Poskupljenje goriva + Aktuelne cene u Evropi (u prvom postu)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TheWickerMan
    CBC Senator XXL
    • 11.09.2007
    • 791
    • DE
    • AR Giulietta TCT

    Ministarstvo finansija narednih dana izvodi računicu cene naftnih derivata
    Gorivo ne mora da poskupi
    Autor: B. Stamenković, D. Nišavić | 24.05.2008 - 09:02




    Odluka o poskupljenju goriva biće odložena do utorka, kada bi Ministarstvo finansija trebalo da razmotri mogućnost smanjenja akciza. Ovih dana Ministarstvo će sagledati kakve će efekte imati predloženo poskupljenje na inflaciju i budžet i, u zavisnosti od toga, preduzeti konkretne korake. Za sada se još ne zna koliko će se smanjiti akcize, ali je izvesno da će najavljeno poskupljenje, ukoliko ga bude, ipak biti manje od sedam dinara po litri.

    Ministarstvo energetike uputilo je ministarstvima finansija i trgovine novi pravilnik o cenama goriva, prema kome bi motorni benzin trebalo da poskupi za 6,86 dinara, a dizel gorivo za 8,03 dinara po litru. Ulje za loženje bi poskupelo sa 80,26 na 89,53 dinara po litru.
    - Imajući u vidu da je reč o relativno visokom procentu poskupljenja goriva, mi smo odlučili da iskoristimo zakonsku mogućnost od sedam dana i odložimo davanje mišljenja na predlog Ministarstva energetike. U međuvremenu, Ministarstvo finansija će analizirali efekte koje to poskupljenje može da ima na inflaciju i na budžet jer je moguće ići na smanjenje akciza kako bi se u celini ili delimično neutralisalo poskupljenje - kaže Mirko Cvetković, ministar finansija.
    U budžetu za ovu godinu planirani su prihodi od akciza u iznosu od 111,2 milijardi dinara od čega se na akciza na derivate nafte 61,2 milijarde dinara, dok su ostali deo akcize na kafu, duvan, alkoholna i bezalkoholna pića. Prošle godine, prema podacima Ministarstva finansija, ukupno je naplaćeno oko 50 milijardi dinara akciza na derivate nafte. Od poslednje promene, cena nafte na svetskom tržištu je od 7. maja povećana za 12,48 odsto, što je glavni razlog za ovu novu korekciju cena. Međutim, ako se ima u vidu koliko to može da utiče na rast inflacije u Srbiji, nije za čudo što Ministarstvo finansija hoće da iskoristiti zakonski rok od sedam dana da razmotri zahtev Ministarstva energetike za poskupljenje goriva, kao i da smanjenjem akciza ublaži poskupljenje.

    Neophodne strateške mere
    Aleksandar Mileusnić, generalni direktor kompanije „Petrobart AVIA“, kaže da je država trebalo mnogo ranije da razmišlja o nekim strateškim promenama jer se već duže vreme znalo da će doći do znatnog skoka cena naftnih derivata na svetskom tržištu.
    - Smanjenjem akciza samo se ublažava rast cene u ovom trenutku, međutim, Ministarstvo mora da stvara strateške mere. Pretpostavljam da će smanjenje akcize biti oko tri dinara, ali šta će se preduzeti ako cena nafte stalno raste. To je kratkoročna mera i ne može tako stalno da se radi - ističe Mileusnić.
    Akcize na naftne derivate su jedan od osnovnih prihoda u budžetu koji se koriste za izgradnju i održavanje puteva u Srbiji.
    Trenutno važe akcize koje su usklađene sa prošlogodišnjom inflacijom. Tako akciza za motorni benzin iznosi 35,91 dinar, a akciza za dizel gorivo 19,10 dinara.
    - Što se tiče visine akciza, one zavise od fiskalne politike neke države. U Bosni su, na primer, niže cene goriva nego u Srbiji, jer su tamo niže akcize i manja fiskalna zahvatanja iz maloprodajne cene. U Velikoj Britaniji su ta zahvatanja iz maloprodajne cene 70 procenata, a kod nas negde oko 50 procenata - objašnjava Aleksandar Mileusnić.

    Ista proizvodna cena dizela i benzina
    Akciza na naftne derivate, prema rečima Nebojše Atanackovića, predsednika Upravnog odbora AD Nafta, obračunava se na fiksni iznos, a ne na procenat, kao na primer PDV.
    - Akciza na benzin sada iznosi oko 35 dinara, a na dizel je manja pa je i cena dizela kod nas nešto niža. Sama proizvodna cena dizela i benzina je ista, ali su akcize na njih u nekim državama, kao i kod nas, različite. S druge strane, u nekim zemljama je razlika u ceni između benzina i dizela gotovo nikakva. Što se strukture cene derivata tiče, prilikom njenog formiranja treba uzeti u obzir cenu sirove nafte, transporta, prerade, a zatim na tu cenu dodati akcize i na kraju PDV - naglašava Atanacković i dodaje da država ne mora poveća cenu goriva ukoliko bi smanjila akcizu.

    Struktura cene goriva
    Proizvođačka cena 45,00 dinara 44,4%
    Maloprodajna marža 5 dinara 5%
    Cena bez fiskalnih zahvatanja 50 dinara
    Akciza 35,91 dinara 35,4%
    Cena sa akcizom 85,91 dinara
    Porez na dodatnu vrednost 15,47 dinara 15,2%
    Maloprodajna cena 101,38 dinara

    Izvor:Blic

    Comment

    • overspeed
      CBC Senator XXL
      • 24.05.2005
      • 2779
      • Kosovska Mitrovica


      copyright: b92

      Demonstracije u Manili...
      http://www.bmw.tv

      Comment

      • madic
        CBC Senator XXL
        • 07.10.2007
        • 844
        • Beograd

        Koji lopovi, ja ne mogu da verujem!!!

        Kao šatro te pare od akciza se koriste za izgradnju i obnovu puteva . Pa putevi u Srbiji su toliko užasni da bi najbolje bilo da se totalno skine asfalt i da se vozi po zemlji tako će barem biti ravan put, a ne ovako svaki put kad sednem u kola razmisljam da li će mi felne ostati čitave (da ne pričam sad o tome šta sve strada).

        Izgradnja !!! Pa Beograd već godinama vapi za bar još jednim mostom, o obilaznici više niko ni ne priča, na putu za Novi Sad večito postavljena oprema za radove a nigde nikog nema... Al su zato u ekspresnom roku završili naplatnu rampu na starom novosadskon putu, kad treba da se muze nema čekanja.

        Ma pre bi dao i 200 din za benzin a da ništa ne ide državi, nego da me ovako očigledno kradu.

        Comment

        • GSi
          CBC Senator XXL
          • 15.04.2007
          • 1018
          • Zemun

          Bice corba 180 din do kraja godine, kako je krenulo...
          Dr. Fritz Indra

          Comment

          • Rendjo
            CBC Senator XXL
            • 26.06.2006
            • 340
            • Zadar HR

            Ja iza svih tih poskupljenja vidim pokušaj da se Azijate ućini manje konkuretnima na svjetskom tržištu.. zbog niske cijene transporta i niske cijene rada u Kini trpe privrede diljem svijeta..kako bude rasla cijena goriva poskupit će i cijena rada..Velike su to igre..izgledA DA ĆE U BLISKOJ BUDUČNOSTI BIODIESEL BIti jeftiniji od Eurodiesela

            Comment

            • Eon
              Moderator
              • 10.03.2005
              • 4225
              • Beograd-NBG-44
              • Superb 2.0 4x4 DSG

              Ne moze biodizel da ti bude jeftiniji od dizela, a da cena hleba ne ode gore. Jednostavno, trenutna kretanja cene nafte su ocekivana i relativno normalna. Do kraja godine, cena benzina ce verovatno biti oko 2eu. I ljudi, ugradjujte plin ili kupujte manje potrosace...
              Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
              Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

              Comment

              • bozza1979
                CBC Veteran
                • 08.01.2007
                • 112
                • Beograd

                Al su zato u ekspresnom roku završili naplatnu rampu na starom novosadskon putu, kad treba da se muze nema čekanja.
                Kakva, bre, naplatna na starom putu? Otkad to?

                Comment

                • madic
                  CBC Senator XXL
                  • 07.10.2007
                  • 844
                  • Beograd

                  Pa kad sam išao poslednji put za Beograd iz pravca Novog Sada nisam išao auto putem nego starim novosadskim i bila je izgrađena kućica na uključenju... Ne znam šta je ako nije naplatna rampa.

                  Comment

                  • nidza
                    CBC Senator XXL
                    • 16.04.2008
                    • 496
                    • nbgd

                    Al' nas deru - preteruju. Nemo' se samo nervirate, mora neko da plati privredu u kojoj se ništa ne proizvodi i ne stvara, nego presipa iz šupljeg u prazno (uglavnom trgovina) i enorman spoljnotrgovinski deficit. Živimo od stranih investicija i raznoraznih kreditnih linija. Uopšte niste svesni koliko je trenutna situacija opasna po pitanju iole pristojne egzistencije, ako i najmanji razlog damo spoljnim investitorima da malo privrnu slavinče.
                    Ne brže od života. Vodite računa sa kim sedate u kola kao suvozač.

                    Comment

                    • dagy
                      CBC Član
                      • 09.10.2007
                      • 77
                      • Village of Cuprikovac

                      Jutros mi presede prva kafica, gledam jutarnji programi tamo u goste im dosao neki cikica, ako neki strucnjak za naftnu ekonomiju, blah blah blah. Nisam ga pratio najbolje do onog trenutka kada je rekao da ce krajem godine cena goriva dostici tu psihicku barijeru (po njemu) od 189din po litru.
                      Kakva bre barijera pa jel oni ljudi normalni, a plate kada ce one da skoce???!!!!
                      Ako ovako nastavi ili cemo da idemo pesaka ili kao kinezi, svi po jedan bajs pa motaj.
                      Nista nije rekao za cenu auto-gasa tako da videcemo sta ce biti najekonomicnije do kraja godine, ako je dozivimo, (sala naravno).
                      Pozz

                      Comment

                      • Darko
                        CBC Senator XXL
                        • 29.03.2005
                        • 528
                        • Beograd

                        Plate nemaju veze sa cenom goriva.

                        I ovo je tema o cenama goriva i nemojte da stalno ovo prebacujete na politiku jer ce tema biti zakljucana.

                        Comment

                        • nidza
                          CBC Senator XXL
                          • 16.04.2008
                          • 496
                          • nbgd

                          Darko, uz dužno poštovanje, akcize itekako imaju veze sa trenutno aktuelnom politikom, jer naše gorivo daleko više košta nego što vredi u odnosu na druge zemlje u okruženju. Nemam ja ništa protiv da košta 20% više, ali da ga auto troši 20% manje, da ima u svakom momentu 20% više snage i da će motor da mi traje 20% duže - svi smo onda na dobitku.

                          Ovakva situacija kada se dovozi gorivo slabih energetskih karakteristika, sa nerešenim pitanjem količine aditiva, kao i ovaj haos oko akciza, definitivno moraju da budu na meti ozbiljne kritike. Previše troškova loše organizovanog društva se lomi o leđa običnog čoveka.

                          Ali, sve u svemu, ostaje činjenica poskupljenja svih naftnih derivata u svojoj osnovi, tako da ne vidim čemu kuknjava, svi smo znali da će nafte u nekom momentu nestati, ja se samo nisam nadao da će to tako brzo da se desi - zapravo čim sam prestao da vozim krševe. Žešći crnjak.
                          Ne brže od života. Vodite računa sa kim sedate u kola kao suvozač.

                          Comment

                          • Darko
                            CBC Senator XXL
                            • 29.03.2005
                            • 528
                            • Beograd

                            Sve se ja to slazem ali ovo je auto forum, pa da probamo da se i zadrzimo u tim okvirima.

                            Comment

                            • Laki GSi
                              CBC Senator XXL
                              • 15.10.2006
                              • 2426
                              • Beograd-Vozdovac

                              Dosao jedan lik iz amerike sa focusom i pricamo tu nesto za gorivo i odjednom pogledam njemu na focusu auspuh beo,stanem pa se mislim koliko je preso auto. Kad on rece nesto preko 100.000 milja, a meni jezik do poda se razvuce. Pogledam u komsijinog punta koji je preso 3-4000 km, a kod njega garez kakvu pomenuti focus u zivotu nece videti(osim dok je kod nas )

                              Ne znam zasto sam ovo i pisao,mozda nekome i zatreba

                              Salim se ,sve su to parametri po kojima dokazujemo da smo mi prvi po skupoci goriva,a zadnji po kvalitetu.Njima u americi skuplji hleb nego gorivo,e zemljo moja....
                              Vozim lagano....bolje pola sata kasnije nego 40god.ranije!!!

                              Comment

                              • sw.brick
                                CBC Senator XXL
                                • 09.10.2004
                                • 8141
                                • Beograd, barajevo-zemun
                                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                                plate kada ce one da skoce
                                kada poraste produktivnost, tj poveća se bitno efikasnost rada.
                                bez toga nema održivog povećanja plata (koje su btw sada prevelike tj prenaduvan balon prema realno zaradjenom, realnoj produktivnosti rada).

                                sa završetkom tranzicije može se očekivati opadanje plata do realnog nivoa, kako se budu ukidale privilegije, donacije, dotacije, pozajmice i ostalo što se danas preliva u dobar deo isplaćenih plata.

                                tada će plata biti onoliko koliko se radom ostvari, bez tih sadašnjih dodataka.

                                opet, cena energije nema veze sa platama. barem ne direktne osim one veze oko vodjenja socijalne politike u državi i prelivanja para iz cene energije u plate- penzije kao što se sada dogadja svesnom politikom Vlade.
                                volvo
                                945 SE turbo lpg
                                344 GL lpg

                                Comment

                                Working...
                                X