Seat Ibiza + Turbo

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gumetina
    Banovan
    • 12.12.2004
    • 1082
    • Novi Sad

    Seat Ibiza + Turbo

    Pozdrav ljudi,

    Poceli smo drugar i ja zanimljiv poduhvat da na njegovu seat ibizu 1.4 iz '95. nakalemimo LPT.

    Uzeli smo polovan turbo od mitsubishija cordia/lancer 1.6 (atm 75ks) turbo sa 115ks

    radi se o MHI TD04-09B sa podesivim waste-gate-om.

    Podaci o autu:

    1400cc 8v 60ks Bosch Mono-Motronic M1.2.3
    mape paljenja i ubrizgavanja:


    Merili smo kompresiju i svi cilindri su tu oko 12bara s tim da je jedan nesto slabiji....

    Uradjeno:

    Turbina zavarena za izduvnu granu, uradio je profesionalni varioc i nema curenja niti duvanja, niti se bilo sta iskrivilo od toplote

    Uradjen auspuh sa 2 lonca cisto "protocna" bez prepreka i prigusenja sa 10mm vecoim precnikom cevi od fabrickog.

    Napravljen metalni kolektor koji dodje "odozgo" na mono point (klapnu diznu i sl) umesto fabrickog plasticnog kucista filtera...

    Povezano sa turbom metalnim cevima fi50 preko interkulera od opel calibre turbo. samo su spojevi vezani gumenim crevima i selnama.

    ulje dovedeno sa prekidaca za pritisak ulja koji se nalazi u glavi motora, crevom fi6mm sa holender navrtkama na obe strane i duplom niplom na turbu sa prigusenjem na 2.5mm

    Odvod ulja sa turba u karter pod blagim padom prema bloku motora crevom fi20mm sa alu prikljuccima na turbu i karteru (usisni kolektor za karburator sa tomos automatika)

    sistem povezan pregledan upaljen i provozan evo 2-3 dana...

    Efekti:

    1. brzina manito vuce vec od 2200rpm-a
    2. brzina manito vuce do 4000rpm gde ostaje bez goriva i pocinje da crkava
    3. brzina vec ide u siromasno na 3500rpm

    max overboost postize na 2500rpm.

    Problemi:

    posle 1. dana vozikanja poceo je da se cuje odvratan drndajuci zvuk. kasnije utvrdjeno da je jedna svecica (2. cilindar) zprljana. Drugar je bio veran preporuci proizvodjaca pa je vozio na trokrake bosch svece, koje kad sam video , odmah prosledio do k. za dj. zamenjene NipponDenso jednokrakim svecama toplotne vrednosti ekvivalentne NGK 7.

    Posle toga poceo je da se cuje odvratan drndajuci zvuk ali ovaj put drasticno tisi. posle vozikanja i konsultacije sa radelet-om i robertom (zlatna kockica 1.6d) dosli smo do zakljucka da se zvuk nekad cuje a nekad ne, te danije okrenut lezaj na radilici niti da je pukao klip ili pak karika, ili pak ventil, vec da je nase uzimanje ulja iz glave ventila ostavilo hidraulicne podizace u nepovoljnom polozaju iz tog razloga taj vod je demontiran i auto je sad bez turba.

    Kako resiti podmazivanje? Da li moze el. pumpom? da li moze el pumpa za benzin da se koristi za ulje? koji pritisak treba obezbediti turbu i koji protok?

    Sledeci problem koji se javio u isto vreme kad i skljocanje ventila je to da je na spoju "puza" turbinskog kucista sa kucistem lezajeva (ono u sredini turba) poceo da izbija mlaz izduvnih gasova!
    Spoj je zatvoren limenom selnom koja ima oblik oluka , koja kad se skine ne postoji zavrtanjska veza izmedju kucista vec je to "na tesno" nakucano...
    Kako to da resimo? da li je to uopste resivo? i koliko ce me kostati otvaranje dihtovanje i sklapanje u turbo servisu?

    Manjak benzina?

    Ideja1: MAP senzor koji meri do 1.2 - 2bar dodatna dizna za benzin i komparator koji ce da je aktivira kad pritisak predje 1.1bar!
    Koji map moze lako da se nadje na otpadu, tj sa kog auta da zadovoljava potrebe?

    Toliko za sad!

    Poz

    RAle

    P.S. Slike instalacije stizu veceras [/list]
  • Valent Vudriga
    CBC Senator XXL
    • 02.04.2005
    • 2778
    • USA

    #2
    Gumetina:
    dodatna dizna za benzin
    Imas li sanse da nadjes protocniji ubrizgavac?

    Comment

    • Gumetina
      Banovan
      • 12.12.2004
      • 1082
      • Novi Sad

      #3
      mislim da po autodati nijedan ne odgovara po otporu,

      a po dimenzijama znam da ni jedan ne odgovara jer smo probali od 1.6 i 1.8 motora i ne moze da stane....

      doduse staje komplet mehanizam sa klapnom od 1.8 motora, i to smo probali da stavimo (leptir veci u precniku za 4mm) i onda motor ne radi kako treba gusi se davi se ... ne znam da li bi radio sa drugom brizgaljkom jer je nismo povezivali


      pogotovo sto pojma nemam kakve su to brizgaljke, kako rade itd. ako imas neki info puno bi mi znacio

      Jos da naglasim da motor ima samo: TPS, IAT i lambda davac. a od aktuatora samo motoric za ler i jednu brizgaljku... + mehanicki regulator pritiska goriva koji je po autodati od 0.8-1.2 bara na leru

      Comment

      • ale944
        CBC Senator XXL
        • 20.03.2006
        • 1457
        • Beograd

        #4
        a da ga prepravite na multipoint ? mislim, sta je to u odnosu na ovo sto ste vec odradili.... onda mozes da se igras sa diznama koliko hoces verujem da bi postojeci signal sa dizne mogao da se uz odredjenu dodatnu elektroniku iskoristi da ganja 4 dizne u batch modu
        http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

        Comment

        • Gumetina
          Banovan
          • 12.12.2004
          • 1082
          • Novi Sad

          #5
          koliko znam ova dizna jedna sto je sad, nije kontrolisana impulsima vec strujom, tj ona non stop "piski" i sto je jaca struja kroz nju ona "piski" jace...

          e sad neki voltage to frequency converter bi tu mozda odradio posao, ali

          Turbina gura kad je motor u opterecenju, ako je opterecenje kratkotrajno tipa postizanje brzine, sa overboostom treba da padne i kolicina goriva tj ubrizgavanje, sto mi sa ovim motronicom nemamo mogucnost da uradimo

          Tu nastaje belaj....

          Comment

          • Valent Vudriga
            CBC Senator XXL
            • 02.04.2005
            • 2778
            • USA

            #6
            Gumetina:
            koliko znam ova dizna jedna sto je sad, nije kontrolisana impulsima vec strujom, tj ona non stop "piski" i sto je jaca struja kroz nju ona "piski" jace...
            Razmisli malo.

            Comment

            • Gumetina
              Banovan
              • 12.12.2004
              • 1082
              • Novi Sad

              #7
              a, da, pise lepo u autodati, kad se nakaci led diodla i pocne da se vergla, treba da blinkce... ako blinkce onda mora da nije ono sto sam rekao, sto ce reci nisam u pravu

              Dobro , sta dalje? da iskoristimo to okidanje da okidamo neku drugu diznu? manjeg kapaciteta....

              uslikao sam slike, ali nisam kod kuce, pa cu ih okaciti kad stignem,

              Comment

              • Valent Vudriga
                CBC Senator XXL
                • 02.04.2005
                • 2778
                • USA

                #8
                Gumetina:
                Dobro , sta dalje?
                Nazad za crtaci stol. Jesi li siguran da ne pravite kucu bez temelja?

                Comment

                • Gumetina
                  Banovan
                  • 12.12.2004
                  • 1082
                  • Novi Sad

                  #9
                  ne pravimo kucu , pravimo turbo, sa turbom

                  pa ja u sustini nisam ni proveravao vec u prici sa boost-om uzeo jednu informaciju zdravo za gotovo... =]

                  Neka ideja?

                  Comment

                  • Nenad
                    CBC Senator XXL
                    • 06.01.2005
                    • 1364
                    • BBgd/Mow

                    #10
                    Prvo i osnovno napravite dijagnostiku sa VagCom, pozovite silverrider-a on ima i soft i i-fejs. Tamo skinite blokove sa lambdom,radom brizgaljki,itd.

                    Ja bih obavezno stavio senzor temperature vazduha u usisnoj grani.

                    Sto se tice dizni mozd da probate da stavite podesivi regulator pritiska goriva i proverit da li pumpa za gorivo ima dovoljno snage. Mislim da lako moze da se desi da brizgaljke nisu problem.

                    Sto se tice turba, ne treba ga zavarivati nego na izduvnu granu zavariti "adapter" koji ce odgovarati spoju na turbini i onda ih prisrafiti sa dihtungom izmedju.

                    Sto se tice ulja, osnov svega je da je mnogo vaznije kako je uradjen odvod ulja iz turbine nego dovod.
                    Pritisak ulja na ulazu u T ne bi trebao da bude veci od 4Bara. Izvor za ulje moze da bude sa otvora za senzor pritiska ulja.
                    Izlaz ulja je prakticno ostavljen na milost gravitacije, ulaz iz turbine u motor treba da bude sto vise iznad kartera. Ako je turbina suvise nisko ugradjena ona kao sto si rekao pumpa spasava stvar (elektricna je laksa za ugradnju). U tom slucaju izmadju turba i pumpe ugradi mali rezervoar za ulje- u koji ulazi odradjeno ulje i pumpa iz njega **** ulje i vraca u motor. Ljudi koji znaju preporucuju da unutrasnji precnik creva za odvod ulja bude oko 1,2-1,3 cm.
                    Boost or bust...

                    Comment

                    • Valent Vudriga
                      CBC Senator XXL
                      • 02.04.2005
                      • 2778
                      • USA

                      #11
                      Gumetina:
                      Jos da naglasim da motor ima samo: TPS, IAT i lambda davac. a od aktuatora samo motoric za ler i jednu brizgaljku... + mehanicki regulator pritiska goriva koji je po autodati od 0.8-1.2 bara na leru
                      Jeste da volim optimizam, no zbunjen sam istovremeno.
                      Gje je na ovom autu load sensor, MAP ili MAF? I kakav PCM koristite?
                      Programibilni ili original od auta? Dali je to originalno turbo motor pa samo dodajete veci turbo ili je obicni motor?

                      Comment

                      • Ivvan
                        Moderator
                        • 29.09.2004
                        • 1574
                        • Nis
                        • SAAB 9000

                        #12
                        To je obican atmosferski motor i naknadno stavljena turbina.Nema ni MAP ni MAF i koriste originalni PCM od auta.
                        Ako gresim(a ne verujem) gumetina ce da ispravi i doda ako nesto fali.
                        Turbos make torque,and torque makes fun

                        Comment

                        • Valent Vudriga
                          CBC Senator XXL
                          • 02.04.2005
                          • 2778
                          • USA

                          #13
                          Optimisti jesu.

                          Comment

                          • BOOST
                            Founder - Admin od Začetka
                            • 29.09.2004
                            • 8726
                            • Gislaved//Sweden
                            • SAAB 9000 AERO R; SA

                            #14
                            Uh.. Gumetina, izgleda da si me pogresno razumeo.

                            Ima par takvih upravljanja koja su za motore sa razlicitim radnim zapreminama, ali su sa indenticnim VE tabelama.
                            Odatle se prema velicini injektora za razlicite motore koristi jedan otpornik u seriji (balast) koji ogranicuje struju, pulsevi su medjutim indenticni (iste fuel mape) za razne kubikaze.

                            Tu je izgleda doslo do malog nesporazuma, ili sam ja uzeo zdravo za gotovo kad sam objasnjavao sta i kako da znas o tome sistemu dovoljno

                            Sto se tice svega ovoga sto radis, vidis i sam da treba dodati jos goriva.

                            Najjednostavniji nacin je da se iskopira LINK kako sto sam ti i obecao, ili posto je i Johan zaboravio da ga ponese, saljem ti ga pa radi.
                            Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                            move your mind

                            Comment

                            • Gumetina
                              Banovan
                              • 12.12.2004
                              • 1082
                              • Novi Sad

                              #15
                              Nenad:
                              vag dijag imamo i sami ali nam potreban i nije, posto imamo bar graph led lambda metar pa mozemo i bez kompa da vidimo gde smo.
                              za sve ostalo osim za zavarivanje smo tako i postupili.
                              Motor na sebi vec ima IAT

                              Valent:
                              Optimisti? Ne, davno smo izgubili svaku nadu, ovo je ipak Srbija...

                              Boost:
                              Eto vidis, dobro sam te shvatio, medjutim, glavu vec ja razbijam a bogami i instalaciju, ne bi li nasao taj otpornik!!! i nema ga pa nema.... Dobro smo se razumeli s tim da sam ja jednu sitnicu dodao na svoju ruku al sad sta je tu je
                              Za link bez jeda, pa necemo valda hi tech opremu da pakujemo na jedan obican mono point? mora da moze nekako prostije?

                              Svi:

                              Ljudi dajte mi neku ideju za dovod ulja, posto "kradja" sa davaca pritiska ne dolazi u obzir, odma lupaju podizaci ventila... mora pumpa! Kakva, kolika od cega? gde ima da se kupi? imamo jednu pumpu niskog pritiska za benzin od renoa 5 jel moze tako nesto?

                              Poz

                              RAle

                              Comment

                              Working...
                              X