Poskupljenje goriva + Aktuelne cene u Evropi (u prvom postu)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • expendable
    CBC Senator XXL
    • 04.11.2009
    • 3662
    • Bor

    Re: Poskupljenje goriva + Aktuelne cene u EU (u prvom postu)

    Ha-ha ... nisam ni ja (samo) ptica zloslutnica!

    Možda jedna lasta ne čini proleće a jedno pojeftinjenje svakako nije pravilo ali mora da se hvali (jer je retkost a ne bi trebalo da bude, ipak je nafta malo jeftinija nego na ravnodnevnicu).

    Lukoil -

    Smanjili cenu TNG-a sa 62,4 na 60,9 dindži (bar "u moje selo").
    Nije dinar, nego dinar i po !
    Nekih 2,5%. Nije za bacanje!
    Još da je to "diljem" Srbije, pa još i da se nastavi ... ćut' - ne budali!
    (ili znate već šta je odgovorila majka Rambu kad je rekao "ovako bih i ja majko!" )
    Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

    Comment

    • expendable
      CBC Senator XXL
      • 04.11.2009
      • 3662
      • Bor

      Re: Poskupljenje goriva + Aktuelne cene u EU (u prvom postu)

      Da li će gorivo (još) pojeftiniti??
      Verovatno da, ali ne mnogo i ne mnogo puta.
      Nafta jeste pala na 92/105$ (za nas bitnija druga cifra), ili ispod 75€ (prethodno navedena Brent-a tačno 74€) ali to će tek biti bitno ako tu i ostane ili sklizne nešto niže.
      Trenutni pad cene je posledica sinergijskog delovanja više faktora.
      Ne bih zamarao o detaljima nego samo da navedem one značajnije: "Robne rezerve Amerike" (Zapravo agencija za energiju) je (po receptu naših vlada) pustila neku količinu nafte (solidnu) na tržište (što su "čistunci" dočekali na nož kao državnu intervenciju na tržištu), OPEC je nebulozno najavio veću proizvodnju (ni kad ni koliko), pretnja je da i bez OPEC može da se nadoknadi letnji manjak od par (2-3) miliona barela (inače hronično u proseku fali milionče) i pre svega ČINJENIČNO STANJE SVETSKE EKONOMIJE. ČSSE je ukratko (kako bi rekli investitori): "gde god sam bio tu sam zaginuo"!
      Znači eufemistički je to usporavanje rasta (oporavka), a suštinski kataklizma neviđenih razmera koju bih opisao kao:
      - nema svetle tačke osim Nemačke (još se i rimuje, ha-ha!)
      Dakle nema globalnog pada GDP-a samo iz jednog jedinog razloga - inflacije.
      No to je manji problem (nije li to neverovatno?!) jer je glavni priznanje Italijanskih bankara da će se GK (grčka kriza) verovatno (čitaj sigurno) preliti i na druge zemlje Evro zone. To posto znači "pukli smo ko zvečke" (i davno poznato i najavljeno: osim Grčke bankrotirale su (zvanično još pred bankrotom ili još u ublaženijim formama) ne samo Irska i Portugal (što je tek mačiji kašalj) nego i Španija te Italija). E nazdravlje nam (im) bilo.
      Ne sekirajte se ništa (za te iste bankare) to neće sprečiti da neki i dalje žive u izobilju a da 85% nije ugroženo (bar oni koji imaju posao) ili oko 60% porodica (gde još imaju dve plate ili jednu i po, tj. jednu visoku).

      Tako da nafta može i još da padne a najviše su ubedljivi oni koji kažu da Brent može da bude tek 95 do 100$ a WTI 80 do 85$. Manje nije nemoguće ali je teško moguće jer leti cene obično miruju a nafta se više troši.
      Do kraja godine bi mogla (ponovo) na 120$ a u svakom slučaju na 110-120$ (pesimisti kažu i više).

      Cena goriva NE SAMO KOD NAS sve manje direktno zavisi od cene sirove nafte (pa čak i ponude i potražnje) a sve više od politike, stanja ekonomije u pojedinoj državi a NAJVIŠE od količine promaje u državnom budžetu.
      Distributeri goriva (pa makar imali i eksploataciju nafte) se pri onim visokim cenama nisu dovoljno ovajdili (iako zvuči ironično) te nisu spremni da drastično spuštaju cene. Ipak nešto se može očekivati a više priželjkivati.

      Ironično (treba li više ovaj epitet da pomiljem?) naftaši su mnogo pošteniji od trgovaca i distributera hrane jer šećer kod nas nije pojeftinio ni simbolično (a i drugde ni blizu razlici u nabavnoj ceni) a ima i drastičnijih primera.

      To što ni drugde (USA, EU, ...) nije mnogo bolje (ali u proseku jeste) ne znači da je to dovoljno da se nešto (naopako) prihvati, te bi oklevanje sa smanjenjem cena goriva trebalo kritikovati uvek i na svakom mestu i prilici.
      Mi imamo tradiciju onoga "čuti, dobro je" (a nije) tako da više zavisimo od milosti ministarstva za energetiku (koje je sad fuzionisano) i distributera goriva. Sve sami "sveci".
      Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

      Comment

      • shadow
        CBC Senator XXL
        • 23.09.2005
        • 555
        • Beograd

        Prosle nedelje sam isao za Nis, Novi Sad i Palic. Po beogradu, i Srbiji cene variraju poprilicno. Negde je cena 138, negde 129. Bilo bi super da pocnemo da pravimo spisak pumpi i cena goriva
        My crew is all fired up
        Y'all better just wise up

        Comment

        • Dzoni_mkv
          CBC Senator XXL
          • 29.04.2007
          • 875
          • Kraljevo, Pinsk-Belorusija

          He he onda ja da ostanem ovdi jos par godina dok elektro vozila ne budu svakodnevica. Kada sam usao u Belorusiju vidim svi voze "velike" automobile. Moj Punto dodje ovde ko Smart. Kada sam stao na pumpu bilo mi je jasno zbog cega: Benzin 62 din, Eurodisel 67 din, Plin 29 din TOOOO E ovo poslednje me je toliko obradovalo ne izlazim iz auta......dakle ako neko hoce da se resi nekog V8 ili slicnog a treba mu mali stedljivi auto mos se dogovorimo I da ovde kukakju kako je gorivo skupo
          You tried your best and failed miserably. The lesson is: never try.

          Comment

          • [darkside]
            CBC Veteran
            • 19.03.2009
            • 107
            • Beograd

            mislim da bi gorivo trebalo biti bar jedno 1000 din/litar. Ionako svi bezobzirno voze kola, mislim da bi se prosečan Srbin ubio da mora da ode u prodavnicu daleku 20 metara od stana bez kola! Treba nas dobro deljati, to ionako doprinosi smanjenju korišćenja ove prljave tehnologije sa unutrašnjim sagorevanjem....
            od kad sam se vratio u domovinu shvatio sam da je nostalgija mnogo bolje rešenje.....

            Comment

            • expendable
              CBC Senator XXL
              • 04.11.2009
              • 3662
              • Bor

              Jako blizu istine, ali nemojte da postane stav foruma. Ionako se malo ko buni (ovde smo "oštri" bar na rečima) ako se pročuje ... biće "ne sipamo tako male količine" - za 500din.
              Zbog 1/4 takvih možda bi i trebalo ali zbog 3/4 onih kojima je auto zaista potreba, i ovo sadašnje je mnogo. Zaista zašto bi imali iste cene kao u Sloveniji? Lako je objasniti - skuplja nam je država, ali nije opravdanje.
              Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

              Comment

              • Dora
                Nadzornik!!!
                • 24.10.2004
                • 17451
                • Novi Sad
                • FIAT

                Ništa od pojeftinjenja benzina u narednih 15 dana

                Pad cene nafte na svetskim berzama neće odmah uticati na cenu naftnih derivata u Srbiji i u narednih 15 dana ne treba očekivati pojeftinjenje benzina u našoj zemlji, izjavio je danas samostalni savetnik u Privrednoj komori Srbije Ljubinko Savić.
                „Potrebno je da cena nafte na svetskom tržištu pada duže vreme da bi se to odrazilo na tržište u Srbiji”, kazao je Savić za Tanjug.
                On je objasnio da su kompanije ranije ugovorile kupovinu nafte po staroj, višoj ceni, tako da neće sniziti cenu derivata praveći sopstvene gubitke.
                Savić je napomenuo da u proteklih sedam meseci, od kada je liberalizovano tržište naftnih derivata u Srbiji, pad cene nafte u svetu nije pratilo pojeftinjenje naftnih derivata na domaćem tržištu.
                Prema njegovim rečima, u tom periodu neke naftne kompanije sporadično su „spuštale” cenu benzina i to obično u siromašnijim i pograničnim krajevima zemlje, posebno prema Bosni, gde su naftni derivati jeftiniji nego u Srbiji.
                Ističući da je pad cene nafte na svetskim berzama posledica pada kreditnog rejtinga SAD i da je zbog krize u toj državi smanjena potrošnja naftnih derivata, Savić je dodao da to znači da u SAD ostaju zalihe naftnih derivata koje treba da se preusmere na druga tržišta, što utiče na cenu.
                Državni sekretar u Ministarstvu infrastrukture i energetike Dušan Mrakić rekao je za Tanjug da se u tom ministarstvu nadaju da će cene nafnih derivata na srpskom tržištu pratiti cene nafte na svetskim berzama.
                On je podsetio da je od početka 2011. tržište naftnih derivata u Srbiji potpuno liberalizovano i da država više ne propisuje maksimalne cene derivata.
                „Trenutne cene naftnih derivata na tržištu u Srbiji rezultat su slobodne tržišne utakmice između velikog broja naftnih kompanija koje posluju u Srbiji”, kazao je Mrakić.
                Sirova nafta je jutros tokom elektronskog poslovanja na berzi u Njujorku pojeftinila na najniži iznos u poslednjih gotovo godinu dana, usled panične prodaje hartija od vrednosti i sirovina izazvane strahovanjem investitora da su SAD na pragu novog talasa recesije.
                Cena američke „lake” nafte za terminsku isporuku u septembru je na Njujorškoj robnoj berzi pala za 3,48 dolara na 77,83 dolara za barel, što je najniži iznos od septembra 2010, dok je u isto vreme evropska „brent” nafta na Međunarodnoj berzi petroleja u Londonu pojeftinila za 4,68 dolara na 99,06 dolara za barel, prenela je agencija AP.
                Sirova nafta je do danas pojeftinila za čak 32 odsto u odnosu na nivo iz maja od oko 115 dolara za barel.
                Izvor: Tanjug
                Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                https.autogas.rs

                Comment

                • JAPANX
                  CBC Senator XXL
                  • 10.08.2006
                  • 2159
                  • Beograd

                  taman koliko pojeftini, oni dobace akcizama i to je to.. ko ce srbina da zezne..

                  Comment

                  • painter
                    Banovan
                    • 04.03.2010
                    • 738
                    • beograd,m.mostanica

                    Pa,nije nafta skupa,nego drzava uzima mnogo.

                    Comment

                    • expendable
                      CBC Senator XXL
                      • 04.11.2009
                      • 3662
                      • Bor

                      Originally posted by painter View Post
                      Pa,nije nafta skupa,nego drzava uzima mnogo.
                      I ... nema prave tržišne utakmice!
                      Gospodin Makić kao da je rekao "ako ste umeli kamen gristi mora da ste se nagojili" (ako vam je motor na kamen (vodu) išao mora da ste se navozali).
                      Kakva tržišna utakmica, kakvi bakrači - od toga kod nas nema ni t (tačnije ima samo T, terajte se u ...).
                      Čak i slična nam Bugarska (gde sam letovao), doduše u EU (pa kako-tako), ima bar malo te "utakmice" (iako je i kod njih politika upletena u velikoj meri i baš se država nameračila da po principu naše iscedi akcize do poslednjeg leva, pa je čak i Lukoil rafinerija bila zatvorena nekoliko dana zbog toga).
                      Pošto je nafta pojeftinila (ispod 100$ za burence) odmah su cene goriva pale za cca. 3%.
                      Doduše TNG nije pojeftinio.
                      Osim toga, više puta smo to zaključili, kad odete van (pa makar i na istok), ne možete a da ne primetite koliko je gorivo kvalitetnije. To nije razlika u nijansama nego u klasi!
                      Znači em skupo (iako neznatno, na primer, u odnosu na Bugarsku) em živo šajze.
                      Za ED se to ne primeti baš toliko (i brzo, recimo posle 30 ili 50k km, kad morate da čistite dizne) ali kod TNG (sada manje jer nema više Shell LPG-a, nego i oni prodaju od Vito gasa pošto Lukoil nije zadovoljio njihove standarde, odnosno nije ih pratio u kontinuitetu) a naročito benzina je razlika OGROMNA.
                      Svaka čast Eko-u na 98-mici, no onamo ima i 100-ke, inače NIS je veoma, veoma NISko (po kvalitetu).
                      V-Power od 95 košta koliko drugi od 98 oktana ali nije samo u oktanskom broju već opštem kvalitetu koji je opet na strani Shell-a. Zaista ne mogu i jare i pare. Naravno imate i "običan" bezolovni od 95 oktana koji je 7% jeftiniji pa ko kako voli nek izvoli.
                      Sramota je da se uopšte spominje "liberalizacija tržišta" kod nas. Koja liberalizacija? Koje tržište?

                      P.S.
                      Posle 11-12 dana i povratka prvo što sam primetio kod nas je da je TNG (na Lukoil-u, bar u Boru) poskupeo sa 60,9 na 62,9din.
                      E alal nam (im) pojeftinjenje nafte!
                      Mada, to smo već spominjali - da ista padne na 60$ (skoro nemoguć događaj, mada da malo pričekamo, pucanje velikih ekonomija može prilično da da i neverovatne ishode) kod nas će TNG možda i poskupeti (ide zima) a benzin i ED možda pasti tek na novogodišnjih 115 do 120 din.
                      Jasno je gde živimo i ko kosi i kajmak nosi.
                      Last edited by expendable; 18.08.2011, 07:13.
                      Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                      Comment

                      • painter
                        Banovan
                        • 04.03.2010
                        • 738
                        • beograd,m.mostanica

                        Paznja! Danas na "zmaju",na onoj svetlecoj tabli istaknuta jedna cena,a kad placas-druga,skuplja! Sad sam pomesao al kao da pise 138,9 a naplacuju 140 ili malo vise za evrodizel,ma nebitno,nek je 10 para,bitan je stav,princip,sto nas na svu muku jos prave ******ma!!!! Kao "jao izvini,kolega zaboravio da promeni cene"??? I to verovatno ponavljaju svima,ceo dan ili danima...

                        Comment

                        • expendable
                          CBC Senator XXL
                          • 04.11.2009
                          • 3662
                          • Bor

                          Dok cena nafte varira pa je čas manja čas veća (ali dovoljno niska za bar simbolično pojeftinjenje goriva), zlato je uzletelo poput Saturna 5.
                          Osim činjenice da su i vrapci na grani shvatili da novac (a naročito dolar i evro i sve vezano uz to, što je šire gledano sav "papirno-plastično-elektronski") nema vrednost (kao da je ikad i imao, od kada ga štampaju bez pokrića, pa recimo od kraja 60-tih ako ne i zadnjih 100-nak godina; mada je duga istorija "novca bez vrednosti" i seže (bar) u doba starog Rima) ili je bar nema u nekoj većoj meri (eventualno tek neki % onoga što piše pretvoreno u nešto konkretno) na ovaj skok utiče i nekoliko događaja koje je (konačno) priznavanje loše situacije (bankrota) u EU više isprovociralo nego izazvalo.
                          Ono što su pametni pričali početkom ove (pa čak i prošle) godine se na najzlokobniji način ostvaruje.
                          Ono što su Vam Vlasti pričale (uključivši tu i njihove ekponente u vidu "finansijskih institucija") da su akcije kompanija podcenjene (nema više od par meseci od tada) nije samo palo u vodu, već je potonulo kao Titanik (simbolizam 100 godišnjice tog događaja skoro i da nije slučajan) a ko ih je poslušao prešao je iz bogatstva u siromaštvo (bankrot). No takvih dudulajaca nije bilo baš mnogo a investicioni fondovi su mlako primili te signale te kupovali samo "dogovorene" kvote radi održanja (inače propalog) tržišta.
                          Rukovodstva velikih kompanija (osim časnih izuzetaka) nemaju ni viziju ni intelektualni (a kamoli neki važniji) kapacitet da naprave PRAVE pare i profite uz dugoročnu stabilnost.
                          Čudi li vas to?
                          Ne bi trebalo. Kao i u vašoj ili bilo kojoj lokalnoj (maloj, srednjoj ili nacionalnoj) kompaniji rukovodstvo se okružuje poslušnicima, dizačima ruke, klimačima glavom i pedu uvlakačima. Vrh je oduševljen sobom i smatra da je svet dovoljno tupav (a bio je) da im osrednje ideje guta. E pa neće (više) moći.
                          I tako, dok se dolar i evro štampaju u nedeljnom režimu 24/7 (ko će više, teško je reći) ljudi kupuju zlato. Zlato?
                          Pa, sad ... Hugo je recimo najavio da će prebaciti devizne rezerve iz USA i EU u "stabilnije ekonomije" (po njemu Rusija i Kina) uz veći deo koji će vratiti u Venecuelu.
                          To je (delom) ubrzalo putanju krive cene zlata (više liči na vertikalnu pravu). Pogađate zašto? Prosto je kao pasulj! Tog zlata zapravo nema (ne postoji, osim na papiru - tekovina zapadne (tehničke) civilizacije). Zapravo ima ga ovako ili onako ali konkretno zlato jedne pojedine države (što manje to je sigurnije da je tako) postoji više na papiru nego fizički sve po opštem principu funkcionisanja tekućeg (na izdisaju) finansijskog sistema - pare u bankama ne postoje, postoji samo kamata koju stvaraju dužnici (zašto bi se inače banke tako lako odricale GLAVNICE - ona jednostavno ne postoji ili preciznije rečeno postoji tek u izvesnom procentu).
                          Čavinih cca. 200 tona zlata i jeste i nije mnogo ali je moralo (iako će "transakcija" potrajati) da se NAĐE (prebaci odnegde).
                          Zašto bi to bio problem ako jače ekonomije imaju više hiljada tona? Zato što im se ne da (pre ćete pare pozajmiti od siromaha nego od bogataša), toliko im se ne daju da počinje da liči na "na pope ruku".
                          I tako dok se "pop davi", šta tu ima za sirotinju raju?
                          Ne tako mnogo. Od sto švajcaraca kupljenih po 1,51 i 2g čistog te 3g 14-karatnog zlata (na tik iznad 1000$) se ne može čak ni profitirati a kamoli živeti.
                          Oni malo imućniji bi trebali da malo sačekaju. Trenutih 1880$ (1800-1900) će sigurno otići preko 2000, ali se do kraja ove godine pre može očekivati da stagnira i eventualno čak padne na 1700-1800 (pa ko će biti na kraju godine bliži, Jason ili moja malenkost tek ćemo videti). Trenutno je zlato (ipak) precenjeno jer ne treba zaboraviti da (iako zanovan) krah privreda neće biti dozvoljen preko noći i da '29-ta neće biti ponovljena u tom obliku. Suštinska vrednost zlata će tek doći a može se očekivati da u toku sledeće godine (lako) dostigne 2500$ pa čak i više (ipak smo u latentnoj svetskoj hiperinflaciji ili HI in slow motion).
                          No tek sa srebrom možete da profitirate jer iako se "curiknulo" na 43-44$ po unci (i kratkoročno može i da se vrne i na 35$) sledeće godine lako može biti bar duplo (ili Jasonovih neumoljivih 100$ za uncu!).

                          Kakve ovo veze ima sa cenom goriva?
                          Pa ima - ITEKAKVE!

                          Nafta nije samo figurativno "crno zlato", ona je to suštinski!!
                          Nafta jednostavno mora da (ovako ili onako) prati bar trend cene zlata jer kao "najstrateškija" roba (sirovina) teži tome da svoju vrednost ima u nečem realnom a to je sve više zlato (jer nema boljeg).
                          Nafta će (verovatno) fluktuirati između 95 i 110 (ili 75 i 90 ona "američka") pa čak možda i pasti na 85 i 70 respektivno, neko kraće vreme (početkom jeseni). Međutim do kraja godine će WTI verovatno zauzeti poziciju oko stotke (što bi za brent moglo da bude i 120$ što je već nenormalna razlika i posebna je priča). Šta nam to govori?
                          Govori da je REALNA inflacija u USA i EU (bar) nekih 10% godišnje (a uzimajući i zlato te "korpu sirovina" verovatno nekih 20% ili više).
                          Vrzino kolo se zatvara - skuplja nafta ograničava mogućnost punjenja (praznih) državnih budžeta (makar dugoročno) i vrši dalji pritisak na inflaciju (ili po izboru aktuelnih ekonomskih vladara zapravo vodi u bankrotstvo sve većeg broja kompanija, što manjih to lakše) i stvara enormne socijalne tenzije čiji smo vrh ledenog breda samo virnuli u vidu Londonskog Avgusta (još je i dobro prošlo kakva je situacija).

                          U svakom lošem ima nešto dobro. Šta je to ovde?
                          To da uživate u jeftinom gorivu (iako vrlo relativno govoreći) naročito TNG-a. Neće to još dugo da traje.
                          Iskreno se nadam da će većina derivata zadržati svoju cenu čak i do kraja godine (ili tek malo poskupeti) dok TNG neće probiti 75din. za litar.
                          Za "ne točimo za manje od 500din." (5lit. TNG ili 2 lit. benzina ili dizela) ćemo ipak sačekati "kraj" sveta pa bilo to 21.12.2011. ili 13.12.2013.
                          A to je ... sasvim dovoljno da uživamo u svojim ljubimcima!
                          I još jedno naravoučenije - ne žurite sa kupovinom automobila (osim ako isti nemate), neće poskupeti. Nemojte da vas plaše kao "mečku sa rešeto" nema od toga ništa. Ko će da im kupi sve to što naprave? Oni kojima otimaju stanove i kuće? Onima koji nemaju posao ili rade za (čak i ispod) minimalac? Ne mislim samo na nas, već globalno.

                          P.S.
                          Od sada će ova vrsta tekstova biti objavljivana na blogu unutar CBC-a (a ovaj će biti prebačen).
                          Zaista je logično da tema ne bude off-ovana a ovom prilikom zahvaljujem Dori na strpljenju (ali ranije nije bilo tehničih mogućnosti za tako elegantno rešenje). Novi forum ima i svoje dobre strane, ovo je jedna od njih.
                          Malo sam preterao (sa dužinom teksta, mada cca. 1000 reči i nije bog zna šta, zanao sam i za "bolje dane") ali oproštaj je morao da bude u velikom stilu.

                          Vidimo se (čitamo se) unutar bloga!
                          Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                          Comment

                          • expendable
                            CBC Senator XXL
                            • 04.11.2009
                            • 3662
                            • Bor

                            Kako stvari stoje, nema ništa od pojeftinjenja goriva!
                            Srećom, po politici (a čista je politika) koja se u vezi derivata vodi, ne bi trebalo očekivati brza i drastična poskupljenja, eventualno jednu korekciju (povećanje) do kraja godine.
                            TNG će naravno (dva po dva pa do 72) da počne da poskupljuje ... pa ... samo što nije (tj. već jeste).
                            Više detalja na blogu (CBC-ovom).
                            Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                            Comment

                            • shadow
                              CBC Senator XXL
                              • 23.09.2005
                              • 555
                              • Beograd

                              Nova poskupljenja goriva u Srbiji
                              Izvor: Tanjug

                              Beograd -- Iako je gorivo u Srbiji među najskupljim u regionu, u najavi su ili su već poskupeli naftni derivati na pumpama naftnih kompanija koje posluju u Srbiji.

                              My crew is all fired up
                              Y'all better just wise up

                              Comment

                              • expendable
                                CBC Senator XXL
                                • 04.11.2009
                                • 3662
                                • Bor

                                Ma ne bi to oni ...
                                Dokle god će oni da se hebu za 20 para po litru a mi da ćutimo i za 20 din. po litru (koliko je poskupelo od nove godine, tj. još nije ali samo što nije) dotle će njima biti dobro a nama loše.
                                Lepo kaže naš narod (mada vajde nema): kad se naduziš svi te hebu!
                                A "naši" naftaši od (svih nas) prave redaljku.
                                Uzgred, ako postoje sumnje da je visoki zvaničnik jedne države iz regiona primio mito od xx miliona evra od ugledne kompanije iz regiona, da vas pitam nešto: koliko je dva plus dva?
                                Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                                Comment

                                Working...
                                X