SAVANA PROBLEM

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Valent Vudriga
    CBC Senator XXL
    • 02.04.2005
    • 2778
    • USA

    Postavim snimku kasnije.

    Comment

    • nijebitno
      CBC Senator XXL
      • 14.03.2006
      • 629
      • Modrica

      @VV
      Da budem potpuno iskren, ja sam dosao do rezultata na pogresan nacin. Posto je na grafiku oznacen RPM drop tj. pad i za ispravne cilindre je bio negativan ja sam shvatio da osciloskop mjeri pad obrtaja u trenutku paljenja odgovarajuceg cilindra pa je za ispravne cilindre rezultat negativan.
      BTW imas li ideju zasto se ne radi ovako kako sam ja rekao tj. da se mjeri ubrzanje u trenutku opaljenja svakog cilindra a ne usporenje pri gasenju istog?

      Kako osciloskop gasi varnicu (na koji nacin se realizuje gasenje) i sta to znaci u roku od 5 sekundi? Da li svaki cilindar drzi iskljucen po 5 sekundi i mjeri pad RPM kada dodje red na njegovo paljenje ili...? U kojem rezimu se to radi, ler ili...?

      Kako bi se manifestovalo da nisu radile svjecice na citavoj strani, pretpostavljam da bi smrdio benzin na izduvu, mozda i plamen izlijetao i sl.? Pravo pitanje je sta bi pokazivala lambda, da li bi gorivo moglo sagorjeti u auspuhu dovoljno da pokaze bogatu smjesu? U svakom slucaju pretpostavljam da ne bi bila mrtva kao u prethodnom slucaju.
      Difference between man and boys is the price of their toys

      Comment

      • *IvanT*
        CBC Senator XXL
        • 30.01.2005
        • 3234
        • Srbija, Beograd, Kara

        Originally posted by Valent Vudriga
        Na 3. strani
        IvanT je odmah "tipovao" na ubrizgavace, mozda malo preuranjeno, a zato jer se moglo raditi i o defektivnoj lambda sondi. Na prvom grafikonu lambda sondi nije postojala popratna informacija koja bi razlucila izmedju dva moguca slucaja.

        Nije bilo preuranjeno. Da je sonda bila neispravna, da li bi smo imali misfire na svim cilindrima jedne strane?
        Po opisu kvara i po delovima koji su do tada zamenjeni, odmah sam znao da nešto sa dovodom benzina na toj strani motora nije u redu. Kviz, ne bi bio kviz da sam odmah napisao injektori.
        Način na koji ti postavljaš pitanja u svim kvizovima do sada je savršen i ja prosto imam utisak da mi je to vozilo u garaži. Čekamo sledeći...

        http://www.lovatogas.co.rs

        Comment

        • low rider
          CBC Senator XXL
          • 03.04.2006
          • 613
          • Beograd

          Originally posted by Valent Vudriga
          Kladiti se na odredjenu komponentu i pouzdano znati o istoj predstavlja veliku razliku.
          Naravno, zato i pise "loto" i "corava koka", ali je interesantno kad ubode zrno .

          @*IvanT*
          Kako su rasporedjene l-sonde, na izduvnoj grani ? Ako je jedna odgovorna za jednu stranu motora, zasto ne bi bilo moguce da je ona uzrok misfire-a na svim cilindrima te strane, teorijski ?

          Comment

          • Valent Vudriga
            CBC Senator XXL
            • 02.04.2005
            • 2778
            • USA

            Nije bilo preuranjeno. Da je sonda bila neispravna, da li bi smo imali misfire na svim cilindrima jedne strane?
            Ako se uzme u obzir kronologija, u doticnoj fazi nismo znali da trokiraju sva 4 cil. I ja sam predpostavio ubrizgavace, no ne bih se bio kladio u tom trenutku. Cetvrti cilindar je identificiran u kodu, jos jedan u parametrima.
            Nije postojao direktan pokazatelj, osim ako ti smatras PO300 takvim pokazateljem. PO300 se nebi trebao uzeti zdravo za gotovo, jer moze biti uzrocen cak i voznjom na bijeloj seoskoj cesti.
            GM software ima individualne parametre za trokirajuce cilindre u formi historije trokiranja kao i trenutacno trokiranje. Ostale kompanije nemaju, ili vecina nema. Bez te funkcije i bez osciloskopa, u slucaju Savane, bio bi "tanak led".
            Drago mi je da vam vibrira dijagnosticki nerv
            .
            Način na koji ti postavljaš pitanja u svim kvizovima do sada je savršen i ja prosto imam utisak da mi je to vozilo u garaži.
            Hoces reci da bi prosao za instruktora kod vas!??

            Comment

            • Valent Vudriga
              CBC Senator XXL
              • 02.04.2005
              • 2778
              • USA

              nijebitno:
              Da budem potpuno iskren, ja sam dosao do rezultata na pogresan nacin. Posto je na grafiku oznacen RPM drop tj. pad i za ispravne cilindre je bio negativan ja sam shvatio da osciloskop mjeri pad obrtaja u trenutku paljenja odgovarajuceg cilindra pa je za ispravne cilindre rezultat negativan.
              Do rezultata se dolazi "na mala vrata", indirektno.
              BTW imas li ideju zasto se ne radi ovako kako sam ja rekao tj. da se mjeri ubrzanje u trenutku opaljenja svakog cilindra a ne usporenje pri gasenju istog?
              Daj si malo vremena i "pretresi" ovu situaciju jos malo.
              Kako osciloskop gasi varnicu (na koji nacin se realizuje gasenje) i sta to znaci u roku od 5 sekundi? Da li svaki cilindar drzi iskljucen po 5 sekundi i mjeri pad RPM kada dodje red na njegovo paljenje ili...? U kojem rezimu se to radi, ler ili...?
              Uzemljuje se primarni signal na bombini. Na automatiku je najbolje u brzini. Iskljuci se IAC. Vazno je da svaki cil. bude jednako vremenski iskljucen zbog usporedbe. Da ponovim, o-skop iskljucuje iskru, bez obzira dali je ona prisutna ili ne u odredjenoj situaciji / kvaru.
              Kako bi se manifestovalo da nisu radile svjecice na citavoj strani, pretpostavljam da bi *stinking* benzin na izduvu, mozda i plamen izlijetao i sl.?
              Dobio bi bogatu smjesu. Koliko tocno, zavisilo bi od softwera doticnog ECU-a.
              Pravo pitanje je sta bi pokazivala lambda, da li bi gorivo moglo sagorjeti u auspuhu dovoljno da pokaze bogatu smjesu? U svakom slucaju pretpostavljam da ne bi bila mrtva kao u prethodnom slucaju.
              Zato imamo tester ispusnih plinova. Pitaj IvanT-a koje su prednosti kad se moze provjeriti realno stanje ispusnih plinova.

              Comment

              • *IvanT*
                CBC Senator XXL
                • 30.01.2005
                • 3234
                • Srbija, Beograd, Kara

                VV

                GM software ima individualne parametre za trokirajuce cilindre u formi historije trokiranja kao i trenutacno trokiranje
                Istorija trokiranja je i prevagnula, a to je bilo na 2. strani ove teme. Samo parna strana motora je u tu...

                http://www.lovatogas.co.rs

                Comment

                • nijebitno
                  CBC Senator XXL
                  • 14.03.2006
                  • 629
                  • Modrica

                  @VV
                  Lako je tebi da se foliras sa analizatorom gasova Sta kaze tvoje iskustvo, ako imamo cilindre koji zaljevaju gorivom a svjecice ne pale sta onda veli lamda sonda, siromasna ili bogata? Sta kaze teorija Elwood-e?

                  Ja sam malo drugacije shvatio onaj test sa osciloskopom i padom obrtaja. Mislio sam da se gleda u realnom vremenu doprinos svakog cilindra, nesto slicno procjeni kompresije na osnovu oscilograma struje alnasera, pa da se na intervalu od 5 sekundi uzme neka srednja vrijednost ubrzanja koje pruzi svaki cilindar. Ovo naravno po uslovom da imamo senzor na radilici. Pretpostavljam da na slican nacin i motor detektuje missfire, samo me cudi da ih nije detektovao mnogo vise za ostala tri cilindra.

                  Ako sam dobro shvatio test koji si proveo je iskljucen IAC, leptir u nekom fiksnom polozaju, opterecnje konstantno ili nula i zatim se iskljucuje svaka svjecica u intervalu od 5 sekundi i gleda se za koliko padnu obrtaji. Ako je tako taj test se u odredjenoj mjeri zaista moze sprovesti i bez osciloskopa pomocu obicnog obrtomjera ako je iole precizan.
                  Difference between man and boys is the price of their toys

                  Comment

                  • low rider
                    CBC Senator XXL
                    • 03.04.2006
                    • 613
                    • Beograd

                    Ne znam da li sam postavio trivijalno ili jako glupo pitanje, ali posto je ostalao bez odgovora da ga ponovim:

                    *IvanT*:
                    Nije bilo preuranjeno. Da je sonda bila neispravna, da li bi smo imali misfire na svim cilindrima jedne strane?

                    ====================================

                    low rider:
                    @*IvanT*
                    Kako su rasporedjene l-sonde, na izduvnoj grani ? Ako je jedna odgovorna za jednu stranu motora, zasto ne bi bilo moguce da je ona uzrok misfire-a na svim cilindrima te strane, teorijski ?

                    Comment

                    • *IvanT*
                      CBC Senator XXL
                      • 30.01.2005
                      • 3234
                      • Srbija, Beograd, Kara

                      Konkrektno kod ovog modela imamo po dve sonde sa obe strane motora.

                      U periodu dok ECU ne detektuje neispravnu sondu pre kata ( a sve ostalo ispravno) neće doći do promašene varnice na cilindru, jer se ECU ne programira na način koji može putem lambda regulacije da toliko obogati ili osiromaši smešu, koja će dovesti do misfirea.

                      Kada ECU detektuje neispravnu lambda sondu, a brzina detektovanja zavisi od generacije ECU-a, preći će u rezervni mod i neće ga interesovati lambda, već će upravljanje vršiti putem ostalih parametara koje očitava, ili će preći na srednje vrednosti fabrički zadate. Ovo opet zavisi od tipa ECU i načina na koji su programirani da se ponašaju u situacijama kada je neki od senzora van funkcije.
                      http://www.lovatogas.co.rs

                      Comment

                      • TECA
                        CBC Senator XXL
                        • 14.10.2007
                        • 2355
                        • Oz

                        Da su kojim slucajem bile neispravne 4 svecice na toj strani Lsonda bi opet bila mrtva,u pitanju je V motor,svaka strana ima svoj kat.U trenutku dodavanja acetilena i dalje bi se ponasala isto,jedino bi RPM otisao malo dole,dok je u izvornom slucju imao veliki skok koji mi nismo umeli da "vidimo".Napisao sam da je verovatno zacepljenje u magistrali za tu stranu,ali mogucnost da zacepe sva 4 mi je izgledalo nemoguce,napajanje injektora bi se detektovalo kroz kodove gresaka.
                        VV,bas si me sludio,tek sam danas dosao sebi...

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          Stanje cetvrtog ubrizgavaca i nije bas tako lako provjeriti. Nalaze se ispod plasticnog poklopca
                          rekao si i da svecice nije lako proveriti.
                          jasno je da nije lako, cim se videlo na sta lici motorski prostor.

                          konstruktivnu manu auta ne mozes promeniti, a posao moras /zelis/ obaviti.
                          zato sto je tesko proveriti i naplacuje se i visa cena rada na takvom (nepristupacnom) automobilu.

                          ne mogu da razumem obrazlozenja tog tipa da je nesto tesko uraditi a prihvatis se takvog posla.

                          kada nesto ne zelim da radim, ja to i naglasim unapred i ne uzimam takav posao.
                          uvek se nadje neko sa drugacijim procenama komplikovanosti kome nista nije tesko

                          da li mi je neki posao tesko pristupacan, naporno fizicki ili jednostavno nemam zelju, biram posao da bi ga uradio sa zadovoljstvom.

                          kako se pokazalo morace da se proveri, i popravi/ zameni ne samo brizgac na tom 4.tom cilindru vec i jos mnogo vise posla.

                          i sta sad, posao je jos tezi- odustaje se od popravke porazen obimom i tezinom potrebnog servisa ili ipak zagrize sredi i na kraju naplati.
                          verujem da je vlasnik svestan kakav (lose osmisljen) auto poseduje u smislu pristupacnosti servisiranja.

                          niti prvi niti poslednji auto koji je extra nezgodan i extra skup za odrzavanje- popravku.

                          uvek se setim slicnih primera gde za osnove stvari poput zamene sijalice fara ili zamene kaisa se demontira pola auta ili motor vadi van auta.

                          kako je to neko uopste mogao da napravi za mene je misterija.

                          ne vidim sto bih ja tu bio nesto kriv, osim sto primecujem potrebu da se i na takvom autu urade isti oni poslovi kao i na svakom drugom u datoj situaciji.

                          nisam primetio da je receno kako je moguce da se 4 brizgaca zapuse, vec sam rekao miljaza je premala za (ocekivati) tako drasticne efekte.
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • low rider
                            CBC Senator XXL
                            • 03.04.2006
                            • 613
                            • Beograd

                            Originally posted by *IvanT*
                            Konkrektno kod ovog modela imamo po dve sonde sa obe strane motora.

                            U periodu dok ECU ne detektuje neispravnu sondu pre kata ( a sve ostalo ispravno) neće doći do promašene varnice na cilindru, jer se ECU ne programira na način koji može putem lambda regulacije da toliko obogati ili osiromaši smešu, koja će dovesti do misfirea.

                            Kada ECU detektuje neispravnu lambda sondu, a brzina detektovanja zavisi od generacije ECU-a, preći će u rezervni mod i neće ga interesovati lambda, već će upravljanje vršiti putem ostalih parametara koje očitava, ili će preći na srednje vrednosti fabrički zadate. Ovo opet zavisi od tipa ECU i načina na koji su programirani da se ponašaju u situacijama kada je neki od senzora van funkcije.
                            Hvala na odgovoru!! Slicno sam mislio, ali posto je pominjana lambda sonda u kontekstu moguceg krivca, pomislio sam da je ipak bolje pitati.
                            A pogotovo zbog ove recenice: "Da je sonda bila neispravna, da li bismo imali misfire na svim cilindrima jedne strane"
                            Mislio sam da nece doci do misfire-a zbog l.sonde ni na jednom, ali recenica sugerise da moze doci na nekom, ali ne na sva 4. Pa sam pomislio da sonda ipak moze izazvati misfire (ali da bi opravdao da moze na nekim, a ne na 4, poceo sam da razmisljm o tome da li mozda 1l.s. ide na 2 cilndra banke i slicne vratolomije )...

                            Comment

                            • Valent Vudriga
                              CBC Senator XXL
                              • 02.04.2005
                              • 2778
                              • USA

                              BRICK:
                              ne mogu da razumem obrazlozenja tog tipa da je nesto tesko uraditi a prihvatis se takvog posla.
                              Hajde da uskladimo frekvencije. Nije tesko ako se mora; uz opremu i znanje koje posjedujem ne moram, a htio sam pokazati i drugima da se ne mora. Ni manje, ni vise.

                              kada nesto ne zelim da radim, ja to i naglasim unapred i ne uzimam takav posao.
                              uvek se nadje neko sa drugacijim procenama komplikovanosti kome nista nije tesko
                              I ja ponekad odbijem posao. Ovdje nije bilo potrebe za ikakvim odbijanjem. Sto odbijam je ideja da se mjeri kompresija gdje nije potrebno. Ako netko zeli, neka izvoli.

                              kako se pokazalo morace da se proveri, i popravi/ zameni ne samo brizgac na tom 4.tom cilindru vec i jos mnogo vise posla.
                              i sta sad, posao je jos tezi- odustaje se od popravke porazen obimom i tezinom potrebnog servisa ili ipak zagrize sredi i na kraju naplati.
                              Kompletan CPI je zamjenjen. Motor radi kao sto bi trebao. Vlasnik je zadovoljan sto nemora ici u cetvrtu garazu, a istovremeno i tuzan jer je kraci za $800 US.
                              verujem da je vlasnik svestan kakav (lose osmisljen) auto poseduje u smislu pristupacnosti servisiranja.
                              U odnosu na taj aspekt, vlasnik je idiot koji ima standarde tebi nezamislive. Njegov budzet ne dozvoljava ono sto posjeduje, a ponajmanje potrosnju tog vozila. Dalo bi se nadugacko o tome.......

                              kako je to neko uopste mogao da napravi za mene je misterija.
                              Proizvodjacka i prodajna politika ne brine o takvim stvarima, imaju zato jeftine mehanicare i musterije kojima je ispran mozak kroz dugogodisnje reklamiranje.
                              ne vidim sto bih ja tu bio nesto kriv, osim sto primecujem potrebu da se i na takvom autu urade isti oni poslovi kao i na svakom drugom u datoj situaciji.
                              Mozda pitanje te frekvencije. Prakticna situacija jednostavno ne dozvoljava ono sto i kako ti predlazes. Ne zelim stati nikome na zulj, no vec tri godine kako komuniciram na forumima kod vas, rijeci kompresija i svjecice su prve dvije koje su cuju uz bilo kakav nepravilan rad motora. K'o iz pracke. Malo je naporno.
                              Jasno mi je o kakvoj se sredini radi i cime se raspolaze. Jednostavno je vrijeme da se napravi pomak napred.

                              nisam primetio da je receno kako je moguce da se 4 brizgaca zapuse, vec sam rekao miljaza je premala za (ocekivati) tako drasticne efekte.
                              Doticni dizajn u sprezi s nacinom voznje i nedostatkom odrzavanja, a cak i benzinom, sklon je cepljenju. To sto se nesto nebi trebalo dogoditi ne garantira da se i nece dogoditi. V8 motor od 5.7 litara u gradskoj voznji
                              ne postize radne temperature sto pridonosi formaciji garezi. Brzine na autoputu su ogranicene na 70 milja, ni tu nema velikih temperatura.
                              Nemam objasnjenje za 4 zacepljena ubrizgavaca na istoj strani motora.
                              Slucajnost mozda????


                              Nadam se da su po neki detalji sad jasniji.




                              _________________

                              Comment

                              • Valent Vudriga
                                CBC Senator XXL
                                • 02.04.2005
                                • 2778
                                • USA

                                TECA:
                                VV,bas si me sludio,tek sam danas dosao sebi...
                                You are wellcome.

                                Comment

                                Working...
                                X