HHO - znamo li nesto o tome ?

Collapse
This topic is closed.
X
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 206
    Admin od ispočetka :)
    • 09.12.2004
    • 9548
    • Beograd
    • 206

    #91
    Re: HHO - znamo li nesto o tome ?

    I mene zivo interesuje da vidim proracune koje si uradio tako da obaraju Faradejeve zakone

    Napravio si uredjaj koji radi na principu elektrolize, trosi odredjenu kolicinu energije za dobijanje neceg cijim se sagorevanjem dobija manja kolicina energije, to ni sam ne sporis. Dakle, proracuni su jedno, praksa drugo. Nemam nista protiv da u praksi dokazes suprotno, naprotiv, bice mi vrlo interesantno da pogledam.

    Princip nije sporan, dobijas gas kako ga dobijas, uz utrosak energije koji je toliki koliki jeste, koristis to za baklje, zavarivanje itd - neosporno radi. Ali u okviru do sada poznatih Zakona, koje navodno ovakav koncept moze da krsi. A i dalje sam znatizeljan u pogledu konkretnih i eksperimentalno DOKAZANIH rezultata da se neka, bilo kakva usteda ostvaruje.

    Nemoj sad opet da bude ja kritikujem iz fotelje, sam si rekao da su sva misljenja dobrodosla - evo, ja sam skeptican, ali nemam nista protiv da dokazes da nisam u pravu.
    The difference between men and boys is the price of their toys

    Comment

    • painter
      Banovan
      • 04.03.2010
      • 738
      • beograd,m.mostanica

      #92
      Re: HHO - znamo li nesto o tome ?

      Pa naravno 206! Ja sam prvi bio skeptican zato sam se i upustio u ovo i sve drugo sto radim a na granici je nauke!
      Faradej kaze da je maksimum elektrolize 130W za 1lpm. Mnogo toga se promenilo od tada,ima bar 100 godina... To naravno nema veze sa zakonima termo dinamike,nego je cisto tehnoloska stvar. Naravno,pricamo o klasicnoj elektrolizi,samo lim,elektrolit i struja,nista pritisak,magnetna polja,frekfenca,zvuk,laseri i ostalo sto povecava proizvodnju. Nista proracuni,ja napravim 1lpm sa manje od 130W pa se vidimo...ili ne uspem pa i to je ok,niko nece stradati

      Samo da dodam,mislim da ni faradej nije dobio to sto je isteoretisao... to je samo na papiru a postuje se kao veelika istina! A ja moram da dokazujem...

      Comment

      • painter
        Banovan
        • 04.03.2010
        • 738
        • beograd,m.mostanica

        #93
        Re: HHO - znamo li nesto o tome ?

        Jos jedan problem resen! Ovaj uredjaj je veoma dobra zastita od povratnog plamena,vise nemam tih problema! Pri kraju sam i sa izradom dobrog brenera...a otkrio sam i jos par stvari,bice mi od koristi.

        Comment

        • SaleB
          CBC Član
          • 22.05.2009
          • 26
          • Beograd

          #94
          Re: HHO - znamo li nesto o tome ?

          Drugari,

          za početak moram da kažem da nisam celu temu pročitao, ali pročitaću je pažljivo u sledećih nekoliko nedelja, pošto sam trenutno u toku sa pisanjem diplomskog, pa kad se to završi.

          Elem, planiram još od nove godine ovakav projekat, skupio sam dosta materijala samo treba da se odradi plan akcije.

          Dori se izvinjavam, negde sam pročitao, da ocekuje postove sa dokazima, a ne nagađanjima, ali je meni potrebna pomoć ljudi koji su radili nešto slično. A, biće potrebe i za pomoći vas stručnjaka za lpg i po mogućstvu nekog stručnjaka za parne kotlove i/ili kompresore.

          Za početak imam nekoliko pitanja za one koji su već radili na takvim projektima.

          1. Prvo pitanje je gde u beogradu mogu da se nađu prohromske cevi, a da pri tom ne mora da se uzme 2m ili 6m već daleko manje parče. Projekat mi nije trenutno pri ruci, ali mislim da na skici koju želim da kopiram su razlika između spoljnog prečnika unutrašnje i unutrašnjeg prečnika spoljne treba da bude oko 1.5mm u krug tj za debljinu od 1.5mm da bude 6mm razlike izmeđi prečnika i ako se ne varam postoje neke standardne veličine 82 i 88 mm ili tako nešto. Čuo sam za nekog lika na ulazu u Kaluđericu, ali još nisam stigao da odem da proverim da li ima ili nema.
          2. Kućište bi trebala da bude takođe cevka po mogućstvu plastična i providna, znači neki plexi, polikarbonat, abs ili sl, butno da je ne podleže brzo eroziji koja je posledica elektrolize (da se ne kruni, ne stari brzo i sl, a da može relativno povoljno da se nabavi). Ideje, šta uzeti, gde naći_
          3. Ono što ovaj projekat razdvaja od drugih sličnih i navodno razlog za veću proizvodnju gasa i manju potrošnju struje je neki vf pwm generator čiji se signal dovodi na ćeliju u jednim situacijama, a drugi nf pwm se dovodi u drugim. Frekvencija jednog pwma se eguliše preko signala potenciometra klapne, a pomoću drugog se podešava rad na leru. Navode se proračuni i ogledni rezultati koji proizvode dovoljnu količinu goriva da bi motor mogao da radi samo na hho i sve to sa potrošnjom od oko 7-8 ampera u peaku. Znam, zakoni termodinamike, ali sam spreman da uložim svoj trud i vreme u projekat, ali mi je potrebno više znanja nego što imam. Mislim da su ljudi pominjali proizvodnju oko 1-1.5l hho u minutu.
          4. Poklopac i dance sa kanalima za držanje cevi, rupama za izvode generalno nisu problem, to će metalostrugar da napravi po nacrtu
          5. Bezbednost je stavka kojoj bih ja posvetio posebnu pažnju za razliku od rešenja koja sam viđao po netu. Prvi problem, elementi ćelije treba da budu stalno potopljeni (ako se dovoljno dugo ostavi neka površina van tečnosti a u vazduhu ma dovoljno gasa može doći do el pražnjenja i kabuuum), a pri tom treba da se ostavi prostor za obrazovanje gasa iznad, a cela ćelija ne sme da bude previše visoka da može lako da se spakuje (a šta ćemo u krivini?). Moja je ideja da se ćelija domah iznad elemenata podeli, i da se postavi jedan ili više nepovratnih ventila koji će da puste gas u gornju zonu, pri tom da neki regulator meri pritsak u celiji i da se voda dopumpava kao se troši. Recimo dovodno crevo za vodu koje daje veći pritisak od onog u ćeliji i ventil koji će čim padne prtisak da ubaci onoliko koliko je potrebno, a resto da vrati u rezervar. Princip kao u railu za benzin ili karburatoru, ali kako to uraditi sa vodom. Potreban je bar jedan senzor temperature, senzor pritiska i jedan sigurnosni ventil za previsok pritisak kako bi se u slučaju problema višak izveo iz ćelije dovoljno daleko. Na vodu ka posudi za akumulaciju hho gasa je potrebna zaštita od povratnog plamena (arrestor; @painter: da li znaš gde i da li se mogu naći kod nas) i na vodu od posude za hho ka usisnoj grani još jedan. Potrebno je nekoliko elektrovenitala koji će na različitim mesima da prekidaju dovod vode, gasa, benzina. Sad možda ova priča zbunjuje, ali javuću se ponovo kad sve nacrtam.
          5a. Potrebna će mi biti pomoć oko realizacije ovoga jer prosto ne znam da li se mogu koristiti elektroventili za plin obzirom da su molekuli h2 daleko sitniji od molekula propana i butana, a treba naći i ostale komponente, recimo nepovratni ventil za hho, koji neće pustiti nazad h2. Ukratko treba mi neko ko ima iskustva sa takvim stvarima i sa vodonikom (znam da atest plina rade ljudi stručni za parne kotlove, pa nagađam da može neko takav da pomogne).
          6. O2 i korozija. U test svrhe motor ne bi trebao da se ošteti ako posle svakog perioda sagorevanja hho, radi desetak min na plin ili benzin. A ako bude sve funkcionisalo posle ćemo lako da nađemo metod kako da zaštitimo motor od korozije. Ljudi napolju spominju keramiciranje delova motora i prohromsku izduvnu granu, ali ovde nikog nisam našao ko se bavi presvlačenjem keramikom. Ali, otom potom.
          7. Logika isplativosti projekta: za plin dajem godišnje oko 1300e i pri tome prelazim oko 20k. Ako ču u projekat da uložim 500e, nije mi mnogo, daću na eksperiment i imati čistu situaciju. Osnovni cilj mi je da auto radi samo na vodonik, ako to ne uspem smatraću projekat neuspelim i ćelija će da završi kao izvor energije za vodonični brener.

          Za sad pozdrav,
          pisaću ponovo za oko mesec dana na ovu temu

          Pozdrav,
          SaleB

          Comment

          • Gavra
            CBC Senator XXL
            • 06.03.2008
            • 2031
            • Beograd

            #95
            Re: HHO - znamo li nesto o tome ?

            http://www.hhoplusgas.com/?gclid=CN_No_ ... ZgodglRi8A
            Poslednji nek ugasi svetlo

            Comment

            • painter
              Banovan
              • 04.03.2010
              • 738
              • beograd,m.mostanica

              #96
              Re: HHO - znamo li nesto o tome ?

              Gavro,taj link sto si postavio,za njih sam pisao da im uredjaj nije bas neki,daje malo gasa sa velikom strujom,ali opet oni tvrde- smanjenje potrosnje za 30%...

              Comment

              • Gavra
                CBC Senator XXL
                • 06.03.2008
                • 2031
                • Beograd

                #97
                Re: HHO - znamo li nesto o tome ?

                Stavio sam link da pokupis neke fore...nisam ni mislio da su ga napravili nesto bolje......a i ko ume da napravi eksploziju kao ti od nicega
                Poslednji nek ugasi svetlo

                Comment

                • painter
                  Banovan
                  • 04.03.2010
                  • 738
                  • beograd,m.mostanica

                  #98
                  Re: HHO - znamo li nesto o tome ?

                  Originally posted by SaleB
                  ...

                  Za početak imam nekoliko pitanja za one koji su već radili na takvim projektima.
                  Sale,mnogo pitanja,a ja mislim da treba da savladas osnovne stvari pa tek onda da pucas tako visoko,da vozis auto iskljucivo na hho. Ja verujem da je to moguce i jednostavno izvesti ali samo onima koji tu materiju drze u malom prstu ili su preterano intuitivni,kao Tesla npr. Ja sam skrljao gomilu para i vremena dok nisam napravio nesto jednostavno,kvalitetno i upotrebljivo. A to je samo pocetak,sad razvijam moj izum i uporedo testiram taj "jednostavni" sa interneta,koji sam malo doradio.
                  1. Obavezno koristi prohrom 316L,to je oznaka po USA standardu,da se ne zbunis. parcice ces naci samo kod nekog ko ga koristi u proizvodnji,a takvog naci... Ako moras da uzmes 304 to nije problem,ima ga svuda,u gradjevini,u izradi bojlera itd.
                  2. Providno kuciste sluzi samo za eksperimente,najbolje i najjeftinije je uzeti na primer PP ili PE,pa mu na strugu napraviti rupu ili naruciti cev po dimenzijama,oni to izlivaju. Ima nekoliko firmi u Medakovicu,Brace Jerkovic... Providni mozes naruciti u Galenici, KLIRIT.
                  3. Nesto si lose razumeo ili su to neke neozbiljne informacije! 1lpm ja proizvodim sa 10-ak ampera ,bez ikakvog pwm-a,i sa time ne moze da se vozi ni kosacica za travu a kamoli auto! Takodje sam osmislio generator koji proizvodi 1lpm sa jos manjom strujom ali mi je kratko trajao,ukljucio sam ga pre nego je bio zavrsen,ebga,nestrpljenje... Da ne pricam o tezini i skupoci izrade tog tvog u odnosu na ovaj moj...
                  4. ok
                  5. Nemoj komplikovati. Taj gas nije toliko opasan kao sto pricaju. problem je samo ako ti eksplodira generator u koji si ulozio dosta para pa jos ako se razleti okolo elektrolit pa napravi sou(ako koristis elektrolit). To se jednostavno resava,objasnicu ti kad stignes dotle,ili mi se javi na pp ili mail. Arestore sam pravim,nema druge,od klasicnih brenera nisu sigurni.
                  5a. Moze od plina,h2 curi pa curi ali to su smesne kolicine ako sve pazljivo odradis.
                  6. Jos jednom,nemoj da komplikujes! Druge stvari su bitne a njih nisi pomenuo: PODESITI MOTOR DA RADI NA VODONIK! posle nemas nikakvih problema,sipas neki aditiv koji jos nisam pronasao kod nas,zamenis auspuh kad propadne prohromskim i to je to.
                  7.
                  Najbolje se pokazali generatori od ploca,ali razlicite konstrukcije daju veoma razlicite rezultate. To sa cevima moze u rezonantno pulsnoj elektrolizi a to nije samo obican pwm,i daje mnogo vise gasa nego taj tvoj sa interneta,negde oko 5 do 6 puta preko Faradejevog zakona o elektrolizi u osnovnoj varijanti i oko 17 puta vise sa raznoraznim dodacima. To znaci da bi u osnovnoj varijanti imao oko 5- 6 lpm sa 130W sto je na kolima oko 9 ampera...i koristi samo destilovanu vodu.
                  Pozdrav!
                  Eh da,prednost tog tvog je jedino ako moze da radi na obicnu vodu,ali to je ipak samo booster,znaci povecava snagu,spusta potrosnju... Ako ne lazu! A ja cu proveriti,ovih dana!

                  Comment

                  • painter
                    Banovan
                    • 04.03.2010
                    • 738
                    • beograd,m.mostanica

                    #99
                    Re: HHO - znamo li nesto o tome ?

                    Originally posted by Gavra
                    Stavio sam link da pokupis neke fore...nisam ni mislio da su ga napravili nesto bolje......a i ko ume da napravi eksploziju kao ti od nicega
                    More,kad ti napumpam gume sa hho,i tebi i Nesi!

                    Comment

                    • painter
                      Banovan
                      • 04.03.2010
                      • 738
                      • beograd,m.mostanica

                      Re: HHO - znamo li nesto o tome ?

                      Postoji prica o tipu koji se zove Pol Zigouras,napravio je uredjaj koji proizvodi 27 puta vise gasa od Faradeja,i dosli naftasi,prvo mu pretili a onda je pristao da im proda patent za 6 000 000 dolara... tako on kaze,a treba verovati ljudima...

                      Comment

                      • SaleB
                        CBC Član
                        • 22.05.2009
                        • 26
                        • Beograd

                        Re: HHO - znamo li nesto o tome ?

                        @painter

                        Drago mi je da se se odazao. Kao sto sam rekao, sve sto sam napisao pisao sam po secanju necega sto sam oko nove godine citao, moguce je da sam ponesto i pobrkao. Ko sto rekoh trenutno se bakcem nekim drugim temama, a hho ce postati glavna tema sredinom juna.

                        Planirao sam svakako neku prosiju varijanu cevaste celije da vidim da li radi, kako radi, koliko proizvodi, da probam razlicite katalizatore (radije bih upotrebio prasak za pecivo ako daje dovoljno dobre rezultate u odnosu na onaj sodium_nesto, ali to ce uporedni test morati da pokaze), opciju sa obicnom i destilovanom vodom ... Naci cu nekoga u medjuvremenu ko ce znati ugrubo da izracuna kolika mi je proizvodnja potrebna bar za rad na ler.

                        Sto se materijala tice, posto su kod mene cevi u pitanju a kod tebe ploce, predpostavljam da nisi u mogucnosti da me uputis na nekog ko sa time radi, ali mozes da mi pustis na pp adrese plasticara koje si pominjao. Za sad mi je najbitnije da nadjem izvor za te neelektricne komponente.

                        Potrazicu ovih dana gde sam stavio podatke o hho koje sam skupio, pa cu da ti dam link ka nekom od ovih share sajtova da skines sve to ako te zanima. To je pdf kopija neke americke knjige iz 80in ja mislim.

                        Pozdrav

                        Comment

                        • painter
                          Banovan
                          • 04.03.2010
                          • 738
                          • beograd,m.mostanica

                          Re: HHO - znamo li nesto o tome ?

                          Soda bikarbona ne valja,dobijes 60% hho i 40% nekog otrovnog gasa,ne secam se formule ali mozes da ukapiras ako znas formulu sode b. Plus ostecuje motor,ostecuje prohrom... jedino sto nece da opece kao NaOH! Koristio sam je do skoro. A za obicnu ili destilovanu vodu treba ti dodatna tehnologija,ne moze konvencionalna elektroliza. Preracun kolicine za ler... tesko! Pitanje je koji auto,pa kako je nastelovan,pa kako uvodis gas u motor,pa koji je kvalitet gasa,ima dve vrste vodonika,orto i para vodonik. Ako sve fino podesis moze vec sa 30 litara u minuti da se vozis,ako ne treba ti bar 100lpm!Opet,ne svaki auto. Bitnije pitanje je da li mozes da proizvedes i tih 30lpm!
                          Za materijal cemo se cuti.
                          Mislim da znam koja je knjiga,posalji mi naslov da proverim imam li je. Imam desetak hiljada stranica samo o hho i vodoniku...

                          Comment

                          • painter
                            Banovan
                            • 04.03.2010
                            • 738
                            • beograd,m.mostanica

                            Re: HHO - znamo li nesto o tome ?

                            @SaleB
                            Izvini ako ti delujem kao da zelim da te odgovorim,samo pokusavam da ti pomognem kroz sopstvene greske.Naj bitnije je verovati,sta god da radis. Ako ne verujes u cilj cemu onda pokusavati? A ako ne pokusas neces ni uspeti! Naj gore je slusati sta drugi misle!!!!!! Uvek je u istoriji civilizacije svaka napredna ideja proglasavana nemogucom a njen propagator ludim! Tako je bilo i sa Teslom,najvecim poznatim tragacem za besplatnom energijom,a danas ga slavimo...

                            Comment

                            • SaleB
                              CBC Član
                              • 22.05.2009
                              • 26
                              • Beograd

                              Re: HHO - znamo li nesto o tome ?

                              Originally posted by painter
                              @SaleB
                              Izvini ako ti delujem kao da zelim da te odgovorim,samo pokusavam da ti pomognem kroz sopstvene greske.Naj bitnije je verovati,sta god da radis. Ako ne verujes u cilj cemu onda pokusavati? A ako ne pokusas neces ni uspeti! Naj gore je slusati sta drugi misle!!!!!! Uvek je u istoriji civilizacije svaka napredna ideja proglasavana nemogucom a njen propagator ludim! Tako je bilo i sa Teslom,najvecim poznatim tragacem za besplatnom energijom,a danas ga slavimo...
                              Ne, naravno. Svaki tvoj savet je dobrodosao. Zelim s time da se pozabavim, kazem, u najgorem slucaju cu ja da dobijem brener ili drugar sa kojim budem radio grejac za parno grejanje

                              Hemija mi nije jaca strana, tako da sam ja svakako planirao da uzmem 2-3 casa hemije. Hemicar mislim da moze da pomogne ako su pitanja dovoljno precizno postavljena. Znaci koji katalizator moze da se upotrebi, koje su prednosti i mane razlicitih varijanti, teorija oko same elektrolize, cega se treba paziti i sl.

                              Taj isti hemicar bi trebao na osnovu podatka koliko vazduha motor u**** u jednom ciklusu rada (a koji mislim da mogu da nabavim), broja obrtaja, stohiometrijskog odnosa i tezine hodonika po litru, koja je okvirna zapremina potrebna za rad motora samo na vodonik. Takodje sam razmisljao o opcijama, ponavljam samo razmisljao, komprimovanja vodonika u cilju povecanja njegove energetske vrednosti po litru. Ako su visoki pritisci u pitanju (kao za metan recimo ili jos visi) to se svakako ne isplati.

                              Sto se kola tice za sad je u planu opel 2.0i, ali nece biti problem nabaviti nekog juga efi ili neki strani krsic manje kubikaze iz sredine osamdesetih u svrhu testiranja, ali u svakom slucaju planiram motor sa direknim paljenjem. Na mom motoru mislim da ce problem biti nemogucnost pomeranja ugla paljenja, ali jugo resava taj problem. Ovako, unapred mislim da ce vodoniku trebati ranije paljenje ali moguce je da gresim

                              Dokument po komet sam planirao da radim je Hydrostar_plan.pdf , ipak nije toliko star kao sto sam mislio samo ima par starijih slika iz knjiga iz 80ih.

                              Comment

                              • painter
                                Banovan
                                • 04.03.2010
                                • 738
                                • beograd,m.mostanica

                                Re: HHO - znamo li nesto o tome ?

                                Nek ti je sa srecom! Ja sam konsultovao strucnjake iz raznih oblasti i ukapirao samo to da je bolje nikog nista ne pitati! Uglavnom ne znaju odgovore nego me saseku recima : "ma to ne moze,sta se zanosis" itd ili lupetaju nesto sto nema veze s vezom. Ostala mi je teza varijanta,internet i eksperimentisanje. Na internetu takodje ima puno gluposti,treba uci u stos kako traziti i kako filtrirati informacije. recimo, water4gas je najgori sistem koji postoji ali ima par veoma vrednih informacija,ako umes da prepoynas koje su citajuci nekih hiljadu stranica na engleskom,sto je uzasno naporno,barem meni. Eksperimentisanje zahteva vreme,novac,spretnost u raznim majstorijama,mastovitost...i celicne zivce! Opet bi ti da preracunavas,nema potrebe,mnogi su to radili,i dobili razlicite podatke,neki na osnovu eksperimenata a neki na o0snovu procesa koji si objasnio. Problem je u tome sto se vodonik ne ponasa onako kako naucnici ocekuju,pa imas razlicite tipove vodonika pa zavisi da li uvodis cist vodonik ili hho,pa kako je podesena masina...Uostalom,kad napravis mocan generator nece ti trebati proracuni,ukljucis ga,nastelujes motor,nastelujes kolicinu gasa hho ili vodonika i to je to. Taj generator bi trebao bar 5-6 puta da premasi faradeja i opet je pitanje da li ces uspeti da vozis samo sa njim! Zato sam ti od pocetka savetovao da za pocetak napravis booster,mnogo je lakse smanjiti potrosnju nego zameniti pogonsko gorivo besplatnom energijom. Takodje,mnogo je lakse prve probe uraditi na benzincu sa prostim karburatorom,ne na efi-ju itd. Blago tebi ako si iz hidrostarovor dokumenta ukapirao kako se pravi generator. Oni imaju par vrednih ideja ali to kao da je pisano da bude podsetnik nekome ko je to vec radio...ta knjiga je pravljena da zaradi novac... pogledaj i druge pa izvuci iz svega po nesto. Recimo patenti Stanley Meyera su dostupni ali on je toliko zakomplikovao stvar da sam ja odmah odbacio tu ideju. Neki drugi su pojednostavili ali imaju drugih mana. Mislim da je najbolje ako ces odmah da pucas tako visoko,da radis prema replici S.M. generatora koju je napravio Ravi Raju,ili Dave Lawton. Obojica su veoma ozbiljni istrazivaci. A od hidrostara uzmi sistem ugradnje u auto,povezivanje itd,posto ova dvojica nisu nigde ugradjivali,samo u laboratoriji ispitivali kolicine gasa.

                                Comment

                                Working...
                                X