Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • legenda
    CBC Senator XXL
    • 28.03.2009
    • 1345
    • Beograd

    Kris,mr.Mile Stoiljkovic,vec odavno nije u svetu motornih ulja...svaka njemu cast na njegovom znanju,ali on ce za saku evra dati izjavu da je Galax bolji od Motula...Ina i njihovi partneri su me odusevili...europetrolove pumpe distribuiraju ina ulja,i delta sint je strasno tesko naci u maloprodaji...zvao sam ih da ih pitam gde da kupim original i gospodin Ivan Mirosavljevic mi je ostavio svoj privatni broj da ga zovem za slucaj da imam bilo kakvih problema sa bilo distributerima bilo sa uljem...druga stvar,hrvati su toliko ozbiljni i poslovni da je to za respect...mozda treba i kupovati domace,ali mislim da je stara optima HC power jos uvek nedostizna za nisotec...hvala u svakom slucaju,da si ziv i zdrav

    Comment

    • kristina990
      Banovan
      • 13.04.2009
      • 1066
      • Srbija

      nemaš potrebe da lutaš tražeći inu,mol ti je skoro identično ulje,čak i bolje jer ima ACEA A3/B4 iz 2008 za razliku od delte ACEA A3/B4 2004.,a tu je i OMV
      mada lično u suzanu bi izabrao neko SF,SG ili SH ulje 15W40,no znam da se ti s tim ne slažeš
      neke detalje u korist Nisotec serije SF 15W40 ću uslikati(pretpostavljam da da je takav i SG)gde će se videti da sadrži stare dobre aditive (smanjene u modernijim formulacijama)gde boja taloga u centrifugalnom filteru peglice nije karbon crna već pepeo siva(kao NEKAD kad sam čistio )...no do sledećeg čišćenja centrifugalnog filtera....(ovaj put prilikom drugog čišćenja u vrlo kratkom vremenu nisam imao kameru pri ruci)....

      Comment

      • legenda
        CBC Senator XXL
        • 28.03.2009
        • 1345
        • Beograd

        Hvala tebi kuco na savetu,ali sf nisam sipao ni u ladu specijal(optima sint turbo 2002) 15w40...omv ps je 820din po litru,a u suzani je trenutno omv classic 15w40... imam tog istog classica u rezervi jos puno litara,ali za zimu ne bih...ako ne nadjem Inu,HC power je proverena stvar,nego volim da experimentisem...nemoj mnogo verovati technical data po srpskim standardima(pisu kome sta odgovara)...

        Comment

        • expendable
          CBC Senator XXL
          • 04.11.2009
          • 3662
          • Bor

          API SF (pa i SG) imaju nekih prednosti kod starih konstrukcija motora a naročito u kombinaciji stara konstrukcija/staro vozilo (skoro da je pleonazam, ali misli se i na vozilo sa dosta pređenih km).
          O tome sam, makar i za nijansu prenglašavajući to pisao na VHS Mladenovac a u vezi ulja za VW bubu (staru, originalnu).
          Što su originalniji delovi na bubi (te motor iz 60-tih ili početka 70-tih, a proizvodila se u TAS-u i početkom 80-tih ili makar do kraja 70-tih, ko će više da se seti) to je bolje koristiti API SF/CC. Može i SG/CD ali ne više od toga. Mislim, može i više od toga (pa do SJ) ali em nema koristi em je skuplje em čak "starine" (SF, SG) mogu biti i superiorne (čak i u ukupnom skoru iako ne po svim kriterijumima).
          Classic ulja (SE ili SC) su više za prave old tajmere, za bubu je SF/CC sasvim O.K.
          I za peglaju je O.K. i verovatno i ponajbolje, uz malo skraćene intervale zamene, maksimalno 5000km ili 3-4 hiljade uz pretežno gradsku vožnju. Može eventualno i SG ali modernija (zbog centrifuge) bih ipak izbegavao, a o tome je već bilo reči.

          NIS je (relativno) O.K. ali sa ili bez poštovanog Mileta, ne poštuju dovoljno kupce da bi ih samo "patriotizam" spasao. Jesu jeftini ali ni tu nisu posebni. Kvalitet jeste dobar ali za iste ili malo veće pare imate bar isti uz mnogo poznatije ime a obično i (bar za nijansu a obično dve) i veći kvalitet uz jači brend.
          Da su malo manje "digli nos" (kao doduše i većina "pumpara") zaslužili bi da ih više hvalimo i preporučujemo.
          Ne možete da se ponašate da ste gazda i da je to dovoljno. Sa gorivima im je lakše, jer i posle formalnog skidanja monopola i dalje je on prisutan u latentnom obliku. Favorizacija je opet po našim motorima jer goriva (iako upristojena) još uvek imaju da "pasu travu" dok stignu do prosečnog evropskog.

          INA je em veća kompanija em su veoma profesionalni (ljubaznost je tek mali deo profesionalizma). Osim toga ulja su im bar za nijansu bolja (doduše malo "zastarelija"). Imaju i veći broj odobrenja proizvođača (ali pravih odobrenja). Doduše Nisotec nije toliko dugo na tržištu pa je prethnodni argument pomalo nefer.
          Kako god, obe kompanije imaju solidnu politiku cena i pozicioniranje na tržištu. Nećete pogrešiti ni sa jednim od ta dva brenda (naravno ukoliko kupite odgovarajuće ulje).
          Slično je i sa Optima brendom.
          Ipak, izgleda da su sve tri kompanije zaboravile (neke manje a neke više) da više nisu ono što su bile i da i pored dobrog (ili kod NIS-a malo lošijeg) renomea nisu mejdžorsi i prvi izbor.

          Osim toga, za većinu ljudi su (već) izvikani i pomalo dosadni, a cenovno jako blizu najjačim brendovima.

          Hoću reći, da se ne libim da dam preporuku za sva tri brenda ali da u 80% slučajeva nisu prvi izbor, već pre svega alternativni. Da ne napominjem da sam iznad proseka po tom pitanju. Neka oni malo biju glavu zašto je to tako. Lično znam šta je 51% uzroka tome ali ne vredi pričati, naročito njima.
          Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

          Comment

          • legenda
            CBC Senator XXL
            • 28.03.2009
            • 1345
            • Beograd

            Svaka cast profo...a sta mislite o Eneosu 10w40,4l po ceni od 1490din...jeste da radnja u Kneginje Zorke 56 nije na listi distributera,ali ko jos kopira japance...sta je po Vama najbolji izbor(ps u pitanju),u rangu Hc powera(da odgovara po ceni)a da nije Mobil...sad je i Kit komerc uvoznik Mobila,kao i Platner,kao i masa drugih...u tom moru uvoznika,provlaci se prica da je to aditivirani Galax...

            Comment

            • kristina990
              Banovan
              • 13.04.2009
              • 1066
              • Srbija

              ...čini mi se da je jako dobro čuvana tajna da se sva ta ulja proizvode na jednom mestu u nekim od naših rafinerija-blendara....od šela,kastrola,mobila pa nadalje....i da im je kvalitet dobar,ali nije ono u čiju se ambalažu pune i što im drži cenu...

              Comment

              • expendable
                CBC Senator XXL
                • 04.11.2009
                • 3662
                • Bor

                Ko bi kopirao Japance? A ko ne bi?
                Iskreno skoro da sam postao paranoičan, sve što nije iz "legalnih" (poseban tekst treba za ovaj pojam) kanala (a i ponešto iz njih) je sumnjivo!
                Eneos 10W40 toliko beše na akciji u julu. Odakle sad pa toliko, teško je reći.
                U svakom slučaju zvanično 5W40 po 2222 za 4 lit. mi zvuči bolje.

                Priče sam i ja čuo no pošto sam bio u prilici da vidim eksportne cene Castola na kamion ... nisam više siguran.
                Mada ... sve je moguće, na veliko se isplati a ako se radi galax+ i ide na solidan kvalitet, bez detaljne analize ne može da se provali. Čak i standardna analiza novog ulja ne bi dala negativan rezultat. Strašno!
                No ... još uvek "se po selu priča".
                Ipak, jako bih (ali jako) bio oprezan sa Castrol-om i Mobil-om. Zaista ih uvozi veliki broj firmi (naročito Mobil) a makar 3/4 uvozilo pravi Mobil, pre ili kasnije će se naći neko ko uvozi (dobru) kopiju.
                Zaista nemam detaljne informacije ali bi logično bilo da Oil Group (Verano) i Plattner imaju "najoriginalnija" ulja. I došlo je vreme da bih pre birao Turski Mobil nego Nemački (e Šljivropo). Zaista nisam imao vremena da proverim da li je počeo da stiže Mobil iz Italije (plattner) i sve manje me je briga, jer Italija mi čak lošije zvuči od Turske. Najviše bih voleo Francuski ili Belgijski Mobil makar 20% skuplje ali tržište diktira drugačije.

                Da ne dužim sada, ionako pokrećem seriju tekstova "kupujmo originalno" na blogu. Jedino što to neće pre kraja meseca pa kome se žuri ... neka pažljivo bira. Najbolje firme koje duže vreme drže neki brend.
                Možda Total ili Elf, ili manje (Motul, Kroon) pa makar izgledali skupo (a ne moraju da budu, naročito na akcijama).
                Ili pumpari?
                Sve u svemu, Castol i Mobil jesu dobri ali zaista treba otvoriti četvoro očiju.
                Kao što sam rekao (danas) na blogu (u drugoj temi) najbolje je da kupite ili info dobijete od firmi kojih ima na sajtu proizvođača (logično, zar ne?).

                Ne verujem da je baš došlo do opšteg falsifikovanja (kao što je bilo ne toliko davno) ali je činjenica da su se stvari jako pogoršale po ovom pitanju. Daj danas, a sutra ... nema sutra ili bar malo ko misli o tome.
                Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                Comment

                • kristina990
                  Banovan
                  • 13.04.2009
                  • 1066
                  • Srbija

                  ....da li bi neko provalio ulje srednjeg kvalitetnog nivoa,a ima more takvih proizvođača sa duplo manjom cenom u ambalaži od mobila,šela,elfa,totala,castrola-NEMA ŠANSE,još bi rekli pravi kastrol!itd...
                  davno je to nekom palo na pamet,neko tu mlati ogromnu paru,KONTROLA ne samo države,već i od strane onih čija se ulja falsifikuju ne postoji...mislim da bi se mnoge firme iznenadile kad bi uzeli jedno stotinak uzoraka svoga ulja pa napravile analizu-mislim da bi shvatili da ta ulja osim kantice i nalepnice savršeno kopirane nemaju nikakve sličnosti,ali ni da nisu toliko loša....
                  ...kapaciteti naših blendara su dosta neiskorišteni,najveći uvoznici baznih ulja u regionu,niko od naših proizvođača se ni ne trudi da reklamira svoju robnu marku....kad čovek malo razmisli tu nešto mnogo smrdi....
                  Last edited by kristina990; 16.09.2011, 21:51.

                  Comment

                  • legenda
                    CBC Senator XXL
                    • 28.03.2009
                    • 1345
                    • Beograd

                    Stvarno nisam pametan o cemu se tu radi...pun je Bubanj Potok,Castrola i Mobila po smesnim cenama...svi se kunu u originalnost,cak i racun mozes da dobijes(jos malo pa ce davati i garanciju)...po nekoj mojoj logici,ko vozi hondu i japanska vozila,a kod nas nema mnogo takvih,zna i koristi eneos...ko vozi wagena u bilo kom obliku,taj zna samo za Castrol i Mobil...ovi iz zastavinog programa +lada,cepaju optimu od pamtiveka,pa mi je malo cudno da se eneos kopira(nije velika zainteresovanost za to ulje)...ali opet 350din po litru,maloprodajna cena...pa kolika je nabavna...sa LM-om se vise ne bavi Tocak iz Zrenjanina,bili su neki uvoznici u Markovici,sad ni o njemu ne znam vise nista...i Selenia ima vise uvoznika,a takodje je pun autopijac...Total uvozi BMR,ali na njihovom sajtu nema ni tehnickih podataka,a kamoli sta drugo...pada mi na pamet da je mozda Bergoline pravi original,jer je malo poznato i slabo korisceno...takodje mi pada na pamet i Mil&Mil company i njihov Sunoco...covek postoji dugo godina,ima firme sa kojima saradjuje na veliko i nesto se mnogo i ne trudi da osvoji trziste...ni Sunoco nije toliko poznato ulje,pa je mogucnost kopije svedena na minimim...
                    E sad Vi profesore nadjite prvu klasu,a da budete sigurni da nije kopija...mnogo pre sam za alternativu...

                    Comment

                    • kristina990
                      Banovan
                      • 13.04.2009
                      • 1066
                      • Srbija

                      ...definitivno više skoro ni u jedan uvozni proizvod nemam poverenja...naše robne marke se uništavaju a isti proizvodi pakuju u ambalažu stranog zvučnog imena...ovde ne postoji zdrava konkurencija gde na površinu izbija kvalitet već je na delu perfidan rat gde se sve domaće uništava da bi mnogo lošija uvozna roba zauzela tržište....nijedan narod ne mrzi,ne pljuje i ne potcenjuje svoje ko što to rade Srbi i nijedan ne voli toliko tuđe ko što to vole Srbi....danas nije moderno kupovati domaće,snobovi formiraju svest,a budale kratke pameti prihvataju to opravdavajući racionalnim razlozima i sitnim uštedama,"pametnim" izrekama poput "nisam dovoljno bogat....."malo je domaćih proizvoda ostalo koja mogu parirati stranim,jedno od njih su MOTORNA ULJA.Do sad koje god strano ulje sam stavio imao sam problema,ili curi ili bučan rad,viša temperatura,čak i selenia iz metalne ambalaže je obično smeće...a oni koji vole "stranjsko"valjda će se veseliti kad se jednog dana probude u stranjskoj državi
                      zato samo NIS,FAM,MODRIČA(pa neka i nisu najbolja)(ko posle rata "hoćemo kralja makar i ne valja...")

                      Comment

                      • kristina990
                        Banovan
                        • 13.04.2009
                        • 1066
                        • Srbija

                        "Poredjenja radi, odredjena istraživanja u zemljama okruženja pokazala su sljedeće: da kupovinom domaćeg proizvoda koji košta oko 10 eura, recimo, u zemlji ostaje oko osam eura, dok kupovinom stranog proizvoda s istom cijenom, u zemlji ostaje samo oko dva eura. Neka vam ovaj podatak zazvoni u glavi kad god se nadjete pred policama u marketima! Nije li dovoljno strašan sam po sebi da neće u vama potaknuti razmišljanje?! Kome mi to ostavljamo svoj novac? Nauštrb koga mi to našim ljudima oduzimamo radna mjesta? U čije ime mi to rasipamo svoje resurse? Na kraju, šta mi to kupujemo i koju poruku svojoj djeci šaljemo, koliko savjesno svoje roditeljstvo provodimo?"


                        sa sajta http://www.inter.rs/magazin/dnevnik/...upujmo-domace/

                        Comment

                        • zoranbg
                          CBC Senator XXL
                          • 23.03.2005
                          • 4098
                          • Rooster's Hill , Beog
                          • Grande Punto 1.2

                          slazem se kristina
                          samo domace kupujem,jedino ako nema izbora..pa da moram strano.

                          sad u oktobru ce smislimo neko domace ulje za fiat punta,kad bude bila zamena da ga sipam umesto selenie.
                          Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                          Comment

                          • expendable
                            CBC Senator XXL
                            • 04.11.2009
                            • 3662
                            • Bor

                            Kupujmo domaće su imali i Ameri, Nemci (kod ulja su prošle forsirali Liqui Moly i naravno ostale kao da drugi ne postoje) i mnogi drugi. Osim toga to je kod njih (Francuzi naročito ali i Nemci) i "stalna akcija". Vole ljudi svoje i šlus.
                            Naravno nama je malo teže da budemo toliko isključivi ali bi zaista (bar) TREBALI da za iste ili slične uslove na tržištu forsiramo domaću robu jer je za sve bolje. Na žalost ne činimo to koliko bi trebali. Naravno i država (ironično i žalosno) tome veoma pomaže, činjenjem ili ne činjenjem.
                            Kod maziva je "genijalnom" prodajom FAM-a učinjeno što je učinjeno a slično i sa Galax-om. FAM je zaista uhvatio korak (ako je Galax počeo da gubi) i mogao je biti dobra alternativa uvoznim proizvodima. Nisam digao ruke od njih (i dalje su prisutni) ali je na potezu država jer se sami iz dubioze neće izvući (vrlo teško).
                            Makar za automobile ekonomske i srednje klase imamo i dovoljno znanja i iskustva da možemo sami taj (najveći) deo tržišta da pokrijemo. Bilo bi sjajno da makar 1/4 tržišta (što je bio slučaj, pa i mnogo više čak i posle 2000.) bude iz domaće proizvodnje. Makar da polovina automobila starijih od 10 godina koriste te proizvode pa bi bilo više nego dobro.
                            Sada nemamo velikog domaćeg proizvođača (nisu u većinskom vlasništvu) ili su učabrili. NIS ima solidan kvalitet, solidan asortiman ali je arogancija koju pokazuju toliko odbijajuća da je to čudo jedno. (Samo)zadovoljavaju se time da manje ili više snabdevaju velika (naročito državna i javna) preduzeća i to je to. Na tržištu su "kao guske u magli" bar za sada (mada i nema naznaka da će biti bolje).
                            Kad raspišu konkurs za radno mesto to ne može da ispuni većina iz Exxon/Mobil-a ili Shell-a (ali može "mali Perica"). Gde su im ti ljudi kada treba pokazati rezultate? Nigde. Osim na (debelom) platnom spisku.
                            Vrana vrani oči ne vadi. Novi vlasnik osim vrha menadžmenta nije počistio onaj srednji i niži. To što su pravili gubitke, tehnološki zaostajali i što nisu mogli pošteno gorivo da naprave, sve to nema veze.
                            Nasleđivanje radnih mesta (a kao protiv smo monarhije, pa mi koliko državnih firmi imamo toliko i despotija, dinastija koliko voliš, a običan narod što se njih tiče može i da crkne) i ostalo je posebna priča pa bolje da je i ne počinjem.
                            Takve podržavati (makar i kao "super manjiski akcionar sa 5 akcija") - ne pada mi napamet. Ipak svestan sam onoga što je Kris rekao te (kao što već znate) nisam oštar prema njima i njihovim proizvodima.
                            Patriotizam od glave ide (kao što se i riba čisti) a ne od repa.

                            Falsifikovanje je pojava koja nije iskorenjena ni na Zapadu. Od 2008. (i čuvenog Seks-a, poznatijeg kao SEKA) je uzeo maha. Doduše (to sam već pisao) više je vezan za servise (servisi - zanat najstariji). U USA su mnogi našli sve i svašta a Shell je najviše o tome javno pričao. Kao i obično, ko će koga ako ne svoj svoga te su najveći krivolovci bili veliki (lanci) servisa koji su čak imali i ugovore sa Shell-om.
                            Toliko su se izveštili da su i "obeleživače" uspeli da "skinu" te je utvrđivanje originalnosti tražilo kompletnu analizu maziva (ulja). Takva se ovde ne sprovodi i pitanje je da li bi i mogla (u jednoj ustanovi sigurno ne). Osim toga treba znati i pravu formulaciju te to može sprovesti samo proizvođač. Analize su išle do detalja (gasna i tečna hromatrografija, AAS, NMR i drugo) jer su servisi koristili ulja koja su prolazila sve API testove (kvalitet vrlo blizak) pa čak i sastav su prilagodili (učešće pojedinih base stock-ova). Naravno nisu svi bili ovako softificirani te se najčešće radilo o uljima drugih proizvođača koji su mirisom, bojom i specifikacijama bili najbliži a jeftiniji. To je toliko teško provaliti da čak i velike kompanije to ne rade redovno nego samo kada primete velike oscilacije u delovima tržišta (sumnja) jer mnogo i košta.
                            Većina falsifikatora se "izvukla" vansudnkim poravnanjem (u višestrukoj vrednosti prekršenog).
                            Rat se nastavlja.
                            Kod nas, kako niko ne sprovodi kontrolu zaista je moguće SVAŠTA.
                            No to je duga priča.
                            Budite oprezni!
                            Trust no one!
                            Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                            Comment

                            • drako
                              CBC Član
                              • 18.05.2011
                              • 67
                              • Kragujevac

                              Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                              Auh!!!
                              Poštovani Expendable zna za moje muke, kroz koje sam prošao kupujući ulje za moju jogunastu čehinju.
                              Zbog čestih sumnji (opravdanih ili ne, ko će to znati) na netu u originalnost ulja, a zbog svih pohvala od strane znalaca, odlučim da čehinju obradujem Motulom, i da donekle, nadam se, umanjim relativan problem sa povremenim kondenzatom, o čemu sam naširoko pisao diljem ovog foruma.
                              Zahvaljujući znanju i posvećenosti našeg poštovanog člana izbor se bio sveo na Motul X-clean 5w30 ili Motul Specific 504/507 5w30, jer oba ispunjavaju specifikaciju 504.00/507.00 i sva se proizvode u Francuskoj. I tako krenem da pratim sajt e-mass, sve se nadajući da će se neko od ova dva ulja naći na akciji, jer su mu cene u redovnoj prodaji "auuu". Za ova skoro tri meseca, cene ni milimetar dole, ali kad sam već tu, pratio sam i druga ulja i ništa mi nije bilo jasno. Kantica od 5l 8100 X-cess 5w40 na akciji 780,00 din a u litarskim pakovanjima 1210,00 din. Razlika u ceni 430,00 po litru. Mislim, alooo bre. Radi se o istom ulju, a razlika u ceni za trećinu.
                              Pre 10-ak dana kolega sa posla mi kaže da je za svog punta pazario kanticu 5l. 8100 X-cess 5w40. Ja pitam preko neta, ne bre, ovde u Kragujevcu, imaju ovlašćenog distributera, da mi čovek broj. Usput cena po litru za 15% niža nego ova na popustu.
                              Pozovem, pitam za cene i šlogiram se. Značajno, ali značajno niže nego na e-mass.
                              Odem, kupim Motul Specific 504/507 u pakovanjima od 1 l. Sednem kući, pripalim računar i počnem da sumnjam. Pogledam čep od boce, ne izgleda isto kao na slikama na sajtu. A cene se baš razlikuju. Opet ovlašćeni su distributeri, valjda se ne igraju sa tim.
                              Ništa, subota, nema veze, napišem ja jedan mejl mass-u da sumnjam u originalnost ulja, pa reko, da čekam ponedeljak da vidim kako da proverimo moje sumnje. Za 2 sata stiže dopis da pošaljem slike sa deklaracijom i datumom i brojem šarže. Dok nađem aparat, pa kabal za povezivanje, pa prebacim na računar, već 8 sati uveče, a Đoković i Federer se poubijaše na US Open-u. Nema veze, pošaljem ja slike, pride i sliku čepa od flaše, OK, čekam ponedeljak. Za 15 minuta stiže odgovor, sve je OK, ulje je naše a po godini proizvodnje takvi su bili čepovi na flašama (godina je 2009.-a).
                              U utorak ulje ide u auto.
                              Zašto sam sve ovo pisao?
                              Dok sam kupovao ulje, proveo sam neko vreme u razgovoru sa gospođom koja radi na veleprodaji ulja, pa je zahvaljujući mom napabirčenom znanju sa ovog foruma (hvala expendablu) pomislila da nešto i znam o uljima (šta li bi tek pomislila o expendable-u), te mi je blago se snebivajući rekla otprilike sledeće: kada bi ljudi znali šta se sve sipa u flaše od Castrola i Mobila, pa i Shell-a, nikada ga ne bi kupili, bez obzira na sve deklaracije. Pre nekog vremena iz Optime su uzimali ulja ovih proizvođača i testirali ih u svojoj laboratoriji i rezultati su bili porazni, i ta joj je informacija od direktora Optime, koja se naravno nigde javno ne objavljuje.
                              Lično, nije sigurna ni u kvalitet ovih ulja sa pumpe, jer i tu sve i svašta sipaju.
                              Ona se samo nada, da su ova ulja koja oni prodaju koliko toliko dobra.
                              Ništa je nisam pitao za Motul.
                              Nisam smeo.

                              Comment

                              • expendable
                                CBC Senator XXL
                                • 04.11.2009
                                • 3662
                                • Bor

                                Vidim ja da nas čeka VRELA jesen (a kad je leto ovakvo, kakva pa jesen može biti) po pitanju ulja te tema koja se nameće na mesto (ubedljivo) JEDAN.
                                Serijal tekstova (uskoro) sledi na blogu, a ovde njihova esecnija (skraćeno) ili u drugačijem obliku (da se ne ponavljam).
                                Slučaj sa Motul uljem je veoma zanimljiv. Postupak šta da se radi pri sumnji je O.K. (pozovete direktnog uvoznika).
                                Cena Specific ulja zaista jeste visoka (kod mass-a) no ta ulja i ne mogu biti jeftina (mnogo jeftinija).
                                Veću sumnju bude (ne)realno niske cene.
                                Zaista je duga (ali važna) tema. Nemam ambiciju da je u 2-3 posta u potpunosti rasvetlim.
                                CENE čak i originalnih ulja (bilo kog) mogu da budu iznenađujuće niske ali to zapravo nije dobro (za većinu).
                                Rekoh i reći ću (bar još sto puta), bolje je mazivo (ulje) platiti 100din. više po litru i snabdevati se kod firmi koje direktno sarađuju sa PROIZVOĐAČEM a ne onih koje kupuju od (vele)trgovaca ili servisa.
                                Em druge dve kategorije ne garantuju originalnost a i kada ona postoji to nije to.
                                Za sada o tome toliko.

                                Još da se osvrnem na "analizu" RN Modriča (Optima i Maxima brendovi).
                                Može biti (čak 51%) al' ne mora da znači. Ne zaboravite - ne verujte nikom (ko ima interes)!!
                                Prvo i prvo, u RNM su uradili analizu konkurenata nije nikakva informacija. (Još) nije ni laž. Verovatno je da svaka ozbiljna firma to periodično radi. Shell, Castrol i Mobil su prošli loše na njima? Ni to nije informacija (već dezinformacija). Koji Shell, koji Castrol i koji Mobil? Tek tada bi nešto značilo. Kao što znamo ima tušta i tma uvoznika (ne i za Shell) pa je sasvim IZVESNO da će neko od njih naleteti na škart robu. Jasno kao dan.
                                I naravno, ovakve "priče u poverenju" idu na ruku, pogađajte kome. Šire gledano i svim ostalim koji ne prodaju tri NAJVEĆA brenda u svetu maziva. Follow the money! Najbolje je tako raditi pre (konačnih) zaključaka.

                                KO GOD KUPUJE OD BILO KOGA (u principu i od proizvođača, mada je to u tom slučaju manje od značaja iz očiglednih razloga) a da nema kontrolu proizvoda (sopstvenu laboratoriju ili da šalje uzorke u nezavisnu) MOŽE KUPITI BILO ŠTA.
                                Većina nema ni "papire" (kontrola šarže, analiza za svako ulje, makar šaržna ako ne i za isporuku, što se dobija (ako se traži a skoro niko ne traži) samo za veće količine) a i ako ima, najčešće se sa njima može obrisati (po želji šta, od nosa do ...). Ako to ne potvrdi sopstvena analiza, pričam ti priču (dok volovi riču).

                                Državni organi ... i VRBOV KLIN više vredi. Em ne rade analize (osim površnih u cilju da se utvrdi carinski broj od čega krajnji kupac nema korist, već samo država, da bi otcepila što bolju i što veću carinu) em i da rade - ЏАБА!!
                                Onako kako (ako još uvek ima tih propisa, zakon, koji zakon?) je to kod nas postavljeno, API SG ulje može proći kao SM, nice & easy. Kontrola 15 parametara (kao u SAT testu iz 2006.) je bolja od ničega ali zapravo (suštinski) ništa ne znači.

                                Trgovci i proizvođači ZNAJU kakva je situacija kod nas (i sličnim paradajz, šljiva, krompir i banana republikama).
                                Šta bi ste vi na njihovom mestu uradili sa šaržom koja je na graničnim vrednostima? Poslali u Nemačku, Francusku ili Švedsku? Ne, naravno.
                                Da li ćete (hipotetički, zaista redak slučaj u savremenoj proizvodnji ali nije nemoguć) šaržu kojoj jedan parametar ne prolazi zaista dorađivati ili će se već neko setiti šta bi konkurencija uradila na njihovom mestu.
                                Uz sav ISO i posvećenost kvalitetu, hoćete li (makar i najveći) odoleti da par hiljada tona baznog ulja X upotrebe umesto baznog ulja Y jer im ostaje u višku (iz bilo kog razloga) i ne znate šta ćete sa njim (recimo na zalihama je već par meseci).
                                amerno karikiram stvari jer su one sve moguće iako je poslovanje bilo koje ozbiljne kompanije na drugim principima i proceduralno se ovo ne može desiti ... za većinu tržišta.
                                Mi smo TOLIKO OČIGLEDNI da SVE može kod nas proći da je iskušenje veliko (easy money) ... možda ne za proizvođača ali za bilo kog trgovca ...

                                Nema 100% garancija ali (kako je legenda to lepo rekao na blogu "motorna ulja - stalker") bar treba izdvojiti 90% sigurnost (ili ćemo stići da je to realno moguće tek 80%) i po tome klasifikovati prodavce i kupovati ulja.

                                Legenda je zaboravio da ako to trebam (valjda trebam) ozbiljno da uradim, moram prvo da (sam sebi, pa javno) "propišem" kriterijume. Objektivne. Da ne ispadnem kao EU ili naša skupština ali "javna rasprava" je poželjna.
                                Pokušaću da to uradim do kraja septembra, sugestije su poželjne.

                                Počinjem od toga (jedan od bar 10 kriterijuma, koji bi trebali da presuđuju) da su firme kojih ima na sajtu proizvođača (centralnom) solidna osnova "originalnosti", zapravo kvaliteta. Već na umu imam još desetak kriterijuma ali treba mi bar još toliko pa da onda proberem važnije. Nema loše ideje, ko god želi može dati predlog!
                                "Kupujmo originalno" ... već kasni 20 dana ... zaista nije tako prosto kao što izgleda na prvi pogled (mislih da je lakše, kad ono međutim ...). Teška tema i bez "100% garancija". Za pare će ljudi (namerno ili nenamerno) svašta da urade!!
                                Zaista sve. Prodavanje članova porodice, počevši "od rođene majke", kako se obično kaže, nije gornja (donja) granica (ne)morala ... ukoliko uopšte postoji.
                                Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                                Comment

                                Working...
                                X