Zasad su toliko brži da mogu ladno pit stop više, zar ne ?
"Bio bih zahvalan ako neko moze da mi pomogne da resim problem da me ne zavlace "majstori" i da bespotrebno dajem pare na silne preglede"
"Ja sam duboko ubeđen da reč predsednika Rusije, kao i reč predsednika Srbije, vredi daleko više nego finansijske garancije preduzeća."
Ne Kao sto sam rekao, Mercedesov bolid ima problem sa trosenjem guma. Jednostavno ih jede, previse je agresivan prema gumama i unisti ih za par krugova, posle toga gubi i po 0,3 sec po krugu sto je u F1 PREVISE. Zato ne mogu ni da se odlepe da naprave tu rezliku jer ako ga "poceraju" na stazi kao sto je ova u Kini brzo gume odu u propast (naravno posle koliko krugova zavisi od smese tj. da li su zute ili bele). Moraju biti pazljivi da izvuku ceo stint. Oni malo kompenzuju to tako sto smanje aero-grip ali posledica su dve stvari: tesko dovodjenje guma na radnu temperaturu i naravno manji downforce a to znaci sporiji su. E sada treba naci balans To je ono sto se je*avaju ceo petak u subotu po treninzima
Naravno jos jedna stvar koja iskrivljuje sliku o stvarnoj brzini Mercedesa je njihov W-duct na koji se zalilo par timova ali su glatko odbijeni. Ne znam da li znas kako radi sistem, ukratko: reciklirali su stari F-duct od pre dve godine (koji je zabranjen): na pravcu zadnji spojler generise preveliki drag tj kovit vazduha i to usporava bolid. Da to ne bi imao treba da ispravis krilce na spojleru i imas smanjen otpor vazduha i bolid ide brze. Problem se javlja kada zelis da skrenes u krivinu onda ti treba potisak na zadnjoj osovini koji se generise preko zadnjeg krila tj. ono krilce treba da bude spusteno. E posto su "pokretni aerodinamicki" delovi zabranjeni inzinjeri su se igrali malo u vazdusnom tunelu i napravili cev od nosa bolida do zadnjeg krila koji ide kroz kokpit gde ima rupa pa onda vozac na pravcu nasloni ruku na rupu samim tim zatvori izlaz vaduha i vazduh nastavi dalje ka zadnjem delu bolida i tacno ispred zadnjeg krila gde zbog razlike u pritisku vazduha neutralise drag tj stvara cistu struju vazduha i dobijes kao da si ispravio krilce. E posto je to zabranjeno tj nema vise te cevi (stari F-duct), FIA je uvela DRS tj spustanje i podizanje krilaca (jedini pokretni aerodinamicki deo koji je dozvoljen) zarad bolje zabave za publiku to vec znas iz pravila. Mercedes je otisao korak dalje i dodao one cevcice samo na zadnjem krilu a rupe (plave strelice na slici) zatvara i otvara ivica krila kada ga aktivira DRS i time cini DRS jos vice ucinkovitijim.
Posto DRS mozes na kvalifikacijama da koristis gde hoces i koliko hoces to Mercedes cini brzim. Na trci DRS se samo aktivira u zoni DRS-a i to samo ako si na manje od sekunde iza onog kojeg zelis da prestignes u ostalim slucajevima DRS je neaktivan.
Te dve stvari cine Mercedes jako brzim na kvalifikacijama ali trka.......e tu je problem. Zato nece moci jedan extra pit da naprave. Nece se odvojiti na startu i te brzine sutra nece biti.
JEdino sto im ide na ruku je ocekivano hladno vreme i staza pa to moze da im gume odrzi malo duze u zivotu i tu mogu da profitiraju.
You tried your best and failed miserably. The lesson is: never try.
Posto DRS mozes na kvalifikacijama da koristis gde hoces i koliko hoces .
Samo ovo nisam znao .
"Bio bih zahvalan ako neko moze da mi pomogne da resim problem da me ne zavlace "majstori" i da bespotrebno dajem pare na silne preglede"
"Ja sam duboko ubeđen da reč predsednika Rusije, kao i reč predsednika Srbije, vredi daleko više nego finansijske garancije preduzeća."
Nico Rosberg smatra da je za prvu pobedu u njegovoj karijeri zaslužan dobar set-up bolida.
Mladi Nemac je uveren da je ključ pobede Mercedesa u Kini bio dobro podešen bolid, ali je
istovremeno upozorio da će visoke temperature u Bahreinu doneti sasvim novu vrstu izazova
kada je set-up bolida u pitanju.
"Istina je da su nam vremenski uslovi u Kini išli na ruku, ali je set-up bolida bio presudan. Od
početka sezone smo veoma dobri u kvalifikacijama, mnogo bolji nego što je to bio slučaj na
trkama. Kvalifikacije su i dalje naša jača strana, možda i više nego u prve dve trke, ali smo se
značajno popravili u trci, a za to je podešavanje bolida najzaslužnije. Idemo dalje, nastavićemo
da se usavršavamo i poboljšavamo" rekao je Rosberg.
Govoreći o trci u Kini, Rosberg je rekao da je od početka plan uključivao dva zaustavljanja u boksu, iako je bilo jasno da su drugi vozači prešli na strategiju sa tri zaustavljanja.
"Pre trke, dogovor je bio da dva puta idemo u boks. Naravno, imali smo i plan B, ukoliko se
stvari ne budu odvijale onako kako smo želeli, ali to se nije desilo. Gume su držale tačno
onoliko koliko je smo planirali, i nije bilo potrebe da išta menjamo u strategiji", zaključio je
Rosberg.
Ne razmišljam da u skorije vreme napustim McLaren, kaže Lewis Hamilton.
McLaren i Hamilton imaju ugovor koji ističe ove godine, a Hamiltion je prošle godine, posle neuspešnog starta sezone, već bio povezivan sa Red Bullom. Kako sada stvari stoje, Hamilton ne razmišlja o promeni tima.
"Tako nešto mi nije ni na kraj pameti. Ne radi se o tome da me ekipa ubeđuje da ostanem, mene ne treba ubeđivati. Tim radi odličan posao, posle tri trke sam na čelu poretka, i veoma sam srećan što sam u McLarenu. Ako ništa drugo, konstantan sam ove sezone - konstantno treći doduše, ali sam veoma zadovoljan trenutnom situacijom, jer u konkurenciji smo za titulu", rekao je Hamilton.
Prošle godine je Hamilton priznao da su problemi u privatnom životu (poremećeni odnosi sa ocem prevashodno) uticali na njegovu formu i na trke, ali je ova godina, po njegovim rečima, mnogo bolja i srećnija za njega: "Sve je bolje ove godine - tim je bolji, bolid je bolji, ja sam bolji. Mnogo mi znači što je otac bio uz mene u Kini. Naš odonos se popravio, sve je kako treba da bude, i to se odražava i na partije koje pružam" zaključio je Hamilton.
Ostali timovi ne žure sa kopiranjem Mercedesovog DRS sistema
Timovi će razvijati svoje verzije ovog sistema.
Najveća prednost ovog sistema je bila vidljiva u kvalifikacijama na prve tri trke, gde su se Mercedesovi bolidi borili za pol poziciju. Na kraju u Kini, srebrnim strelama je to pošlo za rukom.
Završna reč o legalnosti ovog sistema data je pred VN Kine, kada je Lotus uložio protest, a FIA je odbila njihovu žalbu i samim tim priznala da je ovaj koncept u skladu sa pravilima.
Šef Red Bull tima Christian Horner je izjavio je da njegov tim već projektuje svoju verziju ovog sistema: "Sistem je optimizovan i sada se radi na detaljima kao bi što više izvukli iz njega. Ipak, to sve mora biti usklađeno sa ostatkom paketa kako bi efekat bio optimalan".
Sa druge strane, Martin Whitmarsh je sugerisao da sada njegov tim bolje razume pravila oko dizajniranja dvojnog DRS krila.
"I dalje mislim da će biti dosta kontraverzi oko ovog sistema, ali mi imamo neki rang naših prioriteta i nastavićemo da donosimo poboljšanja za svaku trku". kazao je on.
Sa druge strane, jedan od izumitelja ovog sistema Ross Brawn je rekao da nema sumnje da li je ovaj sistem legalan ili ne.
"Siguran sam da su timovi vodili polemiku da li je ovaj sistem legalan ili ne, ali mislim da je on dobar za sve. Sada svi mogu da odluče šta žele da rade sa ovim sistemom", rekao je šef Mercedesovog tima.
Horner: Red Bull mora da se poboljša u kvalifikacijama
Tim mora da popravi kvalifikacioni tempo kako bi i Vettel i Webber bili konkurentni.
Nakon što su prošle sezone dominirali u kvalifikacijama, Red Bull ove godine nema dobar kvalifikacioni tempo. Tim je uspeo samo jednom da se nađe u prva dva reda na startu, dok je Webber uspeo da trku u Maleziji završi na četvrtom mestu.
Na kvalifikacijama za VN Kine, Sebastian Vettel nije uspeo da prođe u zadnji deo kvalifikacija i u trku je krenuo sa 11. mesta.
"Naša strategija na prve tri trke bila je dosta snažna. Bili smo veoma slabi tokom kvalifikacija, ali smo u trkama popravili utisak. Neophodno nam je da rešimo probleme u kvalifikacijama", dodao je on.
Vozač Lotusa se nada da će toplije vreme u Bahreinu da mu pomogne da osvoji bodove.
Iako je izgledalo da će Raikkonen u Kini da osvoji bodove, to se nije desilo - gume su pred kraj trke počele da popuštaju, pa je Finac trku završio na 14. mestu. Bez obzira na to, Raikkonen je uveren da Lotus može više.
"Mogli smo da se nađemo na podijumu u sve tri trke do sada. Prave mogućnosti bolida ćemo spoznati u Bahreinu. Iako smo doneli nove delove za Kinu, zbog lošeg vremena i relativno niskih temperatura, nismo ih iskoristili već smo se vratili na stariju specifikaciju bolida. To se osetilo u trci, jer smo bili sporiji od ostalih. Ipak, E20 se dobro vozi, i fali nam samo malo brzine, koju ćemo, nadam se, uspeti da pronađemo u Bahreinu. Temperatura će tamo biti znatno viša nego u Kini, i to bi trebalo da nam ide na ruku", rekao je Raikkonen.
"Mogli smo da se nađemo na podijumu u sve tri trke do sada. Prave mogućnosti bolida ćemo spoznati u Bahreinu. Iako smo doneli nove delove za Kinu, zbog lošeg vremena i relativno niskih temperatura, nismo ih iskoristili već smo se vratili na stariju specifikaciju bolida. To se osetilo u trci, jer smo bili sporiji od ostalih. Ipak, E20 se dobro vozi, i fali nam samo malo brzine, koju ćemo, nadam se, uspeti da pronađemo u Bahreinu. Temperatura će tamo biti znatno viša nego u Kini, i to bi trebalo da nam ide na ruku", rekao je Raikkonen.
Alonso je pred VN Kine bio vodeći u šampionatu, ali je samo osvojenim devetim mestom u trci, prvo mesto na listi vozača prepustio Lewisu Hamiltonu.
Vozač Ferrarija je izjavio da ni na ovoj trci ne treba da očekuju ništa više kao i od VN Kine, jer je bilo malo vremena za rad na bolidu izmedju trka.
"Svestan sam da na stazi Sakir nas čeka još jedan težak vikend, što je logično jer karakteristike staze u Bahreinu su slične kao i u Kini. I ja i tim imamo dobre rezultate ovde, ukupno četiri pobede, od koja je i debitanska pobeda u Ferrariju na zadnjoj trci. Ali za nas, predstojeći vikend biće samo ograničavanje štete", dodao je on.
Red Bull prisiljava Vettela da vozi zadnju specifikaciju bolida
Kako se navodi, Vettelu ipak više odgovara prva verzija RB8 bolida.
U Kini tim je dozvolio Vettelu da koristi stariju verziju bolida, koja je imala drugačiji izduvni sistem, dok je Webber koristio noviju verziju bolida sa zadnjim inovacijama koje je bio spremio Adrian Newey.
"Sebastian ne može da dobije potrebno samopouzdanje za bolid, a kao proizvod toga on se više trudi pa pravi i više grešaka", izjavio je Helmut Marko.
Ipak u timu su odlučili da noviju specifikaciju bolida postave i na Vettelovom bolidu.
"I Vettel će koristiti noviju specifikaciju bolida u Bahreinu", dodao je šef svih trkačkih operacija Red Bulla.
Po prvi put na ovoj stazi voziće se trka sa DRS zonom.
Zona detekcije biće nešto ispred krivine 14, dok će aktivacija biti 270 metara posle krivine 15. Zona će se prostirati na 650 m sve do kočenja za krivini 1.
Ne verujem da FIA želi da nas izloži riziku, smatra McLarenov as.
Timovi Formule 1 polako pristižu u Bahrein, gde se situacija ne smiruje, ali se čini da timovi za sada ne osećaju bitnije promene u Bahreinu, ako se izuzme prisustvo većeg broja policajaca na ulicama. Upitan da li je zabrinut za bezbednost, Jenson Button je odgovorio:
"Ne. Verujem da FIA raspolaže svim informacijama o stanju u zemlji, i ne ostaje nam drugo nego da verujemo u njihovu odluku. Ne verujem da FIA želi da nas izloži riziku. Mnogo rade na bezbednosti vozača, i to u svakom pogledu, tako da za sada ja ne osecam nikakvu pretnju po bezbednost. Ukoliko se ništa ne desi i vikend prođe kako treba, situacija u Bahreinu mi neće biti ni na kraj pameti".
Da bezbednost timova neće biti ugrožena potvrdio je i Nabeel Rajab, vođa Centra za ljudska prava u Bahreinu, koji je u razgovoru sa novinarima rekao da F1 timovi i pripadnici medija koji prate Formulu 1 nisu i neće biti u opasnosti, iako je opozicija u Bahreinu nezadovoljna što se sport, od strane vladajuće porodice, koristi u političke svrhe.
Došli smo do prekretnice, sreća se okrenula i na putu smo da se vratimo u prve redove, smatra prvi čovek Williams F1 tima.
Prošlo je osam godina od kada je Williams poslednji put pobedio u Formuli 1 i 15 godina od kada je tim poslednji put osvojio šampionat. Od tada je tim bio na silaznoj putanji, pa je tako, prošle godine Williams u šampionatu osvojio svega 5 bodova. Čini se da se stvari menjaju ove sezone - dva mlada vozača i promenjena struktura tima doveli su do toga da je u tri trke ovogodišne sezone Williams osvojio 18 bodova.
"Prolazimo kroz teške trenutke u poslednje dve, tri godine. Ipak, ova godina će, barem se sada tako čini, biti mnogo bolja. Već se na prvoj trci ove sezone, bez obzira na izostanak rezultata, potvrdilo da imamo dobar bolid, što je veliko ohrabrenje za sve nas. Ljudi u ekipi vredno i naporno rade, i bio im je potreban neki znak da njihovi napori nisu uzaludni - sada su ga dobili", rekao je Frank Williams za Sky Sports.
On je dodao da će tim biti sve bolji kako sezona bude odmicala, jer postoje svi preduslovi za to. "Osnovni preduslov za uspeh u Formuli 1 je da imate dobar bolid, bolji od konkurencije. Naravno, treba imati i dobre vozače, ali oni obično prate dobre bolide, tako da je brz bolid ipak prvi uslov. Čini se da smo ove godine, posle mnogo napora, prešli prekretnicu i da je put ka povratku na vrh Formule 1 za nas otvoren", zaključio je Frank Williams.
Comment