u solo voznji samo auta nikada se skazaljka ne mrda, uvek je tacno na sredini gde treba nezavisno od duzine ili stepena uspona/brda.
Samo da "uskochim" i ja i potvrdim ovo. Naime, kod mene (318i) se za nekih 10-ak minuta zagreje motor i "zakuca" na polovini i ne mrda bez obzira na rezhim vozhnje/opterecenje/stepen prenosa. Isprobano u vishe sluchaja i uvek isto. Mislio sam u pochetku da neshta ne valja
Ne znam zaista, ali to je moje iskustvo. U koji god sam auto seo bilo da je noviji ili stariji, benzinac ili disel a da ne pricam o kamionima, znaci kad ga zgazim na auto putu pun gas ili na dugackim usponima uvek je usledilo povecanje temperature bar za malo. E sad iskustva i misljenja su razlicita , zato i postoji forum.
Moje iskustvo... voznja na poligonu 100x100 metara, znaci prva i druga brzina uz maximalno paljenje guma, slab protok vazduha kroz hladnjak... mora da se podigne temp. Ventilator se pali samo pod uslovom da se temperatura podigne iznad prosecne. Podizanje temperature te vrste mora biti detektovano kazaljkom.
Primer:
Vozite auto radnom temp. "zakucana kazaljka na jednom polozaju" ukoliko Vam se upali ventilator a kazaljka se nije makar za 1-2 mm pomerila navise, trazite problem u neispravnom davacu, jer ako se kazaljka ne pomera (temp=const.) sto se upalio ventilator ???
Naravno od automobila do automobila zavisi osetljivost kazaljke, jer npr radna temp. 90 C, vent se pali na 94 C i spusta na 90 C a osetljivost kazaljke je 5 C. Zakljucak NECE SE POMERITI !
Pri naglom rastu obrtaja oslobadja se znatno vise energije... da bi se desila situacija da nema promene u temperaturi auto bi morao imati prilicno jeb.n dobar sistem hladjenja, blok motora izradjen od aluminijumskih i bakarnih legura, dok se blokovi motora izradjuju od celika, kada budem imao informaciju o tacnoj vrsti celiika reci cu vam i njegovu energetsku provodljivodst.
Sistem hladjenja - brzina protoka fluida raste sa brojem obrtaja, odvodi deo toplote, ali ako ne postoji dovoljna kolicina vazduha da hladi fluid pali se ventilator... ali temperatura u tom procesu MORA DA PORASTE DETEKTOVANA KAZALJKOM ILI NE !
Ici cu za dvadesetak dana u Crnu goru pa cu videti, ako budem mogao i slikati. Samo mi reci gde su to Risanske strane? Koja je to deonica?
To ti je deonica iznad Risna, tim putem mozes da dodjes do granice Vilusi, znaci raskrsnica izmedju Rep. Srpske i CG, moj ti je predlog ne idi tuda.
Teorija je kad se sve zna, a nista ne funkcionise.
Organizacija je kad nista ne funkcionise, a svi znaju zasto.
Praksa je kad sve funkcionise, a niko ne zna zasto.
Nešto baš ne verujem da ju u tom preparatu keramika, ali je to izmišljeno čisto iz marketinških razloga. Deluje moćno, a verovatno je neko od hi-tech ulja koja se koriste u vojnoj i svemirskoj tehnoligiji. Koga ne mrzi, neka pročita radove nekih slinih Dr. iz oblasti podmazivanja sa MoS2 pri uslovima ekstremnih temperatura i opterećenja. Iznenadio sam se kad sam čitao, gde se sve koristi i kakva opterećenja može da istrpi, kao i koliko puta bolje podmazuje od najkvalitetnijih ulja. Niko do proizvođača neće da preporuči neki od ultra kvalitetnih aditiva, kako bi nam prodali rezervne delove, menjažu ulja na 10K km, i na kraju novi auto? Ono što se koristi u vojsci i u svemitskom programu jako teško dolazi do nas smrtnika. Počevši od kvaliteta elektronskih komponenti pa na dalje. Objasnite mi kako može bedni ECU u autu da crkne? Mnogo komplikovaniji radio uredjaj preživljava pad sa 30m bez posledica, radi na svakakvoj temperaturi i JAKO retko crkne. Jednostavno nas deru za svakakve gluposti.
Naravno od automobila do automobila zavisi osetljivost kazaljke, jer npr radna temp. 90 C, vent se pali na 94 C i spusta na 90 C a osetljivost kazaljke je 5 C. Zakljucak NECE SE POMERITI !
Ima logike, mozda je ovo u pitanju... U svakom slucaju, ne mrda...
Ako ides do H.Novog ili u neku njegovu okolinu, a obzirom da si iz Bajne Baste preko R.S bi ti bilo bolje, ali onim novim putem preko Trebinja i silazis tacno u Meljine, imas oko 300km, i put je dobar, nema guzve po putu, ja idem tim putem duze vreme, sve je vise ljudi koji ide tuda, a ja sam u nedelju vidjen tim putem
Teorija je kad se sve zna, a nista ne funkcionise.
Organizacija je kad nista ne funkcionise, a svi znaju zasto.
Praksa je kad sve funkcionise, a niko ne zna zasto.
Pa nesto se bas ne slazem sa vama, sta vam se dogadja kada idete uz neki veliki uspon, znaci 1-2 brzina, ako kazete da vam se ni tada ne pomere kazaljka temperature, e onda ne znam sta da kazem
Nista se ne desava. Bilo koja brzina pa i 1-2, totalno opterecen, cak i preko dozvoljenog fabrickog opterecenja, kazaljka ne mrda!!! Nemam prikolicu i ne znam kako bi bilo u tom slucaju, ali pretpostavljam da se ni onda ne bi pomerila.
ocigledno odje nitko ne vozi ladu jednom rijecju: katastrofaaaaaaaaaa
1290 kg na 1300 kubika i usponi od 10-20% a vanjska temperatura ugodnih +35 pa navise. grije se ko luda. motor ispravan. ventilator i termostat odradjuju svoje no medjutim.....tanak motor i to je to....cak se povremeno dogodi, kada je tjeram na uspone da na iberlauf baci malo ulja. primjetio sam da na ravnoj cesti temperatura stoji na sredini i ulja na iberlaufu nema. no kad dodje do uspona...i ovi u ladinom ovlastenom servisu su mi rekli da je to normalno na tom modelu i da se ne zivciram. inace ne **** ulje.
"Your eyes look a little red son... have you been hitting VTEC??"
Cekajte sada mi nista nije jasno, kako je moguce da ni pri velikom opterecenju motor ne podigne temperaturu.Znam da na mom autu kada kazaljka za temperaturu predje malo preko pola tada se ukljuci ventilator,a i skoro sam se drugom vozio na autoputu(Audi 80,benzinac).Isli smo oko 200km/h posle izvesnog vremena pri toj brzini temperatura motora je skocila za odprilike 5 stepeni.Napominjem da je auto bio ispravan.
Teorijski BRICK je u pravu.
Sistem za hladjenje je projektovan da u max. opterecenju pri ODREDJENOM stujenju vazduha kroz hladnjak (nemam informaciju o brzini tj kolicini vazduha) temperature 22 C moze da dozvoli maximalni pomeraj temperature od radne za + 0.5 C
Medjutim praksa je nesto sasvim drugo.
Na povecanje temp. u motoru najvise utice energija "prosuta" sagorevanjem smese. Dok je mehancika toplota proizvedena oko 1-2 %. (REKO BRICK)
Ako auto opteretimo (uzbrdica, teret) mehanicka toplota oslobodjena trenjem se povecava (opterecenje radilice...)ali jako malo do 8 %, toplota oslobodjena sagorevanjem ostaje ista, ako govorimo o velikom opterecenju, veliki broj obrtaja > mala brzina > slab protok vazduha = povecanje TEMP. naravno tome dodajemo zapustenost hladnjaka, pa cak i VRSTU FLUIDA U RASHLASDNOM SISTEMU.
Evo jedno pitanje?
KOJI JE NAJBOLJI FLUID U RASHLADNOM SISTEMU?
VODA ? ANTIFRIZ? (KOJI? KOJI PROCENAT?)
Cekajte sada mi nista nije jasno, kako je moguce da ni pri velikom opterecenju motor ne podigne temperaturu.Znam da na mom autu kada kazaljka za temperaturu predje malo preko pola tada se ukljuci ventilator,a i skoro sam se drugom vozio na autoputu(Audi 80,benzinac).Isli smo oko 200km/h posle izvesnog vremena pri toj brzini temperatura motora je skocila za odprilike 5 stepeni.Napominjem da je auto bio ispravan.
Kako je tebi uopste mogla da poraste temperatura kada si isao oko 200 i kada je strujanje vazduha ogromno???? Trebao bi da se skala kod tebe spusti a ne podigne! Ajde da ti se podigla u gradu, ali pri 200km/h, tu nesto ne stima!!!
Comment