Nista novo, koristi se od kraja 90-ih kao referentni sistem gde se ispituju u fabrikama kapaciteti motora i dobija se jedna mapa paljenja za safe mode, bez knocka itd.
Kasnije se podatci ubacuju u serijsko paljenje na autima na klasicnim sistemima za paljenje.
E sad, sto nisu imali "Balkan" chorbu u rezervarima testirajuci masine dovodi u sumnju fabrichka stelovanja paljenja na nashim trzistima.
U celosti ideoloski skinuta SAAB povratna sprega pokazuje u realnim uslovima da je potrebno 40% vishe "balkan" chorbe za visoke efekte i za izbeci knock. Tu netreba previshe da se testira jer stelovanje paljenja je nista drugo do uskladjivanje istog prema "chorbi" u rezervoaru.
A za pare koje kosta SmartFire i koji 99% "tunera" nece ni znati da koriste kako je zamisljeno, jeftinije bude za uzeti bilo koju SAAB trionik mashinu i kupiti tuning iste od firmi koje su provereno priznate za igre sa ionskim signalima.
Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Boost kupio bi ja, znas kako je... jurilo bi to...
2 brick, nemam matricu... da bi to postavio neki motor koji bi zelio...
odavno mi je to ideja bila.
*************************************
The best is the enemy of the good
The proof of the pudding is in the eating
*************************************
@dranix
Nekada davno sam ucestvovao u razvoju "elektronskog" paljenja, naravno, projekat je propao...
Jedna od "sema", za razmatranje je bilo i "tranzistorsko" paljenje, koje je bilo u stvari "buster" za platine, smanjivalo je struju i varnicenje, ali je "stucalo" kada se platine prosto zaprljaju. Imalo je svojih prednosti, sistem je bio prilicno nezavisan od "spoljnog" kondenzatora.
Medjutim, uz dodatak oscilatora, bobina je "dobijala" 15-20 kHz, sto je povecavalo energiju na svecici. Pri tom, i samo sprecavanje varnicenja na platinama, povecava energiju na svecici.
Ovaj "unapredjeni" sistem "tranzistorskog" paljenja, bio je dobar i za beskontaktne razvodnike, "podizao" je energiju, oscilator je "stalno" radio, i gotovo je bilo nemoguce da motor "pre****". A svecice su "umirale" tri puta brze.
Ovaj "unapredjeni" sistem "tranzistorskog" paljenja, bio je dobar i za beskontaktne razvodnike, "podizao" je energiju, oscilator je "stalno" radio, i gotovo je bilo nemoguce da motor "pre****". A svecice su "umirale" tri puta brze.
Imao sam nekih misterija na jednom vozilu... posljednja recenica.. (trajele su svega nekoliko paljenja; poslje toga su bile neupoterbive)
Da li tko moze reci zasto se to tocno desava i da li treba odabrati neke druge svijecice (koje)
Pod umirale mislis trosile su se elektrode? ili su jednostavno pregorijevale?
*************************************
The best is the enemy of the good
The proof of the pudding is in the eating
*************************************
Elektrode su se trosile zato sto nisu u vacuumu ili drugacijoj zastitnoj atmosferi i nisu od volframa.
Slicno onako kako se trose na TIG aparatu za zavarivanje.
Takva tehnika je verovatno ubitacna i moze da zapali bilo sta ali je to veoma preterano.
Nije normalno da jedno paljenje vuce konstantno ogromnu struju iz akumulatora pa se stoga koristi drugacija tehnika a pre svega je sve strogo podesivo i pod kontrolom kod modernih OEM sistema.
Treba samo naci optimum za odredjeni slucaj.
Bitno je takodje kod izbora da se dobije sto vise po $ a ne da se kupi nepotrebno osim ako se ne planiraju ekstremni uslovi sto je redak slucaj u praksi.
Preterani overkill zaista nije potreban.
Kod Saab-ovog sistema skoro da i nema overkill-a a i dijapazon je ipak ogranicen ali i dovoljno sirok za razumni tuning. Vec je velika prednost ako se ne moraju vrsiti modifikacije osim mozda zazora svecica a akcenat treba baciti na mehanicke stvari i ubrizgavanje goriva.
Zgodno, a?
Povecanje zazora svecica je uvek praksa kod pojacanih sistema za paljenje. Naravno, i to je parametar, zavisan i od kolicine energije, visine napona, i desavanja u cilindru. Povecanje zazora zahteva veci napon, ali previse zazora moze da otsece i neki naredni koristan impuls, koji je nizeg napona od prvog.
I.A.W. i stok ingnition... output bez "umiranja" i to sve na 1.6 BAR Boosta
*************************************
The best is the enemy of the good
The proof of the pudding is in the eating
*************************************
Comment