Vakumski korektor ugla pretpaljenja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KdF
    CBC Senator
    • 06.12.2004
    • 242
    • Beograd

    #76
    Upravo sam razgovarao sa covekom koji je ceo radni vek proveo u DMB-u i koji odrzava uglavnom zastave. On tvrdi da nije do sada video ni jedan zastavin motor kod koga vakumski regulator daje kasnije paljenje, vec da svi vakumski regulatori na svim zastavinim motorima (koji ga imaju, naravno) daju iskljucivo ranije paljenje.

    Comment

    • BOOST
      Founder - Admin od Začetka
      • 29.09.2004
      • 8726
      • Gislaved//Sweden
      • SAAB 9000 AERO R; SA

      #77
      Teranje na ranije paljenje putem vakuma koji stvara venturi efekat je striktno vezan sa obrtajima tj protokom ukoliko se izvod nalazi na samom leptiru. To je fina komenzacija za opterecenje u obrtajima.
      Ukoliko ima centrifugalno pomeranje na ranije bice da isto neradi do kraja vec da rasiri tegove na max vec pri recimo 4000 rpm

      Za daljnje zasukivanje je zaduzen vaccum.

      Takav motor nema kompenzaciju za stelovanje po opterecenju sem te fine koja postoji u stvaranju vaccuma na jos ranije u vecim obrtajima a na idle speeding, dakle odrzavana brzina kretanja auta na recimo 4000 rpm, mali ugao trotela daje jos ranije paljenje jer je brzina protoka vazduha velika te odatle dodatno ranije paljenje.

      Otvaranjem leptira na veci ugao vaccum pada i paljenje prilikom ubrzanja sa te tacke ide ka kasnijem.

      To je cisto kompenzacija da se izbegne kliktanje motora prilikom naglog dodavanja gasa i funkcionise lose u niskim obrtajima motora. Trazi visoku brzinu kretanja vazduga na venturi tacki a to je moguce samo u vecim obrtajima i malom uglu trotela.
      U nizim obrtajima na stiskanje gasa naglo, ovakav motor ce obavezno da klikce iz ventilskog mehanizama.
      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
      move your mind

      Comment

      • M-power
        Moderator
        • 10.01.2005
        • 10060
        • Bg; Banovo Brdo
        • CorsaC, astra H,

        #78
        Zasto li vidim moj motor u gore sve opisanom
        To date there has never been a faster car built for the public road and,
        it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

        Comment

        • CannoN
          CBC Senator XXL
          • 15.09.2007
          • 485
          • Beograd

          #79
          Kada leptir otvara pretpaljenje definitivno ide na ranije - na delovanje vakum korektora mislim.
          Naravno i sam razvodnik tera na ranije-vec na 1400rpm za 5 stepeni vrati u mom slucaju dok vakum vraca izmedju 14 i 18 stepena u zavisnosti od podpritiska. Ovako puno nije uobicajeno-uobicajeno je izmedju 10 i 14 stepena.

          Svaka membrana ima svoj opseg delovanja(u mbar-ima) da se ne bi preteralo sa "advance"-om.
          "Advance" u osnovnom znacenju znaci pomeriti nesto unapred a kao pridev oznacava nesto sto je ispred vremena-prevremeno.
          U nasem slucaju stoji za ranije paljenje.

          U zavisnosti od opsega membrane motor na odredjenim opterecenjima dobija znacajno na obrtnom momentu zbog povecanja iskoristive zapremine usled ranijeg(dalje od GMT) okidanja varnice. To uvecanje zapremine sagorele smese ne ide postepeno vec membrana, cim odreaguje, urani paljenje za barem 10 stepeni sto je i potrebno kada se doda gas na malim obrtajima cak i bez obzira na opterecenje kojim je donekle uslovljena. Otuda manja potrosnja tj. veca iskoristivost goriva kada je mehanizam ispravan.

          Verujem da vecina "advance" membrana deluje u nizem a do srednjeg opsega obrtaja.

          Gledao sam razne motore u autodati da bih imao neki reper i velika vecina njih ima jedino "advance" funkciju membrane.

          Nevezano za "vacuum advance" zanimljiv mi je podatak da "ignition advance" mog razvodnika tek na 6400rpm pomeri paljenje na krajnju tacku : 22-26stepena pre GMT-a.
          Na tim obrtajima je deklarisan i max kilovata.

          Vecina razvodnika/motora to uradi do 5000rpm-ako je verovati autodati.

          Comment

          Working...
          X