You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
Speed's just a question of money. How fast you wanna go?
Odg: Poskupljenje goriva + Aktuelne cene u Evropi (u prvom postu)
Na bezobrazluk vlasi ide i malo bezobrazluka prodavaca...bas danas gledam, po kojoj logici i racunici eurodizel u Bg kosta 156-7, koliko vec, a u pogranicnom pojasu zbog jeftinije konkurencije iz Bih - kosta 146?
The difference between men and boys is the price of their toys
Odg: Poskupljenje goriva + Aktuelne cene u Evropi (u prvom postu)
I posle izbora akciza na loz ule od 57 din. Radnici u zelezari pusteni kuci na 60% do daljeg a obecali i brda i doline. Drzava najavljuje inflaciju, polako priprema gradjane. Sta reci IDILA.
Odg: Poskupljenje goriva + Aktuelne cene u Evropi (u prvom postu)
Inflacija nam ne gine (možda na blogu o tome), a mogu da je šteluju koliko hoće, posle ovog kursa evra (dinara) biće 15% na godišnjem nivou već na polovini godine.
Što se goriva tiče, najveći pad cene nafte u XXI veku (posle kraja 2008. i početka 2009. kada je za cca. pola godine pala 3x), kod nas donosi - šta? Stabilizaciju cena!!
E i za Šljivropu pa mnogo je!
Ako je do skoro pad cene nafte (u evrima) sa 96 na 84 (negde oko 1/7) bio dobrano komenzovan (ali ne u potpunosti) padom vrednosti dinara (negde za 1/8 vrednosti, taman da par % ostane u kasi naftaša) najnovija (REALNOST, i vreme za naplatu svih bull shit-a od 2010, i izjava političara i bankara da je kraj krize iza ugla, samo što nije) događanja i PAD cene nafte na ispod 80€ za burence postavlja pitanje:
Zašto ovolike cene kada bi mogle da budu takve i za kurs od oko 127din. ?!
Odgovora ima više:
1) Najjednostavnije i faktički tako: jer im se (naftašima) MOŽE.
2) Pravljenje akumulacije (čitaj ekstra profita) za slučaj da se evro ne zaustavi na 120din. (ovo nek obese mačku o rep, jer ionako mogu nedeljno korigovati cene, a to što su kupovali naftu po 85 do 90€ kad je i mali Perica (recimo ja) mogao pogoditi da će biti bar 80-85, to je problem samih kompanija i njihovog kadriranja).
3) ITD.
Inače nafta pada u skladu sa očekivanjima (u odnosu na moja ranija samo malo brže zbog jačih reakcija na očekivane rezultate izbora u Grčkoj, još očekivanije najave izbacivanja Grčke iz evrozone i očekivanog kolapsa španskih banaka; kao sad se svi čude onome što su i vrapci znali, mada se prikrivalo (zataškavalo) do krajnjih granica).
Moj tekst (pomalo ironičkog naslova) na blogu je bio baš zbog toga što najave (predviđanja) da bi WTI mogao da ode do 80$ (trenutno 83$) ili kratkoročno i 75$, a da od toga NIKO neće imati veliku korist (bar ne % pojeftinjenja goriva koliko nafta bude pala).
Računao sam i na pad vrednosti dinara (pa odatle naslov teksta) ali sam bio optimista (ionako me bije glas pesimiste) smatrajući da će na oko 115 biti kraj bar do jeseni a 120 do kraja godine. Taman, računam, pada cena nafte u $ pa evra u odnosu na $ (i tu sam bio blagi optimista, mada će se čitaoci cbc bloga setiti najava kursa od 1,2$ za evro a i mogućnosti da bude 1,1 i na kraju 1,00) i pad vrednosti dinara ... plus oligarhija naftaša, sve to = stagnacija cena, možda mali pad (ali još ga nema), kako sam tada mislio.
E sad, više ništa i ne mislim.
Osim da nam se crno piše (valjda od "crnog zlata" samo to i možemo očekivati).
P.S.
Ne bih se kladio da nafta do kraja godine neće ponovo "curik" ali to je već za poseban tekst. Ne daj bože da tako i ispadne jer će kriza biti TOTALNA, sa nesagledivim posledicama.
Za sve bi bila najbolja varijanta stabilizacija cene nafte na oko (Brent) 75€ (70-80), jer bi od kratkotrajnog pada ispod toga svi ciknuli posle novog (i neminovnog) rasta.
Tema je zaista za diskusiju jer je direktno vezana za enormni pad cene prirodnog gasa što je dodatna varijabla u (skoro nerešivoj) jednačini cene nafte.
"Ima boga", "Le Šateljejev pricnip" (šire gledano) ili "prirodna ravnoteža", zovimo to kako hoćemo ali je nezdravo ekspoatisanje (i potrošnja) nafte počela da stvara povratnu spregu. Svaka akcija ima i reakciju. Ne možete doveka biti glavni. Pukli su na tome mnogi ali "istorija nas uči ničemu" kako lepo kaže Sting u pesmi.
Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).
Odg: Poskupljenje goriva + Aktuelne cene u Evropi (u prvom postu)
Dobra vest je da mi od danas ostaje 30 do 60 dinara više od cigareta koje ne trošim Samo još da shvatim gde su
Neće to na dobro izaći, gledam ovaj adsense a pošto preračunava dolare u evre i to se menja iz sata u sat, cent po cent ali ide...
Odg: Poskupljenje goriva + Aktuelne cene u Evropi (u prvom postu)
A kvalitet goriva katastrofa... dal' rafinerije ne mogu bolje, dal' se na pumpama mućka i ubacuje voda i ko zna šta drugo, ne znam, ali je sigurno da ne postoji dobar sistem kontrole kvaliteta goriva na pumpama!
Re: Odg: Poskupljenje goriva + Aktuelne cene u Evropi (u prvom postu)
jesam ja to utripovao ili je cena bezolovnog skocila juce 2 dinara i danas 2 dinara? videh na semaforu 158,9 za bmb95.
You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
Speed's just a question of money. How fast you wanna go?
Re: Odg: Re: Odg: Poskupljenje goriva + Aktuelne cene u Evropi (u prvom postu)
ne nalazim nigde u vestima ni da se desilo ni da treba da se desi pa rek'o, mozda je do mene...
You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
Speed's just a question of money. How fast you wanna go?
Comment