Fiat: Glava sa 1300ccm u blok 1500ccm i ostale modifikacije?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kilson
    Moderator
    • 09.10.2004
    • 3216
    • NoviBGD
    • AR 75 GT

    Fiat: Glava sa 1300ccm u blok 1500ccm i ostale modifikacije?

    Znachi radi se o Fiat-ovom motoru 1485ccm sa dvogrlim karburatorom, SOHC 85ks pri 5900 rpm (za sada samo teoretski) zanima me koja poboljshanja i eventualne negativne posledice mogu proizaci iz ovakvog zahvata?

    Inache motor je ugradjivan u starije modele Tipo-a, Ritmo-a i naravno X1/9...

    U ovome sam totalni pochetnik tako da sve infomacije skupljam i uredno belezhim, pa Bozhe zdravlja...
    Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila
  • BOOST
    Founder - Admin od Začetka
    • 29.09.2004
    • 8726
    • Gislaved//Sweden
    • SAAB 9000 AERO R; SA

    #2
    Pazi vamo:
    Ukoliko je precnik klipa isti i na jednom i na drugom motoru onda ide.

    Ali: Ako je manja sfera na glavi, sagoreces karike pre nego sto si trepno.

    Ako je sfera veca na glavi sagoreces dihtung glave motora isto tako brzo.

    Tako to biva kad je desko mlad , a nema interneta

    PS: (Jedan sto je u 70:im godinama frizirao 124 speciajala pa naucio lekciju )
    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
    move your mind

    Comment

    • kilson
      Moderator
      • 09.10.2004
      • 3216
      • NoviBGD
      • AR 75 GT

      #3
      Heh, online-dr-Boost

      Ok, ukoliko je prechnik klipa isti, shta bih mogao ochekivati?
      Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila

      Comment

      • Nikola
        CBC Senator XXL
        • 29.09.2004
        • 975
        • Indjija/Vojvodina

        #4
        hehe i mene je to isto interesovalo.

        A ako je razlika "samo" 2 mm, veca komora od cilindra u precniku?
        .:Cuore Sportivo:.
        Alfa Romeo 145 1.6 Boxer 103HP 96`

        Comment

        • BOOST
          Founder - Admin od Začetka
          • 29.09.2004
          • 8726
          • Gislaved//Sweden
          • SAAB 9000 AERO R; SA

          #5
          Gasovi se brze krecu kroz kanale u**** u glavi od 1,3 jer su manji po promeru, znaci da bi bio bolji obrtni momenat u nizim obrtajima ali bi dobio knedlu u visim kad treba puno vazduha da prodje kroz kanale. Nebi preporucio ako nameravas da vozis ostro, kao sto se Fiat voli voziti.

          Savet: Odustani.
          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
          move your mind

          Comment

          • BOOST
            Founder - Admin od Začetka
            • 29.09.2004
            • 8726
            • Gislaved//Sweden
            • SAAB 9000 AERO R; SA

            #6
            Nikola, u ovom svet ju 2 milimetra ogromna razlika, kad se prica o stotimnkama od milimetra
            Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
            move your mind

            Comment

            • Nikola
              CBC Senator XXL
              • 29.09.2004
              • 975
              • Indjija/Vojvodina

              #7
              Tako sam i pretpostavio, zato je ono "samo" pod navodnicima
              .:Cuore Sportivo:.
              Alfa Romeo 145 1.6 Boxer 103HP 96`

              Comment

              • Saabo
                Moderator
                • 29.09.2004
                • 1724
                • Vrbas
                • SAAB 9000 2.3T STANDARD :D

                #8
                Hmmm... Pa treba onda obavestiti i Zastavu o tome
                p.s. mislim o 2 mm i to...
                SAAB 9000 CSE B234R MAPTUN AERO STEG 3+ powered by BOOST & Goran ... Body Fat 98 Machine Fat 305 KS ... Lamela fact 490 Nm ...

                Comment

                • BOOST
                  Founder - Admin od Začetka
                  • 29.09.2004
                  • 8726
                  • Gislaved//Sweden
                  • SAAB 9000 AERO R; SA

                  #9
                  Ha.. vidite, ovako, na nekim motorima se koristi jedanmali deo sfere da bude manji od cilindra, da bi se dobio swirl (virovna pojava, da se zavrti vazduh prilikom punjenja cilindra. Na taj nacin se dobije bolje punjenje cilindra i bolja smesa. Ali niposto da taj deo sme da bude veci od nekih 25-28 stepeni radiusa cilindra .

                  Thats it
                  Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                  move your mind

                  Comment

                  • kilson
                    Moderator
                    • 09.10.2004
                    • 3216
                    • NoviBGD
                    • AR 75 GT

                    #10
                    Odustajem! (samo od promene glave), da nastavim dalje i ne zapochinjem novi thread (ovaj cu preimenovati)... Znachi podizanje performansi bi se zasnivalo 'bezhanjem' u vishe obrtaje. Dobro osim 'olakshanog' disanja motora i jacheg karburatora, na shta sledece bi me put do nekih 100-115 ks naveo?
                    Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila

                    Comment

                    • BOOST
                      Founder - Admin od Začetka
                      • 29.09.2004
                      • 8726
                      • Gislaved//Sweden
                      • SAAB 9000 AERO R; SA

                      #11
                      Mislis da radis na bazi bloka od 1,5L ??

                      Precnik klipa, hod klipa.. duzina klipnjace, centar / centar mala/velika pesnica?
                      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                      move your mind

                      Comment

                      • Nikola
                        CBC Senator XXL
                        • 29.09.2004
                        • 975
                        • Indjija/Vojvodina

                        #12
                        Promena bregastih osovina (ili modifikacija, sad ne znam kako ali Boost je nesto jednom to pomenuo, nisam tada stigao o tome da ga ispitam). Zatim mozes jos i promenom ventila na neke vece

                        Da, znaci Boost rekao si mi jednom da ne moram stavljati druge bregaste, vec da ove prepravim ili tako nesto. Zar nije cilj da se poveca visina brega, znaci da se ventil vise otvori? E sad nije mi jasno kako bi to nekom prepravkom uspeo?
                        .:Cuore Sportivo:.
                        Alfa Romeo 145 1.6 Boxer 103HP 96`

                        Comment

                        • kilson
                          Moderator
                          • 09.10.2004
                          • 3216
                          • NoviBGD
                          • AR 75 GT

                          #13
                          Originally posted by BOOST
                          Mislis da radis na bazi bloka od 1,5L ??

                          Precnik klipa, hod klipa.. duzina klipnjace, centar / centar mala/velika pesnica?
                          Uh, probacu da iskopam, znam za sada samo da je tip motora 128AS.000...
                          Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila

                          Comment

                          • BOOST
                            Founder - Admin od Začetka
                            • 29.09.2004
                            • 8726
                            • Gislaved//Sweden
                            • SAAB 9000 AERO R; SA

                            #14
                            Ha.. OK.. slusaj sad ovo:

                            LOB bregaste osovine, kad gledas sa strane izgleda kao pola jajeta, da se tako izrazim.
                            Kad se to jaje stanjuje, ustvari se povecava duracija bregaste osovine.

                            dakle dobija se da kasnije otvara, to cini u****vanje mocnijim , jer je vakum u cilindru veci posto klip stigne dublje. Taj momenat je od nenormalni velikog znacaja ka je u pitanju punjenje cilindra. Sad imas kao sledeci korak jedan interesantan momenat. Zamisli da je umesto gasa jedna LOPTA koju vidis kako krece na dole. Sta se desava:

                            Posto je vakum bio toliko veliki , ona ce ne poleteti kroz otvor ventila brzinom gasova vec ce dobiti ubrzanje, i stici da udari u klip, da se vrati nazad do plenima (komora iz koje izlaze sve cevi u**** prema glavi) i krenuce opet nazad prema ventilu. Zamisli sada da je za tom loptom ulazilo jos lopti koje su tek bile po prvi put na putu da prodju pored ventila. One sad budu poterane od ove koja je imala refleksiju, tako da i u normalnim uslovima nebi ni stigle da udju u cilindar , pre nego li ventil zatvori, no sada uspevaju.
                            Princip se zove rezonator, i koristi se na trkackim motorima. usisne cevi imaju oblik levka dakle prosirenje, kao basrefleksne cevi na zvucnim kutijama.
                            Sve se to odmerava da se na nekim obrtajima pogodi frekvencija rezonancije , prema bregastim osovinama koje se koriste.
                            Kad se jedan motor dobro odmeri, umesto nekih 80-85% zapremine koji dobija u odnosu na 100% (dakle faktor punjenja 0,8-0,85) zapreminu cilindra, moze se dobiti i do 110% punjenja. Pazi? BEZ TuRba !

                            Dakle promena loba na bregastoj, i posle se odradi faza bregaste da zatvara kad treba (dakle nasteluju se bregaste da se dobije odgovarajuce preklapanje u**** i izduva ) (ovo sve je PUNO lakse sa DOCH motorima) i to je to. Za kompenzaciju sto ventil nece otvarati dublje vec mozda i malo kasnije, postavljaju se veci ventili tako da bude jos bolje jer sa manjim hodom ventila manji stres za glavu (siceve, ventile itd ).

                            Ima tu puno da se pise, nisam siguran koliko vete imati koristi od svega ovoga sto pisem , ali da se nenadam da hocete nebi se ni trudio

                            Jednostavno, zar ne
                            Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                            move your mind

                            Comment

                            • BOOST
                              Founder - Admin od Začetka
                              • 29.09.2004
                              • 8726
                              • Gislaved//Sweden
                              • SAAB 9000 AERO R; SA

                              #15
                              Originally posted by killaz
                              Originally posted by BOOST
                              Mislis da radis na bazi bloka od 1,5L ??

                              Precnik klipa, hod klipa.. duzina klipnjace, centar / centar mala/velika pesnica?
                              Uh, probacu da iskopam, znam za sada samo da je tip motora 128AS.000...
                              http://www.zastava.c2000.pl/www_htm/str ... 28dane.htm

                              Ovde imas malo podataka o 128 raznim serijama motora.
                              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                              move your mind

                              Comment

                              Working...
                              X