Drugari, da li je neko do sada imao iskustva sa Kroon uljima? Gledao sam neke klipove velikih i ozbiljnih servisa iz Italije gde isključivo koriste ovaj brend kako za motor tako i za menjač, kočnice... gledao sam kako ovo ulje sipaju u BMW X5 i X6, Panameru, Audi A6 i A8, Mercedes C i E klase itd. Sumnjam da bi smeli tek tako da im sipaju ovo ulje u menjač i motor da nije ne solidnog nego jako dobrog kvaliteta.
Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Iskustva baš nisam (iz prve ruke) a i moj "ferari" nije baš reperzentativan (išao bi i na zejtin).
Kroon je stara marka (brend, firma) ima 108 godina. Valjda nešto znači.
Veoma su ozbiljni, bazna ulja uglavnom kupuju od Mobil-a (a u centru su događanja, Roterdamska luka je centar distribucije raznih baznih ulja sa svih kontinenata, a i aditiva). Cene im nisu niske ali se u brend može (bilo ko) pouzdati. Na Honda klubu ima više zadovoljnih (uz jedan neutralno-negativan komentar).
Jednostavno, tehnološki na visokom nivou, uz solidnu laboratoriju. Osim cene (mada je i to relativno) ne bih brinuo (ama uopšte). Kao mala (srednja) kompanija nema baš svako navedeno odobrenje (naglašava se koje jeste) ALI ih ima na listama odobrenja, uz ACEA iz nezavisne laboratorije.
U nivou Mejdžorsa, tu i tamo i nešto bolje (baš zbog cene ne prave kompromise tipa, 5% niža proizvodna cena, nijanse ionako nisu važne ... slično Motul-u).
Kod nas ih ima direktno odande (Holandija) a kao manja firma nemaju ulja za "truli zapad" i "divlji istok".
Lično, preporučujem.Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).
Comment
-
-
Nisam mogao da se ne nasmejem na "zakukao na njihovu cenu" (doduše, da je skupo, skupo je).
Dakle nije ni do standarda (toliko).
Kako god, nije mi (ne može i nikad neće) biti jasno da ako imate automobil koji nov košta preko 30k € (a polovan više od 10) još uvek možete "škomrčiti" na ulju.
10E više pri zameni, ko ne može da podnese, neka promeni automobil (ako već ima BMW, Mercedes ili neku alu) i kupi neki "penzos" gradski automobil i sipa najjeftinije 10W-40 ulje koje nađe u vasioni i šlus.Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).
Comment
-
-
Hvala na informacijama. Kroon mi je zapao za oko jer sam gledao neke italijanske klipove iz nekih servisa gde samo ovo ulje koriste. Pronašao sam firmu u Ugrinovcima koja ih uvozi i pozvao da pitam za cene, generalno su im baš jake cene u odnosu na ostala ulja kod nas na tržištu (Castrol, Mobil1, Motul, Shell...). Što se tiče ulja za menjače, tek tu imaju jače cene, čak su skuplji i od Motula. Šteta, razmišljao sam se da možda uzmem njihovo ulje za menjač ali s obzirom na duplo veću cenu u odnosu na Total, ipak ću kupiti Total.
Još jednom hvala expendable i DS9!
Comment
-
-
Mislim da sa obzirom koliko često treba da se menja transmisiono ulje - njegova cena nije gotovo uopšte bitna. Hoću da kažem da me cena ne bi odvratila od kroon-ovog transmisionog ulja, ako je odgovarajućih normi.
Meni je inače žao što nisam mogao u svoj menjač (PSA MA5) da sipam FAM, Galax, NIS ili Modričino ulje jer ga ne proizvode u gradaciji koja mi je potrebna (75W-80), al`bar za motorno ne moram da tražim među Castrol, Mobil1, Motul, Shell...Kroon.
Comment
-
-
Imam par pitanja oko motornih ulja i rekao bih da je ovo pravo mesto gde mogu dobiti prave informacije, pa da krenem...
1. Da li na pakovanjima ulja, konkretno Shell hx7, mora da bude razlicit kontrolni broj na svakom pakovanju (npr 123123123123123jan16) ili se cela jedna serija tako oznacava koja je proizvedena nekog dana/meseca? (U jednoj radnji sam naleteo na 10ak boca sa istim brojem) 2. Da li vredi uzimati Mobil ulje koje na sebi nema deklaraciju uvoznika, ili ima deklaraciju uvoznika neke firme iz S Mitrovice obzirom da je Plattner jedini uvoznik...ili gresim? (nasao sam Mobil 2000 na kom je navedeno made in france pa mi to malo cudno, a nema deklaraciju). Pitanja postavljam jer sam na mnogo mesta procitao o kopijama koja se pojavljuju kod nas, a iskreno ni sam nisam pametan vise sta da uzmem. Jedno od ova dva ulja je i moj pik za sledeci mali servis pa cisto da se pripremim. Hvala unapred na odgovorima.
Comment
-
-
1) i da jeste i da nije (iskreno, nemam pojma) ništa ti ne znači. Ako broj treba da bude različit (verovanto) onda je 200% falsifikat a ako ne treba onda NIJE 100% original i kraj priče.
2) Ne (bez deklaracije uvoznika). Nije Plattner jedini uvoznik, samo je jedini na nivou (lokalnog) distributera (i najsigurniji za kupovinu).
Kopija ima koliko god hoćeš, puna Istočna Evropa (makar i EU) a naročito Rusija, raznih divljih punionica. Ambalaža - originial. Etikete - original. (u oba slučajeva, makar da je teško primetiti) a puni se sve iz jedne cisterne (a ulja, 10 brendova, i 50 različitih ulja, i za kamione i za automobile, a šta je u cisterni, bolje da se ne zna). Ima na bjbikers forumu sa sve slikama (najverovatnije "blendara" u Rusiji).
Bar kod 10W-40 imaš izbor, ne mora baš Shell ili Mobil. Ako si baš rešio onda makar kupi Mobil od Plattner-a (može i net-om) a Shell ... hmmm ... šta ti ja (više) znam ... Srbije nema na globalnom sajtu, ali sad (pre 5 min.) nema ni Hrvatske (?!) ... pa ti vidi ... (kod nas je kancelarija, pa nema vajde, a bar je u Hrvatskoj bilo ozbiljnije ... zašto nema, nemam pojma). Pogledaj još jednom na Shell sajtu (distributeri), ranije su bile pominjane tri firme.
Shell uvozi više firmi, Orbico, Triton i sl. (Orbico je sigurno bio, za Triton se ne sećam, ali već godinama "rade" Shell).
Pored svega toga, 'ladno bi uzeo FAM, Optimu ili NIS, bez mnogo premišljanja.Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).
Comment
-
-
Gold je zastarelo ulje i nema razloga da se koristi kada je napravljen njegov naslednik 20K koji je, po meni, preterano skup, a i koliko vidim na svim sajtovima se preporučuje prvenstveno 5W-40 odnosno sintetika pa tek onda 10W-40.
Comment
-
-
inace najsvezija preporuka za 1,2 8v punto (2002 god ) od Selenije je selenia K.P.E 5w-40 http://www.flitalia.it/en/fl/content/view/162/258/
meni je auto presao 180 000 km , kad sam ga uzeo u fiatovom servisu su sipali seleniu Gold , ja sam posle vise puta menjao sa Optim HC City 10w-40.
sad sam ponovo kod zadnje zamene sipao Selenia Gold .
neznam . mozda bih sa 5w-40 uljem imao samo skuplji trosak a i mozda bi ga negde " procureo "Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.
Comment
-
-
Da se nadovezem na moje pitanje i Stevin odgovor od pre par postova... Mobil 2000 x1 i shell hx7 10w40 sam "jurio" jer koliko sam cuo su dobra ulja za malu cenu. Prosli mali servis sam bas i sipao Shell po preporuci Steve i citanja njegovog bloga. Sada je dosao red na novi mali servis i bas sam bio zabrinut kada sam u svakoj drugoj radnji zatekao ulja bez deklaracija, pogotovo nakon informacija da ima kopija na svakom cosku. Danas sam ipak nasao i pazario shell hx7 za ispod 500din/l sa orbico-vom deklaracijom, moguce da je neki stari lager obzirom na cenu.
Comment
-
-
Na kanticama/pakovanju ulja obično nailazimo na dve oznake : API (American Petroleum Institute) i ACEA (Association des Constructeurs Europeens d’Automobiles) , dobra/kvalitetna ulja moraju imati ispisane obe specifikacije na pakovanju , a razumevanje istih je vrlo važno za odabir kvalitetnog ulja bilo za benzinske ili dizel motore.
API
Ova specifikacija je još podeljena na dve potkategorije (za putnička vozila) a to su :
- S – za benzinske motore
- C – za dizel motore
Pretežno na većini pakovanja ulja podeljeno su ispisane i jedna i druga potkategorija po API , npr. SL/CF (prva oznaka SL je za benzinske motore , druga oznaka CF je za dizel motore) tj. kvalitetna ulja moraju imati ispisanu i jednu i drugu potkategoriju !Tablica starosti pojedinih specifikacija ulja po API prema godištima kada su uvedena sledi ovako :
- SG – Uvedena 1989. sadrži dodatak aditiva protiv stvaranja uljanog taloga .
- SH – Uvedena 1993. ispunjava iste normative testiranja kao ranija SG specifikacija , ali uključuje maksimalan udeo fosfora od 0.12% , takođe ima bolju stabilnost i otpornost , dodane aditive za suzbijanje stvaranja pene i isparavanja.
- SJ – Uvedena 1996. ispunjava iste normative testiranja kao SG/SH specifikacije , ali uključuje maksimalan ude fosfora od 0.10% , takođe sa varijacijama poboljšanih aditiva za suzbijanje stvaranja pene i isparavanja te za bolju otpornost i stabilnost ulja.
- SL – Uvedena 2001. specifikacija dodatno poboljšana u odnosu na ranije , posebno pogodna i testirana za sve nove moderne motore , takođe zadovoljava/ispunjava sve trenutno propisane ekološke standarde.
- SM – Uvedena u 11mj. 2004., uključuje poboljšanu oksidacijsku otpornost , dodatne zaštitne aditive protiv stvaranja taloga i habanja , takođe bolju zaštitu i efikasnije podmazivanje na nižim temperaturama i premašuje potrebne intervale zamene ulja u odnosu na starije specifikacije …
Sve ranije specifikacije uvedene pre SL su za današnje moderne motore zastarele , pogodne su recimo za neke starije motore, jer su podvrgnute normama testiranja koje su važile više od 10 godina unazad te ne pružaju isti nivo zaštite i ne sadrže toliko kvalitetan paket dodatnih aditiva kao SL i SM specifikacije ulja.DIZEL MOTORI
- CD – Uvedena 1955., ispunjava međunarodne standarde za turbo dizel motore , testiranje je sprovedeno samo na jednocilindričnom test motoru .
- CE – Uvedena 1984., sa dodacima za smanjivanje potrošnje ulja , te protiv zgušnjavanja , trošenja klipova i stvaranja taloga na klipovima , testiranje je sprovedeno na višecilindričnom test motoru.
- CF4 – Uvedena 1990., sa dodatno poboljšanim aditivima za smanjivanje potrošnje ulja i stvaranja taloga na klipovima , testiranje je sprovedeno na eko test motoru sa niskom emisijom izduvnih gasova.
- CF – Uvedena 1994,, modernizovana verzija CD specifikacije , testiranje je ponovno sprovedeno na jednocilindričnom, ali eko test motoru sa niskom emisijom izduvnih gasova. Ulje namenjeno za dizel motore sa direktnim ubrizgavanjem.
- CF2 – Uvedena 1994., efikasno štiti cilindre od nakupljanja/stvaranja taloga i habanja klipnih prstenova/karika . Ulje namenjeno za dvotaktne dizel motore.
- CG4 – Uvedena 1994., dodatno usavršena CF4 specifikacija , poboljšana oksidacijska otpornost i stabilnost ulja , smanjeno trošenje klipova i stvaranje taloga na klipovima i dodani aditivi protiv stvaranja čađi , testiranje je sprovedeno na test motoru za čiji je pogon korišteno dizel gorivo sa niskim udelom sumpora.
- CH4 – Uvedena 1998., usavršena CG4 specifikacija , sadrži dodatna poboljšanja protiv stvaranja čađi , dodatno umanjeno trošenje klipova i stvaranje taloga na klipovima , obuhvata mnogo opsežnije testiranje na test motoru za čiji pogon je korišteno dizel gorivo sa niskim i visokim udelom sumpora.
- CI4 – Uvedena 2002., razvijeno da udovoljava ekološkim normama 2004 god. , posebno pogodno za dizel motore sa EGR ( exhaust gas recirculation ) sistemima i za dizel motore za čiji se pogon koristi dizel gorivo sa udelom sumpora do 0.5 % . Može se koristiti i u motorima kod kojih su specifikovana API CD, CE, CF4, CG4 i CH4 ulja .
Sve ranije specifikacije uvedene pre CH4 su za današnje moderne motore zastarele , pogodne su recimo za neke starije motore, jer su podvrgnute normama testiranja koje su važila vise od 10 godine unazad i ne pružaju isti nivo zaštite i ne sadrže toliko kvalitetan paket dodatnih aditiva kao CH4 & CI4 specifikacije ulja . Posebno poželjno koristiti ulja specifikacija – SL, SM, CH4, CI4.
Comment
Comment