Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BOOST
    Founder - Admin od Začetka
    • 29.09.2004
    • 8726
    • Gislaved//Sweden
    • SAAB 9000 AERO R; SA

    Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

    Cao !

    Vec sam dosta puta ulazio u temu o uljima:

    Sad, samo da razbijem dilemu STA JE SINTETIKA??

    "Sintetika" je nista drugo do MINERALNO ulje koje je proslo fazu izdvajanja molekulskih lanaca iste velicine iz osnovne baze mineralnog ulja.


    "Sinteticko" ulje ima nesto malo bolja svojstva u pogledu da je lakse uz pomoc aditiva koji se dodaju ulju, navesti ulje na specificnija svojstva, iz razloga sto se nevrsi kompromis sa aditivima posto su u pitanju molekuli istog tipa.


    "Polusintetika" se nalazi dakle na pola puta izmedju baznog i "sintetickog" ulja .

    Ime sinteticko dolazi iz razloga marketinga, deluje i zvuci skuplje, puno skuplje, mada sam ja navikao da vidim Mineralna ulja sa cenom vecom od poznatih marki sintetickih ulja.

    Ko vam kaze nesto drugo ima DEBELE razloge da vas navede na "Sintetiku" , jer danasnja moderna tehnologija cini mineralna ulja poznatih marki dovoljno "cistim" i stavlja ih na nivo nekih losije obradjenih "sintetickih" ulja.

    Podrucje Balkana je trziste za prevare, obmane i manipulacije na svim nivoima zivota, tako da ovo sa motornim uljima spada u redovnu pojavu.
    Glupo je ispustiti deo kolaca i uzeti pare od naroda na ono sto prioritiraju, poznavajuci nasu moto kulturu kad je u pitanju auto koji inace vidimo kao objekat investmenta, tako da .. hm.. prosudite sami.

    Cene originalnih ulja na zapadu variraju i krecu se na otprilike 8-15€ za litar , bilo mineralno ili "sinteticko " ulje u pitanju. Dakle Jedna marka mineralnog ulja , moze da bude u potpunosti ista cena kao neka druga "sintetika".

    U pitanju je cesto samo nivo preciscavanja baznog ulja, i onaj pocetni nivo varira od proizvodjaca do proizvodjaca.

    Opet i jos jednom podvlacim da je jedina osnovna razlika termickog karaktera, kako mogucnost toka kod niskih temperatura, (suvi - hladni start) tako kao mogucnost odrzavanja viskoziteta na visokim temperaturama, npr, TuRbo motoraa.

    Na karikama je temperatura najzesca kod atmosferskih motora i krece se oko 200 stepeni C . Medjutim vreme zadrzavanja ulja na tom mestu je vrlo kratko, tako da nema opasnosti.

    Ni jedno ulje nebi smelo da je hladnije od nekih 60 stepeni a ni toplije permanentno od 110 stepeni. dakle, proizvodjaci motora su mislili na to i sredili hladjenje ulja u koliko je motor to zahtevao.

    Toliko za sada o standardnim uljima i motorima.

    Npr. F1 ulje je u sustini "sintetika" sa malo vise aditiva, prvenstveno karaktera da se smanji penusanje ulja zbog visokih obrtaja u tom motoru.
    Ako ste na toj strani, slobodno mozete uzeti ulje za MotorCikle , 4- taktase sa specifikacijom viskoziteta koji je potreban vasem motoru.

    Ovo sa MC uljem nemoze u suprotnom smeru jer ulja za MC pored aditiva protiv penusanja moraju da sadrze i aditive koji su sa namenom frikcionih svojtva jer isto ulje vrti kroz transmisiju.

    Jos jednom da navedem, najbolji ste prijatelj svome motoru sa jednom extra izmenom ulja izmedju redovnih servisa.
    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
    move your mind
  • Srdjan
    CBC Senator XXL
    • 30.09.2004
    • 2416
    • Bajina Basta/Beograd

    #2
    Ne moze mineralno ulje da bude toliko lose. Pa ljudi su pre prelazili milione kilometara sa mineralnim uljem! Boost, negde si pomenuo da je kod vas u svedskoj trend da se koriste polusinteticka ulja za turbo motore! Ako se dobro secam. Sta se tu desava?
    Lancia Kappa 2.0 20v

    Comment

    • BOOST
      Founder - Admin od Začetka
      • 29.09.2004
      • 8726
      • Gislaved//Sweden
      • SAAB 9000 AERO R; SA

      #3
      Ovde sve lepo pise:
      http://www.automotorsport.se/artikelmal ... rsion=6353

      Zao mi je sto nerazumes original, ali ja ti garantujem u korektnost prevoda ovih detalja koje sam izneo.

      AutoMotorSport , svedski magazin, mislim da im mogu verovati.

      Isto tako mogu da verujem Firmama koje renoviraju TuRbo agregate i salju informaciju radionicama za renoviranje motora da se koriste mineralna ulja.

      Novo vreme, nove generacije svega, ja sebi dopustam da se menjam i ja i moje "zablude" i predrasude. Jednostavno FELXIRAM da bi se prilagodio uslovima zivota u vremenu SADASNJOSTI.

      Sto smo juce ucili , mozda je bilo pogresno? Samo treba prihvatiti nove teze i nova iskustva. To je to.

      Ja to cinim, na tebi/Vama je da se sami odlucite.
      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
      move your mind

      Comment

      • BOOST
        Founder - Admin od Začetka
        • 29.09.2004
        • 8726
        • Gislaved//Sweden
        • SAAB 9000 AERO R; SA

        #4
        Polusintetika je u stepenu filtracije razvijena na 2 nivoa :
        Jedan je da mehanicka filtracija od sitnih partikala izostaje , da se radi molekularna separacija, dakle da ima lagano tecenje kao hladno , i da ima svojstva "sintetike" na nivou visokih temperatura.

        Onaj deo od mehanickohg ciscenja koji fali do "pune sintetike" je deo koji ostavljamo dobrim filterima za ulje, i cescim izmenama.

        E sad, cim je prosla vise nivoa u semi (polu) filtraciji, nije jos jasan jedan termin, da li svi rade korak od mineralne baze prema gore na molekularnom ili na mehanickom ciscenju?

        Taj odgovor nemam, ali to je nesto na sta sam sada pomislio, i dobicu odgovor na to od Shell Sverige AB, vec sutra koji cu podeliti sa Vama.
        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
        move your mind

        Comment

        • Nikola
          CBC Senator XXL
          • 29.09.2004
          • 975
          • Indjija/Vojvodina

          #5
          Zar ti se Opel 10/40 polusintetika nije odlicno pokazala?

          Ja se nesto preracunavam, koristio sam jedno vreme ELF mineralno (15/40) i bilo je ok, skoro uopste nije bilo potrosnje ulja i sl. problema.
          Onda sam presao na fabricku preporuku, dakle Selenia 20K for Alfa Romeo 10/40 - polusintetika. Potrosnja - ravna nuli.

          Mineralno sam menjao na 5000 km, a ovu polusintetiku sam takodje odlucio da menjam na 5000km. Cena ELF-a je bila oko 400din/L, dok je cena Selenie 600din/L.

          Sad za razliku manju od 3 eura na litru, tj. oko 10 evra na zamenu, mislim da mi je bolje da ipak koristim preporucenu polusintetiku?
          .:Cuore Sportivo:.
          Alfa Romeo 145 1.6 Boxer 103HP 96`

          Comment

          • BOOST
            Founder - Admin od Začetka
            • 29.09.2004
            • 8726
            • Gislaved//Sweden
            • SAAB 9000 AERO R; SA

            #6
            Preporuka je preporuka i to sam naveo u nekoliko iskazivanja..

            Sad je cisto mineralno ulje iz razloga sto hocu i to da probam. Posto je Long Life serija , mislim ipak da je hemija napredovala dovoljno danas, da nismo ostali na nivou 90-ih ili 80-ih godina proslog veka.

            Inace, mogu da vam navedem da nijedan od mojih drugara koji imaju extremno frizirane motore nevoze na "sintetici" vec na mineralnim uljima dobrog kvaliteta.
            Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
            move your mind

            Comment

            • Sasha
              CBC Senator XXL
              • 04.10.2004
              • 4126
              • Novi Sad

              #7
              Boost treba mi pomoc,a od silnih oprecnih misljenja oko ulja... !Naime znas i sam da privodim kraju sredjivanje Sprinta,e sad posle generalne je sipano mineralno Finino ulje(orig.) i presao sam sa njom oko 1000 km.Posle toga auto nije paljen 6 meseci :x ! Kada ga budem palio skinucu svecice i verglati na prazno cisto da bi se motor podmazao.Da li da kod sledece zamene ulja(za oko 1000 km) nastavim sa mineralnim ili da predjem na sintetiku?
              www.arcs.org.rs/forum

              Comment

              • BOOST
                Founder - Admin od Začetka
                • 29.09.2004
                • 8726
                • Gislaved//Sweden
                • SAAB 9000 AERO R; SA

                #8
                Sasha >> Pazi ovako.. pre nego li ga nemeris pokrenuti uopste, skines svecice i sipas DIESELa u cilindre. Uspi oko 2 dl po cilindru i ostavi da stoji 1 dan. Zatim okrci na radilici remenicu, par stepeni tamo vamo, pa onda tek kad osetis da je otpustila (verujem odmah) uspi jos (dakle dan2) po 1 dl. Sad okreni motor skroz par krugova, i kad osetis da ide ujednaceno anlaserom ga poteraj da okrece jedno 10ak sekundi, dok nedobije pritisak ulja. Diesel koji je prosao pored karika je sada otpustio eventualnu rdju sa karika , i cilindara, tako da sad mozes da ga upalis i pusti ga da radi na leru dok se nezagreje ulje, pa to ispusti. Dobio si u isto vreme i pranje motora iznutra i eventualna rdja je odstranjena tako da nedodje do pucanja karika.

                Ulje, izbor, da li imas hladnjak za ulje na tom motoru?
                Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                move your mind

                Comment

                • Sasha
                  CBC Senator XXL
                  • 04.10.2004
                  • 4126
                  • Novi Sad

                  #9
                  Originally posted by Nikola
                  Sasha, koliko te je kostala generalna? I sta si tacno radio?
                  Generalna je kostala 1100e(ruke 250).Komplet genaralna,ravnanje glave,novi klipovi,karike,bregasta..ma bukvalno sve(svi delovi novi stigli iz Italije).E sad u tu cenu je uracunata i promena kaiseva i korpe kvacila.Neka konacna racunica je nesto ispod 5000e (trenutno je pri kraju rad na limariji i trapovima,a sledi kompletno novi izduv i presvlacenje enterijera kozom) Kad zavrsim auto postavicu fotke i kompletnu specifikaciju sta sam radio i koliko je sve kostalo.
                  Boost hvala na savetu,nema hladnjak za ulje. Motor je sa vodenim hladjenjem.
                  www.arcs.org.rs/forum

                  Comment

                  • BOOST
                    Founder - Admin od Začetka
                    • 29.09.2004
                    • 8726
                    • Gislaved//Sweden
                    • SAAB 9000 AERO R; SA

                    #10
                    OK... onda ovako.. moja rekomendacija je da uzmes od nekog diesela sa hladnjakom za ulje, vodeni hladnjak, dakle stojiizmedju bloka motora i filtera za ulje.
                    Lako ces modifikovati adapter da se prikljuci na tvoj motor, to je mali problem.

                    Kroz njega protice voda iz motora, dakle vezuje se paralelno sa grejacem za kupe i garantuje ti da ce temperatura ulja uvek biti na korektnom nivou.
                    Sa ovim si smanjio zahteve na ulje, ali naravno koristi kvalitetno ulje. Dakle probaj da se snabdevas od renomeniranih proizvodjaca, i u ovom slucaju mineralno ulje. Dakle kad resis sve termicke probleme koji su tu da razbiju ulje, imas dobro obezbedjenje da das tvome motoru na koji si ulagao , dug i zdrav zivot.

                    (Iveco ima , ford itd. TD transporteri ) hladnjak koji bi ja da sam na tvom mestu stavio. ( Pored toga sto hladi, i zagreva ulje na radnu temperaturu brze )

                    I zapamti, nikakve aditive u ulje, ni slucajno!!!
                    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                    move your mind

                    Comment

                    • Sasha
                      CBC Senator XXL
                      • 04.10.2004
                      • 4126
                      • Novi Sad

                      #11
                      Boost hvala na odgovor.Nadam se da cu uspeti da uglavim taj hladnjak.Da li da ostanem na Fina ulju ili imas neku bolju preporuku?
                      www.arcs.org.rs/forum

                      Comment

                      • BOOST
                        Founder - Admin od Začetka
                        • 29.09.2004
                        • 8726
                        • Gislaved//Sweden
                        • SAAB 9000 AERO R; SA

                        #12
                        Fina, nemam iskustva, nema ih na trzistu ovde

                        Hladnjak je dimenzija kocke od nekih 5-6cm stranica.
                        Obicno filter za ulje ide veci od diesela , npr jedno 1/2 litra ulja vise prilikom izmene nego li sada, sto je samo dobro!!!
                        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                        move your mind

                        Comment


                        • #13
                          Kod mene je Castrol GTX3 nema 1000km da sam presao sa njim u polu.
                          Ja neznam ni sta je to(mineral ili sintetika)? Ja sam samo vido' nalepnicu ispod haube: ono na koliko je menjano ulje i koja vrsta, tako sam i saznao koja je vrsta ulja :lol: :lol: :lol:

                          Comment

                          • BOOST
                            Founder - Admin od Začetka
                            • 29.09.2004
                            • 8726
                            • Gislaved//Sweden
                            • SAAB 9000 AERO R; SA

                            #14
                            Castrol GTX3 jedno od boljih mineralnih ulja za standardne motore.
                            Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                            move your mind

                            Comment

                            • nole
                              CBC Senator
                              • 02.10.2004
                              • 231
                              • Igalo

                              #15
                              Ja sam i dalje na Optimi Long life i presao sam nesto preko 7.000 km i dalje izgleda OK mada valjalo bi ga promijeniti. U periodu eksploatacije je dosuto litar ulja

                              Comment

                              Working...
                              X