Vakumski korektor ugla pretpaljenja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • CannoN
    CBC Senator XXL
    • 15.09.2007
    • 485
    • Beograd

    Vakumski korektor ugla pretpaljenja

    Odlucih da otvorim temu jer mislim da ima stofa za detaljniju analizu.

    Vec smo je naceli http://www.cannonballforums.se/viewt...=404836#404836

    ..pa rekoh da nastavimo u sobi za to..

    Verovatno vecina nas ima misljenje o ovom uredjaju a siguran sam da je dosta njih oprecno.

    Da li je to zato sto ima razlicitih principa rada ovog uredjaja ili jednostavno ljudi ne znaju dovoljno o njemu. Kazem ljudi posto znam gomilu njih koja veze drugu pricu a mozete i po forumima da primetite suprotne stavove.

    Nadam se da ce biti odziva a da pocnemo osnovnim pitanjima;

    Cemu sluzi i kako radi?
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #2
    ovde sam prvi put procitao da vakumski regulator (kada deluje usled promene pritiska) sluzi da postavi pretpaljenje na ranije.

    u svim knjigama, u svim servisnim uputstvima, svuda do sada sam nailazio na podatke da vakumski korektor ima funkciju da vrati predpaljenje na kasnije sa povecanjem opterecenja motora tj otvaranjem leptira.

    to mi deluje i logicno, s obzirom da isto to rade i elektronski sistemi paljenja, tj mape paljenja kod ECU konstrolisanih sistema su takve da sa otvaranjem leptira (porast apsolutnog pritiska) predpaljenje se pomera na kasnije.

    takodje, na razvodniku Juga, ili nekog Fiata klasicnog sa platinama, jasno se vidi da je smer obrtanja nosece ploce pod dejstvom vakum korektora suprotan od smera dejstva centrifugalnog korektora.

    da li ima situacija na nekom motoru da je potrebno pored centrifugalne korekcije na ranije jos dodati vakumske korekcije na ranije ?
    sta tada sa mogucim samodetonacijama ?

    na kojim se autima vakumskim korektorima pomera n aranije paljenje, i eventualno podatak koliko stepeni iznosi to pomeranje za delta p od 0.4 bara ? (jedan obican atmo motor zatvoren- otvoren leptir)
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • M-power
      Moderator
      • 10.01.2005
      • 10060
      • Bg; Banovo Brdo
      • CorsaC, astra H,

      #3
      Originally posted by sw.brick
      ovde sam prvi put procitao da vakumski regulator (kada deluje usled promene pritiska) sluzi da postavi pretpaljenje na ranije.
      Ali tako je. ako je vakum uzet pre leptira sa obrtajima tera paljenje na ranije. Tako je kod zastave.
      Ako je uzet posle leptira sa obrtajima tera na kasnije.

      Originally posted by sw.brick
      u svim knjigama, u svim servisnim uputstvima, svuda do sada sam nailazio na podatke da vakumski korektor ima funkciju da vrati predpaljenje na kasnije sa povecanjem opterecenja motora tj otvaranjem leptira.
      Opterecenja da, ali ne i obrtaja. Kada ides polako i nabodes gas paljenje tera na kasnije ako je vakum uzet posle leptira....kako obrtaji rastu i vakum u plenumu raste paljenje se vraca ka ranijem.

      Originally posted by sw.brick
      to mi deluje i logicno, s obzirom da isto to rade i elektronski sistemi paljenja, tj mape paljenja kod ECU konstrolisanih sistema su takve da sa otvaranjem leptira (porast apsolutnog pritiska) predpaljenje se pomera na kasnije.
      To zavisi od konkretnog motora i njegove funkcije opterecenja. Danasnji motori sa vecom kompresijom imaju takav sistem navodjenja paljenja da se cuvaju od detonacija.

      Na pr. fabricka zastavina postavka je da paljenje sa obrtajima ide na ranije. Ja sam na mom motoru kome je znacajno povecana volumetrija i dignut kompresioni odnos morao da premestim vakum posle leptira da ne bih imao detonacije. Time sam i smanjio potrosnju za jedno 2-3L



      Originally posted by sw.brick
      na kojim se autima vakumskim korektorima pomera n aranije paljenje, i eventualno podatak koliko stepeni iznosi to pomeranje za delta p od 0.4 bara ? (jedan obican atmo motor zatvoren- otvoren leptir)
      Na onim autima sa slabom volumetriom i slabim stepenom kompresije i iskoriscenja goriva.
      pomera se od 3-5 stepeni
      To date there has never been a faster car built for the public road and,
      it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

      Comment

      • CannoN
        CBC Senator XXL
        • 15.09.2007
        • 485
        • Beograd

        #4
        Uglavnom do 5 stepena ali to zavisi od mnogo stvari a ponajvise je do proizvodjaca.

        M-power je u onoj drugoj temi opisao kako razlicito deluju vakum uredjaji u zavisnosti gde su prikljuceni. Ako su prikljuceni ispod leptira uzimaju podpritisak tj. pritisak koji je uvek manji od atmosferskog(sem kada je motor ugasen) i to je najcesca situacija i tada pretpaljenje ide u smeru kasnijeg. Ovo je najzastupljenije i zove se "full vaacum advance".

        Evo sta wikipedia kaze:

        One source for vacuum advance is a small opening located in the wall of the throttle body or carburetor adjacent to but slightly upstream of the edge of the throttle plate. This is called Ported vacuum. The effect of having the opening here is that there is little or no vacuum at idle. Other vehicles use vacuum directly from the intake manifold. This provides full engine vacuum (and hence, full vacuum advance) at idle.

        A evo i celog teksta:


        Meni ovaj mehanizam ne radi jer je membrana crkla. Tokom ove teme cu skinuti razvodnik i rastaviti ga - slikacu ceo proces remonta membrane(imam ideju kako) i videcemo kako motor radi pre i posle, takodje kako mehanizam u razvodniku reaguje na membranu dok je jos na stolu. Jako me zanima i kako ce se ovo odraziti na potrosnju i snagu(sada ne primecujem da je manjka a i potrosnjom sam zadovoljan-medjutim to je mozda zato sto ne znam za bolje).

        Comment

        • CannoN
          CBC Senator XXL
          • 15.09.2007
          • 485
          • Beograd

          #5
          Postovali smo u isto vrema M-power ali nismo kontradiktorni.

          Cini mi se da ovaj mehanizam zaista ima dosta varijeteta.

          Comment

          • dima
            CBC Senator
            • 14.02.2007
            • 200
            • Niš

            #6
            Koliko ja znam sa povecanjem broja obrtaja tegovi u razvodniku pomeraju paljenje na ranije, a vakumski regulator sa povecanjem vakuma isto na ranije, a sa padom vakuma na kasnije.

            Na primer ako je startni ugao predpaljenja na motoru 10 stepeni na 2000 obrtaja tegovi povecavaju ugao pretpaljenja na 15 stepeni a na 4000 obrtaja na 20 stepeni. To povecanje rade samo tegovi a vakumski regulator pri konstantnoj brzini dodaje jos par stepeni - kod kadeta 1.3s oko 13-16 ako se dobro secam.

            Dok je pod konstantnim opterecenjem vakumski regulator tera ugao na ranije tj. dodaje advance, tj. tada je potpritisak u usisu velik.

            Kada naglo dodas gas potpritisak u usisnoj padne sve dok auto ne ubrza zato sto se leptir sirom otvori pa membrana spadne i smanji malo tih dodatnih 13-16 stepeni na npr. 5,6 stepeni ili nulu ovisno od pada podpritiska.

            Inace kod istog motora pise da regulator deluje u rasponu od 100-240mbar.

            Da li se advance ugla paljenja meri sa ili bez vakumskog regulatora zavisi od modela do modela automobila i kako je propisano u servisnom uputstvu.
            OPEL ASTRA G 1.4 16V

            Comment

            • M-power
              Moderator
              • 10.01.2005
              • 10060
              • Bg; Banovo Brdo
              • CorsaC, astra H,

              #7
              Malo je nezgodno kada se ovako prica i nemas razvodnik ispred sebe.
              Ja se poslednjih meseci dosta igram sa tackom predpaljenja jer sam imao problema sa detonacijama i potrosnjom.

              Sama tacka paljenja je kod mene uticala mnogo na potrosnju jer sam zahvaljujuci njenom stelovanju mogao dosta da ubijem leptir gasa.

              Ovako:

              Motor radi na leru, skinem vakum crevce nista se ne desava zato sto je vakum uzet pre leptira. Kada na tu sisicu stavim prst nema nikakvog vakuma. Kako dam veci gas javlja se vakum na toj sisici.
              Zakrecem razvodnik na ranije (suprotno satu), obrtaji znacajno rastu, u smeru sata obrtaji padaju.

              Sad motor radi bez vakuma..... povucem ustima crevce vakuma obrtaji rastu...znaci tera ga na ranije, pustim obrtaji padnu.

              E sta je problem...ako nateram razvodnik na ranije da obrtaji porastu gde je najbolje iskoriscenje goriva i najmanja potrosnja na leru i krstarecim brzinama, onda imam veliki problem sa obrtajima jer se tada javlja vakum i paljenje mi tera na ranije i imam detonacije.
              Da bi izbegao detonacije moram dobro razvodnik da zakrenem na kasnije ali onda moram rucno da odvrnem leptir da bi mogao da odrzava ler. Ali tada je svako otpustanje gasa, kocenje motorom, menjanje brzina potrosnja znacajno povecana zbog otvorenosti leptira. Isto je povecana potrosnja jer na leru i malim brzinama je mnogo kasno paljenje i baca se velika kolicina ne iskoriscenog goriva.

              Onda sam skinuo crevce vakuma sa usisne grane za neki hladan start i tu prikljucio vakum crevce od razvodnika jer tu ima vakuma dok je na leru i malim obrtajima. Ler mi se podigao znacajno sto je dozvolilo da ubijem leptir skoro pa skroz a da on lepo radi na leru. Tako sada imam odlicno iskoriscenje goriva i performanse jer kada nabodem gas vakum nestane a paljenje se zakasni te nemam detonacije. Kako obrtaji rastu vakum raste i paljenje ide na ranije sto mu ne smeta.

              potrosnje su mi se pre ovog igranja i konverzije kretale od 14-18L a sada od 12-14 s poslednjom izmerenom rekordnom potrosnjom od 10,6

              Jos se igram i ispitujem te cu da slicujem razvodnik jer moze na leru i krstarecim jos koji stepen da ide na ranije i premerim vakum pod svim uslovima voznje, kao i da izmestim vakum crevce tik ispod leptira posto sada vuce sa jednog cilindra kao i da premerim zakretanje tacke paljenja na razvodniku u zavisnosti od vakuma. Hocu da spustim potrosnju 10-12 i onda sam zadovoljan.
              To date there has never been a faster car built for the public road and,
              it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

              Comment

              • mirdza
                CBC Senator XXL
                • 14.03.2005
                • 2437
                • Katowice (PL) / Banja Luka
                • AGP / W126

                #8
                Originally posted by sw.brick
                ovde sam prvi put procitao da vakumski regulator (kada deluje usled promene pritiska) sluzi da postavi pretpaljenje na ranije.
                Tako je kod mene na W126. Ranije je taj vakum bio iskljucen ali je auto jako slabo ubrzavao pri vecim brzinama/opterecenjima.
                Sada, kad je po "default-u", zna ponekad da zaklikce pri naglom dodavanju gasa iz nizih obrtaja u vecem stepenu prenosa (tipicno detonaciono sagorijevanje...).

                Sada me ova M-ova prica zainteresovala da probam da majmunisem sa vakumom sa ciljem smanjenja potrosnje. Sta je bitno - ranije, dok je vakum bio istekan, je manje trosio... E, sad, da se losije ponasao i to stoji...

                EDIT
                potrosnje su mi se pre ovog igranja i konverzije kretale od 14-18L a sada od 12-14
                Pa meni sad ne trosi preko 16-17 - sta je onda ser_em...
                Zovem se Miroslav i pravim igračke.

                Comment

                • M-power
                  Moderator
                  • 10.01.2005
                  • 10060
                  • Bg; Banovo Brdo
                  • CorsaC, astra H,

                  #9
                  E da...sta cu jos da se igram u cilju smanjennja potrosnje.

                  Vakum crevce cu da sprovedem u kabinu i prikljucim manometar imam polutempomat, zakljucam gas, i pravim ustima vakum na crevcu....i onda ce tacno da se vidi iskoriscenje snage za istu kolicinu u****ne smese. Imam obrtku i kilometar sat da pratim povecanje ili smanjenjem brzine.

                  Kada postignem maximalni efekat zapamtim vrednost vakuma koji drzi tu optimalnu tacku paljenja i bazdarim je na tu vrednost. Procenjujem strasan napredak. S tim sto posle treba da je uskladim sa opterecenjem da nemam detonacije...ali ima par kombinacija i ja imam volje sto je najbitnije. Nema razloga da motor 1.6 koji je odlican (nov) sa sve novim delovima paljenja i lakom karoserijom koju nosi trosi vise od 10L na 100km

                  Mirdza...koji je motor bese 280SE....to je to...ne mozes mnogo da utices na potrosnju. Mada na otvorenom ne sme da trosi vise od 10-12L
                  Za mene ocekujem vrednosti 6-7L ostrije do 9L
                  To date there has never been a faster car built for the public road and,
                  it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                  Comment

                  • mirdza
                    CBC Senator XXL
                    • 14.03.2005
                    • 2437
                    • Katowice (PL) / Banja Luka
                    • AGP / W126

                    #10
                    @ M

                    280S a ne SE Po katalogu je potrosnja 90/120/grad - 9/11/14,5. Prije mi je po gradu trosio bas oko 14 ali je bio "mrtav". Sada potrosi oko 17 ali se osjeti razlika. Na otvorenom je 12-14, ali ne pri normalnoj voznji
                    Zovem se Miroslav i pravim igračke.

                    Comment

                    • CannoN
                      CBC Senator XXL
                      • 15.09.2007
                      • 485
                      • Beograd

                      #11
                      Odlicna ideja M.

                      Da li znate da se kod prvih automobila ugao paljenja podesavao rucno, iz kabine, shodno opterecenju!?

                      Trenutno mi je auto kod limara jer sam ga otres`o o zid zadnjim delom 31Dec zbog one ledene kise i velikog nizbrda na Rakovici ali cim dodje krecem i ja sa remontom i experimentisanjem.

                      Drago mi je da se ovo zahuktava..

                      Comment

                      • deki-ascona
                        Bio nam je drug! RIP
                        • 10.04.2007
                        • 2118
                        • NI , Trosharina

                        #12
                        @dima

                        Ko u Nisu po tvom misljenju vredi od elektricara? Npr, gde bi ti stelovao paljenje? Ima par na trosarini al' su mi sumnjivi...
                        Originally posted by Valent Vudriga
                        ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
                        Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.

                        Comment

                        • Van
                          CBC Senator XXL
                          • 16.02.2007
                          • 1425
                          • Nbgd

                          #13
                          @ M


                          Ove dve stvarcice i jos par " sitnica " treba totalno da izbace razvodnik za funkciju kontorole predpaljenja. To sto ti hoces da radis rucno ovde se radi sotfverski .

                          Trebalo bi sve na kraju kada se ugradi u kola da kosta oko 150 e , ne znam tacno posto m fali jos par sitnica a ne znam koliko ce da mi traze za njih .
                          Jedva cekam da ga istaliram pa da probam live tunining
                          ...zivi , Franjo je ziv !!!

                          Comment

                          • BMW 325i
                            CBC Senator XXL
                            • 25.06.2005
                            • 338
                            • Novi Sad

                            #14
                            [quote="Van"]@ M


                            Ove dve stvarcice i jos par " sitnica " treba totalno da izbace razvodnik za funkciju kontorole predpaljenja. To sto ti hoces da radis rucno ovde se radi sotfverski .

                            Jel taj sistem moze da kontrolise neki drugi modul ili samo EDIS 4?
                            Doris je vozila mini moris.

                            Comment

                            • Type_R
                              CBC Senator XXL
                              • 26.05.2007
                              • 900
                              • Valjevo

                              #15
                              Daj malo vise informacija o ovom uredjaju, mene interesuje posto vec imam na autu EDIS4
                              3SG(T)E EXPERT

                              MAN service

                              Comment

                              Working...
                              X