Zarada i automobili taxista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #76
    Nije nijedan taxista pravio plan gradskoj skupštini.
    jasno. nisu taxisti odgovorni za planiranje, to nije ni re?eno.
    taxisti jesu odgovorni ako i kada zagovaraju i sprovode nasilje na ulicama radi oduzimanja prava ostalim gradjanima, njihovo pravo na slobodu kretanja i javni mir.

    to kako se Bogdanovi? i ekipa "igra" biznisa koji bi da vode je posebna tema, i ta ekipa je oštetila ne samo taxiste ve? i gomilu drugih zanimanja.
    ali nisu ni taxisti naivno neinformisani, traže prava van zakona a u prošlosti su zaboravljali na obaveze.
    gradska (i svaka druga) Vlast samo koristi ranjivu ta?ku- neispunjavanje obaveza taxista i obe?ava ono što ne može ispuniti.
    da je kvarno mogu da se složim, promena pristupa kre?e i od sopstvenog primera- taxisti jako dobro znaju šta se dešava na i oko aerodroma, atuobuske stanice npr.
    i to godinama i decenijama unazad.
    naravno, ni to nije rešeno.

    taxi profesija je nužna, taxi služba je važna za jedan grad, aliu taxi služba ne može da bude divlji zapad niti po željama taxista niti po željama lokalnih samouprava.
    neki zakoni i neka društvena pravila postoje decenijama i važe za opšte prihva?ena, poput prava na rad ili prava na kretanje.
    svaki pokušaj da se ta prava danas u 21. veku ukinu vodi u gubljenje vremena i konflikt koji ne?e razrešiti ništa.


    Ja radim preko dana i svake nedelje neko do?e na ugao Nemanjine u K Miloša i blokira saobra?aj pa nigde nevdim da ih neko pljuje zbog toga, meni to isto remeti rad i ugrožava zaradu i kome ja da se žalim
    za svakoga isto važi, ni taj neko ne sme da blokira ulice iz nekih svojih (sebi?nih) razloga baš zbog toga što navodiš.
    da možeš slobodno da radiš.
    mislim da ti (kao i taxi kao uticajni skup) treba da se žali Vlastima i javno i jasno ukazuje na nedopustivost tako ne?ega.
    to naravno obavezuje da ni taxi ne?e koristiti isti taj nedopustivi na?in.


    kao da nemamo dovoljno zagušen saobra?aj pa nam treba dodatno otežavanje, od strane bilo koga.
    policija samo da primeni zakon, i naplati ali naplati svaki put, kaznu svakome ko pokuša da blokira grad pa bi brzo nestalo hajdu?ije što po gradu što po magistralnim putevima.

    ali onda ne bi ni pri?ali o ovakvim politi?arima, o ovakvim problemima, i ovakvim navikama "da komšiji crkne krava"...

    kako se tranzicija približava happy endu postaje jasno da problemi koji nisu ranije rešeni se vra?aju kao tema na sto, i da ?e morati kvalitetno da se reše na bazi trajno održivih rešenja.

    u to spada i organizacija saobra?aja generalno. (mislim na sprda?inu oko gradnje mostova i namerno odugovla?enje procesa).

    kako izgleda jedan moderno organizovan i upravljan taxi sistem je recimo primer Man?estera- po?evši od radio sistema pa nadalje. (ovaj postoje?i u Bgd je za muzej).
    tek ?e taj trošak da iznenadi taxiste..
    (recimo da pomenem Pepsi taxi i dispe?erski centar koji imaju- teško da bi izdržalo probu bilo kog standarda, pa ?ak i nekog afri?kog od pre 20tak godina).

    taxi zaista jeste kompleksan i biznis sa skupim ulaganjima.
    auto je tek deli? troškova.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • Vladd
      CBC Senator XXL
      • 09.07.2006
      • 581
      • NBG

      #77
      Originally posted by tojeto
      ... Dubina ovog problema je u tome što zapamtite ovo trenutni prestavnici taxista su izvesna gospoda Bjeli? i Armuš.
      Doti?na gospoda ve? godinama izigravaju zaštitnike taxista a mi tonemo sve više. Teren se priprema za tajkune koji ?e da preuzmu taxi službu i da onda imaju monopol...
      Pa sam si dao odgovor, koji sam, neciu da kazem 100% znao, ali sam naslucivao. Previse se tu "ne radi", ako se nesto i "odluci", dogovori, u praksi se izvrdava.

      Pilot proba je NS, gde privatnik sa ergelom novih limuzina, ubija cenu "u korist" gradjana. Klasicno trustovsko dugorocno ponasanje. Kada ugasi konkurenciju, glava ce da boli od cena, i monopolskog biznisa.

      BG je mala bara, ali sa previse.., pa su takve akcije mnogo teze. Ide se na varijantu iznudica raznih, gde se iscrpljuju konkurenti( i gradjani) na drugi nacin, malo perfidniji, sporiji, ne tako "vidljiv".

      Poz.

      Comment

      • jerotije
        CBC Član
        • 09.09.2007
        • 80

        #78
        taxi

        Aj sad ovako. Zamisli da si npr dipl.lekar. Imas sve potrebne papire, zavriso si faks, celu mladost proveo za knjigom itd i sad hoces da se zaposlis ali.....nema mesta. Ima dosta lekara u svim domovima zdravlja. Treba tuziti drzavu, zasto ti nemozes da radis a drugi eto rade. Tako je isto i sa konobarima i ostalim delatnostima. Samo se treba pridrzavati studije o taxiju koja je napravljena za grad Beograd. Treba i smanjiti i ovaj sadasnji broj taksista na taj nacin sto ce 1/4 njih da ode u penziju [odavno su neki zreli], i oni koji neplacaju porez a ima ih takodje 1/4. Tako bi se sve sredilo a bilo bi mesta i za "nove" opet "srazmerno" potrebi grada. Pozz

        Comment

        • sri98
          Admin od Trpeze
          • 24.10.2004
          • 7262
          • Republic of Konjarnik
          • Toyota Corolla E 210

          #79
          Samo da dodam, kada si vec pomenuo lekare koji ne mogu da se zaposle, da je drzava poslednjih nekoliko godina ukinula specijalizacije i smanjila broj mesta na fakultetima, bas da bi vise njih dobilo posao.

          I u tvojim primerima se ne radio o nekom ko je dobio dozvolu za rad pa mu je to zabranjeno, vec o nekom ko nikada nije ni radio, za razliku od taxista koji su dobili dozvole za rad, pa su im one uskracene.
          Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #80
            Treba tuziti drzavu, zasto ti nemozes da radis a drugi eto rade. Tako je isto i sa konobarima i ostalim delatnostima. Samo se treba pridrzavati studije o taxiju koja je napravljena za grad Beograd
            hm, pri?aš o državnoj službi, za platu kao šofera ?

            bilo je i tog tipa taksija, probano i propalo.
            beše GSP imao ?itavu flotu par stotina vozila, trajalo nekoliko godina i onda bankrot. se?am se da su bili neki narandžasti, žuti taksiji Zastava 101, svi iste boje, isti tip.

            prošlo je doba samoupravljanja i socijalizma gde država daje posao, stan, hrani, obla?i, vodi za ruku, šalje u odmarališta, nabavlja ogrev i zimnicu...

            bilo kakva studija o bilo ?emu ne može nikome da ispla?uje platu niti da pronadje posao. sve te stvari su odavno regulisane temeljnim zakonom, Ustavom gde su svi gradjani ravnopravni subjekti.

            u svetu ima raznih rešenja taxi službe.
            živeo sam u gradu gde ima oko 4,000,000 vozila a od toga je 50% taxija.
            da, 2,000,000 taxi vozila.
            nema cenovnika, svaka vožnja se slobodno pogadaja. cena vožnje jeftina, svi se voze taxijem po ceo dan ma gde krenu.
            ?ist liberalizam.
            pa ko se snadje i praživi ostane u taxiju, ko ne traži drugi posao.
            država nema ama baš ništa sa time, liberalan biznis na tržištu.
            ne kažem da je to idealno, samo da i ta opcija postoji kao mogu?e rešenje pitanja potrebnog broja.
            prepusti se tržištu i ono odreguliše koliko u realnosti iznosi taj broj taxi vozila.

            ina?e, i doktori i uopšte zdravstvena služba je u fazi tranzicije i prelaska na tržišni model tako da nije odabran dobar primer zanimanja.

            bolji primer je pekar.
            jel i on treba tuži državu što ima konkurenciju.

            taxisti treba da budu presre?ni što još nemaju pravo stranci da se bave tim biznisom a kada krene uvoz taxista uskoro za par godina sa nastavkom liberalizacije bi?e još ve?a konrkurencija i pritisak.

            kao što i naši gradjani odlaze u druge zemlje da taksiraju tako ?e i ovde stranci dolaziti (ako im se isplati).
            opet, država to ne?e mo?i ni?im spre?iti, niti sme da guši slobodu biznisa.

            to ?eka i JAT (koji isto kukaju na prazno), ?eka špediterske firme, ?eka autobuske prevoznike, u narednim godinama sa oslobadjanjem od državnog vodjenja (ta?nije ograni?avanja) biznisa.
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • tojeto
              CBC Član
              • 08.01.2007
              • 58
              • Beograd

              #81
              Originally posted by sw.brick
              Nije nijedan taxista pravio plan gradskoj skupštini.

              kako izgleda jedan moderno organizovan i upravljan taxi sistem je recimo primer Man?estera- po?evši od radio sistema pa nadalje. (ovaj postoje?i u Bgd je za muzej).
              tek ?e taj trošak da iznenadi taxiste..
              (recimo da pomenem Pepsi taxi i dispe?erski centar koji imaju- teško da bi izdržalo probu bilo kog standarda, pa ?ak i nekog afri?kog od pre 20tak godina).

              taxi zaista jeste kompleksan i biznis sa skupim ulaganjima.
              auto je tek deli? troškova.

              Ne bi se složio sa tobom u vezi ovoga, kakav bre Pepsi taxi ima ih sa dispe?erom i gazdom ukupno ?etvoro. Treba da u?eš u dispe?erski centar Maxissa, Beo taxija, Pink ili ?ukari?ki plavi pa da vidiš tehniku, pa maxiss taxi ima stalno zaposlenog lika za održavanje kompjuterske mreže, neki problem se rešava odma

              Comment

              • sri98
                Admin od Trpeze
                • 24.10.2004
                • 7262
                • Republic of Konjarnik
                • Toyota Corolla E 210

                #82
                Originally posted by sw.brick
                bilo je i tog tipa taksija, probano i propalo.
                beše GSP imao ?itavu flotu par stotina vozila, trajalo nekoliko godina i onda bankrot. se?am se da su bili neki narandžasti, žuti taksiji Zastava 101, svi iste boje, isti tip.
                Trajalo je to malo duze, pocelo je sa tristacima
                Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.

                Comment

                • Eon
                  Moderator
                  • 10.03.2005
                  • 4225
                  • Beograd-NBG-44
                  • Superb 2.0 4x4 DSG

                  #83
                  Taxiranje je relativno ustrojena oblast u svim zemljama, ali mi volimo da budemo vece demokrate (prevedeno na srpski - samoupravljaci) od ostalih. Da bi se sredila taxi sluzba, uvede se norma u vidu vozila, obrazovanja, iskustva, ispunjavanja obaveza prema drzavi, da se rok od tri meseca i ovde bi bila milina!
                  Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                  Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #84
                    Ne bi se složio sa tobom u vezi ovoga, kakav bre Pepsi taxi ima ih sa dispe?erom i gazdom ukupno ?etvoro
                    pa jesam li rekao da ne bi izdržao probu nijednog standarda.

                    veruj, i jesam ušao sam u neke pobrojane dispe?erske centre, a poneki sam ja i napravio

                    ja nisam korisnik taxi usluga, ali taxisti jesu korisnici mojih usluga tako da ima razmene informacija
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • jerotije
                      CBC Član
                      • 09.09.2007
                      • 80

                      #85
                      taxi

                      Originally posted by sri98
                      Samo da dodam, kada si vec pomenuo lekare koji ne mogu da se zaposle, da je drzava poslednjih nekoliko godina ukinula specijalizacije i smanjila broj mesta na fakultetima, bas da bi vise njih dobilo posao.

                      I u tvojim primerima se ne radio o nekom ko je dobio dozvolu za rad pa mu je to zabranjeno, vec o nekom ko nikada nije ni radio, za razliku od taxista koji su dobili dozvole za rad, pa su im one uskracene.
                      Ja sam malo glup pa te nerazumem ! Aj malo detaljnije mi objasni i ovo prvo i ovo drugo sta si hteo da kazes. Pozz

                      Comment

                      • Vladd
                        CBC Senator XXL
                        • 09.07.2006
                        • 581
                        • NBG

                        #86
                        Originally posted by sw.brick
                        ..
                        bilo je i tog tipa taksija, probano i propalo.
                        beše GSP imao ?itavu flotu par stotina vozila, trajalo nekoliko godina i onda bankrot. se?am se da su bili neki narandžasti, žuti taksiji Zastava 101, svi iste boje, isti tip.

                        prošlo je doba samoupravljanja i socijalizma gde država daje posao, stan, hrani, obla?i, vodi za ruku, šalje u odmarališta, nabavlja ogrev i zimnicu...

                        bilo kakva studija o bilo ?emu ne može nikome da ispla?uje platu niti da pronadje posao. sve te stvari su odavno regulisane temeljnim zakonom, Ustavom gde su svi gradjani ravnopravni subjekti.

                        u svetu ima raznih rešenja taxi službe.
                        živeo sam u gradu gde ima oko 4,000,000 vozila a od toga je 50% taxija.
                        da, 2,000,000 taxi vozila.
                        nema cenovnika, svaka vožnja se slobodno pogadaja. cena vožnje jeftina, svi se voze taxijem po ceo dan ma gde krenu.
                        ?ist liberalizam.
                        pa ko se snadje i praživi ostane u taxiju, ko ne traži drugi posao.
                        država nema ama baš ništa sa time, liberalan biznis na tržištu.
                        ne kažem da je to idealno, samo da i ta opcija postoji kao mogu?e rešenje pitanja potrebnog broja.
                        prepusti se tržištu i ono odreguliše koliko u realnosti iznosi taj broj taxi vozila.

                        ina?e, i doktori i uopšte zdravstvena služba je u fazi tranzicije i prelaska na tržišni model tako da nije odabran dobar primer zanimanja.

                        bolji primer je pekar.
                        jel i on treba tuži državu što ima konkurenciju.

                        taxisti treba da budu presre?ni što još nemaju pravo stranci da se bave tim biznisom a kada krene uvoz taxista uskoro za par godina sa nastavkom liberalizacije bi?e još ve?a konrkurencija i pritisak.

                        kao što i naši gradjani odlaze u druge zemlje da taksiraju tako ?e i ovde stranci dolaziti (ako im se isplati).
                        opet, država to ne?e mo?i ni?im spre?iti, niti sme da guši slobodu biznisa.

                        to ?eka i JAT (koji isto kukaju na prazno), ?eka špediterske firme, ?eka autobuske prevoznike, u narednim godinama sa oslobadjanjem od državnog vodjenja (ta?nije ograni?avanja) biznisa.

                        Comment

                        • Vladd
                          CBC Senator XXL
                          • 09.07.2006
                          • 581
                          • NBG

                          #87
                          Originally posted by sw.brick
                          ...
                          bilo je i tog tipa taksija, probano i propalo.
                          beše GSP imao ?itavu flotu par stotina vozila, trajalo nekoliko godina i onda bankrot. se?am se da su bili neki narandžasti, žuti taksiji Zastava 101, svi iste boje, isti tip.
                          Pai pak GSB nije bankrotirao, i tesko da javno preduzece moze da bankrotira, samo u slucaju da cela gradska uprava bankrotira.
                          Nego se naslo neko drugacije resenje, koje je dovelo ("razvilo" se) do sadasnjeg loseg stanja, "mafijalizacije", odnosno bolje receno, interesnih grupa, sto je na neki nacin i protivzakonito.

                          Ako se hoce trziste, onda treba dozvoliti da svaki taksista ima SUR, znaci usluznu radnju, pa neka trziste profiltrira ko valja a ko ne. Kakva crna udruzenja sa "integritetom" firme ili preduzeca.

                          Pa nema deset lekarskih udruzenja. Ima udruzenja ribolovaca, a svako moze da peca, ili da plati godisnju ili dnevnu dozvolu...i "profesionalno" cak, godisnje kosta oko 300€, a moze svako sa dozvolom za upravljanje camca..
                          A taxi voozaci su jedini "profesionalci" bez potrebe za "C" kategorijom

                          Ovo sada je "natezanje kanapa", izmedju pune slobode, i parcijalne kontrole. E to "parcijalno" treba da pripadne uskoj interesnoj grupi beskrajniog ("jozinog") mandata. Tu "lezi" zal sa samoupravljanjem i dozivotnom titulom "zastupnika" da ne kazem "Marsala" taxi sluzbe..

                          A to sve neko "vidi" i pusta..da traje..poenta je da sto duze traje, u svakoj "novotariji" se tesko snalaze..

                          Poz

                          Comment

                          • jevtic
                            CBC Senator XXL
                            • 26.11.2006
                            • 729
                            • beograd

                            #88
                            nasilje je pobedilo.


                            izgleda da jedino to pali u ovoj zemlji.


                            sur - samostalna ugostiteljska radnja.


                            pravna forma za taxi je valjda taxi i svaki taxista je poseduje resenje o registraciji.
                            ex - fabia 1.9 tdi
                            golf 2.0 tfsi

                            Comment

                            • Vladd
                              CBC Senator XXL
                              • 09.07.2006
                              • 581
                              • NBG

                              #89
                              Mislio sam na samostalna "usluzna" radnja, da ne bih izmisljao SUD ...usluzna delatnost...mada je najmanje vazan detalj u celoj prici, neka posao zovu kako hoce, neka odrede parametre poreza i dazbina...

                              Poz.

                              P.S. sada se na mala vrata uvodi i "transport za licne potrebe", da li je to podverzija taxi usluge, licna potreba je i posao i zarada...

                              Svako za neku delatnost mora da dobije neku "dozvolu", pitanje je ko je i kako daje...odnosno zasto taxi ima "poseban" tretman

                              Mislim ako je nejasno sta zelim da kazem, zasto ja ne bih mogao da taksiram (kao sto pecam), recimo jednu do dve godine, pa onda nesto drugo, otvorim recimo kiosk, pa opet "izvadim" dozvolu za taxi, na godinu dana, platim porez...

                              To bi licilo na "slobodno" trziste, ovako, taxi dozvola je kao "doktorat", dobije se jednom, na krv i noz, i ovih dana, cuva kao porodicno blago..

                              Mozes kafic, prodavnicu auto delova, ordinaciju, univerzitet...bez problema da otvoris, mislim na administrativne probleme, a samo taxi...eee to je "poosebna" delatnost

                              Poz.

                              Comment

                              • sw.brick
                                CBC Senator XXL
                                • 09.10.2004
                                • 8141
                                • Beograd, barajevo-zemun
                                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                                #90
                                Pai pak GSB nije bankrotirao, i tesko da javno preduzece moze da bankrotira
                                pa dobro, ajde.
                                znaš i sam da u socijalizmu je društvena (ne)svojina, da nisu postojala preduze?a pa ni javna, da ma kako loše bilo poslovanje je uvek dotirano, da ekonomija sa svojim zakonima nije postojala, da ni novac u stvarnom smislu nije postojao, da je dogovorno zamišljanje poslovanja.

                                taj taxi sigurno nije bio profitabilan, tj nije donosio zaradu eto tako da nazovem tzv politi?ki korektno.

                                mislim da država nije ta koja treba da se bavi taxi biznisom, kamoli sada u ovo naše doba a ovo sam naveo kao prise?anje na neuspele eksperimente.

                                banktrotirala je cela država, i gradska i republi?ka i savezna i sve uprave
                                volvo
                                945 SE turbo lpg
                                344 GL lpg

                                Comment

                                Working...
                                X