Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 206
    Admin od ispočetka :)
    • 09.12.2004
    • 9548
    • Beograd
    • 206

    Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

    Iskreno pojma nemam koja je oznaka tog agregata, ne verujem da tih 3.0JTD ima mnogo razlicitih.

    Uglavnom, Motul 8100 je izbor, pa cemo videti.
    The difference between men and boys is the price of their toys

    Comment

    • zverko
      CBC Senator XXL
      • 19.08.2005
      • 7085
      • BGD
      • Audi A4

      Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

      Jedino mi se ne svidja prvo jutarnje paljenje jer oko 2-3 sekunde radi na suvo,tacno cujem kako zvecka.
      menjaj ulje !
      deutsche gemacht-gut gemacht...

      Comment

      • expendable
        CBC Senator XXL
        • 04.11.2009
        • 3662
        • Bor

        Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

        Zverko je naravno u pravu u apsolutnom smislu (traži bolje pa makar 0W-40).
        Ipak ako je par sekundi, nije strašno. Ipak je zima. Naravno bolje je bez ali . . .
        Esso (dok ne postane Mobil što je u toku) je sasvim O.K. Naravno zimi bi moglo i malo ... bolje.
        Motul bi sa estarskim sintetikama mogao da reši problem (ili 0W-40) no to je baš "jurenje savršenstva" ... ili možda nije?
        Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

        Comment

        • gorans
          CBC Senator XXL
          • 09.03.2010
          • 1525
          • Beograd

          Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

          Nije to moj privatni vec sluzbeni pa mene niko ne pita sta da sipa vec sipaju ono sto uvozimo.

          Comment

          • expendable
            CBC Senator XXL
            • 04.11.2009
            • 3662
            • Bor

            Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

            Ma Esso ne može da bude (mnogo) loš!
            Što bi neki rekli šta bi sa nekim "istočnijim" uljem?
            Kako sa kojim , sa nekim bi i bolje prošao

            I sad ozbiljno: ako je bar pola van grada (od 15k km) slobodno "cepaj" 20k km, jer može , ako je sve grad, neka ostane (15k km) a ako je malo grada a više vožnje na otvorenom čak i 25k km ČAK i sa našim ED (Euro 5, a zapravo 4.9 ili 4.8).
            Naravno možete da predložite a da li će biti usvojeno ... da pogađam 3 puta (teško pitanje).
            Pošto znam za slučaj "šefa" možda da pogađam 5-6 puta??
            Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

            Comment

            • alfaskorpion
              CBC Senator XXL
              • 24.02.2007
              • 361
              • Smederevo

              Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

              Imao bi jedno pitanje , koja bi vasa preporuka bila za ulje za auto alfa romeo 156 2,0 ts 16v 114kw . Zanima me gradacija koja bi mogla da obuhvati celu godinu , sto na niskim sto na visokim temperaturama.
              Prosle godine sam imao u motoru Motul 6100 10/40w (da napomenem da imam dugogodisnje dobro iskustvo sa motulom) auto je radio savrseno ,sto na niskim sto na visokim temperaturama . Ove godine sam sipao seleniu racing 10/60w i primetio sam sledece na niskim temperaturama 0 i ispod 0 prilikom prvog paljenja (znaci samo jutarnje ,kasnije tokom dana toga nema,iako je skroz hladan) na vecim spoljnim temperaturama toga nema , blago cukaranje varijatora dvadesetak sekundi . Ovaj problem sa Motulom nisam imao .
              Zanima me konkretno vase misljenje u odnosu na ova dva ulja kod nas , koje od njih ima veci period zamene i u globalu kvalitet ?

              Unapred hvala , Pozdrav.

              Comment

              • expendable
                CBC Senator XXL
                • 04.11.2009
                • 3662
                • Bor

                Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                Poštovani 'alfaskorpion',
                Više je za temu "zima, zima e pa šta je" ali može i ovde.
                Nešto mi je pitanje poznato (5-6 put odgovaram na njega) no novi detalj je da 10W-60 ulje ne zadovoljava zimi.
                Motul 6100 je među boljim uljima za TS Alfu uopšte. Iako je praktično osim 10W-40 i 10W-60 postala fabrička preporuka za alfu koju spominjete. Selenia 20k for Alfa Romeo je verovatno dorađeno 20k ulje da bude dovoljno dobro i za varijator koji pominjete.
                U principu bi 10W-60 kao sintetička (ili više sintetička) ulja od 10W-40 trebala da su bolja čak i zimi no kao što se na vašem primeru vidi nije sve u principima.
                Moguće je da ovo čak i nema primarnu vezu sa viskozitetom već sa činjenicom da Motul (makar i Technosynthese) ima estarske sintetike koje se lepe za metal i čine hladni start "manje bolnim".
                Inače Selenia Racing je sasvim solidno ulje. Tačka tečenja od -36cel. je čak bolja nego kod Motul-a 6100 no to se ispoljava tek ispod -20 gde su sličnih viskoznosti dok je na manjem mrazu (-5 ili slično) 10W-40 ipak malo manje 'gusto' od 10W-60.
                Činjenica je i da Sel. R ima relativno mali indeks viskoznosti (150 kataloški mada je sigurno bar 165 do 170) te da je viskoznije ulje od svojih pobratima iz iste klase sa većim ind.visk.
                Shell na primer ima 182, a apsolutni šampion je OMV BIXXOL special SR 10W-60 sa oko 200.
                OMV bi mogao da bude idealan izbor za "srednje niske temperature" (do -15cel.).
                Za još niže jedino da se koriste 10W-60 sa nižom tačkom tečenja kao što su: Kroon Empreol Racing (-40) ili Addinol MV 1066 sa -45cel.
                Selenia bi ipak trebala da ima bolju osnovu (sintetičku) od 6100 ali kao što ste primetili ne znači i da je bolje za vaš slučaj!
                Taj varijator je zaista nezgodan za podmazivanje te ne treba da se štedi na ulju to je jedino sigurno.
                Selenia je ipak tek za 10k km iako bi umerenom vožnjom doterala i svih (preporučenih) 20k km jer je ipak 'racing' doterana.
                Motul 6100 bi mogao i svih 20k km ali uz upotrebu boljih benzina a u ovom (još uvek prelaznom) periodu je bolje ostati na 15k km.
                Ipak, obzirom na problemčić koji navodite za vaš automobil je najbolje koristiti (zapravo) 5W-40 sintetička ulja. Zaista se malo ljudi žalilo na 10W-60 no ako ste već primetili "blago cukaranje varijatora", nema druge.
                Uz dobro iskustvo sa 6100 (a i uopšte) prosto se nameće Motul 8100 X-cess kao idealno rešenje.
                I kao celugodišnje ulje i uopšte. Ovo je full ester sintetika te se još bolje "lepi" za metal od 6100 a slobodno vozite svih 20k km, sasvim opušteno.
                Dakle (da se još jednom podsetimo), za vaš auto je (osim zimi) Selenia verovatno bolja no 6100 je tek 'pola nijanse' iza što uz bolje zimsko ponašanje zapravo preteže blago na njegovu stranu. Kad smo već kod cene Selenia ulja, još je bolje koristiti 8100 i problem rešen. Malo skuplje rešenje su 10W-60 sa velikim indeksom viskoznosti (mada su ta ulja tek za do 10k km) ili najskuplje MOL Racing 5W-60 (plus što ni ono nije za više od 10k km).
                Dakle kad se sve sabere i oduzme najviše vam se isplati Motul full (ester) sintetika.
                Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                Comment

                • alfaskorpion
                  CBC Senator XXL
                  • 24.02.2007
                  • 361
                  • Smederevo

                  Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                  Hvala puno na ovako detaljnom odgovoru , odlican savet.
                  Definitivno cu pokusati sa motulom 8100 , ja iskreno puno sunjam u autenticnost selenije koju kupujemo kod nas mislim da je to glavni problem u celoj prici .

                  Comment

                  • kristina990
                    Banovan
                    • 13.04.2009
                    • 1066
                    • Srbija

                    Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                    a jel bi možda odgovarao Mobil 1 Peak Life 5W-50 za alficu ?

                    Comment

                    • kristina990
                      Banovan
                      • 13.04.2009
                      • 1066
                      • Srbija

                      Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                      danas sam kupio litru LUKOIL LUX 5w40,polusintetičko,da malo dolijem.uopšte ne smrdi kao LUX 10w40,samo cena od 510 din/l je mnogo jača od onog što smo ranije navikli,zapravo ima miris kakav je nekad imao i lux 10w40.još se primećuje razlika u boji ambalaže,lux 5w40 ima više braon nijansu.sve u svemu izguraću interval s luxom 10w40 uz dolivanje LUX 5w40.neznam kakav je sad lux 10w40 ali onaj proizveden u u prva tri kvartala 2010 ne uliva poverenje,mada ništa negativno nisam primetio tokom upotrebe.meni se čini da je udeo sintetičkih komponenti manji nego ranije...evo slike gde se vidi razlika u boji ambalaže



                      a za sledeću zamenu ćemo videti,čini mi se da će najverovatnije biti neki mobil sa akcije u metrou,vidim ima sad MOBIL SUPER 2000x 4 litre za 1600 din...

                      Comment

                      • expendable
                        CBC Senator XXL
                        • 04.11.2009
                        • 3662
                        • Bor

                        Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                        Originally posted by kristina990
                        a jel bi možda odgovarao Mobil 1 Peak Life 5W-50 za alficu ?
                        A što ne bi moglo? Eto, zaboravio sam ono što je verovatno najbolje! Dakle ko malo više divlja ima i opciju u ovom Mobil 1 ulju a ko umereno divlja Motul 8100!
                        5W-50 je naročito pogodno za forsiranje u brdsko-planinskim uslovima, inače za autoban (i 200km/h "po zakonu") je Motul više nego dovoljan. Iako i M1 ima nešto estarskih sintetika to je ipak manji procenat, tako da Motul ipak ima malu prednost zimi.
                        Mada je sigurno da će 5W-50 prevazići obe 10W VG. Doduše možda se (umereno) poveća potrošnja ulja mada nije od značaja.
                        Osim toga čak i M1 nije za više od 15k km. Ipak je i on 'racing' makar latentan.
                        Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                        Comment

                        • expendable
                          CBC Senator XXL
                          • 04.11.2009
                          • 3662
                          • Bor

                          Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                          Ajd' da ne budemo rigidni ali samo ako ostane na ovome (Lukoil).
                          Stinking je neugodna stvar i nervira jer ne mora! Zašto da ne budem razmeženi kupac za sopstvene pare?
                          Inače ne znači mnogo lošeg osim što je preterano i svakako nije poželjno.
                          Sličan miris je imao Gulf G 5W-40 (ovo sam slučajno otrkio) no bar 2x slabiji. Motul 2100 takođe ali bar 3x slabiji.
                          Iskreno ako vam je nos otpušen i malo se koncentrišete videćete da i Mobil Super 3000 ima tu notu ali 5-10x slabiju i nešto drugačiji ukupan miris, daleko od stinking. Možda je Motul na granici da se proglasi takvim, ali je činjenica da je neugodno i da odvraća i najupornije. Ne povlačim ono sa bloga da ni poklonjeni 10W-40 ne bih koristio iako neće izazvati kvar motora i iako sigurno ispunjava API SL (ali i ništa više za benzince).
                          5W-40 PS je druga priča. Novu verziju nisam imao prilike da 'onjušim' a Ruska 5W-40 PS nije bazdila. Sintetika takođe nije posebno imala miris (opet ruska a ne rumunska, mada po navodu Dimitrije ni rumunska ne miriše posebno a kamoli neugodno).
                          Kris, ajd' da ovde i završimo sa LUkoil-om. PS je O.K. nije skupo i isplati se. Kao što sam već pominjao pre svega je dobar izbor za non-turbo dizelaše od sredine osamdesetih do sredine devedesetih.

                          Jeste da je Luk veliki, da zapošljava dosta naših ljudi, sve je to lepo, ali ...
                          Ako ćemo da hvalimo neki jeftiniji brend neka bude bar domaći. FAM je izuzetno kvalitetan (priznaje mu i konkurencija čak i zapadna) naročito u odnosu na cenu. Luk bi naravno koristio da imam rusko vozilo (fala ti bože, dovoljno mi je i ovo Zastavino) Istočnije od Slovačke (makar zbog Hyndai-a) vozila su ipak tek manje ili više uspešne kopije. Sledeći Istok koji zna da pravi automobile je tek onaj DALEKI.
                          FAM je tek nešto skuplji a ipak domaći te ipak bi ga trebalo uzimati u obzir jer Nemci vole nemačko (Liqui Moly, Castrol, ...), Francuzi njihovo, Španci Repsol, pa nismo ni mi najgori (ima i Rumuna).

                          Uostalom ima tu još par imena (makar manje renomiranih), nije valjda da za peglicu, starog Juga, Ladu Samaru (ili još stariju), traktor iz osamdesetih ili 90-tih, Golf I ili II, Kadet Kocku i Suzu, Eskort iz osamdesetih i slična vozila moramo baš da uvozimo ulja, nismo valjda Somalija!?

                          I naravno:
                          "a za sledeću zamenu ćemo videti,čini mi se da će najverovatnije biti neki mobil sa akcije u metrou,vidim ima sad MOBIL SUPER 2000x 4 litre za 1600 din..."
                          Ajd' sad, šta bi pre kupio bilo ko (pa i radnik Lukoil-a, ako ga ne prijave). Da pogađamo 3 puta (zajedno sa JAPANX-om)???
                          Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                          Comment

                          • Jesa
                            CBC Senator XXL
                            • 23.03.2008
                            • 344
                            • Beograd
                            • Honda Civic 1.4 LS

                            Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                            Samo da prenesem iskustvo.

                            Sunoco 15W40. Sipano u skodu feliciu diesel.
                            Potrosnja normalna.

                            (Nekima sokantno, ali taj motor ume da potrosi i do 1l na 1000km, tako je deklarisano i u servisnoj knjizici)
                            Trosi oko 400ml/1000km iskljucivo gradske voznje.

                            Jednom sam se zezenuo i sipao `Mobil1` ... bilo je katastrofa. Zamenio sam ga nakon par hiljada.
                            www.reverbnation.com/eclipsebgd

                            Comment

                            • NikiforIII
                              CBC Član
                              • 07.01.2010
                              • 66
                              • Novi Sad

                              Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                              @Jesa
                              Koji Mobil1 si sipao? Prenesi nam iskustva sta je bilo katastrofalno s' tim uljem?
                              Bolje vrabac u ruci, nego golub na grani...

                              Comment

                              • legenda
                                CBC Senator XXL
                                • 28.03.2009
                                • 1345
                                • Beograd

                                Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                                Nije mi jasno zasto ljudi slabo kupuju elf-ova ulja...elf excellium 5w40,sipao u decembru u kadeta,gotovo i da ga ne trosi...na -10 gotovo trenutno gasi lampicu od pritiska ulja,nema zveckanja ni slicnih nus pojava...u odnosu na bilo koje 10w40,mnogo lakse ulazi u obrtaje,pre dostize radnu temperaturu i tise i mirnije radi...mislim da se za elf kao i total koristi libijska nafta za osnovu,a cena od 510din po litru mi ne dozvoljava da se zezam sa Lukoilom,Famom ili necim slicnim...p.s.nisam bio siguran tek kada sam ga nasuo,da ga nece trositi i da ce ovako dobro da se pokaze...preporucujem @Jesa Uz duzno postovanje prema profesoru,ali i meni je trosilo malo vise Mobil-a

                                Comment

                                Working...
                                X