Necu da karakterisem tudji auto, ide ovako ili ide onako, a ga ni video nisam. Mogu da pretpostavim otprilike kako ide, recimo kao Peugeot na slikovima i nekih 100Ks N2O, a to dobro znam kako izgleda po pitanju trakcije. U svakom slucaju, ne moze da ide lose, a bice i prilike da se medjusobno iznenadimo
The difference between men and boys is the price of their toys
Da razjasnim jednom za svagda ove rasprave oko goriva, i zasto sam ubacivao SAAB motor umesto BMW-ovog. Ko ukapira, dobro i jeste, ko ne...njegov problem.
Dakle: jedan od primarnih razloga zasto je odabran SAAB motor, je njegova otpornost na lose gorivo (karakteristiku zemlje gde zivimo), samim tim i detonacije. Pod otpornoscu na lose gorivo pre svega podrazumevam sposobnost Trionica da putem APC-a kompenzuje za losu oktansku vrednost goriva. Dakle da ne bih razmisljao da ce mi se motor razleteti ako sipam djubre od goriva, ili da lutam sa podesavanjima boosta, imam Trionic i APC koji to rade automatski. Evo i kako:
Mapa zapisana u Trionicu pravljena je tako da motor na odredjenim obrtajima i opterecenju da odgovarajuci efekat - u prevodu momenat, odnosno snagu. Za razliku od vecine drugih motora koji su jedino u stanju da smanje snagu motora ogranicavanjem pritiska ili pomeranjem paljenja kad osete detonacije, Trionic je pored toga u stanju i da POVECAVA efekat motora ako oseti da iz bilo kog razloga (u konkretnom slucaju slabo, niskooktansko gorivo) motor ne isporucuje efekat zapisan u mapi.
Mapa koju sada teram pravljena je da isporuci...koliko bese, zapisano je ranije u temi, mislim nekih 550Nm momenta u odredjenom radnom opsegu, na gorivu od ~95 oktana, pri nekih 1.2bar boosta. Sta se desava ako je gorivo slabije od 95 oktana? Trionic putem jonizacije dobija podatak o pritisku i brzini sagorevanja u komori, i putem korekcije ugla paljenja i boosta kompenzuje slabost goriva, i dostize zadatu vrednost momenta zapisanu u mapi. Isto se desava i kada imamo jace gorivo, samo obrnuto - koriguje se paljenje i boost nanize, opet se dolazi do iste zadate vrednosti u mapi. Dakle, ovako ili onako, Trionic prati ono sto mu je napisano u programu, ni gore ni dole. APC, Automatic Performance Control, lepo samo ime kaze.
Dakle potpuno je SVEJEDNO da li koristim 90, 95 ili 100 oktana, sve sto ce se desiti je da ce stepen paljenja i boost varirati za apsolutno isti efekat motora. Ako se nekada i desi da auto krene da detonira, APC koriguje paljenje i boost do baznog pritiska, i to je to, totalno foolproof. Naravno, i obrnuto stoji - ovo NIJE motor koji ce dobiti vise snage ako mu sipate bolje gorivo, ili koji bolje ide kad je hladno napolju, uvek ide apsolutno isto. Ako hocete vecu snagu, menja se target mapa u Trionicu, zada se nova ciljna snaga i efekat u odredjenom radnom polju motora, a dalje Trionic putem jonizacije zakljucuje koji stepen paljenja, koja kolicina goriva i koji boost je dovoljan da se taj target uvek i dostigne. Sve sto bih ikada dobio koristenjem oriva sa vecom oktanskom vrednoscu je niza potrosnja goriva, apsolutno nista vise ni manje. Jasno sad?
Onaj ko je razumeo gore napisano sam moze da skapira kakve ovo mogucnosti otvara, i koliku sigurnost daje - ne razmisljam da li sam se zeznuo pa "odvrnuo" prevliki boost od cega ce mi se motor razleteti, ili sam sipao lose gorivo pa cu imati detonacije, ili bilo sta te vrste - dok god znam sta mi je zapisano u target mapi, znam da ce auto imati toliki efekat, ni manji ni veci.
matori ajde razjasni mi samo nesto.
ako trionic sam vec prepoznaje kakvo je gorivo i samim tim reaguje ,zasto je onda mapa radjena po nasem gorivu,zar to sam trionic ne bi prepoznao da se radi o gorivu losijeg (oktanskog)kvaliteta?ili je nase gorivo toliko losijeg kvaliteta ,da je tesko napraviti mape bez testovanja samog goriva,tj. trionic tako nisko sa mapama ne moze da ide.
to je prvo..
drugo:
"normalni" ECU ce pri slabijem gorivu pomeriti paljenje i smanjiti pritisak,jer mu je to jedini nachin da izbegne knock.ako sam ja dobro razumeo trionic upravo radi obrnuto?jer mu je zadatak da odrzi tu zadatu snagu,momenat,bez obzira na gorivo?
hvala na objasnjenju
ps
grafikoni poslati,cekam svabu da se javi
"I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me." No ROTOR no MOTOR...
Da razjasnim jednom za svagda ove rasprave oko goriva, i zasto sam ubacivao SAAB motor umesto BMW-ovog. Ko ukapira, dobro i jeste, ko ne...njegov problem.
Dakle: jedan od primarnih razloga zasto je odabran SAAB motor, je njegova otpornost na lose gorivo (karakteristiku zemlje gde zivimo), samim tim i detonacije. Pod otpornoscu na lose gorivo pre svega podrazumevam sposobnost Trionica da putem APC-a kompenzuje za losu oktansku vrednost goriva. Dakle da ne bih razmisljao da ce mi se motor razleteti ako sipam djubre od goriva, ili da lutam sa podesavanjima boosta, imam Trionic i APC koji to rade automatski. Evo i kako:
Mapa zapisana u Trionicu pravljena je tako da motor na odredjenim obrtajima i opterecenju da odgovarajuci efekat - u prevodu momenat, odnosno snagu. Za razliku od vecine drugih motora koji su jedino u stanju da smanje snagu motora ogranicavanjem pritiska ili pomeranjem paljenja kad osete detonacije, Trionic je pored toga u stanju i da POVECAVA efekat motora ako oseti da iz bilo kog razloga (u konkretnom slucaju slabo, niskooktansko gorivo) motor ne isporucuje efekat zapisan u mapi.
Mapa koju sada teram pravljena je da isporuci...koliko bese, zapisano je ranije u temi, mislim nekih 550Nm momenta u odredjenom radnom opsegu, na gorivu od ~95 oktana, pri nekih 1.2bar boosta. Sta se desava ako je gorivo slabije od 95 oktana? Trionic putem jonizacije dobija podatak o pritisku i brzini sagorevanja u komori, i putem korekcije ugla paljenja i boosta kompenzuje slabost goriva, i dostize zadatu vrednost momenta zapisanu u mapi. Isto se desava i kada imamo jace gorivo, samo obrnuto - koriguje se paljenje i boost nanize, opet se dolazi do iste zadate vrednosti u mapi. Dakle, ovako ili onako, Trionic prati ono sto mu je napisano u programu, ni gore ni dole. APC, Automatic Performance Control, lepo samo ime kaze.
Dakle potpuno je SVEJEDNO da li koristim 90, 95 ili 100 oktana, sve sto ce se desiti je da ce stepen paljenja i boost varirati za apsolutno isti efekat motora. Ako se nekada i desi da auto krene da detonira, APC koriguje paljenje i boost do baznog pritiska, i to je to, totalno foolproof. Naravno, i obrnuto stoji - ovo NIJE motor koji ce dobiti vise snage ako mu sipate bolje gorivo, ili koji bolje ide kad je hladno napolju, uvek ide apsolutno isto. Ako hocete vecu snagu, menja se target mapa u Trionicu, zada se nova ciljna snaga i efekat u odredjenom radnom polju motora, a dalje Trionic putem jonizacije zakljucuje koji stepen paljenja, koja kolicina goriva i koji boost je dovoljan da se taj target uvek i dostigne. Sve sto bih ikada dobio koristenjem oriva sa vecom oktanskom vrednoscu je niza potrosnja goriva, apsolutno nista vise ni manje. Jasno sad?
Onaj ko je razumeo gore napisano sam moze da skapira kakve ovo mogucnosti otvara, i koliku sigurnost daje - ne razmisljam da li sam se zeznuo pa "odvrnuo" prevliki boost od cega ce mi se motor razleteti, ili sam sipao lose gorivo pa cu imati detonacije, ili bilo sta te vrste - dok god znam sta mi je zapisano u target mapi, znam da ce auto imati toliki efekat, ni manji ni veci.
matori ajde razjasni mi samo nesto.
ako trionic sam vec prepoznaje kakvo je gorivo i samim tim reaguje ,zasto je onda mapa radjena po nasem gorivu,zar to sam trionic ne bi prepoznao da se radi o gorivu losijeg (oktanskog)kvaliteta?ili je nase gorivo toliko losijeg kvaliteta ,da je tesko napraviti mape bez testovanja samog goriva,tj. trionic tako nisko sa mapama ne moze da ide.
to je prvo..
Bazna mapa Trionica je za 95 oktansko gorivo.
Svaki tuning preko 300KS trazi 98 oktansko gorivo. Trionic je operativan izmedju 92-108 Oktana
Uskladjenje mapa se radi da bi se zadrzala temepratura u cilindru i pretvorila u efekat za niskooktansko gorivo koje gori puno sporije. Pre se pali, to trionic moze da koriguje ali posto gori sporije pokusace da odrzi target vrednost Nm/rpm tabeli i samim tim ce zalivati sa jos goriva i jos goriva...To ce dati za rezultat pucanje iz auspuha posto sporogorece gorivo u vecim rpm nestize da sagori u taktu expanzije vec biva izbaceno kroz izduvni ventil u kuciste turbine.
Ima malo anomalija u odnosu na sve dosad testirano sa Trionicom (ovo gorivo Swedi nisu imali u zamisli i totalno je nepoznato) te odatle ce zahtevati korekcije. U srecnim zemljama se koristi srecno gorivo.
Problem koji je moguc usled koriscenja ovakvih goriva je eliminisan sa izmenama na hardware-u, nuspojava koja je pozitivna je da je EGT visi sa ovim gorivom u nizim obrajima jer za potrebne Nm sagoreva vecu masu goriva te daje nesto brzi spoolup velikoj turbini. Tacnije oko 300 rpm ranije. Dakle turbina ranije tera zbog losijeg goriva
Originally posted by mikimazda
drugo:
"normalni" ECU ce pri slabijem gorivu pomeriti paljenje i smanjiti pritisak,jer mu je to jedini nachin da izbegne knock.ako sam ja dobro razumeo trionic upravo radi obrnuto?jer mu je zadatak da odrzi tu zadatu snagu,momenat,bez obzira na gorivo?
hvala na objasnjenju
ps
grafikoni poslati,cekam svabu da se javi
U slucaju da Trionic, iz bilo kog razloga ne moze da dostigne target snagu u mapi (lose gorivo, u konkretnom slucaju), kompenzuje povecavanjem pritiska i modifikovanjem paljenja i ubrizgavanja. Sta god radio, krajnji efekat je uvek isti, uvek snaga zapisana u mapi. Samo st sad imam i sistem detekcije loseg goriva - ako radi na >1.2 bar, sipao sam lose gorivo i Trionic to mora da kompenzuje U slucaju da se iz bilo kog razloga desi knock (npr. gorivo je TOLIKO lose) Trionic prestaje sa korekcijom pritiska i "jurenjem" zadatih vrednosti u mapi i obara pritisak na bazni i koriguje paljenje i gorivo u cilju smanjenja EGT-a i eliminacije knocka, dakle u tom pravcu radi kao i svaki drugi ECU. Samo bolje
The difference between men and boys is the price of their toys
A zbog toga je ona prica koju sam citao pre koju godinu u casopisu Vrelih guma, kada je novinar testirao saab i zalio se na veliku potrosnju...
Znaci motor isporucuje zadatu snagu, ali se to ogleda u dosta vecoj potrosnji kad je lose gorivo...
Mada to tebe ne interesuje, nego su sad mene neke stvari jasnije.
Teoretsko pitanje, da li bi motor isporucivao istu snagu i da se ugradi plin?
Ja stvarno ne znam zašto ovako lepu i jedinstvenu temu tovare svi sa svačim što nema veze sa ovom temom. Mislim moj brat je veliki i jak i pokazaće ti kad dodje.
Moderatore, briši to sve....
Po ovome (mislim konkretno na 9 sec. od 100 do 200) i te kako bi ga zbunila ali kao sto kaze kad sve dodje na svoje mesto videcemo...jos je rano za bilo sta.
Pezo je za RESPECT aliiiii ipak ja mislim da mu fali jos snage do ova dva automobila.
Jedva cekam da vidim tu trku a mislim da ima jos jedan kandidat (beli kadet sto dobro zbunjuje protivnike)
Ja stvarno ne znam zašto ovako lepu i jedinstvenu temu tovare svi sa svačim što nema veze sa ovom temom. Mislim moj brat je veliki i jak i pokazaće ti kad dodje.
Moderatore, briši to sve....
Ja ovo nisam napisao zato što sam besposlen nego zato da bude tako.
Otvorite u diskusijama temu oko čiji je veći pa napred.
Posle ćete da prosipate nusprodukte svarene hrane o demokratiji, upozoreni ste dva puta, činim ustupak i za treći put.
Četvrto se neće čitati pod tim userom.
Comment