Sveža "kretanja" u vezi sa atestiranjem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • speedplus
    RIP Bio nam je drug!
    • 15.01.2007
    • 2419
    • LAZAREVAC

    PREDLOG:
    s obzirom da nas je gomila nezadovoljnih,produzenjem/vazenjem atesta,ajd lepo da svako po naosobice,pozove ABS i +svaki dan posalje po jedan(ili vise) e-mail,mozda se nesto pokrene.UZ to nek svako ubedi jos nekog da to uradi(rodjaka,komsiju,prijatelja,tastu, ...), mozda se tek onda nekom u ABS-u , upali lampica. Uostalom,ajd da ih pritiskamo za sve gluposti,koje su zakomplikovali i za svo ovo vreme grace-perioda,atestiranja

    Evo telefona i e-mail adrese:
    КАБИНЕТ ДИРЕКТОРАТел.: 011/ 214 50 89; 011/ 214 49 62Fax: 011/ 214 54 07e-mail: abs@abs.gov.rs СЕКТОР ЗА ВОЗИЛА:Испитивање возила - 011/ 301 44 42Хомологација - 011/ 312 18 09СЕКТОР ЗА ПЛАНИРАЊЕ, РАЗВОЈ
    И КВАЛИТЕТ: 011/ 311 72 98
    S OBZIROM DA VIDIM DA SE MNOGI BUNE,AJD DA VIDIMO,KOLIKO VAS JE SPREMNO DA UKUCA I POSALJE DVE RECENICE ABS-u, jer u protivnom,samo mlatimo,praznu slamu
    Nemoj slucajno da me neko otkucao kod DB-a, kao pokretaca strajka
    Last edited by speedplus; 22.03.2013, 18:06.

    Comment

    • djurdjija
      CBC Senator XXL
      • 07.02.2006
      • 365
      • Prokuplje

      Originally posted by speedplus View Post
      PREDLOG:
      s obzirom da nas je gomila nezadovoljnih,produzenjem/vazenjem atesta,ajd lepo da svako po naosobice,pozove ABS i +svaki dan posalje po jedan(ili vise) e-mail,mozda se nesto pokrene.UZ to nek svako ubedi jos nekog da to uradi(rodjaka,komsiju,prijatelja,tastu, ...), mozda se tek onda nekom u ABS-u , upali lampica. Uostalom,ajd da ih pritiskamo za sve gluposti,koje su zakomplikovali i za svo ovo vreme grace-perioda,atestiranja

      Evo telefona i e-mail adrese:
      КАБИНЕТ ДИРЕКТОРАТел.: 011/ 214 50 89; 011/ 214 49 62Fax: 011/ 214 54 07e-mail: abs@abs.gov.rs СЕКТОР ЗА ВОЗИЛА:Испитивање возила - 011/ 301 44 42Хомологација - 011/ 312 18 09СЕКТОР ЗА ПЛАНИРАЊЕ, РАЗВОЈ
      И КВАЛИТЕТ: 011/ 311 72 98
      S OBZIROM DA VIDIM DA SE MNOGI BUNE,AJD DA VIDIMO,KOLIKO VAS JE SPREMNO DA UKUCA I POSALJE DVE RECENICE ABS-u, jer u protivnom,samo mlatimo,praznu slamu
      Nemoj slucajno da me neko otkucao kod DB-a, kao pokretaca strajka
      Kolega Speeplus,najebo siZnaš onu ozna sve dozna

      Comment

      • ppejic
        CBC Član
        • 09.09.2007
        • 75
        • Dornbirn-Nis

        Upravo sam bio da se raspitam tamo gde registrujem kola.

        1. Za vozila sa već ugrađenim i atestiranim TNG uređajem, atest važi do datuma označenog na uverenju.

        2. Ukoliko je prošlo 5 godina od ugradnje, tj. atestiranja, potrebno je odraditi kontrolni pregled u ovlašćenoj ustanovi. Sa odgovarajućom potvrdom koju dobijete moguće je dalje registrovati vozilo do datuma označenog na prvobitnom uverenju.

        3. Po isteku datuma sa uverenja, potebno je TNG uredjaj prilagoditi novom standardu ugradnje i atestirati po novom Praviliku.
        LOGAN 1.4 MPI Preference + AC

        Comment

        • rados
          CBC Senator XXL
          • 02.03.2011
          • 539
          • G.Milanovac SRBIJA
          • OPEL ASTRA G Z16XE

          tacno da se uradi kontrolni pregled plinskog uredjaja ali tek posto se zamene postojeca creva niskog pritiska gasa homologovanim crevima.Nosaci boce obavezni a multi ventil za kontrolni pregled moze 67R00.i naravno da se uplati lova ijako tamo pise da jos vazi atest.

          Comment

          • rekordan
            CBC Član
            • 31.05.2009
            • 99
            • Nis

            Ma sacuvaj Boze, u Nisu jedno, u Milanovcu drugo, u Novom Sadu trece,u ... 16to
            Kada bi se mi manje plašili ne bi nas, tako bolno,"jašili" !!!

            Comment

            • kostaB
              CBC Član
              • 01.03.2008
              • 44
              • Aleksinac
              • Opel Vectra 1.6i

              Pa ako,nek nas j..bu kad smo mutavi !
              Sta tu radi zastitnik prava gradjana ili se i on,ko i ostali u drzavnim instucijama,ne mesa u svoj posao? Pa ovo je cist lopovluk!!! I dokle bre vise tako...

              Comment

              • rados
                CBC Senator XXL
                • 02.03.2011
                • 539
                • G.Milanovac SRBIJA
                • OPEL ASTRA G Z16XE

                ako demontiras plin iz auta treba zahtev za ispitivanje vozila i opis servisera o izgradnji a naravno lova, pola novog atesta

                Comment

                • Pantah
                  CBC Veteran
                  • 25.03.2007
                  • 159
                  • Beograd

                  Uf. Ajd i ja da dodam kako su meni objasnili. Pravno gledano atest vam nije skraćen nego produžen.

                  Evo kako. Po ovom novom sistemu atestiranja atest nema rok važenja, tj izdaje se za stalno. A Zakonom o bezbednosti saobraćaja je još pre tri godine stupilo na snagu da sistem mora da se pregleda s tim da rok ne može da pređe 5 godina.

                  E tako vaš atest od 10 godina je produžen na beskonačno, ali uvedena je odredba za periodični pregled i izdavanje tkz. potvrde o periodičnom pregledu koja se radi na najviše 5 godina.

                  Problemi koji se pojavjluju a koje pominjete su delimično nastali zbog nemogućnosti da se sprovede jedinstven kriterijum oko opreme koja se koristi pa su tako korišćena creva za gas nepoznatih performansi. ABS sada kaže: može produženje ali da vozilo odgovara uslovima koji su tada važili - a ne uslovi sa kojima se prolazilo. To se isto odnosi na kolevke ili drugi nosač rezervoara.

                  Probelem koji još niko nije ovde pomenuo je da je ABS dao tumačenje da nema produženja resursa rezervoara ispitivanjem u domaćoj laboratoriji. Nakon isteka životnog veka po fabričkoj deklaraciji (tipično 10 godina) biće obavezna zamena. Ovih dana se još tolerišu pregledi koji su već izvršeni, dok se ne obaveste svi igrači. Obzirom da je ovo protivpravna odluka ABSa, pretpostavljam da će pasti, kada se pobune laboratorije za sudove pod pritiskom koji još ništa ne znaju o tome.
                  Money for nothin' and chicks for free

                  Comment

                  • Dora
                    Nadzornik!!!
                    • 24.10.2004
                    • 17451
                    • Novi Sad
                    • FIAT

                    E baš im hvala, extra sam zadovoljan kako su mi pomogli time da su mi produžili atest doživotno i svakih najduže 5 godina (osećam da će se rok ubrzo smanjiti) platim 100 evrića za osvežavanje papirića

                    Kao u onom vicu, nemoj više da me braniš leba ti
                    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                    https.autogas.rs

                    Comment

                    • Sasasta
                      CBC Član
                      • 26.11.2012
                      • 47
                      • smederevska palanka

                      isao sam do tehnickog i kazu da moram da zamenim neka creva za homologovana pa da ODEM kolima u beograd ili kragujevac za potvrdu jer vise se ne radi atest po gradovima.Posto mi je istekla registracija treblo bi da platim slep do bg sigurno sto evra. znaci sad da to uradim a za godinu i po moram opet jer mi boci izlazi 10 godina.

                      Comment

                      • Franjo
                        Banovan
                        • 14.08.2009
                        • 2831
                        • Inđija - Beograd
                        • Renault megan II res

                        Originally posted by Sasasta View Post
                        ...Posto mi je istekla registracija treblo bi da platim slep do bg sigurno sto evra. znaci sad da to uradim a za godinu i po moram opet jer mi boci izlazi 10 godina.
                        Proveriš, gde možeš obaviti pregled i zakažeš.

                        Izvršiš tehnički pregled i uzmeš probne tablice dan pre pregleda, da bi posao obavio u roku važnosti (papirnatih) tablica.

                        Nakon dobijanja potvrde, obaviš registraciju.

                        A, u vezi boce, to je još jedan nedostatak Pravilnika i dokaz, da atest nije doživotno rešenje! Ponovo na ćupriju i plaćanje (deranje jarca)!

                        Comment

                        • slavko_bgd
                          CBC Senator XXL
                          • 24.03.2009
                          • 771
                          • Batajnica
                          • Stilo 1.6 16V MW

                          Originally posted by Sasasta View Post
                          isao sam do tehnickog i kazu da moram da zamenim neka creva za homologovana pa da ODEM kolima u beograd ili kragujevac za potvrdu jer vise se ne radi atest po gradovima.Posto mi je istekla registracija treblo bi da platim slep do bg sigurno sto evra. znaci sad da to uradim a za godinu i po moram opet jer mi boci izlazi 10 godina.
                          Ako grešim neka me neko ispravi: do 12.02.2013. važio je Pravilnik objavljen u Sl.Listu SFRJ od petka, 3.2.1984. gde u članu 12 stav dva piše "vodovima za gas niskog pritiska reduktor-regulator povezuje se sa krajnjim potrošačem (motorom). Ovi vodovi se izvode kao elastične cevi osigurane sa spoljne strane žičanom mrežom".
                          U stavu tri istog člana je precizirano da vodovi za rashladnu tečnost moraju da budu izvedeni kao elastične cevi otporne na hemijske uticaje, pritisak i temperaturu radne materije.

                          Kada nije bilo moguće utvrditi da li su (ili nisu) gore opisana creva otporna na TNG (isto kao i creva za benzin i rashladnu tečnost ) tražilo se na osnovu člana 4 istog pravilnika da " Uređaji i oprema iz čl.3 ovog pravilnika a koji su u dodiru sa tečnim naftnim gasom (u daljem tekstu: TNG) moraju biti izrađeni od materijala: - koji ne stvaraju zapaljive smeše; -koji su hemijski otporni na gas; -koji ne menjaju hemijske osobine gasa " Homologacija se nigde ne spominje a na pregledu je na osnovu natpisa na crevima procenjivano da li konkretno creva odgovaraju navedenim uslovima.

                          Radi cele istine, sva vozila konvertovana po tom Pravilniku na TNG koja imaju:

                          -multiventil sa ograničenjem pritiska većim od 25 bar (najveća većina je na 27 bar)
                          - omogućen pristup neovlašćenim licima ventilu za punjenje (član 14 stav 8) a svi imaju jer je ventil sa spoljne strane vozila;
                          - veze rezervoara sa karoserijom koje u pravcu kretanja ne mogu izdržati ubrzanje od min 100m/s2 a u svim pravcima poprečno na pravac kretanja od min 50m/s2 (1N=9,81 kgm/s2), bez obzira na primenjeno rešenje.

                          su neispravna.

                          Ako je između 3.2.1984. i 12.02.2013. godine bilo nekih izmena, dopuna ili drugih dokumenata, neka (ko zna i ima takva dokumenta) napiše koju reč i tako pomogne da se objasni stanje u jednoj oblasti u periodu od 29 godina.
                          Bolje peške u švaleraciju nego Mercedesom na posao...

                          Comment

                          • chobo13
                            CBC Senator XXL
                            • 01.05.2009
                            • 1274
                            • pozega,srbija
                            • AUDI,VW

                            danas sam izvadio coveku plin iz auta jer nije ni imao atest i lepo covek kaze,ko ce meni da garantuje da u narednih pet god opet nece nesto izmeniti i ponistiti atest kao ovima sto su ranije dobijali na deset god...sutra ce da registruje auto i vratice plin u njega i vozice do daljnjeg.i u celoj prici ispade da ko god je vozio neki stariji krsevastiji auto a nije imao atest,bolje moze da prodje od svih ostalih...

                            Comment

                            • Plinadzija
                              CBC Senator XXL
                              • 29.07.2008
                              • 1514
                              • Paracin

                              Jos ce da ispadne da treba da vracamo staru opremu!
                              UGRADITE PLIN DA VAM AUTO PALI KAO VOJNI MAGACIN!

                              Devojka moze da bude sa sela ali auto MORA da bude iz Nemacke!

                              Comment

                              • Goxy78
                                CBC Početnik
                                • 26.03.2013
                                • 6
                                • Vranjska Banja
                                • Volvo V40 2.0t

                                Evo vec vise od dva meseca je kako je nastala totalna konfuzija u vezi autogasa tj. atestiranja instalacija.Zaista sam pogodjen celom situacijom i najvise me nervira cinjenica kada ne mogu da dam precizna uputstva musterijama jer i sam nailazim na odgovore tipa: jos je u razmatranju,situacija se polako normalizuje,valjda cemo izaci na teren posle prvoga,na to nemamo odgovor ali prosledicemo agenciji....... itd.

                                Kako moze neko da pocne da primenjuje neki zakon ili pravilnik a sve ono sto je potrebno za funkcionisanje tog zakona ili pravilnika u praksi nije ni razmotreno ni definisano ni uradjeno ni odredjeno.

                                Konkretno,juce sam zvao u ABS da mi daju neka objasnjenja jer se situacija svakim danom komplikuje na terenu a niko ne reaguje.
                                Moja pitanja su bila sledeca:
                                zasto je doslo do toga da se stara uverenja poniste i ljudi sateraju u corsokak kad odu na tehnicki i tamo saznaju da im treba periodicni "kontrolni pregled" koji kosta isto kao glavni pregled i za koji je potrebno adaptirati opremu u vozilu?
                                Trazio sam da mi objasni clan 127. iz pravilnika o podeli motornih i prikljucnih vozila i ....... na sta su mi ogovorili da za takvo tumacenje treba da podnesem pismeni zahtev tarifiran sa 1.260,00din RAT i da ce onda nadlezna sluzba to razmotriti.
                                Pitao sam zasto nisu odobrili neki razuman rok (godina ili dve godine) za ta vozila kojima je sada prakticno oduzet atest odjedanput,da imaju vremena da skupe novac za kvalitetnu doradu i kontrolni pregled(koji mora da kosta drasticno manje od glavnog pregleda).

                                Kome ide u prilog to sto se mnogi gradjani odlucuju da skinu uredjaj usled finansijske i tehnicke nemogucnosti da urade taj pregled i zauvek izbrisemo taj auto iz oblasti autogasa.Ja znam kome ne ide u prilog a to je vlasnik vozila koji ce redukovati vaznju na minimum,serviser koji mu vise ne moze naplatiti ni dinara,vlasnik pumpe koji mu nece prodati ni litar autogasa,atestna organizacija koja mu vise nikada nece izvrsiti nikakav pregled (bilo glavni ili kontrolni),Agencija za bezbednost saobracaja jer nece videti ni pare od tog vlasnika na ime njihovih taksi za ovo i ono.

                                Pitao sam kako da atestiram vozilo u Vranju kad nijedna organizacija za atestiranje ne izlazi na teren vec dva meseca?Odgovor je bio da to moram da vidim u direktnom dogovoru sa njima(AMSS,Masinski fakultet Nis).
                                Pitao sam ko odgovara za to sto policija besomucno skida tablice i pise kazne u ovom trenutku jer vrlo dobro zna da su ljudi svakodnevno u prekrsaju iako imaju zelju da urade atest ili kontrolni(neustavni po mom tumacenju) pregled,jer organizacije ne izlaze na teren tamo gde su prijavili da ce vrsiti atestiranje.
                                Kako se nisu setili da izdejstvuju neki "grejs period" dok oni sami ne formulisu i preciziraju tacna pravila i daju tacna uputstva za sve predvidljive situacije koje se mogu desiti oko atestiranja a desavaju se svakodnevno.

                                Pitao sam jos "sto" pitanja na sta mi je ljubazna gospodja izrekla konstataciju da ona prosto ne moze da mi ogovori na sva pitanja i da vidi da sam bas zainteresovan za mnoge stvari ali da ona nije pisala ni zakon ni pravilnik pa mi ne moze dalje pomoci.

                                Jos samo da pomenem i ovo da sam citao dopis MUPa tehnickim pregledima u kojem se izmedju ostalog navodi da su neke atestne organizacije ranije svojevoljno i mimo zakona odredjivale period trajanja atesta!!!!!!!!!!!

                                Pa ja se pitam KO je i ZASTO u tom istom MUPu prihvatao ta uverenja kao vazeca i saobracajnim dozvolama cak i upisivao taj rok vaznosti u napomeni!!!

                                Ko ce za to da odgovara? Ili MUP ima neko objasnjenje iz rukava za koje ja jos nisam cuo? A te iste atestne organizacije koje su svojevoljno radile su dozvole za rad dobijale od tog valjda istog MUPa ili nekog drugog?


                                Izvinite sto sam ovoliko pisao ali nisam umeo ovo da skratim!

                                Comment

                                Working...
                                X