Pozdrav ljudi,
Poceli smo drugar i ja zanimljiv poduhvat da na njegovu seat ibizu 1.4 iz '95. nakalemimo LPT.
Uzeli smo polovan turbo od mitsubishija cordia/lancer 1.6 (atm 75ks) turbo sa 115ks
radi se o MHI TD04-09B sa podesivim waste-gate-om.
Podaci o autu:
1400cc 8v 60ks Bosch Mono-Motronic M1.2.3
mape paljenja i ubrizgavanja:


Merili smo kompresiju i svi cilindri su tu oko 12bara s tim da je jedan nesto slabiji....
Uradjeno:
Turbina zavarena za izduvnu granu, uradio je profesionalni varioc i nema curenja niti duvanja, niti se bilo sta iskrivilo od toplote
Uradjen auspuh sa 2 lonca cisto "protocna" bez prepreka i prigusenja sa 10mm vecoim precnikom cevi od fabrickog.
Napravljen metalni kolektor koji dodje "odozgo" na mono point (klapnu diznu i sl) umesto fabrickog plasticnog kucista filtera...
Povezano sa turbom metalnim cevima fi50 preko interkulera od opel calibre turbo. samo su spojevi vezani gumenim crevima i selnama.
ulje dovedeno sa prekidaca za pritisak ulja koji se nalazi u glavi motora, crevom fi6mm sa holender navrtkama na obe strane i duplom niplom na turbu sa prigusenjem na 2.5mm
Odvod ulja sa turba u karter pod blagim padom prema bloku motora crevom fi20mm sa alu prikljuccima na turbu i karteru (usisni kolektor za karburator sa tomos automatika)
sistem povezan pregledan upaljen i provozan evo 2-3 dana...
Efekti:
1. brzina manito vuce vec od 2200rpm-a
2. brzina manito vuce do 4000rpm gde ostaje bez goriva i pocinje da crkava
3. brzina vec ide u siromasno na 3500rpm
max overboost postize na 2500rpm.
Problemi:
posle 1. dana vozikanja poceo je da se cuje odvratan drndajuci zvuk. kasnije utvrdjeno da je jedna svecica (2. cilindar) zprljana. Drugar je bio veran preporuci proizvodjaca pa je vozio na trokrake bosch svece, koje kad sam video , odmah prosledio do k. za dj. zamenjene NipponDenso jednokrakim svecama toplotne vrednosti ekvivalentne NGK 7.
Posle toga poceo je da se cuje odvratan drndajuci zvuk ali ovaj put drasticno tisi. posle vozikanja i konsultacije sa radelet-om i robertom (zlatna kockica 1.6d) dosli smo do zakljucka da se zvuk nekad cuje a nekad ne, te danije okrenut lezaj na radilici niti da je pukao klip ili pak karika, ili pak ventil, vec da je nase uzimanje ulja iz glave ventila ostavilo hidraulicne podizace u nepovoljnom polozaju
iz tog razloga taj vod je demontiran i auto je sad bez turba.
Kako resiti podmazivanje? Da li moze el. pumpom? da li moze el pumpa za benzin da se koristi za ulje? koji pritisak treba obezbediti turbu i koji protok?
Sledeci problem koji se javio u isto vreme kad i skljocanje ventila je to da je na spoju "puza" turbinskog kucista sa kucistem lezajeva (ono u sredini turba) poceo da izbija mlaz izduvnih gasova!
Spoj je zatvoren limenom selnom koja ima oblik oluka , koja kad se skine ne postoji zavrtanjska veza izmedju kucista vec je to "na tesno" nakucano...
Kako to da resimo? da li je to uopste resivo? i koliko ce me kostati otvaranje dihtovanje i sklapanje u turbo servisu?
Manjak benzina?
Ideja1: MAP senzor koji meri do 1.2 - 2bar dodatna dizna za benzin i komparator koji ce da je aktivira kad pritisak predje 1.1bar!
Koji map moze lako da se nadje na otpadu, tj sa kog auta da zadovoljava potrebe?
Toliko za sad!
Poz
RAle
P.S. Slike instalacije stizu veceras
[/list]
Poceli smo drugar i ja zanimljiv poduhvat da na njegovu seat ibizu 1.4 iz '95. nakalemimo LPT.
Uzeli smo polovan turbo od mitsubishija cordia/lancer 1.6 (atm 75ks) turbo sa 115ks
radi se o MHI TD04-09B sa podesivim waste-gate-om.
Podaci o autu:
1400cc 8v 60ks Bosch Mono-Motronic M1.2.3
mape paljenja i ubrizgavanja:


Merili smo kompresiju i svi cilindri su tu oko 12bara s tim da je jedan nesto slabiji....
Uradjeno:
Turbina zavarena za izduvnu granu, uradio je profesionalni varioc i nema curenja niti duvanja, niti se bilo sta iskrivilo od toplote

Uradjen auspuh sa 2 lonca cisto "protocna" bez prepreka i prigusenja sa 10mm vecoim precnikom cevi od fabrickog.
Napravljen metalni kolektor koji dodje "odozgo" na mono point (klapnu diznu i sl) umesto fabrickog plasticnog kucista filtera...
Povezano sa turbom metalnim cevima fi50 preko interkulera od opel calibre turbo. samo su spojevi vezani gumenim crevima i selnama.
ulje dovedeno sa prekidaca za pritisak ulja koji se nalazi u glavi motora, crevom fi6mm sa holender navrtkama na obe strane i duplom niplom na turbu sa prigusenjem na 2.5mm
Odvod ulja sa turba u karter pod blagim padom prema bloku motora crevom fi20mm sa alu prikljuccima na turbu i karteru (usisni kolektor za karburator sa tomos automatika)
sistem povezan pregledan upaljen i provozan evo 2-3 dana...
Efekti:
1. brzina manito vuce vec od 2200rpm-a
2. brzina manito vuce do 4000rpm gde ostaje bez goriva i pocinje da crkava
3. brzina vec ide u siromasno na 3500rpm
max overboost postize na 2500rpm.
Problemi:
posle 1. dana vozikanja poceo je da se cuje odvratan drndajuci zvuk. kasnije utvrdjeno da je jedna svecica (2. cilindar) zprljana. Drugar je bio veran preporuci proizvodjaca pa je vozio na trokrake bosch svece, koje kad sam video , odmah prosledio do k. za dj. zamenjene NipponDenso jednokrakim svecama toplotne vrednosti ekvivalentne NGK 7.
Posle toga poceo je da se cuje odvratan drndajuci zvuk ali ovaj put drasticno tisi. posle vozikanja i konsultacije sa radelet-om i robertom (zlatna kockica 1.6d) dosli smo do zakljucka da se zvuk nekad cuje a nekad ne, te danije okrenut lezaj na radilici niti da je pukao klip ili pak karika, ili pak ventil, vec da je nase uzimanje ulja iz glave ventila ostavilo hidraulicne podizace u nepovoljnom polozaju

Kako resiti podmazivanje? Da li moze el. pumpom? da li moze el pumpa za benzin da se koristi za ulje? koji pritisak treba obezbediti turbu i koji protok?
Sledeci problem koji se javio u isto vreme kad i skljocanje ventila je to da je na spoju "puza" turbinskog kucista sa kucistem lezajeva (ono u sredini turba) poceo da izbija mlaz izduvnih gasova!
Spoj je zatvoren limenom selnom koja ima oblik oluka , koja kad se skine ne postoji zavrtanjska veza izmedju kucista vec je to "na tesno" nakucano...
Kako to da resimo? da li je to uopste resivo? i koliko ce me kostati otvaranje dihtovanje i sklapanje u turbo servisu?
Manjak benzina?
Ideja1: MAP senzor koji meri do 1.2 - 2bar dodatna dizna za benzin i komparator koji ce da je aktivira kad pritisak predje 1.1bar!
Koji map moze lako da se nadje na otpadu, tj sa kog auta da zadovoljava potrebe?
Toliko za sad!
Poz
RAle
P.S. Slike instalacije stizu veceras

Comment