od moje strane samo reci hvale....230000km na satu ,sipao sam ga u motor,potrosnja benzina smanjena ,temperatuta isto tako ,sa istim preparatom za menjac,potrosnja smanjena za oko 0.5l u gradu a oko 1 na auto putu...dejstvo traje oko 10.000km u mom slucaju(trke,kidanje,gradska voznja itd)..cena ovde u austriji oko 70eu,za motor,a oko 35 za menjac...evo vam sajt
Hladjenje, grejanje motora
Collapse
X
-
Hladjenje, grejanje motora
da li je iko probao ceramic power liquid?
od moje strane samo reci hvale....230000km na satu ,sipao sam ga u motor,potrosnja benzina smanjena ,temperatuta isto tako ,sa istim preparatom za menjac,potrosnja smanjena za oko 0.5l u gradu a oko 1 na auto putu...dejstvo traje oko 10.000km u mom slucaju(trke,kidanje,gradska voznja itd)..cena ovde u austriji oko 70eu,za motor,a oko 35 za menjac...evo vam sajt
"I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me."

No ROTOR no MOTOR... -
nesto ne stima, na ispravnom autu /i motoru/ radna temperatura ne sme da opadne, dakle lici da su postojale neke vece neispravnosti motora ako se dogodio taj redosled dogadjaja.smanjena ,temperatuta isto tako
koji motor i auto u pitanju ?
kolika je promena temeprature motora, vode i ulja koja je izmerena ?volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
-
-
toplota (temperatura) motora ne potice od trenja.smanjenje trenja neminovno vodi ka smanjenju temperature..nije neka velika vrednost oko 2-3'c...
motor sagorevanjem proizvede priblizno 3 puta vise beskorisne toplote od one koja potice od korisnog rada a po nekloliko stotina puta vise od toplote nastale trenjem, i sve i da je trenje =0 temperatura ne moze/ niti sme da se smanji niti za 0,001 C iz razloga zakona o odrzanju energije
zato i postoji onoliki hladnjak na autu u kome se "ubija" ta beskorisna toplota, odvodi u okolni vazduh.
uzgred, cestice plutajuce tvrde keramike ne smanjuju trenje, ni u teoriji a kamoli u suspenziji ulja...pogledao sam ponudjeni link, hoax
volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
motor ne moze da razvije vise toplote /i snage nego sto je ima pri max obrtajima, niti auto moze da ide brze nego sto je predvidjeno snagom motra pa stoga i nema nikakvog dodatnog opterecenja motora koje bi moglo da naprasno poveca radnu temperaturu motora, bilo da se se vozi max brzinom koja je moguca za taj motor/auto bilo sporije.
motor je proizveden da radi pri definisanim max obrtajima bez smetnji, znaci 5500, 6000 ili x.000 obrtaja i pri tim uslovima nema ni govora o podizanju temperature ako i kada je sve tip top 100% ispravno na motoru/autu odnosno sistemu hladjenja vodom i uljem.
iz prakse.
unutrasnje trenje ispravnog motora je zanemarivo malo, reda 1% ukupno razvijene toplote i ne utice na radnu temperaturu motora. nimalo- nevidljivo na skali na instrument tabli.
auto se pravi (projektuje, proizvede) da ima dovoljni toplotni kapacitet hladjenja za non stop voznju sa pedalom gasa do daske pri max obrtajima na radnoj temperaturi koju odrzava termostat.
i jos dodatno na puni auto, da moze da vuce reda 1.000kg do 2.000kg ekstra opterecenja prikljucnog vozila/prikolice i to uzbrdo, a bez pregrevanja eventualno blago povecanje radne temperature u esktra situacijama.
ako dolazi do pregrevanja motora van okvira regulacije termostata (radne temperature) to nije normalno/ ispravno radno stanje.
takvo je moje iskustvo.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
Ovo je potpuno tacno, kod mene na autu, bez obzira na spoljasnju temperaturu, bilo to da je -30 ili +50, kazaljka temperature stoji zakucana u jednom polozaju, ako bi se slucajno pomerila gore ili dole to automatski znaci da nesto nije u redu... I apsolutno obrtaji motora ne uticu na pomeranje kazaljke, dakle uvek stoji na jednom mestu bilo da vozis sa 1000 obrtaja ili 6000... Tako je kao sto kaze brick kod ispravnog automobila...Originally posted by brickkontam ne kontam, znam kako se ponasa 100% ispravan i delimicno ispravan auto. ne znam sta podrazumevas pod time "auto cepa", ako je to voznja recimo 5 sati sa gasom do daske na 6000 obrtaja to je standardna osobina/kapacitet motora (i auta) i ni tada se niti za 1 jedini stepen ne pomera temperatura kada je sve tip top ispravno.Lancia Kappa 2.0 20v
Comment
-
-
Pa nesto se bas ne slazem sa vama, sta vam se dogadja kada idete uz neki veliki uspon, znaci 1-2 brzina, ako kazete da vam se ni tada ne pomere kazaljka temperature, e onda ne znam sta da kazem
Teorija je kad se sve zna, a nista ne funkcionise.
Organizacija je kad nista ne funkcionise, a svi znaju zasto.
Praksa je kad sve funkcionise, a niko ne zna zasto.
Comment
-
-
pa ako je 20% uspon dovoljno veliki za test, kazaljka temp se ne mrdne ni za delic mm skale, kameno stabilna.
tek ako u tim uslovima vucem vise od 1.200kg (ekstra tereta) po visokim planinama (preko 1700 m n/v) i napolju je preko 30C uz klima uredjaj ponekad se desi da malko mrdne skazaljka dok traje uspon, ali i dalje jako daleko od crvenog polja, mozda se poveca temp za 2-3C pri totalno opterecenom motoru.
u solo voznji samo auta nikada se skazaljka ne mrda, uvek je tacno na sredini gde treba nezavisno od duzine ili stepena uspona/brda.
ali, spolja hladnjaci moraju da budu cisti. (ako su i malo zapuseni temperatura raste, ali to vec nije ispravno stanje, zapusten auto).
znam da je bilo tako kada sam uzeo ovaj auto, skazaljka se pri ukljucenoj klimi mrdala 1-2mm na toplije od normalnog.
jedno pranje hladnjaka i kvar otklonjen...volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
Nista se ne desava. Bilo koja brzina pa i 1-2, totalno opterecen, cak i preko dozvoljenog fabrickog opterecenja, kazaljka ne mrda!!! Nemam prikolicu i ne znam kako bi bilo u tom slucaju, ali pretpostavljam da se ni onda ne bi pomerila.Originally posted by donPa nesto se bas ne slazem sa vama, sta vam se dogadja kada idete uz neki veliki uspon, znaci 1-2 brzina, ako kazete da vam se ni tada ne pomere kazaljka temperature, e onda ne znam sta da kazem
Lancia Kappa 2.0 20v
Comment
-
-
Na te uzbrdice sam mislio na nesto slicno u Crnoj Gori ( Risanske strane) tu vala mora da vam se pomeri kazaljka pa da ce cudo biti, a ako kazete da ste i tuda isli i da vam se nije pomerila, e onda bi to cudo voleo svojim ocima da vidim.
Teorija je kad se sve zna, a nista ne funkcionise.
Organizacija je kad nista ne funkcionise, a svi znaju zasto.
Praksa je kad sve funkcionise, a niko ne zna zasto.
Comment
-
-
Temperetura na usponu mora da skoci i tu nema dileme, razliciti meraci u kolima to razlicito detektuju zavisno od osetljivosti. I to nije nista nenormalno. Sporiji protok vazduha na hladnjaku zbog manje brzine i vijugavog uspona i temperatura malo skoci, zatim se upali ventilator po potrebi malo oladi i to je to, dakle nista nenormalno. Pun auto prtljaga i ljudi pa uz Kopaonik, i ne mora se ici do Crne Gore
da bi se to proverilo. I to sve ulazi u opseg radne temperature motora.
Isto tako zimi na minus ne znam koliko, motor postigne radnu temperaturu ali cim se termostat otvori odmah ga ohladi i temperatura padne, pa zato ljudi zimi i stavljaju kartone i navlake da im temperatura motora ne bi bila preniska a isto tako i zbog grejanja kabine. Pogotovo ako termostat otvara malo ranije. E sad da li su to neispravnosti to zavisi od slucaja do slucaja, tj od auta do auta.
Comment
-
Comment