 godina i opet vozio ga je njegov otac, pa on i na kraju njegov sin, e u tom smislu su automobili danas losiji!
Ako gledamo ocima jednog normalnog vozaca koji ce ceniti sve ono sto mu moderan automobil pruza, udobnost, sigurnost, i sve sto ide uz jedan prosecan automobil danas, mnogo se sve popravilo!
A te price za pola miliona kilometara, pa ne kvari se, pa ne trosi mi ulje ni gram, pa sve te price o 'najboljim automobilima' ostavimo za neke druge devedesete, da da Bog da ih vise nikada ne bude i da mozemo kao ljudi da menjamo automobile pre nego sto oni zamene nas!
Toliko...
"Driving an Alfa Romeo is not like driving an ordinary car in an ordinary context. It is pure driving desire turned into a car which is also the expression of one's personality. When you are in the driving seat, your hands on the leather steering wheel, you are at one with your Alfa Romeo: the road before your eyes, the tyres's grip on the road, your heart beating at the same rpm of your engine."
Daaa, bolje je zabavljati se sa matorkom od 40-ak godina sa malim grudima (ali prirodnim), nego sa 18-godisnjom devojkom sa silikonskim grudima.
Interesantno koliko bi nas kupilo polovan auto star 20-ak godina a da ima novca da kupi nov?
Ko zna mozda je bolje voziti kola sa karburatorom a ne sa elektronskim ubrizgavanjem,bez svih onih senzora (detonacije,hall,itd.), da posle kupovine idemo odmah da nalijemo odozdo Tectil i sl. zabadamo srafciger u staklo da ne upadne u vrata.
Mislim da bi trebali da se za 10 godina vratimo na ovu temu da vidimo kako ce se ponasati kola koja su sada nova.
Verovatno je vecina vas gledala reportazu sa sajma automobila u Kini. Ono je tiha jeza. Bojim se da ce se za 10-ak godina praviti automobili po pristupacnoj ceni i za jednokratnu upotrebu. I naravno 90% ce ih se proizvoditi u Kini! :x
Mislim da bi trebali da se za 10 godina vratimo na ovu temu da vidimo kako ce se ponasati kola koja su sada nova.
To je upravo ona prica o stednji i kvalitetu, i ko bude kupovao danasnja kola kao polovna za 15 god. shvatice sta su bili automobili sa kraja 80-tih i pocetka 90-tih. Ako uopste ovi automobili "prezive" toliko dugo!
Daaa, bolje je zabavljati se sa matorkom od 40-ak godina sa malim grudima (ali prirodnim), nego sa 18-godisnjom devojkom sa silikonskim grudima.
Interesantno koliko bi nas kupilo polovan auto star 20-ak godina a da ima novca da kupi nov?
Ko zna mozda je bolje voziti kola sa karburatorom a ne sa elektronskim ubrizgavanjem,bez svih onih senzora (detonacije,hall,itd.), da posle kupovine idemo odmah da nalijemo odozdo Tectil i sl. zabadamo srafciger u staklo da ne upadne u vrata.
Mislim da bi trebali da se za 10 godina vratimo na ovu temu da vidimo kako ce se ponasati kola koja su sada nova.
Ja tu uopste nemam dileme, matorka naravno Nema nista dok se malo ne zatrese
A stvarno me bas zanima koji ce danasnji automobil doziveti 10 ili 15 godina normalne eksploatacije, bez ozbiljnijih intervencija (ako nista drugo, imace bar ciscenje ubrizgavaca goriva...).
Mogao bih da se opkladim da nijedan novi Polo ne moze da dostigne izdrzljivost Golfa 2.
Pa i nije poenta u tomoe da izdrzi toliko...poenta je da mi zivimo u zemlji gde cu moci da uzmem auto na lizing recmo novog clia dam 2k eura i imam ratu od 60-70eura 3 godine, pa onda vratim taj auto uzmem drugi i nastavljam da placam ratu od 60-70 eura i bas me briga sto ona predhidni nece da traje 20 godina....
i ja isto delim misljenje da automobili vise netraju kao nekada, ali to je sasvim normalno jel je jednostavno trziste takvo, vise nista netraje kao nekad ni Sony televizor nije kao nekad .... sve je postalo konfekcija, sve se sija, sljasti satro daje sliku nekog luksiza...to ti je da ga nosisi par godina bacis, uzmes novo i teraj dalje....druga je stvar sto mi u ovo zemlji nemozemo da pratimo taj trend...a i ovi oko nas nisu mnogo bolji.
Comment