Sveža "kretanja" u vezi sa atestiranjem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Plinadzija
    CBC Senator XXL
    • 29.07.2008
    • 1514
    • Paracin

    Da li je istina da ako je u saobracajnu upisan gas kao pogonsko vozilo stoji i podatak da atest vazi do odredjenog datuma?
    UGRADITE PLIN DA VAM AUTO PALI KAO VOJNI MAGACIN!

    Devojka moze da bude sa sela ali auto MORA da bude iz Nemacke!

    Comment

    • Franjo
      Banovan
      • 14.08.2009
      • 2831
      • Inđija - Beograd
      • Renault megan II res

      Nije, ali je napisano u potvrdi (uverenju-certifikatu), koji se obavezno nosi u vozilu i na zahtev OSL mora pokazati!

      Comment

      • tomamega
        CBC Senator XXL
        • 19.03.2009
        • 715
        • Beograd / Crna burma, prim. prev.
        • Citroen C4, 1.6 Hdi, 110ks

        Pre svega, @Goxy78 svaka čast na pokazanom društvenom aktivizmu i poznavanju materije.

        Da je više takvih građana/preduzetnika, koji bi zvali ABS neprekidno, verovatno ne bi mogli ovako da se ponašaju. Da se razumemo, ja trenutno vozim dizel i lično me ne dotiče situacija. Ali ova država se ponaša slično i u drugim aspektima naših života. I moramo se zajednički boriti, informisanošću i društvenim aktivizmom. Sada bi svi ugrađivači gasa trebalo da zovu ABS dok im se život ne smuči, da registruju udruženje i onda samo medijski po njima. To je jedini način da se državni službenici pokrenu i nešto urade. Dok god primaju uredno i u dan svoju platu iz Budžeta, neće ni prstom mrdnuti. Njih uopšte ne interesuje da li je nekome nešto u interesu, ko dobija a ko gubi. Sve dok ne dođe do "grčkog scenarija", kada država ne bude mogla da servisira svoje obaveze, tek onda će možda staviti prst na čelo. Za sada, država nema razumevanje za ljude koji se bore na tržištu.

        Comment

        • Goxy78
          CBC Početnik
          • 26.03.2013
          • 6
          • Vranjska Banja
          • Volvo V40 2.0t

          Originally posted by Plinadzija View Post
          Da li je istina da ako je u saobracajnu upisan gas kao pogonsko vozilo stoji i podatak da atest vazi do odredjenog datuma?

          U novim saobracajnim dozvolama ne pise rok vazenja ali je zato u nekim starim bilo napisano,bas kod mene,i te dozvole sigurno negde stoje u arhivi tako da ne pije vodu ta konstatacija MUPa da je atest na deset godina bio nelagalan samim tim sto su ga oni sami priznavali.

          Comment

          • Pantah
            CBC Veteran
            • 25.03.2007
            • 159
            • Beograd

            Originally posted by Goxy78 View Post
            Evo vec vise od dva meseca je kako je nastala totalna konfuzija u vezi autogasa tj. atestiranja instalacija.Zaista sam pogodjen celom situacijom i najvise me nervira cinjenica kada ne mogu da dam precizna uputstva musterijama jer i sam nailazim na odgovore tipa: jos je u razmatranju,situacija se polako normalizuje,valjda cemo izaci na teren posle prvoga,na to nemamo odgovor ali prosledicemo agenciji....... itd.

            Kako moze neko da pocne da primenjuje neki zakon ili pravilnik a sve ono sto je potrebno za funkcionisanje tog zakona ili pravilnika u praksi nije ni razmotreno ni definisano ni uradjeno ni odredjeno.

            Konkretno,juce sam zvao u ABS da mi daju neka objasnjenja jer se situacija svakim danom komplikuje na terenu a niko ne reaguje.
            Moja pitanja su bila sledeca:
            zasto je doslo do toga da se stara uverenja poniste i ljudi sateraju u corsokak kad odu na tehnicki i tamo saznaju da im treba periodicni "kontrolni pregled" koji kosta isto kao glavni pregled i za koji je potrebno adaptirati opremu u vozilu?
            Trazio sam da mi objasni clan 127. iz pravilnika o podeli motornih i prikljucnih vozila i ....... na sta su mi ogovorili da za takvo tumacenje treba da podnesem pismeni zahtev tarifiran sa 1.260,00din RAT i da ce onda nadlezna sluzba to razmotriti.
            Pitao sam zasto nisu odobrili neki razuman rok (godina ili dve godine) za ta vozila kojima je sada prakticno oduzet atest odjedanput,da imaju vremena da skupe novac za kvalitetnu doradu i kontrolni pregled(koji mora da kosta drasticno manje od glavnog pregleda).

            Kome ide u prilog to sto se mnogi gradjani odlucuju da skinu uredjaj usled finansijske i tehnicke nemogucnosti da urade taj pregled i zauvek izbrisemo taj auto iz oblasti autogasa.Ja znam kome ne ide u prilog a to je vlasnik vozila koji ce redukovati vaznju na minimum,serviser koji mu vise ne moze naplatiti ni dinara,vlasnik pumpe koji mu nece prodati ni litar autogasa,atestna organizacija koja mu vise nikada nece izvrsiti nikakav pregled (bilo glavni ili kontrolni),Agencija za bezbednost saobracaja jer nece videti ni pare od tog vlasnika na ime njihovih taksi za ovo i ono.

            Pitao sam kako da atestiram vozilo u Vranju kad nijedna organizacija za atestiranje ne izlazi na teren vec dva meseca?Odgovor je bio da to moram da vidim u direktnom dogovoru sa njima(AMSS,Masinski fakultet Nis).
            Pitao sam ko odgovara za to sto policija besomucno skida tablice i pise kazne u ovom trenutku jer vrlo dobro zna da su ljudi svakodnevno u prekrsaju iako imaju zelju da urade atest ili kontrolni(neustavni po mom tumacenju) pregled,jer organizacije ne izlaze na teren tamo gde su prijavili da ce vrsiti atestiranje.
            Kako se nisu setili da izdejstvuju neki "grejs period" dok oni sami ne formulisu i preciziraju tacna pravila i daju tacna uputstva za sve predvidljive situacije koje se mogu desiti oko atestiranja a desavaju se svakodnevno.

            Pitao sam jos "sto" pitanja na sta mi je ljubazna gospodja izrekla konstataciju da ona prosto ne moze da mi ogovori na sva pitanja i da vidi da sam bas zainteresovan za mnoge stvari ali da ona nije pisala ni zakon ni pravilnik pa mi ne moze dalje pomoci.

            Jos samo da pomenem i ovo da sam citao dopis MUPa tehnickim pregledima u kojem se izmedju ostalog navodi da su neke atestne organizacije ranije svojevoljno i mimo zakona odredjivale period trajanja atesta!!!!!!!!!!!

            Pa ja se pitam KO je i ZASTO u tom istom MUPu prihvatao ta uverenja kao vazeca i saobracajnim dozvolama cak i upisivao taj rok vaznosti u napomeni!!!

            Ko ce za to da odgovara? Ili MUP ima neko objasnjenje iz rukava za koje ja jos nisam cuo? A te iste atestne organizacije koje su svojevoljno radile su dozvole za rad dobijale od tog valjda istog MUPa ili nekog drugog?


            Izvinite sto sam ovoliko pisao ali nisam umeo ovo da skratim!
            Izvinte što sve citiram al čovek je u pravu i treba citirati.
            Bar na neke stvari mogu da pokušam da odgovorim.
            Ako je član 12 onj koji kaže da će se za starija vozila primenjivati pravila gasa koja su važila kada su dobili atest, tu i ne treba neko naročito tumačenje tog člana. Treba nešto drugo a to je da se ABS pismeno (niko ih još nije naterao da se pismeno izjasne po ovom pitanju) izjasni od kada važi UN/ECE pravilnik 67 i u kojem nivou mora biti oprema u trenutku ugradnje koja nije ugradnja kod proizvođača vozila na šta se odnosi pravilnik 67. Ako igre radi uzmemo da je od 2007 na snazi onda sva vozila koja su od tada rađena treba da imaju sve elemente koji se homologuju homologovane a to znači i creva niskog pritiska gasa što je sad moderno da se naknadno menja. Druga stvar je da je namenski nosač ili kolevka za rezervoar još tada bila obavezna. Koga interesuje zašto se nije primenjivalo nek čita po forumu mnogo godina unazad.
            Na našoj web stranici stoji da radimo u vranju:
            Grupa E:
            1. AMSS PJ Pojate, kod motela Rubin
            2. AMSS PJ Bor, Dragoše Mišovića 8, Bor
            3. AMSS PJ Dimitrovgrad, granični prelaz Gradina
            4. AMSS PJ Leskovac, Tranzitni put bb, Leskovac
            5. AMSS PJ Vranje, Radnička 6, Vranje (nazovite ih radi dogovora, jer ako se niko ne javi neće se ni odrediti datum dolaska)
            6. AMSS PJ Preševo, granični prelaz Čukarka
            7. AMSS PJ Boljevac, Magistralni put bb, Boljevac
            8. Auto servis „Vladimir“, Medveđa bb

            Na svim mestim gde radimo morali su da obezbede internet sa fisknim IP adresama i dokažu vlasništvo na radionicama i zemljom do nivoa katastarskih izvoda. Znači da ozbiljno hoće da se radi kod njih.

            Problem zbrdazdola sistema rada, potiče od MUPa, a i ovaj genijalni novi sitem rada je iz njihove kuhinje. U ovom trenutku se radi na izmeni celog ZBS a posebno tog dela koji je uveo priču trčigoretrčidole za stranke i vraćanje na manje papirologije i manje maltretiranja bez gubitka dela izjednačavanja kriterijuma koji se falabogu (kao bezbožni ateista ovo koristim kao uzrečicu) malo ustalio.
            Ponašanje policije gledati kroz naočare "gubitka važnosti po pitanu ispitivanja vozila, i još nekih drugih nadležnosti i mogućeg gubitka svih drugih nadležnosti osim kontrole saobraćaja", pa im radi živac preko svake mere. To bi bilo kao da carinik mora da nosi ličnu kameru dok radi.

            Što se tiče grejs perioda, tu je malo škakljivo jer odgovor može bit da je tri godine sasvim dovoljno za grejs period a toliko važi ZBS sa odredbom koja je sada počela da se primenjuje.

            Na žalost problem sa finansiskim pristupom je veoma različit od kraja do kraja, tako da u nekim krajevima zemlje (iako smo očekivali da nećemo da zaradimo ni za pivo) imamo problem sa gužvama preko našeg kapaciteta, a u globalu se posao ustalio blizu normale u zadnjih nedelju dana. Ipak je pritisak na uštedu u gorivu jači od trenutnih troškova koje je uvela Agencija.
            Money for nothin' and chicks for free

            Comment

            • Sasasta
              CBC Član
              • 26.11.2012
              • 47
              • smederevska palanka

              Ja sumnjam da jos negde gradjani moraju da budu toliko upoznati sa zakonima kao kod nas.Za sve sto ti treba moras da ucis clanove i propise da bi mogao da izvuces neko svoje pravo a birokratija koja je najjaca privredna grana samo podmece noge.Valjda su mogli da OBAVESTE narod ali to nije u opisu posla.godinama su vezbali da setaju sve nas od saltera do saltera pa sto bi to menjali sad u ovo doba kompjutera ali konj koji vuce taj se i siba.zbog toga bi meni iskljucili struju da ne platim 5000 a ljudi duguju milione i nema veze.

              Comment

              • Goxy78
                CBC Početnik
                • 26.03.2013
                • 6
                • Vranjska Banja
                • Volvo V40 2.0t

                za Pantah

                Hvala vam sto aktivno ucestvujete u tumacenju ovog problema.

                Dakle i ja bih voleo a mislim i da je to duznost ABSa,da izadje sa jednim zvanicnim saopstenjem u kome ce se jasno definisati sta cemo i kako dalje ciniti u cilju razresavanja ovog zamrsenog klupka.
                Pitam se da li postoji neka radna grupa u kojoj ucestvuju i predstavnici ABSa i svih licenciranih atestnih organizacija i eventualno neki predstavnik iz redova "obicnih smrtnika" tj. servisera za autogas, koja se bavi tim konkretnim problemima i njihovim resenjima?

                Svako od nas servisera, koji su mukotrpno gradili imidz svojih servisa i borili se za svakog musteriju u smislu ubediti ga da se privoli tom krugu korisnika auto gasa,zna koliko je bilo tesko svih ovih godina i koliko su se ljudi odricali da bi mogli da ustede i investiraju u svoj auto u vidu ugradnje opreme za TNG.A sada sam nemocni svedok toga kako ljudi vade opremu iz auta i ponistavaju ateste(naravno uz razne takse i taksice) i revoltirani napustaju nas svet autogasa.

                Ja licno poznajem na stotine takvih ljudi.I sad se neko seti da tom gradjaninu oduzme dve,tri ili pet godina vazenja uverenja o ispravnosti opreme i stavi ga na vanredne,neplanirane troskove koji variraju od slucaja do slucaja a jedno je sigurno a to su 6.000,00din za takozvani kontrolni pregled.Ako je to zarad sigurnosti i kvaliteta onda prvi salutiram tome ali cemu zurba?I to se sve desava pod nerazjasnjenim okolnostima i bez najave.

                Sto se tice "grejs perioda",tacno je da je zakon na snazi vec tri godine ,ali niko precizno nije tada definisao sta ce nas danas zadesiti.Po mom misljenju je onda trebalo definisati sve ovo sto se danas zna odmah po stupanju na snagu tog zakona i zaista svima nama dati neki vremenski rok za dovodjenje svih tehnickih gresaka u red i blagovremeno pripremiti vozila za kontrole koje ce uslediti.U Nemackoj je rok za zamenu multiventila 00 na 01 bio tri godine!!!!!!!Pa zasto onda kod nas ne moze ni tri dana?

                Slazem se da treba i pismeno reagovati i traziti zvanicna objasnjenja i pokretati inicijative o promenama losih stvari u tim pravilnicima i njihovim tumacenjima i primenama ali pre svih to treba da ucinite vi iz atestnih organizacija jer ste vi spona izmedju korisnika autogasa i servisera sa jedne strane i Agencije i MUPa sa druge strane.

                A sto se tice zakazivanja atesta na terenu evo ja vam tvrdim da su ljudi u svakodnevnom kontaktu sa filijalama AMSSa i trude se da zakazu pregled ali vec dva meseca bezuspesno(konkretno u Vranju) .Nadam se da ce se situacija brzo popraviti ali drzava nije smela da dozvoli da dodje do ovakve konfuzije i zastoja.Ili su podcenili situaciju ili ih nije ni briga!!!

                Comment

                • Pantah
                  CBC Veteran
                  • 25.03.2007
                  • 159
                  • Beograd

                  Sve nabrzinu i bez najave. Hm

                  A šta bi ste rekli na činjenicu da je za godinu daa pripreme za primenu novog pravilnika početo sa radom dva dana pre primene. Prvih dve nedelje primene, vadile su se bubice iz baze podataka (što je normalan proces u razvoju programa, zato se započne dugo pre početka rada), tri nedelje je trebalo da se koliko toliko počne sa normalnim radom. U stvari do zadnjeg dana nam nisu dozvoljavali da predamo zahtev za ovlašćivanje nego samo pismo o namerama. Kada smo shvatili da nemaju nameru da nas obaveste šta da spremimo od dokumentacije, podneli smo zahtev za ovlašćivanje protiv njihove volje. Do dana kad su došli na ovlašćivanje pričali su unaokolo da pravilnik neće da se primenjuje jer ništa nije spremno. Na kraju je zaista izašla dopuna koja je samo deo pravilnika stavila na odlaganje. Pogledajte datum izlaska dopune pravilnika. Kad se podvuče crta ispod priče ispada da nisu spremni za rad zato što nisu ni hteli da se spremaju i da su hteli potpuno odlaganje, i nastavak lagodnog nerada na budžetu.

                  Kuće koje se bave ispitivanjem su morale da ceo dan dokazuju ugovor o zakupu a da prostor nije ni pogledan i da se ni dalje ne zna kakva prostor treba da bude u kome se radi ispitivanje. Na svim sastancima se ljudi iz ABS ponašaju kao bivši policajci (ne znam odakle im to), i proglašavaju se za stručne a onda se svaki dan sramote sa svojim traženjem nekih recimo potvrda proizvođača za ugradnju gasa u inostranstvu. Bez posla u tom prvom mesecu (a i plate) ostale su stotine porodica. Mislim da to odgovornom liku iz Agencije neće biti zaboravljeno i da će uskoro početi da to i oseća. Znam da vas to ne teši ali slobodno pišite inistarstvu saobraćaja svaku konkretnu primedbu koju imate na rad agencije. Oni su im nadzorni organ. Od onog drugog nadzornog organa -MUPa, ne može da se očekuje da pročitaju dopis ako ima i velika i mala slova, za to treba da sazovu konzilijum. Mislim nisam prisustvovao ali ni na jedan dopis nam nisu odgovorili pa ostaje da nagađamo.
                  Money for nothin' and chicks for free

                  Comment

                  • uglavnom.bezopasni
                    - 42 -
                    • 03.02.2005
                    • 2235
                    • Novi Sad

                    @pantah

                    Imao sam priliku da vidim jedan ugovor u vezi ispitnog mesta, čovek je dokazao sve što je dokazao, iznajmio je vama kancelariju za neki procenat prihoda koje ostvarite i sve to što već piše, ali mi nikako nije jasno šta će fiksna IP adresa i kako to pokazuje ozbiljnost, nije to danas skupo ali postoje mnogi drugi načini da se napravi, pre svega bezbedna, udaljena/mobilna kancelarija i da se pruža informatička podrška na takvim lokacijama.
                    Fifteen years of research he'd filed from one planet alone and they'd cut it to two words. "Mostly Harmless."
                    11.04. 0:12 #2
                    Rule #51: Sometimes — You're Wrong!

                    Comment

                    • Plinadzija
                      CBC Senator XXL
                      • 29.07.2008
                      • 1514
                      • Paracin

                      Periodicni pregled je tek iskocio iz kutije posle svih najnovijih proisa koji su uvedeni od strane najpametnije organizacije univerzuma (citaj srpske vlasti iz svih vremena). A da smo pametniji od svih svedoci npr. toro boca odozdo prednidjena da se okaci na dva srafa koje je proizvodjac obezbedio uz bocu, ne moze da se okaci tako vec mora da joj se doda jos par kajseva i da se odigra uzicko kolo al da slika komisija da bi prosla. Napominjem da ako neko pogresi korak ili ispadne iz ritma a to ABS primeti auto nece proci.

                      Nema ispitnih mesta, masinski fakulteti su u svadji oko novaca, laboratorija... radi samo Vinca i AMSS na nekoliko mesta. Fizicki uz tolike prohteve ABS ne mogu da postignu da obave sve preglede na vreme ni u gradovima gde su a ostatak Srbije ko hefta.

                      Ocekujem generalni strajk naroda u naredne dve nedelje! I da, pozivam na generalni strajk naroda. Valjda nisu svi kupili veliko pakovanje vazelina...


                      Fiksna IP adresa je prohtev ABS a ne AMSS. Tj. ABS od ispitnih mesta zahteva fiksni IP da bi uopste mogli da se prijave na server i rade nesto.
                      UGRADITE PLIN DA VAM AUTO PALI KAO VOJNI MAGACIN!

                      Devojka moze da bude sa sela ali auto MORA da bude iz Nemacke!

                      Comment

                      • imlek
                        CBC Član
                        • 20.02.2012
                        • 20
                        • Beograd

                        Cek, koliko kosta taj kontrolni pregled na koji salju ako je isteklo 5 godina od atesta, jel 6000din.?!?!
                        Ako je neko bio na tom pregledu, sta oni to toliko rade za tolike pare?
                        Hvala.

                        Comment

                        • uglavnom.bezopasni
                          - 42 -
                          • 03.02.2005
                          • 2235
                          • Novi Sad

                          Originally posted by Plinadzija View Post
                          Fiksna IP adresa je prohtev ABS a ne AMSS. Tj. ABS od ispitnih mesta zahteva fiksni IP da bi uopste mogli da se prijave na server i rade nesto.
                          Ja sam video ugovor u kom to AMSS traži od servisa u kom će biti ispitno mesto... "prebacivanje krivice" a mogle su svima da se uštede neke pare samo da se neko potrudio.
                          Sad mi je jasnije zašto traže fiksnu, štite se od "hakera" na naj... mogući način, ako nije u spisku odbijaj.
                          Fifteen years of research he'd filed from one planet alone and they'd cut it to two words. "Mostly Harmless."
                          11.04. 0:12 #2
                          Rule #51: Sometimes — You're Wrong!

                          Comment

                          • Dora
                            Nadzornik!!!
                            • 24.10.2004
                            • 17451
                            • Novi Sad
                            • FIAT

                            Ko da se potrudi, dobro je da i kompjuter imaju a i upale ga ponekad ... čisto da sagori prašinu... Ko će platiti nekog programera a tatin mali iz komšiluka nezna da održava mrežu...
                            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                            https.autogas.rs

                            Comment

                            • Plinadzija
                              CBC Senator XXL
                              • 29.07.2008
                              • 1514
                              • Paracin

                              Originally posted by imlek View Post
                              Cek, koliko kosta taj kontrolni pregled na koji salju ako je isteklo 5 godina od atesta, jel 6000din.?!?!
                              Ako je neko bio na tom pregledu, sta oni to toliko rade za tolike pare?
                              Hvala.

                              Mnogo pitas, u stvari sad cu da ti kazem, kontrolni pregled kosta 2500 ali se ABS ugradila jos 3000 pa kad dodas uplatnice i jos po koji papiric eto ti 6 iljadarki.

                              Na pregledu pregledaju, za sve pare!
                              UGRADITE PLIN DA VAM AUTO PALI KAO VOJNI MAGACIN!

                              Devojka moze da bude sa sela ali auto MORA da bude iz Nemacke!

                              Comment

                              • ciklon
                                CBC Senator XXL
                                • 11.08.2008
                                • 362
                                • Beograd

                                Ljudi, izgleda sam totalno neobavešten...

                                Koja je procedura da se izvadi plin iz auta, da li smem ( pošto mogu ) sam da ga izvadim i kolike su takse za to, pošto vidim da se spominju i neke takse za izgradnju plina...
                                ponika marke ROG :-)

                                Comment

                                Working...
                                X