OK, ajd' sad ovako, vreme je da se motor nekako centrira pod haubom, odnosno da se nadje polozaj u kome ce uzduzna osa motora/menjaca biti u liniji sa osom kardana, odnosno diferencijalom...Diferencijal se montira i tu nema nikakvog setanja medjutim sad treba centrirati motor/menjac na takav nacin da kardan od diferencijala bude ovek ortogonalan na ravan gde se kaci za menjac.
Ima li ko predlog kako centrirati motor? Imajte u vidu da se motor pomera gore-dole, levo desno (uzduzno po X i Y osi), kao i kruzno oko ove 2 ose, tako da ukupno 4 moguca nacina pokretanja treba uzeti u obzir. Pomeranje po duzini kardana nije toliko bitno, njega ce odrediti duzina kardana koji se upotreljava.
Strucni konzilijum je razmisljao da upotrebi lasersku olovkicu, kedjutim ona daje samo pravac, ne i ugao koji se mozda pojavi. Takodje ima predlog da se napravi dummy kardan, odnosno kutijasti profil na cijim ce stranama biti zavarene 2 ravne celicne ploce, ortogonalno na kutijasti profil, pa da se njime trazi linija.
Drugi predlozi?
The difference between men and boys is the price of their toys
Razmisli malo, susteru jedan To resava problem samo po 2 ose, odnosno horizontalnog pomeranja i centriranja po X i Y osi, dakle tako mozemo pogoditi pravac kardana. To nam ne govori da li se poklapaju uglovi (nastali okretanjem oko, a ne pomeranjem duz X i Y osa), odnosno da li ce laserski zrak sa bilo koje strane pasti pod 90 stepeni na ravan menjaca ili diferencijala, to i jeste problem.
The difference between men and boys is the price of their toys
Pa verovatno bi, imam i ja par ideja kako sve to uraditi, ali od vas upravo i trazim konkretan predlog - sto se tice translatornog pomeranja i ravnanja po duzini X i Y osa, to i nije neki problem. Pogoditi uglove koji se javljaju rotacijom oko X i Y ose, to je vec malo veci problem.
Dakle?
The difference between men and boys is the price of their toys
Pa ne mogu previse konkretno ovako on-line, ali upravo za resavanje problema sa uglovima predlazem libele koje postavis na odgovarajucim mestima (?kojim? ) i trazis poklapanje rezultata. Ne znam,mogu samo da nagadjam koliko njih ti treba i gde treba da se postave
Razmisli malo, susteru jedan To resava problem samo po 2 ose, odnosno horizontalnog pomeranja i centriranja po X i Y osi, dakle tako mozemo pogoditi pravac kardana. To nam ne govori da li se poklapaju uglovi (nastali okretanjem oko, a ne pomeranjem duz X i Y osa), odnosno da li ce laserski zrak sa bilo koje strane pasti pod 90 stepeni na ravan menjaca ili diferencijala, to i jeste problem.
Šusteri kupuju jeftinije ulaznice pa im niej najasnije pitanje
Mali Perica je to zamislio ovako...
Diferencijal stoj fabrički pa to ne menjaš ako sam dobro shvatio, ako je tako onda se fabrika pobrinula da je na pravom mestu...
Ubacuješ motor koji nema nosače i sad te brine da li će zamajac biti paralelan sa diverencijalom ako gledaš sa strane vozila ili ja nisam razumeo pitanje...
Motor možeš postaviti sa greškom da je u odnosu na osu auta ustranu ili gore dole u odnosu na diferencijal. Varijacija levo desno i gore dole su još moguće da je pod uglom levo desno ili gore dole...
Ako je to bilo tvoje pitanje onda joše jedared pročitaj šta sam ti napisao pa će ti se svetlo upaliti...
Ako uspeš da dovedeš dve tačke lasera da se podudaraju to jest da udaraju jedna u drugu a pod uslovom da si to dobro nacentrirao u osu zamajca i diferencijala i pri tome imaš neki promašaj ugla ja polako grickam taj auto....
Kako zamišljaš da okreneš motor na bilo koju stranu a da pri tome laser udara u laser?
Pod uslovom da je diferencijal zaista fiksiran da ne moze da se pomera ni milimetar levo-desno i gore-dole, zaista je nemoguce da se 2 lasera ne poklope (odnosno zamajac i ploca diferencijala da ne budu paralelni), jer se eliminise bilo koji ugao sa diferencijala osim pomeranja horizontalno i vertikalno po osama - sve sto je onda potrebno uraditi je montirati lasercice da su ortogonalni na ravan menjaca i diferencijala i sve to potrefiti...
Medjutim, nit' je diferencijal montiran toliko cvrsto da se bilo kakav ugao moze eliminisati, a i sam kardan ima 2 krsta, tako da nisam 100% siguran da ce bas moci tako precizno sve to da se izvede, tim pre sto je dozvoljena greska 3%, odnosno odstupanje od pravca od nekih 3mm na metar duzine kardana...
Ali, ne vidim ni sam bolju opciju, za sada.
The difference between men and boys is the price of their toys
Motor i diferencijal nisu nikad fiksirani ni kad ih fabruka montira, što znaš i sam. Oba rade na gumenim nosačima zbog radi rupa i naginjanja auta u krivinama kod diferencijala ili obrtnog momenta kod motora...
Koliko znam tolerancija svakog kardanskog krstastog zgloba je 25 stepeni, dotle treba da radi normalno po svim standardima. Ide i preko ali zavisi od slučaja do slučaja.
Tako da ako napraviš na 3 stepena ima da budeš srećan....
I opet nemaš viziju do kraja, nema promašaja sa dva lasera po horizontali ili vertikali. Ako promašiš vidiš tačku na zamajcu ili diferencijalu, kad ne budeš video ni jednu tačku znači da nisli slep Nego ti je motor ucentriran tačno po svim osama u odnosu na diferencijal.
Sad ako baš hoćeš možeš potopiti kola u kadu a posebno motor i dif pa na osnovu istsnine odrediti mesečnicu i onda po lunarnom kalendaru u šestvrtak izmedju 12 i podne izvršiti montažu uz obavezno prisustvo šdrnlj stručnjaka za cinculirajućiobrtne delove...
Sad idem da sklapam Alfu, moju Alfu Valjda je prošlo dejstvo rukovanja
E kad je šuster sklapo auto od tri auta ti si pravio topove od blata i viko oću i ja vaki kavasaki
Šta će tek meni da kažu za Alfu, ima da visim na Terazijama i Miletiću istovremeno
Comment