Idemo iz pocetka...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 206
    Admin od ispočetka :)
    • 09.12.2004
    • 9548
    • Beograd
    • 206

    Nisam spomenuo da je visok nego nizak. I znam savrseno dobro od cega moze biti visok ili nizak, ali ti ili ne znas ili konstantno zaboravljas sledecu stvar:

    Ako je EGT konstantno nizak, razlog je obicno visak goriva. Ako je EGT visok zbog manjka goriva, on je konstantno visok, recimo 850-900c i vise. Obratiti paznju na kljucnu rec, konstantno, a ne momentalni skok.

    Auto kad detonira, temperatura sagorevanja skace daleko preko tih 850-900c, recimo 1200-1300c, i to skace momentalno, u jako kratkom roku, i ne moze da taje dugo posto pri tim temperaturama klipovima ne treba dugo da popuste. Kada bi EGT i mogao da meri toliko, i kada bi imao vremena da pokaze da je temperatura sagorevanja toliko visoka jedan konstantan period, znaci da je proslo vec sasvim dovoljno vremena da se klipovi odavno istope. Posto se to ne desava, dakle nemam spajkove u rastu EGT-a, vec imam konstantnih 900c, razlog je manjak goriva. Zato se visok EGT i "leci" kompenzacijom putem dodavanja goriva.

    Prilicno je neverovatno dakle da imam EGT od recimo 900c a da je uzrok tome lose paljenje.

    Naravno, nista od ovoga se ne desava, hipoteticka prica, EGT je sasvim dobrih ~800c.

    Mogu da napravim takav log, ali nisam ni blizu auta niti cu biti do vikenda.

    @Nikola

    Savrseno razumem sta pricas, ali nazalost nemam nacina da zakacim niti AMM, niti bilo sta drugo sto bi mi pokazalo eventualne peakove. Ono sto mogu da uradim je da RPM tacke stavim sto je blize moguce, i pomno pratim EGT - koji je prilicno brz kad se stavi na max. sampling rate, odnosno dovoljno brz da primeti promenu brze nego sto motor "nabija" obrtaje Naravno, pomaze i sto NIRA radi ekstrapolaciju vrednosti celija izmedju 2 RPM tacke, ali ne kao prostu aritmeticku vrednost, linearno, nego prateci trend rasta koji mozda nije linearan, tako da prilicno dobro moze da pogodi sta i kako da ekstrapolira.
    The difference between men and boys is the price of their toys

    Comment

    • FiatGroup
      CBC Senator
      • 11.06.2005
      • 228
      • Rijeka

      cesto se desavaju ispadi... ucimo se.. jbg
      ali ozbiljno ti govorim za tps i paljenje.. ali to moras na stolu odraditi..
      Kao sto kaze nikola... kocis auto i imas brzine...

      .... netko izmislja mape kao sto je http://www.skynam.com ... njima pogotovo ne treba vjerovati ma i kada preporucuju...

      Po koliko okretaja imas tablicu... preporucam ti po 200 pomak....
      *************************************
      The best is the enemy of the good
      The proof of the pudding is in the eating
      *************************************

      Comment

      • NickRP
        CBC Senator
        • 19.10.2005
        • 263
        • Serbia - Germany

        Sale, ovo oko interpolacije me zanima, na koji nacin prati trend... recimo da imamo ovakvu situaciju u mapi, gledajuci npr. liniju najviseg MAPa:
        ...........________
        ........ /*********\
        ..... /************\
        .. /***************\
        /******************\
        4000 5000 6000 7000

        Znaci, imas breakpointe na ... 4000, 5000, 6000, 7000 ... RPM.

        Od 4000-5000 vrednost raste, od 5000-6000 vrednost je ista, a izmedju 6000-7000 vrednost opada. Sta radi NIRA izmedju 5000 i 6000RPM, pri ovakvoj tablici, tj. koji trend prati? Vecina sistema radi ovde 1st order polynomial curve fit... Znaci, provlaci pravu liniju liniju izmedju dve susedne tacke. 2nd order polynomial bi dozvoljavao da se provuce zakrivljena linija kroz tri tacke, ali se postavlja pitanje gde ce f-ja imati prekide onda (tj. kako da odaberes trecu tacku optimalno, da ne bi doslo do skoka tokom promene trece tacke). Nego da ne ulazim mnogo u matematiku, rasteracu neke koji misle da znaju da izmisljaju tablice .

        Pozdrav,
        Nikola
        p.s. '*' i '.' su tu jer space-ovima nisam mogao da postignem alignment

        Comment

        • FiatGroup
          CBC Senator
          • 11.06.2005
          • 228
          • Rijeka

          od kada to radis besplatno?
          *************************************
          The best is the enemy of the good
          The proof of the pudding is in the eating
          *************************************

          Comment

          • 206
            Admin od ispočetka :)
            • 09.12.2004
            • 9548
            • Beograd
            • 206

            @Nikola

            Paaaa...mislim da ces to morati sam da pokusas i vidis, kad vec bude prilike, jer ovo je vec malo asking too much od mog oganicenog znanja mappinga

            @Fiatgroup:

            Ajd' se vise okani tog mapiranja na stolu, OK? Niti imam probni sto, niti znam koga ko ga ima, ne vadi mi se motor iz auta koji konacno radi da bih ga odneo negde trece boga pitaj gde do boga pitaj cijeg stola - "jer drugacije ne moze i ne valja" niti mi se kupuje sto da izmapiram jedan jedini motor. Ocigledno moze i bez njega i to sasvim dobro, dakle cega nema bez toga se mora. Drago mi je da ti imas sto, ili pristup istom - ja nemam i ende. Mozemo sad konacno da se okanemo mapiranja na prokletom stolu!?

            Skynam - to bi trebalo da je neko poznat? Uostalom, objasnio sam ti logiku zasto ta mapa koju mislis da bi trebalo da imam ne valja, ubedi me u suprotno. To sto neki Skynam kaze da to valja meni ne znaci mnogo.

            A ovo za mapiranje po 200 obrtaja...mogu da namestim tablicu i po 1 obrtaj, ali tesko da cu imati dovoljno mesta u tabeli da ga tako izmapiram do 8500. A sumnjam da i bilo koji drugi ECU ima BAS toliku tabelu da kompletan radni opseg motora izmapira u koracima od po 200 rpm. Koliko to dodje, 40-ak kolona, po jos jedno 15 redova...600 celija? Za takav ECU ne znam. NIRA ima mape 20x16, sasvim dovoljno za 500 rpm korak.
            The difference between men and boys is the price of their toys

            Comment

            • NickRP
              CBC Senator
              • 19.10.2005
              • 263
              • Serbia - Germany

              Ok, no prob... nego, sad si me zaintrigir'o .

              Comment

              • 206
                Admin od ispočetka :)
                • 09.12.2004
                • 9548
                • Beograd
                • 206

                Sta dobijam k'o nagradu?
                The difference between men and boys is the price of their toys

                Comment

                • NickRP
                  CBC Senator
                  • 19.10.2005
                  • 263
                  • Serbia - Germany

                  Pa ne znam ni sam... treba li ti sta?

                  Imam nekih 200kg gvozdja natopljenog uljem (dakle zasticeno od korozije) koje rado dajem na poklon, nije lose za pocetak, sta mislis?

                  Ili da ti preprogramiram Niru da imas tablicu za 4d korekciju ugla pretpaljenja po nivou tecnosti u rezevoaru za pranje vetrobranskog stakla, broja obrtaja ventilatora hladnjaka, naponu u upaljacu za cigarete i visini volana? Znaci, jedna pristojna mapa 20x20x20x20... mislim, u stvari, da te sve ovo vreme samo zeza sto nisi imao tu mapu .

                  Poz,
                  Nikola

                  Comment

                  • FiatGroup
                    CBC Senator
                    • 11.06.2005
                    • 228
                    • Rijeka

                    Trebas strucnu pomoc od nekoga tko ti moze doci i pomoci.
                    kao sto je Boost.

                    A bogami Potrajace ti to mapiranje.

                    skynam moze odraditi bez problema po 200 rpma.
                    Ali to nije bitno sada.

                    Savjet: Kada si toliko potrosio novaca na Niru ja na tvom mjestu nebi nikoga slusao.

                    Boost je najkompeteniji i on je uzdnica i primer.
                    Drugi kao i ja mogu da duvaju... ma koje god skole imali i kako se predstavljali.

                    Plati ili odi u TEMA od nire na Seminar - TRENING.

                    Kao korisnik ostvarujes neka prava toga vida za taj vrhunski proizvod.
                    *************************************
                    The best is the enemy of the good
                    The proof of the pudding is in the eating
                    *************************************

                    Comment

                    • 206
                      Admin od ispočetka :)
                      • 09.12.2004
                      • 9548
                      • Beograd
                      • 206

                      Ako je natopljeno kakvim sintetickim, salji, nece da se baci

                      A ovo za korekcione mape...pa vidi, bez korekcije za pritisak u gumama i broj cipela koje nosim, to definitivno nikada nece proraditi. Rado bih to uradio ali sta ces, mapiram po putu...

                      Ono sto meni treba, FiatGroup, su ljudi koji mogu da mi daju koncizan i argumentovan odgovor kada im postavim konkretno pitanje, bez mlacenja prazne slame, bez sirenja odgovora u pravcu i na teme koje VEZE nemaju sa datim pitanjem, tokom razgovora i temom o kojoj se raspravlja. Takodje mi ne trebaju saveti koji su totalno neprimenjivi na datu situaciju, bombasticne tvrdnje koje su, da koristim blag termin, naduvane do granice pucanja. Od tebe, iskreno, nisam dobio preterano vise od konstatacija da to sto radim ne valja, kako bi to trebalo ovako ili onako, te Skynam, te probni sto...to nije savet koji mogu da iskoristim.

                      Imam utisak kao da konstantno pokusavas da mene ili druge koji mozda citaju ovaj topic - impresioniras na neki nacin, sto nekim znanjem koje imas, sto nekim tvrdnjama koje na prvi pogled izgledaju jako kredibilno, bombasticno, itd - zagrebes malo ispod povrsine, e onda je druga prica. Ne znam zasto to radis, ali tvoja stvar, meni ne pomazes preterano.

                      Skynam, nije me mrzelo da pogledam, nema dovoljno veliku tabelu da odradi mapiranje kompletnog radnog opsega motora od 250 do 8500rpm po 200 obrtaja, jer tabela nema 40 kolona. Ako tvrdis drugacije, izvoli, napravi screenshot pa nas razuveri. Takodje, ni po cemu poseban ECU - cak stavise, samo 4 sekvencijalna drajvera za injektore i paljenje su ispod necega sto bi se moglo ocekivati za ozbiljan ECU. Mogucnosti takodje, ispod nivoa jednog, recimo DTAFast. Takodje, molim te, objasni mi tacno u cemu je prednost i uopste potreba da mapiras u koracima od po 200rpm? I kako to meni sad pomaze? Lepo kazem kolika je velicina tabele za NIRU, da se radi u koracima po 500, ti se ubacujes sa nekom konstatacijom da bi, eto, neki tamo Skynam to odradio po 200...Super, koga to interesuje? Kako je to primenjivo na dati slucaj? Kako meni pomaze?

                      Mapiranje ce potrajati koliko ce potrajati, ti bi ga verovatno odradio mnogo bolje na stolu, u to sam siguran.

                      I na kraju, za rodjene pare i za rodjeni auto ja ne slusam nikog, samo primam i po sopstvenom nahodjenju koristim savete ljudi cije misljenje uzimam kao merodavno. Boost je jedan od takvih, Nikola takodje - ima ih jos, naravno, ljudi cije misljenje i savete cenim jer znam kakvo znanje i praksa stoji iza njih. A NIRA je kostala manje nego ECU slicnih mogucnosti, tako da mi nije najjasnije ovo "...koliko te do sada kostala NIRA..." - kostala me koliko bi me kostao bilo koji drugi ECU.

                      Dakle, ili daj misljenja i savete bez konstantnog truda da ostavis utisak velikog profesionalca i poznavaoca tematike (mozda takav i jesi, ali to ni najmanje ne izgleda tako, makar ne meni...) - ili ne govori nista, vise ces mi pomoci.

                      Razumemo li se?
                      The difference between men and boys is the price of their toys

                      Comment

                      • FiatGroup
                        CBC Senator
                        • 11.06.2005
                        • 228
                        • Rijeka

                        Da u potpunosti se razumijemo...
                        Da bi dovoljno dobro izmapirao auto po meni samo nekiliko uvjeta potrbno i to
                        DRUMSKO MAPIRANJE.
                        Dakle da budem jasniji i sazetiji.

                        Paljenje
                        Upotrijebio bi neku konverzativniju mapu predpaljenja gorive smjese.
                        Vrijednosti bi citala iz tablice RPM vs TPS (naravno nezna kako nira ima opcije... tmp zraka, MAP u ovom slucaju samo visonsk korekcija; naravno za sve otvorenije brgaste osovine)

                        Gorivo:
                        Naravno Mapa isto iz tocki TPS vs RPM + visinska korekcija itmp zraka (vjerujem da je vec nesto kao prvi setup podeseno)

                        Dok se ne dobije zeljeni AFR nebih se uopce zamarao s EGT vrijednsot...
                        Tek kada bi se uspostavio neki red rijesavao bi se egt...

                        Kao sto je rekao Nikola koci auto... zrtvuj kocnice.. sto drugo... i ims brzine...
                        UDRI PO DRUMU....

                        Kakvu drugu pomoc ocekujes...
                        to je prosto... imas prirucnik od Nire kao i vrsnog EKSPERTA za niru Boosta...
                        Sto ce ti druga pomoc i od koga vise????

                        Sve ti je receno samo listaj i citaj... znas mnogo.. upalice ti se lampice.
                        *************************************
                        The best is the enemy of the good
                        The proof of the pudding is in the eating
                        *************************************

                        Comment

                        • 206
                          Admin od ispočetka :)
                          • 09.12.2004
                          • 9548
                          • Beograd
                          • 206

                          Ne znam po koji put po redu, ali hajde...

                          EGT se ne koristi kao podatak po kome se vrsi mapiranje, vec kao indikacija da je mapiranje, koje se vrsi po lambdi, izvrseno kako treba. Dakle KONTROLNI MEHANIZAM! Ako mi lambda pokazuje prihvatljive vrednosti, a EGT je previsok, znaci da sam negde omanuo, nesto negde ne radi kako treba. EGT sluzi za to. Ne gledam EGT i mapiram po njemu, gledam lambda signal, a EGT koristim kako dodatni podatak.

                          Druga korist od EGT je kompenzaciona mapa goriva. EGT ode preterano visoko, kompenzuje se gorivom koje obara EGT. Za razliku od svoh drugih kompenzacionih mehanizama, koji su pasivni, EGT je aktivni metod korekcije. Mozes popuniti korekcionu mapu paljenja za temp. vazduha, ili korekcionu mapu goriva prema atm. pritisku - i nadas se da si to to dobro uradio, odnosno da ce korekcija imati efekta kad stupi u dejstvo. Kako znas da li je i koliku razliku napravila - osim da auto nije crkao...Nemas nacina da proveris da li zaista i funkcionise i ako funkcionise, u kojoj meri? EGT korekcija, kao rezultat ima podatak koji direktno pokazuje stanje u motoru, dakle neposredno znas da li si i koliku razliku napravio.

                          Ne znam da li je jasna razlika na koju ciljam, ali ko je do sada shvatio, shvatio, ko nije...jbg.
                          The difference between men and boys is the price of their toys

                          Comment

                          • 206
                            Admin od ispočetka :)
                            • 09.12.2004
                            • 9548
                            • Beograd
                            • 206

                            BTW, zaboravih i reci, problemi sa blow-by, odnosno nabijanjem ulja kroz iberlauf u tolikoj meri da preplavi oil catch kao rezultat duvanja pored karika - reseno, dakle honovanje FlexHonom + TotalSeal Gapless = oooodlican posao Nema "uklizavanja" motora posle toga, gas i teraj od nule
                            The difference between men and boys is the price of their toys

                            Comment

                            • NickRP
                              CBC Senator
                              • 19.10.2005
                              • 263
                              • Serbia - Germany

                              Koliko si platio i gde si nabavio Flex-hone cetke?

                              A u vezi "konverzativnije" ignition mape, kao sto neko rece, da li ima sanse da negde nadjes makar koliki je "full" (high rpm, high load) ignition advance na motoru kao sto je tvoj? Citao sam da ga jako mali broj ljudi priprema, ali ko zna... mozda uspes nesto da iskopas...

                              Kao vrlo gruba aproksimacija, moze da se uzme da paljenje inverzno prati krivu obrtnog momenta na visim obrtajima. Ipak, ovo nije mnogo vredan savet u fazi izrade mapa .

                              Poz,
                              Nikola

                              Comment

                              • 206
                                Admin od ispočetka :)
                                • 09.12.2004
                                • 9548
                                • Beograd
                                • 206

                                Ovo je screenshot mape paljenja i goriva motora koji ima bregaste 99% identicne sa mojim, mehanicki valvetrain, iste klipove, identican throttle body setup (ili mozda koji mm manje), vrlo slican kompresioni odnos, verovatno nesto manje razbusenu glavu, i nesto teze klipnjace. Radi na DTAFast-u, mapiran po TPS-u, i daje ~200KS na UK gorivu i 7500rpm.

                                Mape su RPM vs. TPS - korelaciona mapa za TPS vrednosti je takodje tu.









                                Dakle, ono sto bih u krajnjem slucaju mogao da uradim je da predjem na TPS, za pocetak celu mapu goriva stavim na neku "konzervativnu" vrednost cisto da krenem da mapiram odatle, a ignition mapu da koristim ovakvu kakva je. Doduse, vec sam pokusao da uradim tako nesto, ali motor bas i nije hteo da saradjuje i upali, ali nisam se, iskreno nesto preterano ni trudio da ga nateram i vidim u cemu je problem.

                                Ovo je screenshot mape paljenja onakva kakva je sada. Ni blizu onoga sto bih hteo od mape, dakle prilicno uopstena i ne pokriva kompletan rev range i load mesta na odgovarajuci nacin, ali...




                                FlexHone cetke sam narucio iz Italije, nekih 50 EUR je komad, i meni rade posao, sta reci
                                The difference between men and boys is the price of their toys

                                Comment

                                Working...
                                X