Dekarbonizacija motora

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BJL
    CBC Senator
    • 20.05.2013
    • 275
    • backa palanka
    • golf 3 1.8

    #76
    Mi svi levo a ti desno, lepo si rekao "kakvi dokazi" i u pravu si jer dokaza nema. Naj logicnije je da ako nesto tvrdis da nam to i dokazes a ne samo prica o toliko testova a nigde rezultata, deset ljudi ovde te proziva da nikakav validan dokaz nisi pruzio a ti uporno ponavljas pratite pricu od pocetka, mi je i pratimo al se od pocetka nigde nismo ni odmakli jer nema dalje

    Comment

    • painter
      Banovan
      • 04.03.2010
      • 738
      • beograd,m.mostanica

      #77
      Originally posted by BJL View Post
      Mi svi levo a ti desno, lepo si rekao "kakvi dokazi" i u pravu si jer dokaza nema. Naj logicnije je da ako nesto tvrdis da nam to i dokazes a ne samo prica o toliko testova a nigde rezultata, deset ljudi ovde te proziva da nikakav validan dokaz nisi pruzio a ti uporno ponavljas pratite pricu od pocetka, mi je i pratimo al se od pocetka nigde nismo ni odmakli jer nema dalje
      Da pratis pricu ne bi trazio dokaze jer je poenta price da moderatori foruma dodju i da napravimo testove zajedno a ne da ja iznosim nekakve dokaze koji se svejedno mogu lazirati. Ja sam napravio uvod a testiranje kojem bi svi verovali ce biti u buducnosti ako prihvate moderatori (ja sam sada preokupiran drugim stvarima i nemam vremena za to).

      Comment

      • veselinovic
        CBC Član
        • 13.11.2010
        • 83
        • RS

        #78
        Evo logicno razmisljam.
        Naslage u motoru mogu biti u 3 tacke :
        1. na usisu prije cilindra
        2. u samom cilindru
        3. na izduvu poslije cilindra.

        Ajmo redom - na naslage u usisu HHO ne moze nikako uticati - osim mozda kroz EGR ventil nesto sktoz malo
        U cilindru svakako ima vrlo malo naslaga, a cak mislim da su one na celu klipa i pozeljne ( realno dizu malo kompresiju lohotnom motoru). Naslage na izduvnom ventilu se lako spale na autoputu.
        E ostaju one na izduvu.
        Recimo relativno ispravan motor - Ako je vlasnik vozio stalno gledajuci u trenutnu potrosnju po bordu velike su sanse da je zacepio i katalizator i DPF. Tu bi se spaljivanjem cadji moglo nesto i postici-ali isto se moze postici i cepanjem na 3000 obrtaja pola sata.
        Neispravan motor - mnogo ulja i garezi je zapusilo katalizator. Tretmanom HHO se dobije vidno poboljsanje koje traje vrlo vrlo kratko- opet ce se zapusiti.

        Voznja na minimalnoj potrosnji ( oko 1200 RPM) je losa po motor, ne samo u smislu zapusavanja izduva i nije ispravna.
        Ispada da tretman moze donijeti neka poboljsanja ( veca ili manja) somo kod neispravnosti ( dal noge vozaca dal motora) i to samo kratkotrajno.
        Kod ispravne noge i ispravnog motora nema se sta popravljati.

        Ali ostaje problem naslaga u usisu. One mnogo vise smetaju a HHO ih ne cisti.

        Comment

        • Eon
          Moderator
          • 10.03.2005
          • 4225
          • Beograd-NBG-44
          • Superb 2.0 4x4 DSG

          #79
          Toliko stručnjaka na jednom mestu, a ja opet moram da ponovim, konstrukcija motora sa unutrašnjim sagorevanjem je prevaziđena, jer toliko ima mehaničkih gubitaka na sve strane, da jednostavno nema rešenja. Svako ko je mašinac zna da su unapređenja istog sve manja sa sve većim ulaganjima. Potreban je drugi vid konvertora energije da bi efikasnost koristi rasla. Pitanje je samo da li su hibridi, elektro vozila ili nešto drugo stvarni naslednici SUS motora.


          Za sve one koji sumnjaju u ovo, zamislite situaciju da veći deo energije benzina/dizela izgubite kroz auspuh i emisijom samog motora, dok deo energije koristite na trenja u samom motoru, jer imate niz prenosa koje morate da savladate.
          Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
          Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

          Comment

          • painter
            Banovan
            • 04.03.2010
            • 738
            • beograd,m.mostanica

            #80
            Veselinovica necu da komentarisem, objasnio sam vec nekoliko puta sta jeste. Nema svrhe da ponovo pisem isto.
            Eon, I ja sam nekada ranije mislio da je SUS motor odavno spreman za muzej ali sada drugacije mislim. To je toliko zanimljiva masina da je to neverovatno, ako se nekada vidimo pricacu Ti. Zaista ne mogu da objasnim preko poruka. Svakako da su elektro motori bolji u mnogo cemu ali kada se u SUS motoru postigne potpuno sagorevanje goriva, efekat je neverovatan. Toliko obrtnog momenta ne mozes ni da zamislis (kao da vozis EV), a efikasnost se mnogo podigne. A njih vec imamo Jedan cova koji je na yugu postigao tako nesto, kaze da je izmerio 200ks na tockovima a nije radio nikakve prepravke osim sto je dobio 100% sagorevanje benzina. To je bilo davno i nisam proverio tu informaciju. Meni je najzanimljivija kombinacija elektromotora i malog SUS motora koji puni baterije (serijski hibrid). Ovo je jedno stotinu puta bolje od paralelnih hibrida koji se danas proizvode a nekim cudom svi ih zaobilaze Ima mozda par malih proizvodjaca koji se time bave ali za njih niko ne zna osim onih koji to prate. Takodje su mi zanimljivi automobili sa hidraulicnim pogonom (hidro motor i hidropneumatski akumulator). Oba imaju odlicne performanse a potrosnja se krece od 1,5 do 3l goriva na 100km, s tim da bi ako se primeni tehnologija potpunog sagorevanja, potrosnja bila bar duplo manja ( i do 80% manja). Takodje je moguce primeniti neka alternativna goriva i jos poboljsati ucinak. Ali to nije u interesu onih koji pisu pravila, najverovatnije ce nam, po mom misljenju, uvesti gorive celije i elektro motore s tim da ce se vodonik za gorivu celiju dobijati iz nafte ili metanola.

            Comment

            • Dora
              Nadzornik!!!
              • 24.10.2004
              • 17451
              • Novi Sad
              • FIAT

              #81
              Svečano proglašavam ovu temu veoma značajnom za opstamak čovečanstva i dodeljujem joj orden sa ukrštenim mačevima prvog reda Barona Minhauzena...
              Jugo 200 konja bez prerade (ako bi ikad stvarno dogurao dotle) ima veoma opasnu osobinu rasprskavanja gde je početna brzina "gelera" bar 700 meatara u sekundi,,,

              AYko je bila šega i potrajalo je malo, dosta je...
              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

              https.autogas.rs

              Comment

              • M-power
                Moderator
                • 10.01.2005
                • 10060
                • Bg; Banovo Brdo
                • CorsaC, astra H,

                #82
                Kada će na forumima uvesti opcije za lajkovanje poruka i sl.
                To date there has never been a faster car built for the public road and,
                it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                Comment

                • Dora
                  Nadzornik!!!
                  • 24.10.2004
                  • 17451
                  • Novi Sad
                  • FIAT

                  #83
                  Ma ima to odavno samo mi nisu dali da upalim
                  Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                  https.autogas.rs

                  Comment

                  • painter
                    Banovan
                    • 04.03.2010
                    • 738
                    • beograd,m.mostanica

                    #84
                    Originally posted by Dora View Post
                    Svečano proglašavam ovu temu veoma značajnom za opstamak čovečanstva i dodeljujem joj orden sa ukrštenim mačevima prvog reda Barona Minhauzena...
                    Jugo 200 konja bez prerade (ako bi ikad stvarno dogurao dotle) ima veoma opasnu osobinu rasprskavanja gde je početna brzina "gelera" bar 700 meatara u sekundi,,,

                    AYko je bila šega i potrajalo je malo, dosta je...
                    Da, zvuci nemoguce ali ja sam licno video neke "nemoguce" stvari tako da se sada trudim da ne osudjujem unapred nesto sto mi zvuci sumanuto, pre nego sto proverim. Na zalost to je veoma stara vest (bilo u novinama pre ere interneta) i nisam uspeo da pronadjem coveka a trudio sam se zaista. Verovatno laze (nije merio snagu nego je "procenio" da tu mora biti jedno 200 konja ) jer je efekat koji se oseca kada se vozi automobil sa tom spravom koju je napravio (nesto poput GEET reaktora) kao da su te bacili iz aviona

                    Comment

                    • veselinovic
                      CBC Član
                      • 13.11.2010
                      • 83
                      • RS

                      #85
                      22.10 napisa ovo: Jedan cova koji je na yugu postigao tako nesto, kaze da je izmerio 200ks na tockovima a nije radio nikakve prepravke osim sto je dobio 100% sagorevanje benzina.
                      23.10. napisa ovo: Verovatno laze (nije merio snagu nego je "procenio" da tu mora biti jedno 200 konja )

                      Nagradno pitanje jel mjerio snagu ili nije?
                      A inace postoje oni trkaci sto ubacuju kovane klipove, kupuju raritetne rucno radjene bregaste, mijenjaju cijeli usis, kupuju 4 karburatora, rade 100 cuda na motoru i dobiju nekih 20-30 kS. Budale, ne znaju da su te gluposti izmislili trgovci da uzimaju pare sirotinji.
                      Prdnes dva puta u usis i eto 200 konja iz jugica.

                      Comment

                      • sErGiO
                        Moderator
                        • 30.01.2007
                        • 2769
                        • Neko selo pored Beogr
                        • Alfa Romeo 156SW

                        #86
                        Ha

                        Comment

                        • M-power
                          Moderator
                          • 10.01.2005
                          • 10060
                          • Bg; Banovo Brdo
                          • CorsaC, astra H,

                          #87
                          Nisu izmislili trgovci da uzmu pare trkačima nego im homologacija ne dozvoljava da stavljaju te reaktore......
                          To date there has never been a faster car built for the public road and,
                          it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                          Comment

                          • painter
                            Banovan
                            • 04.03.2010
                            • 738
                            • beograd,m.mostanica

                            #88
                            Moja je greska sto sam preozbiljno shvatio ovaj forum. Ili neki clanovi imaju ispod 14 godina a ja zamisljam odrasle ljude sa druge strane monitora. Ili imaju zle namere. Nekako ne verujem da je neko jednostavno glup. Osim sto je zloba odraz gluposti... U svakom slucaju, sta god da je, minirali ste mi obe teme. Svaka cast! Trosim energiju na pogresne stvari. A sta ce biti do kraja, videcemo. Razmisljam...

                            Comment

                            • Chubbs
                              Everybody lies
                              • 29.01.2006
                              • 5807
                              • Novi Sad
                              • Audi A6 1.8T

                              #89
                              evo, imas od mene 7 dana da dooobro razmislis.

                              svi smo mi glupi samo si ti pametan a baljezgas za sve pare. Rasejan, neshvacen, nema vremena, ne ume da se izrazi, e pa ako hoces da prezentujes nesto onda nauci kako da se odrazis, nadji vremena, sta drugo da ti kazem.

                              A sto se tice ozbiljnosti, preozbiljno je ovaj forum tebe shvatio(ja nisam, hteo sam da te sutnem jos prvog dana ali administracija i papirologija...) i to zahvaljujuci drugu emu, koji ce za kaznu morati da karbonizuje resetku od rostilja dok mu mi sa strane **** pomeramo od zajebancije.
                              You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
                              Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
                              Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

                              Comment

                              • b_samardzic
                                CBC Senator XXL
                                • 02.04.2005
                                • 1557
                                • Smederevo

                                #90
                                Mozda sam preterao sa svojim komentarima pa cu probati da ti objasnim neke stvari.

                                Tvoj auto ima mnogo senzora koji prate rad motora a oni vremenom pocinju da pokazuju lazne podatke. Ti si uspeo da napravis idealniju smesu za neispravan motor i osetio si razliku.
                                EGT je temperatura izduvnih gasova i kod obicnih atmosferskihotora treba da je 600-700 stepeni. Kod turbo motora moze da ide do 800 i vise stepeni. Povecanjem egt-a reaste snaga motora. Motor je limitiran materijalom od kog je napravljen. Auto nema EGT sondu na sebi tako da ti mozes da mu povecas temperaturu i efikasnost ali mu drasticno skracujes vek. AFR tj odnos smese vazduha i goriva je vrlo bitan u celoj prici. Pravljenjem siromasne smese raste EGT i vece je iskoriscenje goriva. Trenutak paljenja smese je takodje vrlo bitan i sto je ranije paljenje veci je ucinak motora. Na sve ovo dodas da mogu da se jave detonacije koje rapidno skracuju vek motoru a svaki pokusaj smanjenja potrosnje izaziva detonacine u jednom trenutku. Najbolji primer za to je ugradnja plina u obican auto gde potrosnja plina bude manja od benzina jer je ventil plina zavijen a poaledica je siromasna smesa. Auto ide dobro a posledice se osete tek posle 15-20 hiljada km. Obicno prvo stradaju izduvni ventili od prevelikog egt-a. Onda zbog pada kompresije dolazi do jos veceg porasta temperature izduvnih gasova tj egt-a. Motor pocinje da se pregreva i strada dihtung glave. U srbiji se obicno predje do 10 000 km godisnje pa problem nastaje tek posle 2-3 god.
                                Sve sto si uradio i video ima logiku i tacno je. Ja u nijednom trenutku nisam osporio tvoje eksperimente i rekao ti da lazes. Sve sto si uradio ima svoje logicno resenje. Isto kao sto izbusenu gumu mozes da popravis obicnim holsrafom za drvo a ti odes kod vulkanizera da ti uzme pare. Moj nivo znanja mi dozvoljava da ti kazem da si svoje eksperimente pogresno shvatio. Na ispracnom motoru si mozda osetio malo povecanje snage tako sto si prevario lamda sondu ili povecao egt sto motor ne moze da prepozna. O neispravnim motorima je smesno i govoriti.
                                Ja te ponovo pitam koliko dugo hho uredjaj proizvodi gas posle pestanka dotoka struje u njega! Probaj upaljacem, a verujem da vec jesi probao ali uporno odbijas daodgovoris na to pitanje. Kad si zadnji put vozio nov auto? Sve i da dokazes da manje trosi auto sa hho gasom to bi morao da uradis na novom autu. Kazes da fabrike automobila varaju narod i da ti mozes da smanjis potrosnju a ja ti kazem da gresis. Automobilska industrija je nezadrzivo krenula u razvoj elektronike. Smanjena je potroanja auta za 20% u odnosu na karburatore. Ali to sve vazi za nov auto. Polovan auto je skoro nemoguce dovesti u ispravno stanje bez ogromnih ulaganja. To se nikako ne isplati. Mi menjamo deo tek kad skroz crkne.
                                Na svim motornim testerama i trimerima imas na karburatoru dva srafa za stelovanje smese. Na novim masinama je sraf za smesu uvek odvijen vise cak toliko da se oseti po zvuku povecanje obrtaja i snage kad se malo zavije sraf za smesu. Tako strada klip na testeri. Moras malo da prosiris svoje vidike pa tek onda ces shvatiti svoje eksperimente. Pocni da pises o jednom konkretnom eksperimentu koji ti je bio najzanimljiviji a onda cemo zajedno da pokusamo da shvatimo sta se desavalo. Ovo prepucavanje nema nikakvog smisla. Ja vise necu da se javljam ukoliko ne pocnes da opisujes neki konkretan primer ali detaljno. Pozdrav!

                                Comment

                                Working...
                                X