A onda je Mrmot zavio cikoladu, nisam ja mama zeka je, i do svega ovoga ne bi doslo da je 206 odmah otisao u policiju
Jackie Stewart jednom je pitao Davida Purleya (legendarno hrabrog vozača koji je, smatra se, preživio najveću G-silu u povijesti čovječanstva) gdje točno koči prije određenog S zavoja. Purley ga je začuđeno pogledao:
- Kako to misliš, kočim?
Imam jos jedno pitanje u vezi honovanja.
Koliko se uopce skida materijala(koliko stotih ili tisucitih milimetra) sa cilindra kad se radi "normalno" honovanje.
I da li kad se radi flex-hone se ista skida materijala sa cilindara ili ne.
I na sto se stavi onaj flex-hone(na isti stroj koji rado normalno honanje ili ???)
I koliko puta se prode cilindar sa flex-hone....vidio sam negdje da kaze jednom dolje i jednom gore tj. da svaki cilindar traje jedno 5-6 sekundi???
Ne znam koliko tacno se skida materijala honovanjem, ali znam da je kolicina zanemarljiva sto se tice bilo kakve druge price. Isto vazi i za flex-hone.
Za Flex hone se moze koristiti i obicna busilica, a potrebno je ne manje od 50 i ne vise od 120 obrtaja alata kroz cilindar. E sad, ako se busilica vrti na 1200rpm, 120 obrtaja napravi za 1/10 minuta, odnosno 6 sekundi. 6 sekundi, recimo po 3x gore i 3x dole i to je to.
The difference between men and boys is the price of their toys
Honovanje sa tvrdim kamenom povecava precnik cilindra. Posto se zazor izmedju cilindra i klipa meri stotim delovima milimetra (recimo od 4 do 10), honovanjem vrlo lako moze da se udvostruci zazor.
Flexhone ne povecava, odnosno povecanje nije merljivo konvencionalnim alatom pa samim tim i nebitno za motor.
RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.
*************************************
The best is the enemy of the good
The proof of the pudding is in the eating
*************************************
Mislim da cu ipak samo preko postojecih honova u bloku samo proci par puta Flex honom i to je to - mislite da ce biti dovoljno, ili bi ipak trebalo prehonovati od nule, pa nakon toga Flex Hone?
E da, glava... Glavu sam odneo da se promene sicevi, jer je par izduvnih imalo par sitnih pukotina. A usisni...uffff Posto je glava vec skinuta, rekoh da odradimo prokleti radijus na usisu pre nego sto iskubiciramo glavu. Odnesemo coveku koji ima alat i masinu za frezovanje radijusa - covek odradi 7 radijusa taman kako treba, ali na jednom ventilu osa ventila se ne poklapa sa osom sica, tako da pisi propalo... Razlog je sto doticni majstor poseduje stabilnu masinu za obradu siceva, dakle mnogo vise podloznu sitnim greskama, a i bas ga bolelo **** da se zeza na onakav nacin kako to treba da se odradi...tipicno za ovu prokletu zemlju.
E onda sam lepo promenio SVE siceve.
Cisto igrom slucaja, lutajuci po netu i trazeci ko bi mozda imao opremu da odradi prokleti radijus kako treba, naletim na sajt MIRA opreme, frezerica i alata. Ispostavi se da MIRA pravi Centronic sistem sa genijalnim sistemom i dizajnom masine za brusenje siceva, sa plivajucom glavom, tako da apsolutno nema nikakve sanse da pobegne neka osa ili se ne centrira dobro.
Ispostavi se takodje da je zastupnik za MIRA alate u Arandjelovcu, servis i masinska obrada Marjanovic Dakle, pravac Arandjelovac.
Ispostavi se da je covek toliko predusretljiv i zainteresovan za poslove manjeg obima koji predstavljaju izazov koji odudara od svakodnevne obrade - interesantno mu sto neko i tako nesto radi. Ne interesuju ga velike serije, radi na malo ali ODRADI, i razmislja na nacin kako nijedan drugi "majstor" koga sam do sada nasao, ne razmislja. Dakle, kvalitet posla pre svega, i hoce da se zeza sa ovakvim specificnim zahtevima.
Ukratko, posle kratke demonstracije Centronic sistema ostao sam ubedjen da ce ovaj put to KONACNO biti odradjeno kako treba. Nisam masinac, ali ono je OZBILJNO precizan alat i zaista imam samo reci preporuke i za alat, i masinu i servisera.
Inace, MIRA ima goooomilu nozeva, ukljucujuci i gomilu njih sa radijusima, a ovaj koji cemo koristiti pravi 30 stepeni prvi ugao, 45 stepeni nalegajucu povrsinu ventila sirine 1.3mm, i ispod toga radijus od 12mm koji se uklapa u ravan naleganja ventila. Dakle, taman kako treba.
Cim to sve bude gotovo, kubiciranje, po potrebi skidanje sa glave, ili bloka, i pakovanje nazad.
Slede slike, cim bude gotova obrada siceva.
The difference between men and boys is the price of their toys
Taman sam pomislio da ovu temu niko i ne cita, a i kad je procita, ne obraca paznju na to sta sam napisao
Naravno, nije bas ?malecko" povecanje, ali treba imati u vidu da je po glavi i komori vec toliko puta prckano radi stavljanja novih siceva i slicno, da je originalna zapremina komore nesto uvecana, tako da ni tih 0.8mm nije bas toliko drasticno povecanje...Elem, javljam kako dalje napreduje.
The difference between men and boys is the price of their toys
Comment