Cao !
Vec sam dosta puta ulazio u temu o uljima:
Sad, samo da razbijem dilemu STA JE SINTETIKA??
"Sintetika" je nista drugo do MINERALNO ulje koje je proslo fazu izdvajanja molekulskih lanaca iste velicine iz osnovne baze mineralnog ulja.
"Sinteticko" ulje ima nesto malo bolja svojstva u pogledu da je lakse uz pomoc aditiva koji se dodaju ulju, navesti ulje na specificnija svojstva, iz razloga sto se nevrsi kompromis sa aditivima posto su u pitanju molekuli istog tipa.
"Polusintetika" se nalazi dakle na pola puta izmedju baznog i "sintetickog" ulja .
Ime sinteticko dolazi iz razloga marketinga, deluje i zvuci skuplje, puno skuplje, mada sam ja navikao da vidim Mineralna ulja sa cenom vecom od poznatih marki sintetickih ulja.
Ko vam kaze nesto drugo ima DEBELE razloge da vas navede na "Sintetiku" , jer danasnja moderna tehnologija cini mineralna ulja poznatih marki dovoljno "cistim" i stavlja ih na nivo nekih losije obradjenih "sintetickih" ulja.
Podrucje Balkana je trziste za prevare, obmane i manipulacije na svim nivoima zivota, tako da ovo sa motornim uljima spada u redovnu pojavu.
Glupo je ispustiti deo kolaca i uzeti pare od naroda na ono sto prioritiraju, poznavajuci nasu moto kulturu kad je u pitanju auto koji inace vidimo kao objekat investmenta, tako da .. hm.. prosudite sami.
Cene originalnih ulja na zapadu variraju i krecu se na otprilike 8-15€ za litar , bilo mineralno ili "sinteticko " ulje u pitanju. Dakle Jedna marka mineralnog ulja , moze da bude u potpunosti ista cena kao neka druga "sintetika".
U pitanju je cesto samo nivo preciscavanja baznog ulja, i onaj pocetni nivo varira od proizvodjaca do proizvodjaca.
Opet i jos jednom podvlacim da je jedina osnovna razlika termickog karaktera, kako mogucnost toka kod niskih temperatura, (suvi - hladni start) tako kao mogucnost odrzavanja viskoziteta na visokim temperaturama, npr, TuRbo motoraa.
Na karikama je temperatura najzesca kod atmosferskih motora i krece se oko 200 stepeni C . Medjutim vreme zadrzavanja ulja na tom mestu je vrlo kratko, tako da nema opasnosti.
Ni jedno ulje nebi smelo da je hladnije od nekih 60 stepeni a ni toplije permanentno od 110 stepeni. dakle, proizvodjaci motora su mislili na to i sredili hladjenje ulja u koliko je motor to zahtevao.
Toliko za sada o standardnim uljima i motorima.
Npr. F1 ulje je u sustini "sintetika" sa malo vise aditiva, prvenstveno karaktera da se smanji penusanje ulja zbog visokih obrtaja u tom motoru.
Ako ste na toj strani, slobodno mozete uzeti ulje za MotorCikle , 4- taktase sa specifikacijom viskoziteta koji je potreban vasem motoru.
Ovo sa MC uljem nemoze u suprotnom smeru jer ulja za MC pored aditiva protiv penusanja moraju da sadrze i aditive koji su sa namenom frikcionih svojtva jer isto ulje vrti kroz transmisiju.
Jos jednom da navedem, najbolji ste prijatelj svome motoru sa jednom extra izmenom ulja izmedju redovnih servisa.
Vec sam dosta puta ulazio u temu o uljima:
Sad, samo da razbijem dilemu STA JE SINTETIKA??
"Sintetika" je nista drugo do MINERALNO ulje koje je proslo fazu izdvajanja molekulskih lanaca iste velicine iz osnovne baze mineralnog ulja.
"Sinteticko" ulje ima nesto malo bolja svojstva u pogledu da je lakse uz pomoc aditiva koji se dodaju ulju, navesti ulje na specificnija svojstva, iz razloga sto se nevrsi kompromis sa aditivima posto su u pitanju molekuli istog tipa.
"Polusintetika" se nalazi dakle na pola puta izmedju baznog i "sintetickog" ulja .
Ime sinteticko dolazi iz razloga marketinga, deluje i zvuci skuplje, puno skuplje, mada sam ja navikao da vidim Mineralna ulja sa cenom vecom od poznatih marki sintetickih ulja.
Ko vam kaze nesto drugo ima DEBELE razloge da vas navede na "Sintetiku" , jer danasnja moderna tehnologija cini mineralna ulja poznatih marki dovoljno "cistim" i stavlja ih na nivo nekih losije obradjenih "sintetickih" ulja.
Podrucje Balkana je trziste za prevare, obmane i manipulacije na svim nivoima zivota, tako da ovo sa motornim uljima spada u redovnu pojavu.
Glupo je ispustiti deo kolaca i uzeti pare od naroda na ono sto prioritiraju, poznavajuci nasu moto kulturu kad je u pitanju auto koji inace vidimo kao objekat investmenta, tako da .. hm.. prosudite sami.
Cene originalnih ulja na zapadu variraju i krecu se na otprilike 8-15€ za litar , bilo mineralno ili "sinteticko " ulje u pitanju. Dakle Jedna marka mineralnog ulja , moze da bude u potpunosti ista cena kao neka druga "sintetika".
U pitanju je cesto samo nivo preciscavanja baznog ulja, i onaj pocetni nivo varira od proizvodjaca do proizvodjaca.
Opet i jos jednom podvlacim da je jedina osnovna razlika termickog karaktera, kako mogucnost toka kod niskih temperatura, (suvi - hladni start) tako kao mogucnost odrzavanja viskoziteta na visokim temperaturama, npr, TuRbo motoraa.
Na karikama je temperatura najzesca kod atmosferskih motora i krece se oko 200 stepeni C . Medjutim vreme zadrzavanja ulja na tom mestu je vrlo kratko, tako da nema opasnosti.
Ni jedno ulje nebi smelo da je hladnije od nekih 60 stepeni a ni toplije permanentno od 110 stepeni. dakle, proizvodjaci motora su mislili na to i sredili hladjenje ulja u koliko je motor to zahtevao.
Toliko za sada o standardnim uljima i motorima.
Npr. F1 ulje je u sustini "sintetika" sa malo vise aditiva, prvenstveno karaktera da se smanji penusanje ulja zbog visokih obrtaja u tom motoru.
Ako ste na toj strani, slobodno mozete uzeti ulje za MotorCikle , 4- taktase sa specifikacijom viskoziteta koji je potreban vasem motoru.
Ovo sa MC uljem nemoze u suprotnom smeru jer ulja za MC pored aditiva protiv penusanja moraju da sadrze i aditive koji su sa namenom frikcionih svojtva jer isto ulje vrti kroz transmisiju.
Jos jednom da navedem, najbolji ste prijatelj svome motoru sa jednom extra izmenom ulja izmedju redovnih servisa.
Comment