Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ggorann
    CBC Početnik
    • 14.01.2011
    • 2
    • Valjevo

    Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

    expendable @

    Hvala vam na objasnjenju, ali postoji jos par nejasnoca.
    Na Petrolovom top sint 5w40 ulju pise da je namenjeno za benzinske i dizel motore, dok je recimo Selenia WR iskljucivo namenjena dizel motorima. Da li to znaci da je selenia specijalno radjena za dizele i kao takva mozda bolji izbor za JTD?

    ``HAVOLINE ULTRA 5W-40
    Namenjeno svim benzincima uključivši i one posle 2000. i širem spektru dizelaša, od onih iz devedesetih tako i za dobar broj iz XXI veka. Ipak ovo nije supermoderno ulje.``

    Da budem iskren, licno bih pre kupio ulje u Petrolovoj pumpi nego u bilo kojoj str radnji. Pored povoljnije cene (1l 730 din, a pakovanje od 4 l 1750 din), tu je i garancija imena firme da se radi o originalu. Jedino me brine to sto top sint nije namenjen iskljucivo dizelima, a pogotovo malo novijim-mladjim od 2003.god.

    Comment

    • prolupator
      CBC Senator XXL
      • 02.09.2005
      • 3968
      • Zemun

      Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

      Šta je s recikliranim uljima i novim uljima od tih reciklata?! Da li na ambalažama novih piše da su od reciklata ili ne?! I koji brendovi imaju i to u svojoj standardnoj ponudi?! "recycled base oil" - za Google.
      Zatim, šta je sa hidrokrekovanim mineralnim uljima koja (uz pakete aditiva) imaju i bolja svojstva od sintetike a koštaju manje (zbog jeftinije baze)? Ko to ima u ponudi i da li se to prodaje kao HC ulje ili kao sintetika ili kako god ?! I šta piše na ambalaži? "hydrocracked oil" - za Google.
      OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

      prolupator.mojblog.rs

      Comment

      • expendable
        CBC Senator XXL
        • 04.11.2009
        • 3662
        • Bor

        Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

        ggorann,
        ``HAVOLINE ULTRA 5W-40
        Namenjeno svim benzincima uključivši i one posle 2000. i širem spektru dizelaša, od onih iz devedesetih tako i za dobar broj iz XXI veka. Ipak ovo nije supermoderno ulje.`` - koja li je ****** ovako nešto napisala?
        Upecali ste me. Moram malo da pojasnim. Mislio sam da nije LOW SAPS i za DPF dizelaše. Ništa se ne sekirajte nije ni WR "super moderno", oba su moderna 'sintetička' ulja (posebna priča, evo i 'prolupator' otvorio veliko pitanje, mada ako se čita pažljivo već odgovora ima mada je razbacano; ovo će već neko da me zameni, a može malo i da se googlu-je).
        Pre zaključka da primetim da je cena "ekstra, super, hiper" povoljna. Ogirinalnost je zagarantovana.
        Može Selenia WR (uostalom fabrička je preporuka) ali može sigurno i Havoline Ultra. Tačno da je Selenia "full dizel" ulje ali nema to veze, čak upravo zbog toga HU ima prednost jer ima manje sulfatnog pepela što za turbinu može biti (i obično jeste) bolje.
        Potpuno je svejedno za šta se odlučite. Čak i za Fiat jtd Havoline je bolje ulje. Ja bi lično pre njega sipao iako cenim i Seleniu.
        Ipak je Chevron-Texaco "ekstra liga", tim iz "Final Four" dok je Selenia tek učesnik lige šampiona.
        e bolje od ovoga ne mogu pa da me ubijete.
        Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

        Comment

        • 206
          Admin od ispočetka :)
          • 09.12.2004
          • 9548
          • Beograd
          • 206

          Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

          Fiat Ducato 3.0JTD, Sipali mi u delti neki Shell Helix 5-40, sad nemam pojma koji tacno, plavo litarsko pakovanje. Inace po navici koristim Motul, pa razmisljam da ga zamenim Motulom 6100. Kako se ono slaze uz taj motor?
          The difference between men and boys is the price of their toys

          Comment

          • zverko
            CBC Senator XXL
            • 19.08.2005
            • 7085
            • BGD
            • Audi A4

            Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

            a sto 6100 bolje 8100 ima kod eMa stoji mu tamo badava kante od po 5l
            deutsche gemacht-gut gemacht...

            Comment

            • 206
              Admin od ispočetka :)
              • 09.12.2004
              • 9548
              • Beograd
              • 206

              Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

              Pa, ima i 300V Chrono, ima i racing...znam da uvek ima bolje, ali ima li potrebe? Ako je 6100 dovoljan ili je bolji od onoga sto servis po defaultu sipa, a ja to ulje menjam na duplo manjoj kilometrazi nego sto je fabricka preporuka - zasto preterivati?

              Jeste da ga dobijam za dz, ali svejedno...
              The difference between men and boys is the price of their toys

              Comment

              • prolupator
                CBC Senator XXL
                • 02.09.2005
                • 3968
                • Zemun

                Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                Originally posted by 206
                Fiat Ducato 3.0JTD, Sipali mi u delti neki Shell Helix 5-40, sad nemam pojma koji tacno, plavo litarsko pakovanje. Inace po navici koristim Motul, pa razmisljam da ga zamenim Motulom 6100. Kako se ono slaze uz taj motor?
                Mnooogo dobro ulje, još ako ima prednaznak "Diesel" onda je posebno dobro, trpaju ga u moj auto od starta. Nemaš brige...
                @expandable:
                Nadam se razradi teme na varijante: Recirkulati i Hidrokrekovane baze. Da vidimo zašto recirkulati ne valjaju i ko ih koristi kao i zašto je hidrokrekovano ulje (s određenim paketima aditiva toliko dobro) i ko ga koristi i u kojim uljima.
                E, da, i koja su to tri proizvođača koji proizvode aditive i kakvi su to paketi koji se kupuju od njih ?!
                Puno pitanja čeka odgovore...
                OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

                prolupator.mojblog.rs

                Comment

                • 206
                  Admin od ispočetka :)
                  • 09.12.2004
                  • 9548
                  • Beograd
                  • 206

                  Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                  Ima predznak diesel, cini mi se. Nisam ni mislio da je lose, samo me interesuje da li je 6100 bolji, posto gledam da koristim Motul gde vec mogu.
                  The difference between men and boys is the price of their toys

                  Comment

                  • zverko
                    CBC Senator XXL
                    • 19.08.2005
                    • 7085
                    • BGD
                    • Audi A4

                    Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                    ti 206 pricas o kamperu, jel tako?
                    deutsche gemacht-gut gemacht...

                    Comment

                    • expendable
                      CBC Senator XXL
                      • 04.11.2009
                      • 3662
                      • Bor

                      Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                      O.K. je što koristiš Motul.
                      6100 će odraditi posao ali zaista bih preporučio 8100.
                      U bivšoj firmi smo imali 2.8jtd (2005.) i 2.3jtd (2007.), u prvom je korišćena Selenia pa posle za šta se moglo (FAM 2x) ali za ovaj noviji je sipan uglavnom Castrol 5W-40 (Magnatec) i Shell jedared. Doduše tamo se vozilo i po 100-120k km godišnje i 3x menjalo ulje. A škrtarilo se koliko je moglo.
                      Ako je i 3.0jtd novije godište (nisam ni znao da postoji, mislio sam da je 2.8 najveći motor) koristi 8100 5w-40, bilo koje.
                      Ukoliko ima i DPF (ne bi trebalo, ovaj iz 2007. od 2,3 litra nije imao) onda je obavezno da ulje ima i ACEA C3 (što nije loše ni ako nije).
                      Ovo bi značilo Motul X-clean (ima i BMW LL-04 ).
                      Kako je sva prilika da to nije neophodno X-cess bi bio još ponajbolji.
                      Znam da ako pređete tek pola od 40 ili 45k (za stariji je bilo 30k za noviji 40k a mislim da noviji imaju i 45 ili 50k km; u firmi se čak i prkoračivalo po par hiljada bez problema posle više godina) zaista liči na bacanje para.
                      Pre bih vozio i punih 18 meseci sa 8100 nego 12 sa 6100 iako više od 15 ne bih preporučio. I uopšte je bolje prekoračiti km nego vremensko ograničenje ali sa full sintetikom i sa 20k km godišnje pičio bih bar 25-30k km ili 18 meseci. Taman ćete doći na isto što se finansija tiče a to je čini mi se glavni razlog za 6100. Ako ste već uzeli terajte ali za ubuduće stoji savet.
                      Nije sporan kvalitet 6100 (skoro sintetičko) ali zbog turbine je bolje ulje manjeg viskoziteta i što bolje osnove (ipak je 8100 full sintetika u pravom smislu te reči). Posle 200k km pređite na 6100 ako dogurate dotle a ne prodate vozilo (kao komercijalno očigledno nije dovoljno iskorišćeno sa samo 20k km godišnje).

                      Prolupator:
                      biće svega što se pitali (a nešto je i bilo ali nesređeno) ali treba vremena. Možda i posebna tema u "horizontu" ili pod Deep Space 9. HC ulja su trenutno (a i sve više) najkorišćenija bazna ulja i koriste ih svi i svuda. Prave sintetike su samo one sa 0W (0W-20, 30 i 40) i neka 5W-30 ulja. Nešto se PAO baze stock-a dodaje u 5W-40 (sve manje) a Motul (bar za kod nas dostupnija) ima jedini 100% sintetiku u 5W-40 klasi.
                      HC ulja mogu biti i jeftinija od mineralnih (kao bazna) a naravno najviše recikliranih ulja završi u toj kategoriji (na kraju ih, neka od njih, hidrokrekuju).
                      Zaista je duga priča samo neke naznake:
                      Chevron-Texaco i Shell su vodeći u III i naročito III+ baznoj grupi (najkvalitetnija SHC bazna ulja), iako su tu ionako prisutni svi veliki od BP-a i Total-a pa na dalje, (Exxon)Mobil je naravno praktično monopolista u IV baznoj grupi (PAO base stock) koja je full sintetika; proizvodio je i do 80% u ovoj kategoriji ali mislim da je udeo pao u poslednjih par godina, Estarske sintetike proizode samo najveći naftaši i imena manje poznata u svetu automobilizma (hemijski koncerni); parktično ih najviše koriste (naravno) Motul uz Castrol, Mobil, ... (Shell - tu i tamo), ...
                      Uopšte je primetan pad korišćenja IV i V bazne grupe a porast III bazne grupe uz tradicionalno jako prisutnu II koja ima i svoju premium verziju tzv. II+ baznu grupu.
                      Ako 30% III BG zamenjuje u PS 20% PAO sint. uz praktično isti kvalitet a košta npr. 5€ umesto 6€ koji bi (pohlepni) direktor tome odoleo. Pa kad istestiraju kakve smo ovce, smanje i III B.G. na 25% jer je gubitak u kvalitetu zanemarljiv a za 10 lit. osnove sada 'sintetički' deo košta tek 4€ umesto 5€, POSAO CVETA.
                      Reciklirana ulja koja se recikliraju u velikim i savremenim pogonima (kakvi su u EU) su praktično istog kvaliteta kao i iz nafte (zamislite samo sirovu naftu, to je 10x gore od korišćenog ulja pa se dobijaju bazna ulja iz nje, čak i IV i V bazna grupa).
                      Postupci su softificirani i priče o stinking-u zbog reciklaže su (uglavnom) neosnovana. Zapravo ima tu istine ali onda je to loše odrađena reciklaža. Mislim da je i obaveza da se ulje reciklira (u velikom procentu) i koristi (u nekom manjem, bar za automobilska). Zaista nisam baš ovu regulativu nešto zagledao ni ranije a kamoli sada. Ako neko ima koristan link neka javi.
                      Verovatno je da do nekih 10-tak % ne moraju da su ulja označavaju da je u njima reciklat a blizu je pameti da bi za više trebalo. Naravno reciklirana (bazna ulja) se više koriste za industrijska ulja naročito gde su niži zahtevi i standardi.
                      Ne bih se time naročito opterećivao.
                      Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                      Comment

                      • 206
                        Admin od ispočetka :)
                        • 09.12.2004
                        • 9548
                        • Beograd
                        • 206

                        Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                        U pitanju je kamper, presao 100k za sada, interval zamene 10k ili svakih 9 meseci, preostala 3 sedi u garazi, nikad ne vidi minus niti se vozi na temperaturama ispod 5c. Pitam zato sto mi se Motul kako god okrenes cini bolji izbor nego ovaj Shell - 6100 dobijam za dz, pa me interesuje da isteram jednu turu s njim pa predjem na 8100, ako je vec preporucljivije.
                        The difference between men and boys is the price of their toys

                        Comment

                        • expendable
                          CBC Senator XXL
                          • 04.11.2009
                          • 3662
                          • Bor

                          Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                          Ja pisao o kombiju, ono čudo što vuče 1,5tonu ima 5-6 kubika prostora za tovar.
                          No nadam se da su to isti motori (ne vidim da bi Fiat pravio dva različita 3.0jtd).
                          Malo me zbunjuje interval zamene ulja koji spominjete. Jest da naši ovlašćeni često skraćuju na pola ali nijedan jtd preko 2 litara nema manju (EU) preporuku od 30k km.
                          Ma isteraj 10 pa i 12-15k km sa 6100 nije sporno, pogotovu ako je џ, u svakom slučaju 8100 je prava preporuka za iole noviji jtd motor. Shell Helix Ultra je ipak više klasa 8100 te bi 6100 tu mogao da bude potučen (mada ne do nogu) tako da je taj Shell (ako sam pogodio koji) bio prilično dobar izvor. Uslove koje opisujete su baš idealni i za 10W-40 a kako i 6100 ima ACEA B4 što je (ako već nema DPF) sigurno zahtev, više je nego dobar izbor.
                          Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                          Comment

                          • 206
                            Admin od ispočetka :)
                            • 09.12.2004
                            • 9548
                            • Beograd
                            • 206

                            Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                            Pa taj motor vuce vozilo koje ima 3.5t, a godisnje prelazi oko 10k, a ja ulje menjam 1 godisnje kako god okrenes. Ok, isteracu jedan interval sa 6100, posle toga ici na 8100 i to je to.
                            The difference between men and boys is the price of their toys

                            Comment

                            • expendable
                              CBC Senator XXL
                              • 04.11.2009
                              • 3662
                              • Bor

                              Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                              Ma isto je vozilo samo različito preuređeno. I ovi su bili cca. 3-3,5t. Kao što si rekao: 6100 pa 8100, TO JE TO.
                              Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                              Comment

                              • gorans
                                CBC Senator XXL
                                • 09.03.2010
                                • 1525
                                • Beograd

                                Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                                Pretpostavljam da je u pitanju agregat IVECO F1C? Ja ga vozim u Boxeru 2008god. Sipamo iskljucivo ESSO 5w40 i menjamo ga na 15hkm.Boxer je presao 150hkm i do sada nije imao ni jednu jedinu greskicu a hauba se dize samo da se dospe tecnost za soferku.Jedino mi se ne svidja prvo jutarnje paljenje jer oko 2-3 sekunde radi na suvo,tacno cujem kako zvecka.

                                Comment

                                Working...
                                X