F1 2015

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    Renault odlučio da ne prihvati Illienov dizajn motora


    Francuski proizvođač motora odlučio je da neće uzeti kompletnu ideju Mario Illena za dalji razvoj svojih pogonskih jedinica.



    U cilju poboljšanja performansi i razvoja motora, Renault je odlučio svoje snage ujedini sa kompanijom Maria Illena, koji važi za jednog od najcenjenijeg stručnjaka po pitanju dizajniranja pogonskih agregata. I pored veoma obećavajućih početnih rezultata, francuski proizvođač odlučio je da odbaci plan svog partnera sa obrazloženjem da njihov sopstveni dizajn ima više šansi i mogućnosti za dalje unapređenje.

    Cyril Abiteboul se zahavalio Illienu na pomoći ali da njegova kompanija neće usvojiti sva rešenja:
    "Imali smo dobru saradnju. Naši partneri su odradili dobar posao što se odrazilo i na naše inženjere. Uvek kada u svojoj kući uvedete malo konkurencije onda su i rezultati bolji. Ali sada u našem motoru i onom kojeg spremamo za narednu sezonu nema ničega što je dizajnirao Mario Illien. Ali to ne znači da neće biti nečega takvog u daljoj budućnosti, jer je on na sve nas ostavio jako pozitivan utisak."
    "To ne znači da naša veza sa Illenom nema vrednost, već da nije pravo vreme da iskoristimo njihove ideje."


    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      Wolff: Red Bull-Mercedes je privlačna opcija za nas


      Prvi čovek Mercedesa kazao je da postoji mogućnost oko davanja nihovih motora timu Red Bulla.



      Nemački proizvođač motora ove godine je već "ukrao" jednog klijenta od Renaulta, odnosno kada je tim Lotusa na kraju prošle godine odlučio da u svoje bolide stavi Mercedesove agregate. Prema pisanju pojedinih medija a i prema rečima prvog čoveka srebrnih strela, takav scenario je moguć i sa Red Bullom ali posle 2016.

      "Postoji određeni dogovor, ali ne želimo ništa da pričamo kako ne bismo ugrozili ostale strane. Ali ako sve to pogledam iz mog ugla, onda mislim da je ova opcija sa Red Bullom dosta atraktivna. Sa druge strane kao prvi čovek tima, ova situacija nije jednostavna jer direktno pomažete konkurentu koji zna kako da napravi pobednički automobil." kazao je Toto Wolff.


      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        Ricciardo spreman za kazne


        Australijanac je svestan situacije oko motora i zna da mu predstoji još kazni za promenu pogonske jedinice


        Ricciardo je pretrpeo dosta kvarova ove sezone, a na trci u Austriji uzeo je za vožnju svoj peti ovosezonski pogonski agregat.
        Ipak, sa devet trka iza sebe, tim Red Bulla misli da će morati upotrebiti još jednu jedinicu pre uvođenja veoma naprednih specifikacija za poboljšanje, kako oni tvrde.
        Govoreći o odgađanju najavljenih specifikacija koje je Renault bio već potvrdio i koje su trebale doći u Belgiji, a koje po zadnjoj informaciji neće biti pre VN Rusije, glavni savetnik tima, Helmut Marko kaze:
        "To je razočaravajuće, ali nažalost, ne postoji ništa što mi možemo učiniti. Sa Danielom sam siguran da dva puta moramo menjati motor, znači to je kazna od deset mesta pomeranja na gridu."
        "Verovatno da će prva kazna biti već u Monci. Iskreno, to nam se nikad pre nije desilo."
        On tvrdi kako Red Bull strahuje kako ova naredna poboljšanja na motoru njihovog bolida neće biti dovoljna da tim ostave u borbi za pozicije, što je bio slucaj u Mađarskoj. I misli da je čitav tim svestan da su im na ruku išle i okolnosti:
        "Naravno da smo srećni sa izlaskom SC. Ipak, moram reći da smo i mi imali jako dobru timsku strategiju i sa mekom gumom smo odradili odličan posao."
        Uprkos svemu, tim je svestan da paket poboljšanja ni približno nije dovoljan za super brze staze kao Spa i Monca:
        "Hungaroring nije staza snage, ali sa apdejtima koje smo odradili, mi ćemo i na narednim stazama pokušati da budemo konkurentni, ali znamo da će to biti vrlo teško. Nama je bitno da smo pre odlaska na pauzu, letos, napravili vidni napredak."
        "Bez kiše na Spa, neće biti moguće za nas da budemo u vrhu poretka. Ne sa ovakvim deficitom konjskih snaga u motoru našeg bolida."


        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          Bottas: Spreman sam za rizik


          Finac uverava kako zna biti jako rizican vozač i to onda kada za to postoji evidentna potreba


          On kaže kako je spreman prihvatiti "kalkulatorski rizik" i usvojiti agresivan pristup kako bi ostvario svoju premijernu F1 pobedu.
          Istini za volju, Bottas na svom kontu do sada ima uknjiženih sedam podijuma, ali i nijedno prvo mesto.
          Za to su neki prošle sezone okrivili Williams i njihovu strategiju, koju su nazvali previše konzervativnom.
          Te priče su jos više podgrejane lošim nastupom ove sezone na Silverstoneu, posle velike neodlučnosti tima.
          Sad Bottas ipak misli da će tim prevazići taj problem, a on lično usvojiti agresivan pristup, kako bi došao do trijumfa:
          "Ako već rizikujete, onda morate iskalkulisati i sve izračunati, šta vam taj rizik donosi. Ja mnogo kalkulišem da bih shvatio šta mi donosi prednost, a šta ne."
          "Moj stil je uvek konstantan, ali mislim da to ljudi baš i ne vide, jer se ne borim za pobede u zadnje vreme. U borbi za prve pozicije, mogu biti jako agresivan i mislim da će me onda primetiti i da će mi to doneti određene bodove."
          On misli kako je jedina mogućnost tima ove sezone sustići Ferrari:
          "Mercedes je toliko daleko ispred, da jedino neki nesrećan slučaj po njih može naše bolide približiti njihovim. Sa druge strane, bio bih jako srećan kad bismo stigli Ferrari, što zaista nije nemoguće. Bili smo na par postolja i što je najbitnije, auto je brži nego na početku sezone i svaka nadogradnja dala je rezultat da on bude jos brži."
          "Pobeda? Ne kažem da je nemoguće u ovom trenutku, ali je teško izvodljivo."



          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            Gastaldi: Stare staze su krv F1


            Mišljenje ovog funkcionera Lotusa definiše staze poput Spa za nosioce ovog sporta i ono sto u stvari definiše sam ovaj sport su u stvari te staze.


            F1 treba ostati na svojim starim stazama. To je mišljenje Federica Gastaldija, zamenika glavnog direktora tima Lotusa.
            On veruje da su upravo te staze u stvari životna tečnost ovog sporta.
            Tokom poslednje dekade, F1 je sa starijih euro staza, prateći novac i finansijsku korist prešla na neke nove, modernije staze. Većinom se te staze nalaze na području Azije. Takav trend opet nije naišao na odobravanje evropskih navijača i Gastaldi misli da su oni u pravu:
            "Po mom mišljenju, evropske staze su duša i životna esencija F1. Kad biste njih izbacili, to bi bilo kao tenis bez turnira u Wimbledoneu, ili golf sezona bez turnira Masters Augusta."
            Po njemu, praćenje finansijskih interesa od strane menadžmenta F1 dovelo je do izbacivanja nekih od tih pomenutih staza, dok se recimo Monza bori za opstanak u kalendaru:
            "Te staze moraju biti zadržane u F1. Navijači F1 sam sport identifikuju kroz njih i te staze uvek i izazivaju uzbuđenje. Na kraju, mislim da trenutno imamo savršenu ravnotežu staza u F1 i tako bi trebalo ostati."
            "F1 bi trebala biti varijacija raznolikosti i u isto vreme treba da bude zanimljiva za navijače, ulagače i same timove učesnike takmičenja."


            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              Mercedes želi trkačko mesto za Wehrleina u 2016.


              Velike su šanse da naredne godine vidimo Pascala Wehrleina u nekom od bolida Formule 1.



              Ovaj mladi nemac trenutno boravi u DTM seriji gde vozi za fabrički tim Mercedesa, ali je takođe i rezervni vozač nemačke kompanije u Formuli 1. Wehrlein je ove sezone imao prilike da nekoliko puta testira i bolid Force Indije, što otvara mogućnost da se on može naći u ovom timu u narednoj sezoni.

              "Mi želimo da vidimo njega u Formuli 1." kazao je šef Mercedesa Toto Wolff.
              Takođe, postojala je mogućnost da Wehrlein zameni Valtterija Bottasa u Willimsu ukoliko Finac pređe u Ferrari.
              "Trenutno razgovaramo sa Force Indijom, ali možda postoje još neke opcije." dodao je Wolff.


              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                Abad: Alonso će se nardene sezone boriti za titulu


                Luis Garcia Abad veruje da će njegov klijent naredne godine imati mnogo bolju sezonu.



                U nedavnom intervjuu prvi čovek Formule 1 Bernie Ecclestone kazao je da veruje da Fernando Alosno može da se vrati u ritam posle ovako užasno teške sezone. Isto mišljenje ima i njegov menadžer.

                "Fernando će biti jedan od konkurenata za titulu naredne godine, u to budite sigurni. McLaren-Honda je dobitna kombinacija, bolid je radikalno dizajniran i zato je potrebno određeno vreme da sve proradi. Tim je pokazao dosta pozitivnog napredka, što daje znake da će nam budućnost biti puno bolja." kazao je Abad.


                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  Honda sa svojim unapređenjima cilja na Ferrari


                  Japanski proizvođač želi da u Belgiji parira Ferrariju.



                  Ovo su tvrdnje Hondinog šefa Yasuhisa Araia, koji je izjavio da će promene doživeti glavni deo motora, usisni kao i izduvni sistem. To znači da će japanski proizvođač potrošiti veći deo tokena na ovu nadogradnju, pre nego što se prebaci na razvoj agregata za narednu godinu, koji je takođe u ranoj fazi izrade.

                  "Na Spa videćemo poslednju nadogradnju za naš motor. Već smo počeli sa razvojem motora za narednu godinu sa oznakom MK4, za koga verujemo da će u 2016. biti na istom nivou kao i sa Mercedesom. MK3 koji se nalazi u sadašnjim bolidima, posle ovih poboljšanja trebalo bi da dostigne Ferrarijeve mogućnosti." kazao je Arai.
                  On veruje da će se sa poboljšanjem motora istovremeno rešti i problemi koje McLaren ima sa šasijom.

                  "Bolid nema tako dobaro mehaničko prijanjanje, pa u poređenju sa Red Bullom tu idalje postoji određen zaostatak. Kada pogledamo podatke, aero paketu fale završna podešavanja, kao što su dobar ugao krila, visina i podešavanje vešanja."


                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    Standardno dve DRS zone u Belgiji


                    Kao što tradicija nalaže FIA je postavila dve DRS zone na Spa-Frankonšampu.



                    Prva zona nalaziće se na Kemel pravcu dok će se njena detekcija izvršavati odmah posle prve krivine. Vozači će i na startno-ciljnom pravcu moći da upotrebljavaju ovaj sistem jer je tamo smeštena druga DRS zona dok će se merenje za nju odrađivati pre poslednje šikane.


                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      Sauber dobija poslednju verziju Ferrarijevog motora u Belgiji


                      Švajcarski tim će na ovoj trci imati najnoviju verziju Ferrarijevog agregata.



                      Tim iz Maranela je preko zime uspeo da značajno poboljša svoj V6 agregat, što je odmah dalo vidljive rezulatate, ali se na tome Italijani nisu zaustavili ni tokom sezone. Ipak, nova specifikacija motora bila je dostupna samo fabričkom timu, ali već od VN Belgije pravo na nov agregat imaće i Sauber.

                      "Dobili smo novu verziju motora, ali je još nismo testirali, pa tako ne znamo kakve su performanse bolida. Koristićemo onu specifikaciju koju je Ferrari koristio u Kanadi, to je još nekoliko konjskih snaga više." kazao je Felipe Nasr.


                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        Haas u septembru donosi odluku o vozačima


                        Vlasnik i osnivač tima Gene Haas kazao je da trenutno pregovara sa 10 vozača.



                        Ovaj američki tim biće jedina nova postava u šampionatu naredne sezone, koja će sa druge strane imati veliku podršku Ferrarija. Vlasnik tima je samo pre nekoliko nedelja priznao da su glavni kandidati za trkačka mesta Nico Hulkenberg, Alexander Rossi, Jean-Eric Vergne i Esteban Gutierrez, dok je Guenther Steiner, novi šef tima dodao da se vode razgovori sa još nekim iskusnijim vozačima.

                        "Trenutno pregovoramo sa 10 vozača. Neki su napredovali na našoj listi, neki su pali nadole. U ovom trenutku teško je bilo šta reći, jer je tržište vozača za sada nepredvidivo. Mi želimo da napravimo odluku pre kraja leta, kako bi naše vozača što bolje pripremili za bolid."
                        "Takođe, imamo obavezu da im objasnimo šta radimo i šta želimo da postignemo, jer mi smo nov tim i nama će biti potrebna određena pomoć. To bi značilo da u spetembru želimo da znamo ime bar jednog vozača a idealna situacija bi bila ako bi mogli da donesemo odluku o celoj vozačkoj postavi. Imamo dosta interesantnih kandidata, pa videćemo šta će se desiti." kazao je Steiner.


                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          Haasov spisak spao na Hulkenberga, Vergnea i Gutierreza


                          Ovaj trio dospeo je na vrh liste za trkačka mesta u američkom timu.


                          U momentima kada se Haas tim preselio u novu fabriku, vlasnik tima Gene Haas priznao je da su Jean-Eric Vergne, Esteban Gutierrez i Nico Hulkenberg pri samom vrhu na listi vozača za narednu sezonu.
                          "Mi imamo listu vozača u koje polažemo određeno intereseovanje, ali u narednih nekoliko meseci biće dosta promena na tržištu, pa tako želimo i mi da sačekamo i povučemo prave poteze." kazao je Haas.
                          Na pitanje da li planira da u timu ima dva rezervna vozača Ferrarija, vlasnik tima je kazao: "Dva od tri vozača dolaze iz Ferrarija, tako da postoji određena mogućnost da se to desi. Što se tiče trećeg imena, on je sada član drugog tima i sve zavisi od uslova na tržištu. Pratićemo situaciju."


                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            Ferrari potvrdio da Raikkonen ostaje u timu i sledeće godine


                            Špekulacije su okončane. Ferrari je potvrdio da će naredne sezone imati istu vozačku postavu kao ove sezone.



                            Raikkonen je vozio za Ferrari u periodu od 2007. do 2009. i već u prvoj sezoni sa italijanskim timom je došao do titule šampiona sveta. Potom je napravio pauzu od dve godine kada je vozio reli, a onda se vratio u Formulu 1 sa ekipom Lotusa za kojuje ostvario dve pobede.

                            Finac se vratio u Ferrari 2014. ali je tokom te i ove sezone ostao u senci timskih kolega. Nedavno su se pojavile ozbiljne glasine da će ga od 2016. zameniti Bottas, ali je danas sve to i zvanično demantovano.
                            U kratkom saopštenju Ferrarija stoji sledeće:
                            “Scuderia Ferrari želi da obavesti javnost da je produžen ugovor sa Kimijem Raikkonenom. Vozačku postavu će sledeće godine činiti Finac i Sebastian Vettel.”


                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              "Efekat tla" dobio zeleno svetlo od šefova F1 timova


                              Ovo je definisano na sastanku koji je prekjuče održan.



                              Nakon mitinga tehničkih šefova svih F1 timova u utorak jednoglasno je zaključeno kako je "efekat tla" najbolja moguća opcija za maksimalno povećanje mogućnosti preticanja u F1, uz veliko povećanje krajnjih brzina samih F1 bolida.

                              Mandat za povećanje performansi i dobitak od pet-šest sekundi po krugu, ranije u toku godine postavila je strateška grupa Formule 1, što je deo velike promene pravila, koja je planirana za sezonu 2017. godinu. Kao deo tog remonta, šefovi timova takođe žele povećati preticanje u trkama, na prirodan način. Da bi se to postiglo, verovatno će se raditi na uprošćavanju prednjeg krila bolida, što će smanjiti količinu pritiska na prednji kraj bolida i omogućiti lakše prestizanje, što je jedna od odlika gore navedenom efekta.

                              Ipak, da bi se izbegao scenario prevelikih brzina, iz 1970-ih, biće omogućena opcija zadržavanja podova na bolidima koji ce biti slični današnjim, a u sklopu projekta. Takav predlog iznela je Force India, a ostali su usvojili.

                              Vozila će verovatno biti šira, dok je McLarenov Eric Boullier potvrdio kako će u sklopu pravila biti implementirana i šira i niža zadnja krila, što bi opet trebalo pomoći balansu pritiska na bolid koji će biti izgubljen na prednjem delu bolida, uprošćavanjem prednjeg krila.


                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                Renault naporno radi na novom motoru za 2016.


                                Francuski proizvođač uveren je da će naredne sezone napraviti korak napred.



                                Takođe, Renault je sve bliži odlici o tome da li će okončati svoju vezu sa Red Bullom ili će završiti već započete pregovore oko kupovine Lotusa. Ali, ma šta se bude desilo, Renault će ostati na gridu još jednu godinu sa ciljem da što bolje sredi svoju pogonsku jedinicu.

                                Odelenje u Viru se tokom letnje pauze nije zatvaralo već su svi zaposleni radili punom parom.

                                "U labaritoriji smo obavili sve potrebne testove, gde smo uspeli da nađemo određena poboljšanja i performanse na modelu agregata koji planiramo za kraj sezone i na konceptu za narednu godinu." kazao je Remi Taffin.


                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X