SAVANA PROBLEM

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nijebitno
    CBC Senator XXL
    • 14.03.2006
    • 629
    • Modrica

    @VV
    Ne znam koji mi je djavo trebao, upravo napisah slican post sw.brick-u ali progutao ga forum nekom greskom, providjenje

    Ako mozes baci malo pogled na moj prethodni post na prosloj stranici da mi razjasnis neke sitnice, bez zurbe naravno.
    Difference between man and boys is the price of their toys

    Comment

    • Valent Vudriga
      CBC Senator XXL
      • 02.04.2005
      • 2778
      • USA

      Nijebitno:

      Ja sam malo drugacije shvatio onaj test sa osciloskopom i padom obrtaja. Mislio sam da se gleda u realnom vremenu doprinos svakog cilindra, nesto slicno procjeni kompresije na osnovu oscilograma struje alnasera, pa da se na intervalu od 5 sekundi uzme neka srednja vrijednost ubrzanja koje pruzi svaki cilindar. Ovo naravno po uslovom da imamo senzor na radilici. Pretpostavljam da na slican nacin i motor detektuje missfire, samo me cudi da ih nije detektovao mnogo vise za ostala tri cilindra.
      Vecina automobilskih osciloskopa iskljucuje iskru cime se posredno dolazi do cilindara koji ne pridonose snagu. Postoji i jedan automobilski osciloskop koji mjeri kutnu brzinu radilice i definira pad te brzine relativno prema doticnom cilindru. Samo $8000 USA.
      Ako sam dobro shvatio test koji si proveo je iskljucen IAC, leptir u nekom fiksnom polozaju, opterecnje konstantno ili nula i zatim se iskljucuje svaka svjecica u intervalu od 5 sekundi i gleda se za koliko padnu obrtaji. Ako je tako taj test se u odredjenoj mjeri zaista moze sprovesti i bez osciloskopa pomocu obicnog obrtomjera ako je iole precizan.
      Vase razmisljanje i iskustvo je bazirano na 4-cilindricnom motoru koji je dostupan. Ja ne vidim kako bi to izveo na Savani. Manuelni test nebi bio precizan poput automatiziranog testa. Da skratim, na vrh planine se moze stici pjesice, a moze i helikopterom.

      Ovaj test je moguc na motorima s razvodnikom i vanjskom bobinom. Na DIS, COP i CDI sistemima ne radi, za to je potreban onaj drugi scope.

      Comment

      • Valent Vudriga
        CBC Senator XXL
        • 02.04.2005
        • 2778
        • USA

        Comment

        • nijebitno
          CBC Senator XXL
          • 14.03.2006
          • 629
          • Modrica

          Ma ne mislim da onaj ko ima osciloskop bleji u obrtomjer vec onaj ko ga nema.

          Zar se ne bi i sa obicnim osciloskopom prikacenim na davac polozaja moglo vidjeti koliko koji cilindar ubrzava radilicu, mozda ne automatizovano da on proracuna vrijednost ubrzanja ali mi se cini da bi se vidjelo i moglo izracunati ako je potrebno, narocito ako neki od njih uopste ne radi.
          Na koji nacin ECU detektuje missfire?

          Pitanje broj 1. sta bi bilo u slucaju da nisu radile svjecice, sta bi pokazivala lambda?
          Difference between man and boys is the price of their toys

          Comment

          • Valent Vudriga
            CBC Senator XXL
            • 02.04.2005
            • 2778
            • USA

            Pitanje broj 1. sta bi bilo u slucaju da nisu radile svjecice, sta bi pokazivala lambda?
            Nije li to pitanje bilo upuceno Elwood-u? Kad se pojavi sljedeci V8 s 4 neispravne svjecice naucit cemo i to.

            Comment

            • nijebitno
              CBC Senator XXL
              • 14.03.2006
              • 629
              • Modrica

              E jesi neki
              Obojici, tebi kao prakticaru,njemu kao teoreticaru. Ako ne znas kazi dalje
              Difference between man and boys is the price of their toys

              Comment


              • vec je napisano kako ECU detektuje misfire.valent je napisao da voznja po losem putu moze da proizvede slican efekat,razmisli zasto.
                to je jedan pristup.
                kod sistema sa detektovanjem jonske struje na svecicama (hint: saab) podatak o misfire se dobija drugacije.
                pitanje koje si postavio u vezi sa ignition misfire na jednom ili svim cilindrima uopste nije lako.praksa ce se prestici sa teorijom na prvi pogled.mora se uzeti u obzir materijal od koga je napravljena aktivna povrsina lambda senzora.


                ako ti kazem da su elektrode(2 na slici) napravljene od platine da li te to podseca na nesto?

                Comment

                • nijebitno
                  CBC Senator XXL
                  • 14.03.2006
                  • 629
                  • Modrica

                  Ne znam na sta tacno ciljas kada kazes da su elektrode od platine. Znam da je lamda neka vrsta naponskog generatora, ali ne stojim nesto sa hemijom i hemijskim izvorima. Sada zaista nemam vremena da trazim i citam onu ogromnu prepisku vezanu za lamda sondu u kojoj si bio sam protiv svih, koliko se ja dobro sjecam. A imam jako, jako lose pamcenje

                  Cisto me zanimalo, ali izgleda da ne postoji odgovor na brzaka sta bi bilo kada bi na neki volseban nacin jedna polovina V8 motora ostala bez varnice a imala gorivo. Postoji li odgovor na brzaka za situaciju 2 od 4 cilindra R4 motora koji ima jednu zajednicku lamda sondu? Slobodno zanemari zadnje pitanje
                  Difference between man and boys is the price of their toys

                  Comment


                  • pa postoji odgovor na brzaka ali kakva svrha od toga ako se ne razume razlog.ja samo zelim da ucestvujes u diskusiji na malo aktivniji nacin.tvoje pamcenje je odlicno!ta tema je bila bas interesantna i dobro se secam kako je VV insistirao da na generisanje napona senzora ne utice samo koncentracija o2 vec da je prica u stvarnosti malo slozenija.Ispravno je reci da je senzor konstruisan tako da meri a/f odnos.I ja sam na kraju onog malog izvodjenja na 6. stranici napisao da postoji problem jer neki efekti nisu uzeti u obzir.To pravi svu razliku!Ja cu ti dati odgovor kad se setis gde na autu postoji jedna kolicina platine.

                    Comment

                    • low rider
                      CBC Senator XXL
                      • 03.04.2006
                      • 613
                      • Beograd

                      @nijebitno

                      "sta bi bilo u slucaju da nisu radile svjecice, sta bi pokazivala lambda?"
                      Ako ne rade svecice, a sve ostalo je ok, u cilindar bi usla odgovarajuca smesa goriva i vazduha koji sadrzi oko 20% O2, kako nema varnice da pokrene oksidaciju u kojoj se trosi kiseonik iz vazduha, ta ista smesa bi napustila cilindar i izduvnom granom dosla do lambda sonde.

                      A direktan odgovor imas bas u ovoj temi.

                      Comment

                      • nijebitno
                        CBC Senator XXL
                        • 14.03.2006
                        • 629
                        • Modrica

                        @low rider
                        Nije bas toliko prost odgovor, koliko se ja u matematiku razumijem planula bi ta smjesa u auspuhu, zapalili bi je gasovi iz drugih cilindara. Pitanje je sam sta bi lamda pokazala, mada kod tolike motorcine kod koje ne radi pola cilindara vjerovatno bi vatra sijevala i tutnjalo sve u sesnaest pa ne bi covjek morao da se bakce lamda sondom i slicnim peksimetima
                        Difference between man and boys is the price of their toys

                        Comment

                        • nijebitno
                          CBC Senator XXL
                          • 14.03.2006
                          • 629
                          • Modrica

                          @elwood

                          To za pamcenje nemas pojma koliko nisi u pravu, ja sam kao neka senilna baba
                          Platina kao plemeniti na svasta otporni i ni sa cim reagujuci materijal se najcesce koristi na svjecicama, platinskim dugmadima tj. tamo gdje treba da u ekstremnim uslovima ostane stabilna i ne reaguje ni sa cim.

                          Znam takodje da se koristi u gorivim celijama i eto lamda sondama ali ja i hemija nula bambija, samo znam da se koristi.

                          Umalo da zaboravim katalizatore, tu je vjerovatno ima najvise i najcesce, ali mi sustina principa rada katalizatora nije poznata. Ali ako platina u katalizatoru ima neku funkciju u redukciji stetnih sastojaka, vjerovatno bi i lamda sonda stupila u neke odnose, necu reci reakciju , sa nesagorjelom smjesom koja bi dosla iz neaktivnih cilindara, ali ja nemam pojma u kakve odnose, sta bi bio rezultat i kako bi se u to sve umijesala moja pretpostavka da bi se takva krasna smjesa zapalila u izduvu zahvaljujuci gasovima iz aktivnih cilindara
                          Difference between man and boys is the price of their toys

                          Comment

                          • low rider
                            CBC Senator XXL
                            • 03.04.2006
                            • 613
                            • Beograd

                            Originally posted by nijebitno
                            @low rider
                            Nije bas toliko prost odgovor, koliko se ja u matematiku razumijem planula bi ta smjesa u auspuhu, zapalili bi je gasovi iz drugih cilindara. Pitanje je sam sta bi lamda pokazala, mada kod tolike motorcine kod koje ne radi pola cilindara vjerovatno bi vatra sijevala i tutnjalo sve u sesnaest pa ne bi covjek morao da se bakce lamda sondom i slicnim peksimetima
                            Citajuci ovaj podforum, verujem da je prva stvar koju ce svako primetiti, da nista nije tako prosto kao sto se na prvi pogled cini.

                            Ali, koristeci znanje iz ove teme ja bih izveo dva zakljucka.
                            Gasovi nece planuti u izduvnoj grani pre lambda sonde, ako planu to ce se desiti u katalizatoru, koji je posle lambda sonde koju posmatramo.
                            Misfire u 4 cilindra jedne banke na ovom motoru (recimo da ne radi svecica), dakle l.s. + kat + l.s. samo za tu granu, opet ista stvar, samo se gasovi uopste nece zapaliti u katu jer je hladan, pa ce nesagorela smesa iz 4 cilindra proci i pored druge ls.

                            Rekao bih da ce l.sonda prijaviti visu konc. O2 od one kada motor ispravno radi.

                            Comment

                            • nijebitno
                              CBC Senator XXL
                              • 14.03.2006
                              • 629
                              • Modrica

                              @low rider
                              More bit bidne, more bit ne bidne. Vidjecemo sta kazu stariji Uzmi u obzir da je kod V8 u svakoj polovini jedan cilindar u fazi izduvavanja, a izduv vjerovatno nije potpuno potpuno razdvojen.
                              Difference between man and boys is the price of their toys

                              Comment


                              • ZrO2 lambda senzor,ignition misfire na jednom cilindru
                                -zbog visoke koncentracije O2 u izduvu ocekujemo nizak napon na senzoru
                                -visok nivo HC(nesagoreli benzin iz jednog cilindra)
                                Scenariolatinska povrsina senzora u izduvu se ponasa kao katalizator hemijske reakcije.Ako imamo pristutan visok nivo CO ili HC oni se mogu oksidirati na povrsini senzora,koristeci O2 iz okoline povrsine senzora za hemijsku reakciju.Indikacija ce biti nizak nivo O2 nasuprot tome sto u izduvu postoji visoka koncentracija O2.
                                -------
                                Povrsina sonde moze biti i fizicki izolovana (kontaminirana).
                                Pitao si me za primer kada bi na I4 motoru napravili kompletan ignition misfire na 2 cilindra.Odgovor je isti,ali ja nisam siguran koliko je to izvodljivo u praksi.

                                Comment

                                Working...
                                X