CannonBall Community Engine / Car construction

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 206
    Admin od ispočetka :)
    • 09.12.2004
    • 9548
    • Beograd
    • 206

    #31
    Pa o tome ti i pricam, bitna je fizicka pozicija ne mesto kacenja. Ali, ako imas istu kolicinu mase ispred prednje i istu kolicinu mase iza zadnje osovine, imaces tesko **** i tezak nos, ali ce odnos tezine napred nazad opet biti 50/50.

    Auto tezak 1000kg, svih 1000kg koncentrisano u samom centru vozila, raspored mase napred/nazad je 50/50. Drugi slucaj je kada je 500kg te mase tacno u centru vozila, a po 250kg vise na prednjem i zadnjem braniku. Raspored mase je opet 50/50% ali dinamicki ni blizu prethodnog slucaja.

    Balerina sa rasirenim i skupljenim rukama, ista analogija.
    The difference between men and boys is the price of their toys

    Comment

    • BOOST
      Founder - Admin od Začetka
      • 29.09.2004
      • 8726
      • Gislaved//Sweden
      • SAAB 9000 AERO R; SA

      #32
      Urose, videcu sa Malmbergom koji je izveo jednu slicnu operaciju, neverujem da sam ga pogresno razumeo.
      Do daljnjeg ostavljam OVU tacku za prelaznu (vraticu se na nju).

      Idemo dalje..

      Nenade, ako kazemo da zelimo i prioritiramo max acc mogucnosti, krecemo sa tom tezom.


      Mada, nije iskljuceno da ce se voziti i po krivudavim putevima, te se treba zadrzati na rezervaciji za dobar balans.



      @206

      Kako tezina koja je okacena ispred prednje i iza zadnje osovine utiche na upravljachke sposobnosti mi je skroz jasno o tome nema dileme.
      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
      move your mind

      Comment

      • Uros Piperski
        CBC Senator XXL
        • 31.01.2005
        • 2978
        • Beograd

        #33
        Mozda je obrnuta stvar u pitanju, boost?
        Ako motor ostane na istom mestu, a tacke kacenja motora se pomere unazad, ne desava se nista. Ali, ako se motor pomeri unazad, a tacke kacenja ostanu na starom mestu onda se dobija pomeranje balansa unazad.
        Mislim da je u tome stvar.


        RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

        Comment

        • BOOST
          Founder - Admin od Začetka
          • 29.09.2004
          • 8726
          • Gislaved//Sweden
          • SAAB 9000 AERO R; SA

          #34
          Kapiram kako poluge funkcionishu , nego se bash ptam da li sam ga dobro razumeo kad je u pitanju dinamika, bash zbog vatanja krivina.
          Navodno kako je objasnjavao jednom, da se desava da se motor koristi kao poluga i preko prelomne tachke poluge / firewall ili pochetak poda - da se dobija efekat pojacanog zabacivanja zadnjeg trapa sto je za datu konstrukcio bio cilj.

          Sve vreme pricam o dinamici koja ima veze sa stranichnim silama koje tezina u autu izaziva svojom raspodelom.

          Da li sam jasniji?
          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
          move your mind

          Comment

          • Uros Piperski
            CBC Senator XXL
            • 31.01.2005
            • 2978
            • Beograd

            #35
            Ne

            Ostajem pri tvrdnji da geometrija nosaca nije bitna, bitan je polozaj tezista motora.

            Uzmimo za primer ono sto se moze smatrati idealnim - formula jedan. Sva masa u centru, napred nema nista, nazad nema nsita. Da se bilo kakav pozitivan efekat dobija postavljanjem mase napred, oni bi to uradili.
            Nova korveta je izgubila farove na uvlacenje samo da bi skratili i olaksali prednji prepust.
            Poenta postavljanja motora centralno nije samo raspored 50-50 (to se moze uraditi i na ruge nacine) nego pomeranje mase ka centru. Time se olaksava posao vesanju i auto se lakse ubrzava pri rotaciji oko vertikalne ose i oko poprecne horizontalne ose (obratite paznju da je ubrzanje i pozitivno i negativno - usporenje).


            RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

            Comment

            • ale944
              CBC Senator XXL
              • 20.03.2006
              • 1457
              • Beograd

              #36
              Ostajem pri tvrdnji da geometrija nosaca nije bitna, bitan je polozaj tezista motora.
              Uros je u pravu. izmestanje nosaca motora ce samo prouzrokovati dodatne sile i momente savijanja u istim, i zahtevati posebna ojacanja mesta na sasiji na koje se kace, dok ce teziste ostati isto. pri analizi dinamickog ponasanja auta teziste se gleda

              ...nego da dam i ja svoj predlog za karoseriju ...pa pogadjate vec, za sasiju naravno porsche 924/944. transaxle, menjac pozadi, bolji raspored nego kod bmw-a jeftine karoserije (cca 1000 eur) dobra aerodinamika ne preterana tezina, izuzetno kvalitetan lim. slazem se da bi bolja varijanta nesto sa centralnim motorom, ali od svega mi jedino pontiac fiero pada na pamet... mr2 je ipak dosta skuplja dok se fiero moze naci za zaista smesne pare.
              motor, slazem se 4 cyl linijski, 2-3 litra turbo,
              http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

              Comment

              • TAZZ
                Banovan
                • 30.05.2005
                • 1409
                • NBGD,SERBIA

                #37
                Misljenja sam kao i 206....

                BMW Moto Sport E 30 lnija....
                Pa oko toga raditi.... Mislim da je Odlicna BAZA za Igru...
                Mada mozemo i
                O celom projektu.... recimo

                EDIT....

                Ewo 206....
                Nema rostilja...ni Piva...

                Comment

                • 206
                  Admin od ispočetka :)
                  • 09.12.2004
                  • 9548
                  • Beograd
                  • 206

                  #38
                  Mozemo li ipak da izbegnemo rostilj u svakoj varijanti kad se prica o bilo cemu?
                  The difference between men and boys is the price of their toys

                  Comment

                  • ale944
                    CBC Senator XXL
                    • 20.03.2006
                    • 1457
                    • Beograd

                    #39
                    ..mozemo... evo ja doruckujem pecivo ))

                    ... sorry brisi slobodno )))
                    http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

                    Comment

                    • mirdza
                      CBC Senator XXL
                      • 14.03.2005
                      • 2437
                      • Katowice (PL) / Banja Luka
                      • AGP / W126

                      #40
                      Originally posted by BOOST
                      Navodno kako je objasnjavao jednom, da se desava da se motor koristi kao poluga i preko prelomne tachke poluge / firewall ili pochetak poda - da se dobija efekat pojacanog zabacivanja zadnjeg trapa sto je za datu konstrukcio bio cilj.
                      ovo ima smisla ja se doduse bavim statikom a ne dinamikom ali manje-vise shvatam sta je pisac htjeo da kaze.
                      ako dobro razumijem motor ce da djeluje preko poluge (nosaca) na karoseriju i time djeluje na skretanje. problem toga rjesenja - cvrstoca (uvijanje) i koliko je takav auto predvidiv pri upravljanju (da ne bude widow-maker )
                      a pomjeranje motora na nosacima ima smisla jer pri izracunavanju centra mase i momenta inercije na ovom nivou u koji se upustamo ne mozemo da gledamo na auto kao kompaktnu cjelinu.
                      Zovem se Miroslav i pravim igračke.

                      Comment

                      • 206
                        Admin od ispočetka :)
                        • 09.12.2004
                        • 9548
                        • Beograd
                        • 206

                        #41
                        Kako bi bilo da malo pojednostavimo pricu i ne komplikujemo je ista vise nego sto je apsolutno potrebno? Da se, dakle, zadrzimo na konkretnim predlozima za sasiju i osnovne razloge zasto mislimo da je najbolje resenje.

                        Dakle za sada imamo NSU, M3, 924/944, MR2, Fiero (svaki cigo svoha konja hvali ). Dajte jos koji predlog pa da se saglasimo oko sasije, pa da krenemo na potrebne modifikacije, limarijske radove i ojacavanje, itd...
                        The difference between men and boys is the price of their toys

                        Comment

                        • kilson
                          Moderator
                          • 09.10.2004
                          • 3216
                          • NoviBGD
                          • AR 75 GT

                          #42
                          Prevideli ste jedan sjajan mali autic sa centralno smeshtenim motorom, koji je Urosh spomenuo = Fiat X1/9.

                          Vezano za transaxle kombinaciju - nije toliko retka, a kamo li skupa. Sad ce biti da favorizujem ali, Alfa 75 je upravo ta kombinacija i na chijoj osnovi je radjena Alfa SZ i RZ.

                          The SZ can pull upto 1.4 G. in cornering.

                          Ferrari 360 F1: 1.13 g.
                          Ferrari 355 F1: 1.13 g.
                          Chrysler Viper VT 1.11 g. ( what a surprise !! )
                          Lamborgini Diablo VT 1.09 g.
                          Porsche 911 Carrera 1.06 g.
                          Lotus Esprit V8 1.06 g.
                          Ferrari 550 1.04 g.
                          BMW "M Coupe" 1.03 g.
                          Audi S4 Avant: 0.96 g.
                          Volvo V70R AWD: 0.90 g.

                          I have got this information from the Italian carmagazine "Quattroruote"
                          Super je ova pricha, ali je Boost na samom pochetku postavio u pravilima da se radi sa fwd pogonom.
                          Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila

                          Comment

                          • TAZZ
                            Banovan
                            • 30.05.2005
                            • 1409
                            • NBGD,SERBIA

                            #43
                            M3


                            Killaz..???
                            Koliko ja znam bilo je RWD....

                            Comment

                            • kilson
                              Moderator
                              • 09.10.2004
                              • 3216
                              • NoviBGD
                              • AR 75 GT

                              #44
                              @Tazz: M3 je vec naveden. Da, da, videh da sam se zez sa FWD.
                              Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila

                              Comment

                              • ale944
                                CBC Senator XXL
                                • 20.03.2006
                                • 1457
                                • Beograd

                                #45
                                ovo ima smisla ja se doduse bavim statikom a ne dinamikom ali manje-vise shvatam sta je pisac htjeo da kaze.
                                ako dobro razumijem motor ce da djeluje preko poluge (nosaca) na karoseriju i time djeluje na skretanje.
                                ja bih rekao da bas i nema. ispred firewalla su naravno prednji tockovi, a polozaj motora ostaje kakav jeste, tj, da bi pravili polugu da "dizemo" zadnji kraj morali bi da motor izmestamo ispred prednjih tockova, potpuno nebitno gde da ga kacimo.
                                sila teze deluje na motor nanize, i ako racunamo kojim momentom savijanja ona deluje u tacki gde tockovi dodiruju zemlju bitan je samo polozaj motora. resenje koje kaci motor na firewall samo tezi da pocupa nosace iz firewalla, tj, pravi veliki moment savijanja u toj tacki.
                                na prvi pogled deluje stvarno kao da ce motor da pravi klackalicu, ali .... opticka varka treba uzeti u obzir tacke oslanjanja automobila - tockove pa onda kad se sve baci na papir vidi se sta se dobilo
                                http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

                                Comment

                                Working...
                                X