Dekarbonizacija motora

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • painter
    Banovan
    • 04.03.2010
    • 738
    • beograd,m.mostanica

    Dekarbonizacija motora

    Vidim da nema teme o dekarbonizaciji a imam podosta iskustva u istoj pa cu objasniti u narednom vremenu.
    Za pocetak cu reci da se radi o uklanjanju ugljenicnih naslaga (garezi) iz motora, izduvnog sistema i usisnog sistema. Garez nastaje zbog nepotpunog sagorevanja goriva i najvise je ima u dizel motorima (zato je crno ulje) a najmanje na gasnim motorima (TNG, CNG). Takodje mnogo garezi ima u svakom neispravnom motoru ali i mnogi naizgled neispravni motori zapravo su samo previse zaprljani!
    Ima vise tehnika za "dekarbonizaciju" motora i nabrajacu ih lagano kako mi vreme dozvoli. Navescu prednosti i mane svake od njih, sta se sve moze ili ne moze dobiti dekarbonizacijom (previse je neznanja sa jedne strane i reklame sa druge strane, pa cu malo razbijati mitove)
  • painter
    Banovan
    • 04.03.2010
    • 738
    • beograd,m.mostanica

    #2
    Za pocetak navescu nacine za sprecavanje odnosno umanjivanje nastajanja garezi u motoru. Na prvom mestu to je dobar motor i voznja u umerenim obrtajima. Na drugom, to su dobro gorivo i dobro ulje. Obzirom da se kod nas ne zna sta je od cega gore, preporucljivo je sipati aditiv u gorivo i aditiv u motorno ulje. Aditiv u gorivu ocisti i odrzava ceo sistem cistim i poboljsa se sagorevanje goriva (manje garezi). Aditiv u ulju poboljsava zaptivanje kompresionog prostora i time se dodatno poboljsava sagorevanje goriva plus sto mnogo manje ulja i uljnih para udje u cilindar. Sve ovo doprinosi i manjoj potrosnji goriva i duzem veku motora i sklopova. Nezeljenih efekata nema osim ako nesto vec ne valja u motoru ili u sistemu za gorivo.

    Comment

    • painter
      Banovan
      • 04.03.2010
      • 738
      • beograd,m.mostanica

      #3
      Mozda najpoznatiji tretman za dekarbonizaciju je wins-ova masina za ciscenje dizni, u nju se sipa tecnost koja se preko dizni ubrizgava u motor umesto uobicajenog goriva, time se prociste dizne i sagore deblje naslage cadji unutar kompresionog prostora, delimicno se ocisti i izduvni sistem. Tretman je efikasan. Mane su mu sto se ponekad desi da propisa neka dizna i da izgori neki ventil.

      Comment

      • painter
        Banovan
        • 04.03.2010
        • 738
        • beograd,m.mostanica

        #4
        Najjednostavniji i najjeftiniji tretman je ubrizgavanje ciste vode! Voda se uspricava u obliku spreja u motor pod turazom. Tretman je efikasan. Mana je sto moze doci do hidro udara ako previse vode udje u cilindar.

        Comment

        • painter
          Banovan
          • 04.03.2010
          • 738
          • beograd,m.mostanica

          #5
          Dekarbonizacija tecnoscu u sprej boci: Ceo sprej se izduva u usis motora pod turazom. Efekat je diskutabilan, za tih pola minuta ne moze se nista efikasno ocistiti,a ako su stavili neku jaku hemiju da bi se bolje ocistila garez, ta agresivna hemija moze ostetiti delove motora.

          Comment

          • painter
            Banovan
            • 04.03.2010
            • 738
            • beograd,m.mostanica

            #6
            Dekarbonizacija sipanjem pene u motor: skinu se svecice ili dizne ako je dizelas, sipa se pena (neka hemija, deterdzent), odstoji neko vreme pa se zavergla. Zatim se vrate svecice (dizne), zameni se motorno ulje i filter. Tretman nije ni narocito efikasan ni bezbedan a i komplikovan je i skup.
            Last edited by painter; 21.09.2016, 00:58. Reason: Dopuna teksta

            Comment

            • painter
              Banovan
              • 04.03.2010
              • 738
              • beograd,m.mostanica

              #7
              Dekarbonizacija vodenom parom: vodena para (iz parocistaca) se ubrizgava u usis. Tretman je efikasan. Mana je sto moze doci do hidro udara ako se ne pazi.

              Comment

              • painter
                Banovan
                • 04.03.2010
                • 738
                • beograd,m.mostanica

                #8
                I na kraju (ako nisam nesto zaboravio) tu je i tretman HHO gasom. Mislim da je ovo najefikasniji tretman (mada zavisi i od konkretnog uredjaja) ali i da moze biti jos efikasniji u kombinaciji sa nekim od gore nabrojanih metoda (aditivi) kao i sa sprejom za ciscenje egr ventila. Jednostavno se upotrebljava a mana gotovo da i nema. Treba paziti na radnu temperaturu jer ako je neispravno nesto u rashladnom sistemu motora, moze doci do pregrevanja. Teoretski, moze doci i do nekog problema ako se doda previse HHO gasa (zavisi od tipa motora). Ako se doda premalo gasa ili se radi kratko, ili gas nije dovoljno kvalitetan, efekat ce biti slabiji.
                Moja konkretna iskustva cu pisati u narednim objavama.

                Comment

                • painter
                  Banovan
                  • 04.03.2010
                  • 738
                  • beograd,m.mostanica

                  #9
                  Navescu neke primere tretiranih vozila HHO gasom:
                  Citroen C5 2.2 hdi, 2002g, 207.000km (moj auto). Osetila se velika razlika u snazi i obrtnom momentu. Potrosnja pala sa 8,4 na 7,2l/100km, to je oko 15% ustede. Potrosnja vremenom rasla, to se redovno desava, ovaj tretman ne moze da zameni neki uredjaj ili sredstvo za ustedu goriva. Uradjen chip tuning, potrosnja se stabilizovala na oko 7,5l (malo manje od litre ustede se dobilo chipom). Skinut katalizator i filter cestica, zatvoren EGR ventil, potrosnja pala za dodatnih 0,4l. Nakon 4000km uradjena jos jedna dekarbonizacija i potrosnja pala na 5,5l. Ako ne racunamo chip i skinut kat, to je oko 1,5l manja potrosnja samo dekarbonizacijom, sto je skoro 20%. . Kasnije, potrosnja se stabilizovala na oko 7l. Dakle, efekat smanjene potrosnje goriva je privremen, traje maksimalno oko 2000km ali drugi benefiti su prisutni oko 20-25.000km. Tako da ako zelite da imate nisku potrosnju treba da ponavljate tretman na oko 2000km a ako zelite da ocistite "visak" naslaga u motoru, usisu i izduvu, da motor bolje radi, bolje vuce i duze traje, onda je dovoljno ponoviti tretman na oko 20.000km. Dakle to se sve oseca a i moje kolege iz Novog Sada (sa kojima saradjujem) imaju dokaze u vidu snimka motora iznutra, merenja snage, gasova, itd.
                  Inace, kod mene su katalizator i filter cestica bili prilicno zapuseni a nakon tretmana su bili kao novi! Nalaze se u rastavljivom loncu pa sam ih video (nakon druge dekarbonizacije izbacio sa vozila jer smatram da mi ne trebaju, sa dekarbonizacijom na 2000km ili sa dobrim hho generatorom pod haubom, gasovi su cisti jednako kao sa katom i filterom a mozda i cistiji).

                  Comment

                  • painter
                    Banovan
                    • 04.03.2010
                    • 738
                    • beograd,m.mostanica

                    #10
                    Peugeot 307 2.0 benzin, 2001g, 222.000km.
                    Nakon tretmana mnogo bolje vuce, potrosnja pala sa 8,5 na 7 ili 7,5l, ne secam se dobro a nisam zapisao. Na izduvu mnogo manje smrdi (nema katalizator)

                    Comment

                    • painter
                      Banovan
                      • 04.03.2010
                      • 738
                      • beograd,m.mostanica

                      #11
                      Astra G, 1.7dti, 2001g, 144.000km
                      Pre tretmana tako lose vukla da sam pomislio "ja nikad ne bih kupio ovakav auto, kakav krs" a nakon tretmana sam pomislio da vuce bolje od mog C5 Takodje, nestao dim.

                      Comment

                      • painter
                        Banovan
                        • 04.03.2010
                        • 738
                        • beograd,m.mostanica

                        #12
                        Fiat stilo 1.9 multijet, 2004g, 172.000km.
                        Uvek gradska voznja, potrosnja uvek oko 8l. Nakon tretmana potrosnja 6,4l, mnogo bolje vuce, lepse radi, nmanje se oseca na izduvu.

                        Comment

                        • painter
                          Banovan
                          • 04.03.2010
                          • 738
                          • beograd,m.mostanica

                          #13
                          Opel zafira 2.0 dti, 2004g, 247.000km, automatik.
                          Dosao sa upaljenom "check" lampicom, motor u "safe" modu. U toku dekarbonizacije lampica se ugasila, kao i "safe" mod. Mnogo bolje vuce nego pre. Potrosnja nije merena.

                          Comment

                          • painter
                            Banovan
                            • 04.03.2010
                            • 738
                            • beograd,m.mostanica

                            #14
                            Skoda 105, 1100ccm, 1989g
                            Mnogo lose sagorevanje, garez izlece iz auspuha, auspuh zamascen, jako smrde gasovi. Nakon tretmana bolje vuce, vlasnik zvao i vristi od srece Nema vise garezi i smrada na izduvu.Tise i mirnije radi...

                            Comment

                            • painter
                              Banovan
                              • 04.03.2010
                              • 738
                              • beograd,m.mostanica

                              #15
                              Seat ibiza 1.2 benzin, 2010g, 59.000km
                              Auto u perfektnom stanju, nakon tretmana glatkije ubrzava. Na putu do Grcke i nazad potrosio za 30e manje goriva nego prethodnih godina.

                              Comment

                              Working...
                              X