pravna pitanja / atest

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kobacbobac
    CBC Senator
    • 21.12.2006
    • 229
    • bg. sremcica

    #61
    @ SLOBODAN

    ....u vezi atesta .....

    ...registrovana radnja moze da napravi tipsku homologaciju za sasiju i vesanje ali dali to moze zajedno u paketu da se odradi ili mora za svaki pojedinacni deo odvojena homologacija jedna za vesanje a druga za sasiju ...to naravno pitam zbog cene same homologacije koja je od 60 000 pa navise ..
    ...sada kada neko proizvede recimo sasiju koja je prosla homologaciju iproda to je onda nov deo tj nova sasija ....koje se godiste onda pise u saobracajnoj ...i sta se uopste onda pise ...ili taj koji radi sasiju mora da registruje firmu za proizvodnju automobilskih delova ikomponenti

    ....u vezi simulacije opterecenja na kompu nekog 3 d modela sasije je definitivno nesto sto je naj pametnije za sve nas trenutno


    @ PANTAH

    ....EURO 4 koliko ja znam vazi za UVOZ novih automobila (ispravite me ako gresim jer po toj logici jugo sa obicnim motorom ne bi mogao na trziste)...ali ovde se radi o domacoj proizvodnji mi ne uvozimo sasiju nego je proizvodimo (znaci isto ko i jugo samo sto je nasa sasija monogo bolja ) zato i jeste zavrzlama oko atesta domaci proizvodjaci sasija i vesanja tockova ....

    ...proracun konstrukcije danas nije neki problem pored svih programa

    ... atestirani varioc znaci sta da je covek polozio neki ispit i dobio neki papir na kome pise atestirani varioc ...soda bikarbona pomaze kome ......variocu onome ko daje atest ili samome varu

    ....svetlosna oprema preuzeta sa nekog drugog vozila(nekog relativno novijeg recimo bmw ea) logicno je da ima holomogaciju tako da pretpostavljm da uz nju netreba neki poseban papir ...

    ....polozaj ugla volana i visina koliko je propisano sta je dozvoljeno...jer daci su nasli zamerku da je volan prenisko ali dali tu ocenu prenisko onaj ko daje atest daje odokativnom metodom ili ima neke mere ..koje opet izgleda cuva samo za sebe ..............jer sama visina i sam ugao je uslovljen samim dizajnom i visinom vozila tako da cemo mi svi imati jako mala odstupanja i sa uglom i visinom jednostavno nema mnogo prostora

    ...pedale i polozaj pedala neke propisane mere ....ovo ce skoro svi koristiti od nekog vozila znaci cisto preuzimanje i nerzumem zamerke za pedale jer njih ce svako da postavi onako kako je njemu najbolje za voznju ..a valjda je tako najbolje i za bezbednost u voznji

    ...rezervoar za gorivo mora da ima atest ako je pravljen ili ne

    ...rol bar kolika je propisana visina i dali je uopste ima jer neke su savetovali (ljudi sa atesta) da izadju na parking i da mere peglice ili nesto slicno sto je jako neozbiljno

    ...jos jedna iteresantna stvar atest daju masinski fakulteti , amss , i institut vinca ono sto je interesntno gledano sa strane onoga ko trazi atest je da svi gledate iste propise i svi imati metar i subler u rukama ali izgleda da kada merite isto vozilo rezultat merenja na sva tri mesta je razlicit ... .......jer zasto ovo kazem u vezi sofer sajbne kod vas mora da ima zig a recimo na masinskomm fakultetu moze i livena u pancevu

    ... minimalna visina vozila koju spomonju na atestu od 18 cm ako je stvarno traze i to za najnizu tacku na vozilu to nema vaze nisa bezbednoscu a ni sa zdravom pamecu ....prost primer ako je danas pojam za bezbednost i dokaz dobrog ponasanja automobila na putu test severnog jelena ( naglo ibegavanje prepreke na putu)....ako isto vozilo podignete na 18 cm ili vise ili ga spustita na nekih 12 cm (kolika je normalna visina pa i nize za super 7) ...sta ce poloziti test uspesno misli da svi znamo ali izgleda neznaju oni koji bi trebali da znaju

    Comment

    • Van
      CBC Senator XXL
      • 16.02.2007
      • 1425
      • Nbgd

      #62
      Da se nadovezem , ja sam kupio farove ( sramota me da javno kazem ) od traktora . Sto to ne moze ? Far ima u sebi i poziciju i oznaku e6 na staklu
      ...zivi , Franjo je ziv !!!

      Comment

      • kobacbobac
        CBC Senator
        • 21.12.2006
        • 229
        • bg. sremcica

        #63
        ako nije far sa JOHN DEERE a nemoze ....

        u protivnom .... uvek mozes te farove da koristis za nocni lov na divlje svinje da ih zaslepis pa onda pobijes e iz tog razloga sa njima nesmes na ulicu da nebi bilo nesto slicno ko u lovu
        ......ali izgleda da cemo svi mi u lov sa ovih 18 centimetara terenskog klirensa ....jer do atesta koliko vidim ima jos dosta da se pesaci po ne bas lepom trnju ....ili sto kaze daca uvek mozemo na ztvorenu stazu i da se trkamo

        Comment

        • g60
          CBC Senator XXL
          • 20.10.2006
          • 1011
          • Vrachar je majka ;)

          #64
          Ja bi rekao da je u pitanju homologacija a ne holomogacija ???

          Van, traktoristo jedan.. . Provalio sam te ja odma
          Tako nece moci ali moze neki drugi far da se ubudzi u solje, to sam ja radio na topolinu - far od skodilaka ... Pise lepo na staklu

          Comment

          • Pantah
            CBC Veteran
            • 25.03.2007
            • 159
            • Beograd

            #65
            Originally posted by kobacbobac

            @ PANTAH...(da ne citiram ionako je tu iznad)

            ....EURO 4 koliko ja znam vazi za UVOZ novih automobila (ispravite me ako gresim jer po toj logici jugo sa obicnim motorom ne bi mogao na trziste)...ali ovde se radi o domacoj proizvodnji mi ne uvozimo sasiju nego je proizvodimo (znaci isto ko i jugo samo sto je nasa sasija monogo bolja ) zato i jeste zavrzlama oko atesta domaci proizvodjaci sasija i vesanja tockova ....

            ...proracun konstrukcije danas nije neki problem pored svih programa

            ... atestirani varioc znaci sta da je covek polozio neki ispit i dobio neki papir na kome pise atestirani varioc ...soda bikarbona pomaze kome ......variocu onome ko daje atest ili samome varu

            ....svetlosna oprema preuzeta sa nekog drugog vozila(nekog relativno novijeg recimo bmw ea) logicno je da ima holomogaciju tako da pretpostavljm da uz nju netreba neki poseban papir ...

            ....polozaj ugla volana i visina koliko je propisano sta je dozvoljeno...jer daci su nasli zamerku da je volan prenisko ali dali tu ocenu prenisko onaj ko daje atest daje odokativnom metodom ili ima neke mere ..koje opet izgleda cuva samo za sebe ..............jer sama visina i sam ugao je uslovljen samim dizajnom i visinom vozila tako da cemo mi svi imati jako mala odstupanja i sa uglom i visinom jednostavno nema mnogo prostora

            ...pedale i polozaj pedala neke propisane mere ....ovo ce skoro svi koristiti od nekog vozila znaci cisto preuzimanje i nerzumem zamerke za pedale jer njih ce svako da postavi onako kako je njemu najbolje za voznju ..a valjda je tako najbolje i za bezbednost u voznji

            ...rezervoar za gorivo mora da ima atest ako je pravljen ili ne

            ...rol bar kolika je propisana visina i dali je uopste ima jer neke su savetovali (ljudi sa atesta) da izadju na parking i da mere peglice ili nesto slicno sto je jako neozbiljno

            ...jos jedna iteresantna stvar atest daju masinski fakulteti , amss , i institut vinca ono sto je interesntno gledano sa strane onoga ko trazi atest je da svi gledate iste propise i svi imati metar i subler u rukama ali izgleda da kada merite isto vozilo rezultat merenja na sva tri mesta je razlicit ... .......jer zasto ovo kazem u vezi sofer sajbne kod vas mora da ima zig a recimo na masinskomm fakultetu moze i livena u pancevu

            ... minimalna visina vozila koju spomonju na atestu od 18 cm ako je stvarno traze i to za najnizu tacku na vozilu to nema vaze nisa bezbednoscu a ni sa zdravom pamecu ....prost primer ako je danas pojam za bezbednost i dokaz dobrog ponasanja automobila na putu test severnog jelena ( naglo ibegavanje prepreke na putu)....ako isto vozilo podignete na 18 cm ili vise ili ga spustita na nekih 12 cm (kolika je normalna visina pa i nize za super 7) ...sta ce poloziti test uspesno misli da svi znamo ali izgleda neznaju oni koji bi trebali da znaju
            Mi smo potpisnici nekih me?unarodnih sporazuma i morali bi i u doma?oj proizvodnji da se pridržavamo sada važe?eg EURO 4 (a ?ak i Zastava ima te motore u ponudi). Vi ako imate veze u vladi koje ima Zastava možete da dobijete tuma?enje pravila po potrebi, ostali ...

            Soda bikarbona? Igra re?i, varenje (metala - hrane) mala šala.

            Ugao volana je detalj koji ima veze sa vozilima koja se homologuju a ovde se radi o vozilima koja se pregledaju (atestiranje je u stvari pogrešan izraz) a pregled ne traži sva ispitivanja i sve uslove koje se traže od vozila koja se proizvode u više od 500 primeraka godišnje ina?e bi smo pri?ali i o nekim destruktivnim ispitivanjima. Elem o uglu bi se dalo diskutovati ako je takav da se ne može bezbedno upravljati vozilom. Ako je takav da se bezbedno upravlja ali ?e voza? da se natakari na njega pri bilo kakvom ?ukanju to je njegov problem - pri pregledu se ne radi ni provera zona gužvanja na šasiji-karoseriji koje bi trebale da ga zaštite. Za pedale važi isto.

            Ako se tuma?i odredba da se pojedina?no proizvedena vozila mogu praviti od delova koji su proizvedeni za upotrebu na motornim vozilima ispada da nema pravljenja rezervoara (?ak i šasija u tom slu?aju dolazi pod znak pitanja, mogla bi da se koristi neka proizvedena i homologovana iz neke od specijalizovanih fabri?ica ali ne i ru?ni rad - ali mi volimo samograditelje).

            Rol bar nije propisan, ali dobronamerne savete vredi prihvatiti. U principu da napravljeno vozilo ima šiljak na volanu uperen pravo u grudi ne bi smo smeli da se bunimo ali onda bi proizvo?a?u odbili šasiju (gornji paus) ?isto da mirno spavamo. Budimo malo realni. Ako je rol bar dva santimetra iznad visine glave a pojas u tri ta?ke, onda ra?unaj kao da ga nema jer se telo, kada visi iz takvog pojasa, izvu?e za mnogo više santimetara.

            Na žalost ne koristimo svi isti metar i to se u zadnjih par godina najviše dalo videti sa atestom auto-gasa. Mislim da se letvica doooobro pomerila na više od kako su se pojavili neki novi metri i šubleri u tom biznisu. A još smo svi mi koji se time bavimo daleko od stvarno dobrog rada. Doduše idemo na bolje. Malim koracima. Prokleto malim koracima. Neke od firmi se za sada više bave socijalnom politikom (na primer puštaju svašta u prevoz opasnih materija - jer da vra?aju sve što ima neku falinku za kratko vreme bi se osakatio taj deo unutrašnjeg transporta), drugi se bave nekim bezbednosnim aspektima koji se njima ?ine najbitnijim dok se tre?i bave poslom na takav na?in da zadovolje mišljenje policije (jer nas on ovlaš?uje za rad, kontroliše i ako treba zatvara). Pa sad na koga naletite
            A sve to u atmosferi sprada?ine od zakona i pravilnika. Valjda je jedino pozitivno u celoj pri?i da niko nije BAŠ zlonameran prema samogradnji i li?noj inicijativi, i ve?inom daju dobre savete.

            TO Slobodan, gledao sam Moskvi? 7 pre skoro deset godina na sajmu automobia u Beogradu (bio je Li?en pored njega), baš sam bio oduševljen da se neko time bavio, i još uvek mi je drago, mada sam više ljubitelj ACja i replika.
            Money for nothin' and chicks for free

            Comment

            • g60
              CBC Senator XXL
              • 20.10.2006
              • 1011
              • Vrachar je majka ;)

              #66
              Jedina dobra strana atesta sto na jednom mestu neke stvari prolaze a na drugom ne

              Kao za plin... Plasticna usisna grana i vakum plinski uredjaj negde nece ni da pogledaju a na drugom mestu prolazi bez problema

              Comment

              • Dutchman
                CBC Senator XXL
                • 30.09.2004
                • 741
                • Vracar centar sveta

                #67
                e meni nije jasno shta fali traktorskom faru , traktor sme da ide u javni saobracaj ako je registrovan .

                ne kazem da cu ga ja staviti ali vecini je to najjednostavnije reshenje , ne samo kod nas nego i u svetu , ipak najslichniji je far od 2CV a njegova cena od 50e po komadu je prevelika za to shto nudi ...

                a sad kad smo kod svetala , da li neko zna da li u BG moze da se naruche Hella ili piaa svetla
                Prevelika slika u potpisu!

                Comment

                • Van
                  CBC Senator XXL
                  • 16.02.2007
                  • 1425
                  • Nbgd

                  #68
                  Pa ovde ljudi ne pucaju da njihovi S7 budu registrovani kao novi automobili , nego kao prepravke postojecih . Ja koristim , motor , celu mehaniku sve inastalcije i saobracajnu od jednog automobila . Nije mi jasno kako moze da se isece bubina shasija i skrati za bagy , a ovakva ne moze . Pa sto neko tako zavarenu shasiju ne testira do loma ? Mogu i ja da odsecem neko parce kola i da zavarim i kazem da sam modifikovao shasiju . I kako se tretira promena karoserije na postojecoj shasiji kod kola sa samonosecom karoserijom ? Niko nije idot da pravi nesto za licnu upotrebu u cemu moze da pogine , i svi saveti po pitanju konstrukcije i izrade i sigurnosti su dobrodosli . Ali varijante tipa " to nema shanse da prodje atest " , " Sto ? "
                  " Pa moramo da to testiramo do loma ! " . Pa jer lome ljudima prikolice za camce ? Mislim , i to je neko vozilo . Cemu sluze kompjuterske simulacije opterecenja ?

                  Daco prodavnicu sa Hella opremom , doduse za kamione i prikolice , imas u Tosinom bunaru , mali trzni centar posle Studenskog grada . Mozda oni mogu da poruce preko kataloga
                  ...zivi , Franjo je ziv !!!

                  Comment

                  • g60
                    CBC Senator XXL
                    • 20.10.2006
                    • 1011
                    • Vrachar je majka ;)

                    #69
                    Jeste van ali je glavni problem u ljudskoj samosvesti? Da li si svestan da je moj ujak lepio gumeni nosach auspuha super lepkom i da je isti otpao preko brankovog mosta???? A znas li sta je mogao da izazove?
                    Kamion je presao preko njega. Ujak se lepo vratio zutom trakom u rikvec i pokupio lonac. Sutradan je opet superlepkom zalepio i montirao potpuno spljeskan zadnji lonac... E zamisli njega da uzme da pravi S7 ????
                    A covek uzasno voli da prchka oko auta i samo gleda automobile...
                    E zbog takvih ljudi postoje homologacije i atesti...

                    Mozemo mi da budemo struchni... Ali nam fali atest zar ne? Atest je diploma odredjene struke.. . Tacnije licenca.
                    Automobil je ipak malo kompleksnija celina...

                    Po meni bi bilo normalno da se napravljeni auto vizuelno doooobro pregleda, nakrca i dooobro provoza po raznim podlogama i da finalno misljenje...
                    Svi znamo da neke stvari mogu dobro da se zakrpe i fush. Kada se nesto radi skart ono na prvi pogled odishe negativno. A kada se uradi kvalitetno moze da bude mnogo bolje od originala!
                    Da ja dovezem momcima na masincu da uzmu mere mog topolina kome dok sedis u autu levom rukom ne mozes da okreces volan???? Ne mozes da je mrdnesh! Sta bi oni rekli na to??? Da pozadi sedi osoba koja ne sme da ima vecu cipelu od 40? Da je auto za patuljke?
                    Da ne pominjem one bmw izete otkachene...


                    Jednostavno mi se cini da ljudi sa atesta treba da potpishu nesto sa cime jos nisu imali posla... A toga ce biti sve vishe jer se vremena menjaju...

                    Comment

                    • Van
                      CBC Senator XXL
                      • 16.02.2007
                      • 1425
                      • Nbgd

                      #70
                      Moj drug je skoro pravio prikolicu za camac , tj majstor je pravio . Sve zajedno sa camcem ima 300 kg . Za to , ako je dobro uradjeno , dobijes atest . Kako sada ta konstrukcija moze da nosi neko opterecenje , a ovakva ne moze . Sto puta je lakse reci ne , nego se upustiti u problemetiku .
                      Tvog ujaka necu ni da komentarisem .
                      SVA http://gtslocost.locostsites.co.uk/docu ... 256742.pdf
                      ...zivi , Franjo je ziv !!!

                      Comment

                      • g60
                        CBC Senator XXL
                        • 20.10.2006
                        • 1011
                        • Vrachar je majka ;)

                        #71
                        Ma upoznao si ujaka uostalom

                        Elem, moj komsija je pravio prikolicu za jahticu i secam se da se hvalio kako je napravio odlican proracun i kako je balans perfektan da moze da pregura celu jahtu sa prikolicom rukom...

                        I on je dobio atest bez problema za to ali mi se cini da je ovo kompleksnije sto mi radimo / planiramo...

                        Comment

                        • SLOBODAN
                          CBC Član
                          • 22.08.2007
                          • 63
                          • Novi Sad

                          #72
                          farovi

                          @VAN

                          Traktorski far je ok, i ne vidim zasto bi to bilo sramota. Ja imam Saturnusove farove sa kamiona (stari TAM 4500 za vojsku), koji imaju besprekono definisan i pravilan snop, mnogo su bolji nego na gomili putnickih autmobolia koje sam vozio. Nisam stavio traktorske zato sto su mali, ja sam hteo da imam bas velike niklovane farove. Evo slike, procenite sami.

                          Uostalom, neces se bas previse voziti nocu, bitno je da odgovaraju propisima.

                          Comment

                          • g60
                            CBC Senator XXL
                            • 20.10.2006
                            • 1011
                            • Vrachar je majka ;)

                            #73
                            Prosto je ljudi... Far na traktoru je predvidjen za brzine ne preko 30 km/h... Znaci fenjeri

                            Ako se ne nadju neki komplet farovi - ima varijanta da se u te sholje turi neko odgovarajuce staklo koje je sertifikovano za vece brzine, a ne poljoprivredne mashine

                            Comment

                            • kobacbobac
                              CBC Senator
                              • 21.12.2006
                              • 229
                              • bg. sremcica

                              #74
                              @SLOBODAN

                              i po meni je taj far uredu ali su mi na masinkom fakultetu rekli nemoze ....a unovom sadu znaci moze a u AMSS u opet nemoze ... i tako u krug ......nekazem nista propisi su takvi nedovoljno jasni i to je to ...opet onaj ko kaze da nemoze nemisli nista lose jer ipak svetlosna oprema ima veliki udeo u bezbednosti ....ja licno na tome nebih stedeo

                              ali to nije toliki problem glavna prica dali ces dobiti tablice je ......sasija .....vesanje.....ovo sve ostalo nekako cemo odraditi ako prve dve stvari prodju ......mozda je najbolja varijanta odraditi komplet sasiju i vesanje tockova i to komplet odneti na pregled znaci gola sasija bez i jednog panela sa vesanjem na sebi i onda deo po deo var po var vizuelni pregled i poneti odradjen test opterecenja u CATIji i ako ima nekih manjih zmerki popraviti i to je onda to ....ja sam spreman da odradim imnogo jaci model sasije od standardne i neka sama sasija bude mnogo teza nije bitno ali da onaj ko je pregleda zna da je uradio pravu stvar sto je je pustio u saobracaj a ja da imam neku pasivnu bezbednost na malo visem nivou za nedaj boze ....(jedino sto cu zbog toga da gubim dosta na stazi ali boze moj )

                              @Pantah
                              LEPO JE CUTI DA NEKO VOLI SAMOGRADITELJE

                              sama bezbednos je svima na prvom mestu .....sam polozaj volana ako postavim volan tako da se njime nemoze bezbedno upravljti vozilom stvarno netreba mi dati ates ...jer ako to nisam sposoban da uradim kako valja logicno stace biti sa drugim stvarima dosta komplikovanijim od toga .....koliko sam polozaj toliko i odabir stuba upravljaca ja licno necu nista drugo staviti nego stub upravljca od golfa trojke i to ne nizbogcega drugog nego radi sebe (on ima mehanizam za uvlacenje na sebi a lako je dostupan kao deo )...

                              ...rolbar normalno na propisanu visinu ali ako je ta visina kao u nekome donkervoortu nevidim zasto bi bila sporna a pojasevi ne u tri tacne nego kao kod trkachkih automobila ....mada oko rol bara treba povesti vise racuna o kvlitetu samog materijala od kojeg se izradjuje ....

                              ...ono sto vi vecverovatno jako dobro znate a to je da onaj ko pregleda vozilo vec posle tri minuta moze da se uveri u ozbiljnost same konstrukcije i samo znanje onoga ko je konstruisao ...dizajnirao..vario .. napravio...neko vozilo .....i kao sto obicno biva ako volite automobile i svoj posao jednostavno ako je nesto dobro osmisljeno solidno izradjeno i jos ako lepo izgleda verovatno necete imati razloga ani srca da ga ostavite da ostane u garazi

                              Comment

                              • g60
                                CBC Senator XXL
                                • 20.10.2006
                                • 1011
                                • Vrachar je majka ;)

                                #75
                                E pa bash zato sto predimenzionirate ste sumnjivi u samom startu... Radis kako je nacrtano, projekat je proban milion puta... I sad ti stavljash deblje i vece profile...
                                Kada te pita sta ti je ovo a ti kazes ja sam to ojacao zato sto mislim da je originalni nacrt slab
                                Lepo samo pokazes mapu sa tehnickim detaljima...
                                Sa propisnim profilima ima odredjenu elasticnost i kraj...

                                Nema budzenja, nema krpljenja... Sve mora da izgleda na oko kao saliveno u principu...

                                Recimo kada sam ja video na dachinoj letvi kako je produzio sa kockastim profilima... Znam da je daca dobro zavario ali jednostavno je meni barem neprirodno... Bez ljutnje.

                                Comment

                                Working...
                                X