Postavim snimku kasnije.
SAVANA PROBLEM
Collapse
X
-
@VV
Da budem potpuno iskren, ja sam dosao do rezultata na pogresan nacin. Posto je na grafiku oznacen RPM drop tj. pad i za ispravne cilindre je bio negativan ja sam shvatio da osciloskop mjeri pad obrtaja u trenutku paljenja odgovarajuceg cilindra pa je za ispravne cilindre rezultat negativan.
BTW imas li ideju zasto se ne radi ovako kako sam ja rekao tj. da se mjeri ubrzanje u trenutku opaljenja svakog cilindra a ne usporenje pri gasenju istog?
Kako osciloskop gasi varnicu (na koji nacin se realizuje gasenje) i sta to znaci u roku od 5 sekundi? Da li svaki cilindar drzi iskljucen po 5 sekundi i mjeri pad RPM kada dodje red na njegovo paljenje ili...? U kojem rezimu se to radi, ler ili...?
Kako bi se manifestovalo da nisu radile svjecice na citavoj strani, pretpostavljam da bi smrdio benzin na izduvu, mozda i plamen izlijetao i sl.? Pravo pitanje je sta bi pokazivala lambda, da li bi gorivo moglo sagorjeti u auspuhu dovoljno da pokaze bogatu smjesu? U svakom slucaju pretpostavljam da ne bi bila mrtva kao u prethodnom slucaju.Difference between man and boys is the price of their toys
Comment
-
-
Originally posted by Valent VudrigaIvanT je odmah "tipovao" na ubrizgavace, mozda malo preuranjeno, a zato jer se moglo raditi i o defektivnoj lambda sondi. Na prvom grafikonu lambda sondi nije postojala popratna informacija koja bi razlucila izmedju dva moguca slucaja.Na 3. strani
Nije bilo preuranjeno. Da je sonda bila neispravna, da li bi smo imali misfire na svim cilindrima jedne strane?
Po opisu kvara i po delovima koji su do tada zamenjeni, odmah sam znao da nešto sa dovodom benzina na toj strani motora nije u redu. Kviz, ne bi bio kviz da sam odmah napisao injektori.
Način na koji ti postavljaš pitanja u svim kvizovima do sada je savršen i ja prosto imam utisak da mi je to vozilo u garaži. Čekamo sledeći...
Comment
-
-
Naravno, zato i pise "loto" i "corava koka", ali je interesantno kad ubode zrnoOriginally posted by Valent VudrigaKladiti se na odredjenu komponentu i pouzdano znati o istoj predstavlja veliku razliku.
.
@*IvanT*
Kako su rasporedjene l-sonde, na izduvnoj grani ? Ako je jedna odgovorna za jednu stranu motora, zasto ne bi bilo moguce da je ona uzrok misfire-a na svim cilindrima te strane, teorijski ?
Comment
-
-
Ako se uzme u obzir kronologija, u doticnoj fazi nismo znali da trokiraju sva 4 cil. I ja sam predpostavio ubrizgavace, no ne bih se bio kladio u tom trenutku. Cetvrti cilindar je identificiran u kodu, jos jedan u parametrima.Nije bilo preuranjeno. Da je sonda bila neispravna, da li bi smo imali misfire na svim cilindrima jedne strane?
Nije postojao direktan pokazatelj, osim ako ti smatras PO300 takvim pokazateljem. PO300 se nebi trebao uzeti zdravo za gotovo, jer moze biti uzrocen cak i voznjom na bijeloj seoskoj cesti.
GM software ima individualne parametre za trokirajuce cilindre u formi historije trokiranja kao i trenutacno trokiranje. Ostale kompanije nemaju, ili vecina nema. Bez te funkcije i bez osciloskopa, u slucaju Savane, bio bi "tanak led".
Drago mi je da vam vibrira dijagnosticki nerv.
Hoces reci da bi prosao za instruktora kod vas!??Način na koji ti postavljaš pitanja u svim kvizovima do sada je savršen i ja prosto imam utisak da mi je to vozilo u garaži.
Comment
-
-
nijebitno:
Do rezultata se dolazi "na mala vrata", indirektno.Da budem potpuno iskren, ja sam dosao do rezultata na pogresan nacin. Posto je na grafiku oznacen RPM drop tj. pad i za ispravne cilindre je bio negativan ja sam shvatio da osciloskop mjeri pad obrtaja u trenutku paljenja odgovarajuceg cilindra pa je za ispravne cilindre rezultat negativan.
Daj si malo vremena i "pretresi" ovu situaciju jos malo.BTW imas li ideju zasto se ne radi ovako kako sam ja rekao tj. da se mjeri ubrzanje u trenutku opaljenja svakog cilindra a ne usporenje pri gasenju istog?
Uzemljuje se primarni signal na bombini. Na automatiku je najbolje u brzini. Iskljuci se IAC. Vazno je da svaki cil. bude jednako vremenski iskljucen zbog usporedbe. Da ponovim, o-skop iskljucuje iskru, bez obzira dali je ona prisutna ili ne u odredjenoj situaciji / kvaru.Kako osciloskop gasi varnicu (na koji nacin se realizuje gasenje) i sta to znaci u roku od 5 sekundi? Da li svaki cilindar drzi iskljucen po 5 sekundi i mjeri pad RPM kada dodje red na njegovo paljenje ili...? U kojem rezimu se to radi, ler ili...?
Dobio bi bogatu smjesu. Koliko tocno, zavisilo bi od softwera doticnog ECU-a.Kako bi se manifestovalo da nisu radile svjecice na citavoj strani, pretpostavljam da bi *stinking* benzin na izduvu, mozda i plamen izlijetao i sl.?
Zato imamo tester ispusnih plinova. Pitaj IvanT-a koje su prednosti kad se moze provjeriti realno stanje ispusnih plinova.Pravo pitanje je sta bi pokazivala lambda, da li bi gorivo moglo sagorjeti u auspuhu dovoljno da pokaze bogatu smjesu? U svakom slucaju pretpostavljam da ne bi bila mrtva kao u prethodnom slucaju.
Comment
-
-
Istorija trokiranja je i prevagnula, a to je bilo na 2. strani ove teme. Samo parna strana motora je u tu...VV
GM software ima individualne parametre za trokirajuce cilindre u formi historije trokiranja kao i trenutacno trokiranje
Comment
-
-
@VV
Lako je tebi da se foliras sa analizatorom gasova
Sta kaze tvoje iskustvo, ako imamo cilindre koji zaljevaju gorivom a svjecice ne pale sta onda veli lamda sonda, siromasna ili bogata? Sta kaze teorija Elwood-e?
Ja sam malo drugacije shvatio onaj test sa osciloskopom i padom obrtaja. Mislio sam da se gleda u realnom vremenu doprinos svakog cilindra, nesto slicno procjeni kompresije na osnovu oscilograma struje alnasera, pa da se na intervalu od 5 sekundi uzme neka srednja vrijednost ubrzanja koje pruzi svaki cilindar. Ovo naravno po uslovom da imamo senzor na radilici. Pretpostavljam da na slican nacin i motor detektuje missfire, samo me cudi da ih nije detektovao mnogo vise za ostala tri cilindra.
Ako sam dobro shvatio test koji si proveo je iskljucen IAC, leptir u nekom fiksnom polozaju, opterecnje konstantno ili nula i zatim se iskljucuje svaka svjecica u intervalu od 5 sekundi i gleda se za koliko padnu obrtaji. Ako je tako taj test se u odredjenoj mjeri zaista moze sprovesti i bez osciloskopa pomocu obicnog obrtomjera ako je iole precizan.Difference between man and boys is the price of their toys
Comment
-
-
Ne znam da li sam postavio trivijalno ili jako glupo pitanje, ali posto je ostalao bez odgovora da ga ponovim:
*IvanT*:
Nije bilo preuranjeno. Da je sonda bila neispravna, da li bi smo imali misfire na svim cilindrima jedne strane?
====================================
low rider:
@*IvanT*
Kako su rasporedjene l-sonde, na izduvnoj grani ? Ako je jedna odgovorna za jednu stranu motora, zasto ne bi bilo moguce da je ona uzrok misfire-a na svim cilindrima te strane, teorijski ?
Comment
-
-
Konkrektno kod ovog modela imamo po dve sonde sa obe strane motora.
U periodu dok ECU ne detektuje neispravnu sondu pre kata ( a sve ostalo ispravno) neće doći do promašene varnice na cilindru, jer se ECU ne programira na način koji može putem lambda regulacije da toliko obogati ili osiromaši smešu, koja će dovesti do misfirea.
Kada ECU detektuje neispravnu lambda sondu, a brzina detektovanja zavisi od generacije ECU-a, preći će u rezervni mod i neće ga interesovati lambda, već će upravljanje vršiti putem ostalih parametara koje očitava, ili će preći na srednje vrednosti fabrički zadate. Ovo opet zavisi od tipa ECU i načina na koji su programirani da se ponašaju u situacijama kada je neki od senzora van funkcije.
Comment
-
-
Da su kojim slucajem bile neispravne 4 svecice na toj strani Lsonda bi opet bila mrtva,u pitanju je V motor,svaka strana ima svoj kat.U trenutku dodavanja acetilena i dalje bi se ponasala isto,jedino bi RPM otisao malo dole,dok je u izvornom slucju imao veliki skok koji mi nismo umeli da "vidimo".Napisao sam da je verovatno zacepljenje u magistrali za tu stranu,ali mogucnost da zacepe sva 4 mi je izgledalo nemoguce,napajanje injektora bi se detektovalo kroz kodove gresaka.
VV,bas si me sludio,tek sam danas dosao sebi...
Comment
-
-
rekao si i da svecice nije lako proveriti.Stanje cetvrtog ubrizgavaca i nije bas tako lako provjeriti. Nalaze se ispod plasticnog poklopca
jasno je da nije lako, cim se videlo na sta lici motorski prostor.
konstruktivnu manu auta ne mozes promeniti, a posao moras /zelis/ obaviti.
zato sto je tesko proveriti i naplacuje se i visa cena rada na takvom (nepristupacnom) automobilu.
ne mogu da razumem obrazlozenja tog tipa da je nesto tesko uraditi a prihvatis se takvog posla.
kada nesto ne zelim da radim, ja to i naglasim unapred i ne uzimam takav posao.
uvek se nadje neko sa drugacijim procenama komplikovanosti kome nista nije tesko
da li mi je neki posao tesko pristupacan, naporno fizicki ili jednostavno nemam zelju, biram posao da bi ga uradio sa zadovoljstvom.
kako se pokazalo morace da se proveri, i popravi/ zameni ne samo brizgac na tom 4.tom cilindru vec i jos mnogo vise posla.
i sta sad, posao je jos tezi- odustaje se od popravke porazen obimom i tezinom potrebnog servisa ili ipak zagrize sredi i na kraju naplati.
verujem da je vlasnik svestan kakav (lose osmisljen) auto poseduje u smislu pristupacnosti servisiranja.
niti prvi niti poslednji auto koji je extra nezgodan i extra skup za odrzavanje- popravku.
uvek se setim slicnih primera gde za osnove stvari poput zamene sijalice fara ili zamene kaisa se demontira pola auta ili motor vadi van auta.
kako je to neko uopste mogao da napravi za mene je misterija.
ne vidim sto bih ja tu bio nesto kriv, osim sto primecujem potrebu da se i na takvom autu urade isti oni poslovi kao i na svakom drugom u datoj situaciji.
nisam primetio da je receno kako je moguce da se 4 brizgaca zapuse, vec sam rekao miljaza je premala za (ocekivati) tako drasticne efekte.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
Hvala na odgovoru!! Slicno sam mislio, ali posto je pominjana lambda sonda u kontekstu moguceg krivca, pomislio sam da je ipak bolje pitati.Originally posted by *IvanT*Konkrektno kod ovog modela imamo po dve sonde sa obe strane motora.
U periodu dok ECU ne detektuje neispravnu sondu pre kata ( a sve ostalo ispravno) neće doći do promašene varnice na cilindru, jer se ECU ne programira na način koji može putem lambda regulacije da toliko obogati ili osiromaši smešu, koja će dovesti do misfirea.
Kada ECU detektuje neispravnu lambda sondu, a brzina detektovanja zavisi od generacije ECU-a, preći će u rezervni mod i neće ga interesovati lambda, već će upravljanje vršiti putem ostalih parametara koje očitava, ili će preći na srednje vrednosti fabrički zadate. Ovo opet zavisi od tipa ECU i načina na koji su programirani da se ponašaju u situacijama kada je neki od senzora van funkcije.
A pogotovo zbog ove recenice: "Da je sonda bila neispravna, da li bismo imali misfire na svim cilindrima jedne strane"
Mislio sam da nece doci do misfire-a zbog l.sonde ni na jednom, ali recenica sugerise da moze doci na nekom, ali ne na sva 4. Pa sam pomislio da sonda ipak moze izazvati misfire (ali da bi opravdao da moze na nekim, a ne na 4, poceo sam da razmisljm o tome da li mozda 1l.s. ide na 2 cilndra banke i slicne vratolomije
)...
Comment
-
-
BRICK:
Hajde da uskladimo frekvencije. Nije tesko ako se mora; uz opremu i znanje koje posjedujem ne moram, a htio sam pokazati i drugima da se ne mora. Ni manje, ni vise.ne mogu da razumem obrazlozenja tog tipa da je nesto tesko uraditi a prihvatis se takvog posla.
I ja ponekad odbijem posao. Ovdje nije bilo potrebe za ikakvim odbijanjem. Sto odbijam je ideja da se mjeri kompresija gdje nije potrebno. Ako netko zeli, neka izvoli.kada nesto ne zelim da radim, ja to i naglasim unapred i ne uzimam takav posao.
uvek se nadje neko sa drugacijim procenama komplikovanosti kome nista nije tesko
kako se pokazalo morace da se proveri, i popravi/ zameni ne samo brizgac na tom 4.tom cilindru vec i jos mnogo vise posla.Kompletan CPI je zamjenjen. Motor radi kao sto bi trebao. Vlasnik je zadovoljan sto nemora ici u cetvrtu garazu, a istovremeno i tuzan jer je kraci za $800 US.i sta sad, posao je jos tezi- odustaje se od popravke porazen obimom i tezinom potrebnog servisa ili ipak zagrize sredi i na kraju naplati.
U odnosu na taj aspekt, vlasnik je idiot koji ima standarde tebi nezamislive. Njegov budzet ne dozvoljava ono sto posjeduje, a ponajmanje potrosnju tog vozila. Dalo bi se nadugacko o tome.......verujem da je vlasnik svestan kakav (lose osmisljen) auto poseduje u smislu pristupacnosti servisiranja.
Proizvodjacka i prodajna politika ne brine o takvim stvarima, imaju zato jeftine mehanicare i musterije kojima je ispran mozak kroz dugogodisnje reklamiranje.kako je to neko uopste mogao da napravi za mene je misterija.
Mozda pitanje te frekvencije. Prakticna situacija jednostavno ne dozvoljava ono sto i kako ti predlazes. Ne zelim stati nikome na zulj, no vec tri godine kako komuniciram na forumima kod vas, rijeci kompresija i svjecice su prve dvije koje su cuju uz bilo kakav nepravilan rad motora. K'o iz pracke. Malo je naporno.ne vidim sto bih ja tu bio nesto kriv, osim sto primecujem potrebu da se i na takvom autu urade isti oni poslovi kao i na svakom drugom u datoj situaciji.
Jasno mi je o kakvoj se sredini radi i cime se raspolaze. Jednostavno je vrijeme da se napravi pomak napred.
Doticni dizajn u sprezi s nacinom voznje i nedostatkom odrzavanja, a cak i benzinom, sklon je cepljenju. To sto se nesto nebi trebalo dogoditi ne garantira da se i nece dogoditi. V8 motor od 5.7 litara u gradskoj voznjinisam primetio da je receno kako je moguce da se 4 brizgaca zapuse, vec sam rekao miljaza je premala za (ocekivati) tako drasticne efekte.
ne postize radne temperature sto pridonosi formaciji garezi. Brzine na autoputu su ogranicene na 70 milja, ni tu nema velikih temperatura.
Nemam objasnjenje za 4 zacepljena ubrizgavaca na istoj strani motora.
Slucajnost mozda????
Nadam se da su po neki detalji sad jasniji.
_________________
Comment
-

Comment