Sta se bre svi toliko brinete oko malo klizanja, rekoh vam lepo uz dobre gume (koje imam) i malo 'ladne glave umesto namernog teranja na malo klizanja, nije neki problem naci dovoljno trakcije. Koliko znam ima kockica i sa 2x vise snage koje idu ispod 10sec - njima ocigledno ipak nekako polazi za rukom da i TOLIKO snage iskontrolisu.
Uostalom, 4x4 nje interesantno voziti
Auto je naravno pravljen, sto rece M, za mene, odnosno za uzivanciju i nerviranje ovih sto misle da su brzi A onda ga isteram na drag i iznerviram i njih
Bice jos koji video, polako, evo OBECAVAM, necemo ga snimati nocu ovaj put.
The difference between men and boys is the price of their toys
Da razjasnim jednom za svagda ove rasprave oko goriva, i zasto sam ubacivao SAAB motor umesto BMW-ovog. Ko ukapira, dobro i jeste, ko ne...njegov problem.
Dakle: jedan od primarnih razloga zasto je odabran SAAB motor, je njegova otpornost na lose gorivo (karakteristiku zemlje gde zivimo), samim tim i detonacije. Pod otpornoscu na lose gorivo pre svega podrazumevam sposobnost Trionica da putem APC-a kompenzuje za losu oktansku vrednost goriva. Dakle da ne bih razmisljao da ce mi se motor razleteti ako sipam djubre od goriva, ili da lutam sa podesavanjima boosta, imam Trionic i APC koji to rade automatski. Evo i kako:
Mapa zapisana u Trionicu pravljena je tako da motor na odredjenim obrtajima i opterecenju da odgovarajuci efekat - u prevodu momenat, odnosno snagu. Za razliku od vecine drugih motora koji su jedino u stanju da smanje snagu motora ogranicavanjem pritiska ili pomeranjem paljenja kad osete detonacije, Trionic je pored toga u stanju i da POVECAVA efekat motora ako oseti da iz bilo kog razloga (u konkretnom slucaju slabo, niskooktansko gorivo) motor ne isporucuje efekat zapisan u mapi.
Mapa koju sada teram pravljena je da isporuci...koliko bese, zapisano je ranije u temi, mislim nekih 550Nm momenta u odredjenom radnom opsegu, na gorivu od ~95 oktana, pri nekih 1.2bar boosta. Sta se desava ako je gorivo slabije od 95 oktana? Trionic putem jonizacije dobija podatak o pritisku i brzini sagorevanja u komori, i putem korekcije ugla paljenja i boosta kompenzuje slabost goriva, i dostize zadatu vrednost momenta zapisanu u mapi. Isto se desava i kada imamo jace gorivo, samo obrnuto - koriguje se paljenje i boost nanize, opet se dolazi do iste zadate vrednosti u mapi. Dakle, ovako ili onako, Trionic prati ono sto mu je napisano u programu, ni gore ni dole. APC, Automatic Performance Control, lepo samo ime kaze.
Dakle potpuno je SVEJEDNO da li koristim 90, 95 ili 100 oktana, sve sto ce se desiti je da ce stepen paljenja i boost varirati za apsolutno isti efekat motora. Ako se nekada i desi da auto krene da detonira, APC koriguje paljenje i boost do baznog pritiska, i to je to, totalno foolproof. Naravno, i obrnuto stoji - ovo NIJE motor koji ce dobiti vise snage ako mu sipate bolje gorivo, ili koji bolje ide kad je hladno napolju, uvek ide apsolutno isto. Ako hocete vecu snagu, menja se target mapa u Trionicu, zada se nova ciljna snaga i efekat u odredjenom radnom polju motora, a dalje Trionic putem jonizacije zakljucuje koji stepen paljenja, koja kolicina goriva i koji boost je dovoljan da se taj target uvek i dostigne. Sve sto bih ikada dobio koristenjem oriva sa vecom oktanskom vrednoscu je niza potrosnja goriva, apsolutno nista vise ni manje. Jasno sad?
Onaj ko je razumeo gore napisano sam moze da skapira kakve ovo mogucnosti otvara, i koliku sigurnost daje - ne razmisljam da li sam se zeznuo pa "odvrnuo" prevliki boost od cega ce mi se motor razleteti, ili sam sipao lose gorivo pa cu imati detonacije, ili bilo sta te vrste - dok god znam sta mi je zapisano u target mapi, znam da ce auto imati toliki efekat, ni manji ni veci.
The difference between men and boys is the price of their toys
Sve je to lepo, ali ne napisa dal' Trionic pravilno detektuje eMa u gepeku i ima sve potrebne drajvere ili moraju posebno da se pisu za njega (Trionic) ?
Comment