M3 projekat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vocko
    CBC Senator XXL
    • 25.04.2005
    • 4556
    • nBGd

    Napokon i taj trenutak da je dosao
    Ajde sad imate do proleca vremena da ga zavrsite, pa da ga istereta iz ledenog betonskog "zatvora"

    Comment

    • 206
      Admin od ispočetka :)
      • 09.12.2004
      • 9548
      • Beograd
      • 206

      Nego sta
      The difference between men and boys is the price of their toys

      Comment

      • M-power
        Moderator
        • 10.01.2005
        • 10060
        • Bg; Banovo Brdo
        • CorsaC, astra H,

        Dolazis veceras na drift?
        To date there has never been a faster car built for the public road and,
        it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

        Comment

        • 206
          Admin od ispočetka :)
          • 09.12.2004
          • 9548
          • Beograd
          • 206

          Jedino da me neko slepa
          The difference between men and boys is the price of their toys

          Comment

          • cvrle
            CBC Senator XXL
            • 11.06.2006
            • 1008
            • Beograd,Banovo brdo

            Pa jeste zaboravili ste da covek nema auto...
            Boj ne bije svetlo oruzje vec boj bije srce u junaka

            Comment

            • 206
              Admin od ispočetka :)
              • 09.12.2004
              • 9548
              • Beograd
              • 206

              OK, videli ste projekat, hajde sad malo ukljucite mozgove, da vidim da li iko ima kakvu pametnu ideju da resim jedan, uslovno receno problem. Objasnjenje je malo podugacko, ali...sta da radim. Dakle:

              Na autu postoji ukupno 4 uljne pumpe (kao sto je M-ov kviz vec utvrdio ): primarna mehanicka (koja vuce ulje iz prednjeg dela kartera), preluber pumpa (koja nabija pritisak ulja u bloku pre startovanja i cirkulise ulje kroz sistem posle gasenja motora), evakuaciona pumpa za uljne pare iz oil catcha, i transfer pumpa. Ova poslednja je zaduzena za prebacivanje ulja iz zadnjeg dela kartera u prednji - ovo zahteva malo objasnjenje.

              Vidi se na radnije postavljenim slikama da karter izgleda malo...cudno, ali da se podsetite, izgleda ovako:



              Sa prednje strane je rezervoar ulja iz kojeg crpi glavna mehanicka pumpa, zapremine nekih 5 litara. Sa gornje strane rezervoara napravljen je stitnik koji onemogucava oil surge ka zadnjem delu kartera pri ubrzanju. Medjutim u prednji deo kartera se pri radu motora sliva jako malo ulja jer je motor napravljen tako da se vecina ulja sliva u zadnji deo kartera. Takodje, pri jakim ubrzanjima ulje ce imati tendenciju da "bezi" pozadi, pa treba nesto da ga vrati napred, da glavna pumpa nikad ne ostane suva. Srednji deo kartera je jako blizu radilice, i u njemu se nalazi jako mala ili nikakva kolicina ulja, maltene kao suvi karter. E sad, zadnji deo kartera je glavni prihvatnik za ulje koje se sliva iz motora. Prebacivanje ulja iz ovog dela kartera ka napred je reseno putem elektricne heavy duty transfer pumpe, koja skuplja svo ulje iz zadnjeg dela i salje ga u prednji deo kartera. Rad ove pumpe regulise elektronika koja trenutno radi na sledeci nacin:

              - pumpa se pali na 2 sekunde kada se da kontakt i potom gasi.
              - automatski se pali kada obrtaji motora predju 400, i ostaje da radi dok radi i motor.
              - po gasenju motora pumpa radi jos 2 sekunde i gasi se.
              - na kontrolnoj tabli postoji indikacija ako pumpa ne radi u toku voznje ili radi slabije nego sto i trebalo, sto je kalibrisano putem kolicine struje koju pumpa vuce.

              E sad, koliko god ovo mozda bilo dobro resenje, postavlja se pitanje:

              - sta se desava ako, iz bilo kog razloga i u bilo kom trenutku rada motora, pumpa ima veci kapacitet transfera ulja nego sto je dotok ulja do nje, te se desava da na momente radi "na suvo"? Pumpa je jako robusna i nece joj smetati da par sekundi, ili cak na dosta duzi period radi na suvo, ali bih svakako ovu situaciju zeleo da izbegnem ako je moguce.

              Dakle, pitanje je sledece: kako biste vi resili sistem kontrole rada ove pumpe tako da se nikad ne desi da radi na suvo, a da je uvek upaljena kada za njom ima potrebe, odnosno postoji odredjena kolicina ulja koju treba prebaciti u prednji deo kartera?
              The difference between men and boys is the price of their toys

              Comment

              • X9
                CBC Senator XXL
                • 28.06.2005
                • 3179
                • Wien-Sabac
                • RX-8 i X-9

                koliki je protok te pumpe l/m ili sekund kako se vec izjasnjava proizvodjac?
                moje misljenje je smanjiti sam protok te pumpe (videti max. i ici na neku nizu vrednost od te,)tipa neke vrste redukcije....
                ako sam lupio oprostite
                "I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me."

                No ROTOR no MOTOR...

                Comment

                • 206
                  Admin od ispočetka :)
                  • 09.12.2004
                  • 9548
                  • Beograd
                  • 206

                  Ajd' procitaj ponovo pa razmisli

                  U slucaju da je protok otprilike isti (sto je nemoguce da cu pogoditi) onda je OK. Ako je protok pumpe manji nego dotok, onda sam u maleru, ali to nije slucaj jer je protok pumpe oko 14l/min. Ali ako je kapacitet pumpe veci nego dotok, pumpa ce relativno mnogo vremena provoditi radeci na suvo. Poenta je izbeci ovo, odnosno aktivirati pumpu da radi samo kad ima sta da vuce.
                  The difference between men and boys is the price of their toys

                  Comment

                  • X9
                    CBC Senator XXL
                    • 28.06.2005
                    • 3179
                    • Wien-Sabac
                    • RX-8 i X-9

                    staviti senzor koji ti govori koliki je nivo ulja u tom delu kartera?
                    ja cu da gadjam pa dok ne pogodim
                    "I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me."

                    No ROTOR no MOTOR...

                    Comment

                    • BOOST
                      Founder - Admin od Začetka
                      • 29.09.2004
                      • 8726
                      • Gislaved//Sweden
                      • SAAB 9000 AERO R; SA

                      Tesko da ce transfer pumpa ikad raditi na suvo.

                      Sve i da radi, u pitanju je pumpa koja je namenjena chak i za rad sa vodom gde je podmazivanje ,minimalnom tj. nepostojece.
                      U pitanju je pumpa sa zupcanicima konstrukcije mesing/bronza.

                      Ako vec zelis da iskontrolises da neradi kad nema potrebe, imas recimo na SAAB 9000 karterima od 1985-1993 B202 motori plovak za kontrolu nivoa ulja koji radi sa reed relejom. (pozuzdan, u ampuli su kontakti koji reaguju na magnetno polje).
                      Zahtevace minimalne radove na otvaranju rupe pri dnu sabirnog dela kartera sa desne (hladne strane).


                      Jedan rele nije na odmet.
                      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                      move your mind

                      Comment

                      • Gumetina
                        Banovan
                        • 12.12.2004
                        • 1082
                        • Novi Sad

                        Hmm, skontati na kom broju obrtaja motora primarna mehanicka pumpa postize maximalni radni pretisak.

                        Staviti jedan rele preko one elektronike koja vec pali pumpu, tako da preklapa pumpu preko otpornika i smanjuje joj broj obrtaja. Sto ce reci npr . do 2000rpm transfer pumpa radi na npr. 8v i ima neki smanjeni kapacitet, a onda preko 2000rpm radi na 14.4v i ima 14l/min

                        a Shefe ?

                        tata u isto vreme postovasmo, znaci jedan rele jeste na odmet slaim se, nec eni to pouzdano raditi po krivinama i sl. gasice pumpu mozda bas u firungu....

                        Comment

                        • BOOST
                          Founder - Admin od Začetka
                          • 29.09.2004
                          • 8726
                          • Gislaved//Sweden
                          • SAAB 9000 AERO R; SA

                          mozda
                          koristis zabranjenu rech prestani

                          Radice pouzdano. Taj na saabovima stoji na prednjoj strani kartera, jos se nije desilo da je nekome upalio lampu za nedovoljan nivo ulja prilikom max akseleracije.
                          PS: Radi kontra,daje kontakt na dnu i nesekiraj se za G sile.. provereno radi kako treba.

                          Elem, razmisli:

                          Kad nivo ulja opadne ovaj daje signal.

                          Invertiraj sa releom i to je to.
                          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                          move your mind

                          Comment

                          • X9
                            CBC Senator XXL
                            • 28.06.2005
                            • 3179
                            • Wien-Sabac
                            • RX-8 i X-9

                            Originally posted by mikimazda
                            staviti senzor koji ti govori koliki je nivo ulja u tom delu kartera?
                            ja cu da gadjam pa dok ne pogodim
                            pa skoro da sam ubo
                            "I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me."

                            No ROTOR no MOTOR...

                            Comment

                            • 206
                              Admin od ispočetka :)
                              • 09.12.2004
                              • 9548
                              • Beograd
                              • 206

                              Kombinacija kalibracije pumpe po kolicini struje koju vuce + nivomat...ne znam...
                              The difference between men and boys is the price of their toys

                              Comment

                              • X9
                                CBC Senator XXL
                                • 28.06.2005
                                • 3179
                                • Wien-Sabac
                                • RX-8 i X-9

                                cekaj ..moze li se to nekako odraditi ovako...kao sto rece boost plovak ili ti senzor nivoa ulja koji je kalibriran sa pumpom,i koji sa smanjenjem nivoa ulja smanjuje napon na pumpi tj.tera je da radi sporije...i samim tim izbegavas rad pumpe na suvo.plovak tipa potenciometra sa na primer tri vrednosti napona?
                                "I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me."

                                No ROTOR no MOTOR...

                                Comment

                                Working...
                                X