HHO - znamo li nesto o tome ?

Collapse
This topic is closed.
X
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dora
    Nadzornik!!!
    • 24.10.2004
    • 17451
    • Novi Sad
    • FIAT

    Re: HHO - znamo li nesto o tome ?

    Necu da kvarim srecu nikome ali nauka kaze sledece:
    Neću da kvarim i većinom se slažem sa naukom ali je nauka tvrdila da je zemlja ravna ploča, i onaj ebeni Amerigo Vespuči ipak nije pao sa nje kad je došao do kraja, spalili su mnoge mislioce unapred a neke ni danas ne razumeju šta su onda znali ili rekli o starim civilizacijama da ne pričamo.
    Zato nek rade deca, biće nešto od toga

    Hteo sam da napomenem da ništa neide preko noći i na brzinu sem pravljenja dece...
    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

    https.autogas.rs

    Comment

    • kvcali
      CBC Član
      • 15.02.2010
      • 17
      • Kraljevo

      Re: HHO - znamo li nesto o tome ?

      Pa vrlo prosto ne moze se iz 100W ulozene energije dobiti 1KW snage na motoru to jos nikom nije poslo za rukom, tako da ko sto rekoh u nekom od predhodnih postova, da to moze odavno bi ga fabrike lansirale u serijskoj proizvodnji a pogotovo japanci, koji su tehnoloski i pogotovo elektronski dzin.
      ne treba zbunjivati ljude sa idejama o hom mejd izradi tog sistema a pogotovo o implementaciji na iole savremenije motore a kamoli na najnovije generacije e4i 5 motora a gde su tek motori sa turbo kompresorom . al ajd da ne kvarimo temu, mozda neko ovo shvata kao namerno teranje kontre ali je sustina da to nije tako lako uraditi da n kazem u kucnim uslovima suludo
      OPEL CALIBRA 16V
      TECHNIK, DIE BEGEISTERT

      Comment

      • painter
        Banovan
        • 04.03.2010
        • 738
        • beograd,m.mostanica

        Re: HHO - znamo li nesto o tome ?

        Mishop,malkice su Ti neprecizni podaci,al svejedno,opet se ponavljamo (neverovatno),sve je vec ispisano. Racuna se 1lpm na svakih 1000ccm motora kao idealno. Ona firma "hidrogen solutions" ide na oko 0,5lpm pa do o,9 lpm,a moze cak i 2,7lpm po litri motora,zavisi koji uredjaj i koji auto (nemaju veliki izbor,isti uredjaj je za do 3000ccm pa kome sta "zapadne",a ako hoces 2,7 lpm na jugu treba ti 40A...). Mislim da i to oko 0,5lpm ima efekta ali sporo se postize pun efekat,tek posle predjenih...pa tu negde,do 2000km. Sa 1lpm ili vise efekat je "brzi",vec posle (recimo) 500km. Ako se pretera sa upotrbljenom strujom moglo bi doci do kontra efekta,ali to je teoretski,u praksi taj kontra efekat obicno prate neke greske u instalaciji. (nedovoljno iskustva,za sada mislim da je ovako). Moze Ti se desiti da se potrosnja poveca umesto da se smanji ako Ti instalacija nije dobro zadihtovana pa vodonik iscuri a samo kiseonik ide u motor (kiseonik tesko iscuri). Dakle,sve je od slucaja do slucaja,ne valja preterivati,ni premalo ni previse (osim ako umes da prilagodis motoru,onda nema "previse").
        Kvcali,ako ima vise od 3lpm po litri motora onda bi verovatno trebalo premapirati racunar,a na starim vozilima podesiti paljenje i smesu. Ja sam to radio vec sa 2,5lpm po litri motora. Ja licno mislim da je idealno da se napravi sto mocniji generator i da se resi dodavanje HHO-a prema obrtajima ali to i nije bas obicaj,uglavnom se prave jednostavne varijante,"hho on demand". Ako neko hoce bas to da uradi,kao mikelandjelo,ok,ali to je teza varijanta. Senzori se u svakom slucaju moraju "varati" zbog kiseonika,ne zbog vodonika. Meni se ovo ne svidja iz istog razloga kao i Dori plus sto ta elektronika pravi dodatni trosak,zato sam resio da odvojim kiseonik i koristim samo vodonik na vozilima s racunarom i senzorima. Nemoj preterivati,kakvo bacanje motora,ljudi se voze godinama i primetili su samo pozitivne efekte. Male su to kolicine HHO-a.
        Sad,ako treba da odgovorim Boost-u...ova tema je uglavnom vezana za smanjenje potrosnje i povecanje performansi (boost ) za sta su potrebne veoma male kolicine vodonika jer radi na principu poboljsanja sagorevanja postojeceg hidrokarbonantnog goriva a ne na dodavanju energije(zameni postojeceg goriva). Sto se tice voznje na vodu i samo na vodu,ta racunica Ti se ne slaze a ne znam zasto. U praksi treba oko 100lpm HHO-a za oko 1000ccm a to je oko 3 l vode na sto kilometara...sto je takodje neostvarivo za proizvesti "on demand" . Ali uz par trikova potrebna kolicina se da smanjiti,sto ne tvrdim nego samo verujem i uskoro ce biti test na agregatu za struju kojim nameravam potvrditi tu teoriju. Mislim da mi niko nece zameriti zbog tih trikova ako jedino gorivo bude... VODA!

        Comment

        • BOOST
          Founder - Admin od Začetka
          • 29.09.2004
          • 8726
          • Gislaved//Sweden
          • SAAB 9000 AERO R; SA

          Re: HHO - znamo li nesto o tome ?

          Originally posted by painter
          Sto se tice voznje na vodu i samo na vodu,ta racunica Ti se ne slaze a ne znam zasto. U praksi treba oko 100lpm HHO-a za oko 1000ccm a to je oko 3 l vode na sto kilometara...sto je takodje neostvarivo za proizvesti "on demand" . Ali uz par trikova potrebna kolicina se da smanjiti,sto ne tvrdim nego samo verujem i uskoro ce biti test na agregatu za struju kojim nameravam potvrditi tu teoriju. Mislim da mi niko nece zameriti zbog tih trikova ako jedino gorivo bude... VODA!
          Vodonik iz 3Kg vode ima energiju kao 1Kg benzina, ovo nije racunica vec fakta.

          Tuning nije i nemoze biti jer treba pored rezervoara za benzin da vuces kamilu za sobom al se bojim ce lipsa usput (ako ne od trcanja onda od elektroda)
          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
          move your mind

          Comment

          • mishop
            CBC Početnik
            • 18.11.2010
            • 6
            • Beograd
            • Golf

            Re: HHO - znamo li nesto o tome ?

            Hvala painter,
            racunica se ne slaze jer sam progutao jednu 0, ali imam i greske u postavci racunao sam zapreminski prostor motora, sto bi vazilo kada bi vazduh bio tecan
            Tako da racunica ~100lpm je dobra.

            Comment

            • painter
              Banovan
              • 04.03.2010
              • 738
              • beograd,m.mostanica

              Re: HHO - znamo li nesto o tome ?

              Mishope,nekako nisam shvatio sta pitas,mislio sam na efekat smanjenja potrosnje,tada treba 1lpm na 1000ccm. A onih 100lpm je za voznju samo na HHO auta od 1000ccm. Boost kaze da 1kg benzina ima energije kao 3kg vodonika...moguce da jeste tako(zbog male energetske gustine),nailazio sam na taj podatak,ali u praksi ne treba dvadesetak litara vode za voznju automobila od 1000ccm nego 3 litre,i to bez ikakvih trikova,samo podesiti motor da radi na HHO. Uostalom,ima automobila na vodonik,BMW recimo trosi 50 l tecnog H2 na 100km,obzirom da je kompresovan na 700 bara to je 35000litara. U minutima bi to bilo oko 580lpm,plus udeo kiseonika 33% to je oko 770lpm (ekvivalent HHO gasu iz vode) a u vodi to je oko 17 litara vode. Dakle,auto ima 6000ccm i 256 ks,i 2300kg tezine,i trosi 17 litara vode(preracunato,naravno). Po Boost-ovoj racunici jednom jugicu treba bar toliko... A ako ovog bmw-a olaksamo za 5000ccm i ostane 1000ccm bice da mu treba 2,8 litara vode odnosno oko 5600litara HHO-a odnosno 93 lpm!Hajde da ne davimo s teorijama,kad neko proba nek javi. Ja cu u saradnji s Perom Zderom i Dj Dragonom uraditi eksperiment na generatoru struje pa cemo objaviti sta moze a sta ne(mada i to zavisi od mojih sposobnosti a ne od krajnjih mogucnosti).

              Comment

              • mishop
                CBC Početnik
                • 18.11.2010
                • 6
                • Beograd
                • Golf

                Re: HHO - znamo li nesto o tome ?

                painter, shvatio sam ja tebe, ali nisam bio dovoljno jasan pa me zato nvr nisi dobro shvatio.
                Htio sam da izracunam udio hho u radu motora.
                Zapravo imamo 95l vazduha +1l HHO i 0.1l goriva. (po minuti)
                Odavde se vidi da je procenat hho ~1% u odnosu na prvobitnu smjesu bez hh0.

                Odmah da napomenem da to ne racunam da bih obarao mogucnost funkcionisanja uredjaja u praksi, jer se spremam da napravim isti, samo sam sebe radi htio da izvedem neke racunice. Odmah da se zahvalim i svim clanovima foruma jer sam naisao na dosta korisnih informacija.

                Sutra, ako stignem, idem do faxa da vidim da li mogu dobiti nekih korisnih info, jer znam da je cijeli tim radio na vodi, drugu pricu (preciscavanje vode ozonom), ali ove stvari su isprobavali. Mozda budu imali neku korisnu informaciju. Ako nesto saznam prenosim.

                Mehanicka prica konstrukcije mi je potpuno jasna, nego nije mi estetska bas najbolje.
                Kako i od cega praviti kutiju uredjaja? Ili da budem precizniji kako je optimalno napraviti?
                Cime sprecavate curenje H2? Otvori na krajevima, itd... Silikon, lepak, topljena plastika?

                Ostaje ekonomska racunica, koliko vas otprilike kosta da napravite uredjaj, znaci materijal (po pretpostavci da biste sve kupili)?

                Comment

                • BOOST
                  Founder - Admin od Začetka
                  • 29.09.2004
                  • 8726
                  • Gislaved//Sweden
                  • SAAB 9000 AERO R; SA

                  Re: HHO - znamo li nesto o tome ?

                  hehe.. sala je sala ali za ozbilno, tehnika je patentirana 1915 god u USA i da li iko postavlja pitanje zasto se nije pojavila kao komplement (nadogradnja) kod ni jednog proizvodjaca automobila?

                  Ovde kod mene postoje izvesno vreme:


                  za motor do 3000cm³ je cena 850€ pa do 1300€ za motore do 9000cm³.

                  Garantuju ustedu pazi sad, od10-30%. Lova nazad garancija do 30 dana pod uslovom da su oni instalirali uredjaj naplacuju izlaz 3€ na 10km razdaljine od njih a nalaze se na samom severu Svedske.
                  Elem, recimo da dodju do mene u jusnoj Svedskoj 600€ za izlazak i 400€ za rad.

                  Daklem, za 2000€ dobicu uredjaj koji je kompletan sa filterom itd.. nema backfire (kao sa plinom) itd itd.. (nemoze da turbo motor) i imam sta?

                  Da ustedim 2000€ treba da sipam goriva za 20.000€. (jer su se ogradili na OD 10%).

                  Da napomenem da samo prelaskom na E85 imam 30% finansijskog efekta u zaradi.

                  Auta se voze inace na gas sa ustedom takodje. Mozda ja sve pogresno vidim jer iz ugla zapada je benzin jeftin, recimo da moze da se uzme 1500L mesecno od prosecne plate te me ni E85 nije stimulisao iz razloga sto je jeftiniji vec samo zbog tuninga.
                  Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                  move your mind

                  Comment

                  • Chubbs
                    Everybody lies
                    • 29.01.2006
                    • 5807
                    • Novi Sad
                    • Audi A6 1.8T

                    Re: HHO - znamo li nesto o tome ?

                    obrisan visak, vracamo se na staro
                    You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
                    Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
                    Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

                    Comment

                    • painter
                      Banovan
                      • 04.03.2010
                      • 738
                      • beograd,m.mostanica

                      Re: HHO - znamo li nesto o tome ?

                      Mishop,treba 10 do 15 hiljada dinara da napravis dobar "dry cell" HHO generator. Ovo naravno moze biti i mnogo manje i mnogo vise,zavisi kako se snadjes. Curenja u principu nisu neki problem,samo se treba potruditi,sve pripremiti,osmisliti pa praviti na sigurno. Ako pokusavas da eksperimentises da bi ustedeo recimo,ili otkrio nesto bolje,moze doci do greske. O konstrukciji je vec dovoljno pisano,koji materijali itd,pa potrazi.
                      Boost-e,vidoh sajt ali nista vam ja ne znam taj vas jezik! Sa cenama su na istom nivou s ovom domacom firmom,odnosno ovi "nasi" su malo jaci : za do 3000ccm 822 evra + ugradnja 50E =872 evra a za 3 do 10000ccm 1398 evra a ugradnja je ili 50 ili 100 evra...ako je 50 onda je ukupno 1448 evra! (za vece uredjaje je skuplja ugradnja a ne znam gde je granica). I kod njih je usteda od 10 do 30% kao i 30 dana "lova nazad" period. Za velike potrosace je isplativo ali za male nikako! Pogotovu za one starije s kerburatorom ili "bos" pumpom. Svi uredjaji su im sa elektronikom i time opravdavaju cenu...a elektronicari znaju cene elektronike pa....

                      Comment

                      • Mikelandjelo
                        CBC Veteran
                        • 07.09.2010
                        • 130

                        Re: HHO - znamo li nesto o tome ?

                        Mogu samo da se nadovežem malo , verovao ili ne mene više košta elektronika od ćelije.Ne opravdavam momke iz HS ali ko zna možda i košta, nego nešto malo gasa po watu ....
                        Svinje su debele a knjige , knjige su obimne .

                        Comment

                        • Pera Zdera
                          CBC Član
                          • 24.09.2010
                          • 68
                          • Novi Sad

                          Re: HHO - znamo li nesto o tome ?

                          Nasa elektronika kosta nesto malo preko 150EUR (nabavne cene, bez rada, bez projekta...) ali nasi rezultati su bili daleko ispred ovih "nasih"

                          Comment

                          • Ivans023
                            CBC Član
                            • 18.11.2008
                            • 54
                            • Kumane

                            Re: HHO - znamo li nesto o tome ?

                            Pozdrav svima. Pročitao sam temu od početka do kraja za tri večeri. Veoma mi je drago što je napravljen tako veliki napredak. Pre skoro godinu dana sam pisao u ovoj temi. Tu sam na prvoj stranici. Tada sam imao kadeta dizela kome sam pomoću HHO malo povećao ler. Na golfa 1.9TD nije funkcionisalo, čak se ler i smanjio. Korištena destilovana sa sodom bikarbonom. Konstrukcija je kao joe cel. Tada su svi bili krajnje skeptični, a ja nisam napravio snimak.

                            Ponovo sam se zagrejao za priču i imam poneku ideju. Radi se o beplatnom dobijanju struje u autu jer struja iz altenatora nije besplatna, a to bi veoma koristilo. O tome kasnije. Po struci sam električar pa mi takve stvari padaju na pamet.
                            Inače, radim polako na pravljenju replike F1. Može se videti na http://s2.postimage.org/bhkcz8lrf/Sa_strane.jpg
                            Za formulu će mi trebati pogon. Želeo sam električni, pošto sa njim imam iskustva (vidi se na avataru). Ipak, ne bih se bunio kada bi se u celu priču umešao vodonik. Jedino benzin i dizel mi ne trebaju, lpg isto.
                            Ako primetiš da sa svetom nešto nije u redu, napravio si jedan korak. Ako shvatiš šta sve nije u redu, prepešačio si ceo svet.

                            Comment

                            • mishop
                              CBC Početnik
                              • 18.11.2010
                              • 6
                              • Beograd
                              • Golf

                              Re: HHO - znamo li nesto o tome ?

                              Da li je neko racunao, ili moze da ocjeni vrijeme za koji hho predje put od stvaranja u celiji do sagorjevanja u motoru?

                              Comment

                              • painter
                                Banovan
                                • 04.03.2010
                                • 738
                                • beograd,m.mostanica

                                Re: HHO - znamo li nesto o tome ?

                                Ivans023,pozdrav! Ispratio sam Tvoj projekat (s avatara) i pisao sam Ti na PP ali mi nisi odgovorio. Davno bese...
                                Meni je zanimljiva ideja hibrida,elektricni automobil s generatorom struje na vodonik(agregat). Ako moze da se resi u "uradi sam varijanti" punjenje baterija pri usporavanju i jos neke cake to bi bio auto s velikim radijusom kretanja,da ne kazem s neogranicenim. .Dovoljno je vec to sto bi pri svakom pustanju papucice "gasa" (usporavanje,semafor,pa cak i na parkingu i nocu u garazi) generator struje punio i dalje.
                                Druga meni zanimljiva ideja je "goriva celija". Mnogo manja potrosnja vodonika nego pri klasicnom sagorevanju u SUS motoru a opet imamo elektricni pogon,trenutno naj zanimljiviji na ovoj planeti.
                                Dakle,pitanje za Tebe i za sve:
                                1.Moze li se "lako" napraviti punjenje baterija pri usporavanju(ovo bi moglo i na SUS,da dobijemo besplatnu energiju za elektrolizer,pa jos ako iskljucimo kompresiju ili "na ler"!)
                                2. Moze li se u kucnim uslovima napraviti efikasna "goriva celija"?
                                I jedno i drugo je vezano za vodonik ili za HHO. Rado bih ucestvovao u nekom hibridnom projektu.

                                Comment

                                Working...
                                X