FIA: Tehničke promene za 2013. i 2014. godinu
Na sastanku u Istanbulu donete su tehničke i sportske promene za 2013. i 2014. godinu.
Što se tiče naredne sezone tehnička komisija FIA-e donela je odluku o strogim pravilima oko
prednjeg krila a to se najviše odnosi na pitanje fleksibilnosti. Biće i manjih promena na prednjoj
strukturi bolida, gde će biti povećana minimalna visina koja bi kompenzovala povećano trošenje
guma. Šasija će naredne godine imati veće statičko opterećenja.
Ima i promena u sportskim pravilima gde će biti dozvoljeno da se bolid zaustavi na stazi posle
kvalifikacija. Tada će FIA utvrditi koliko goriva je ostalo u bolidu i da li je on imao dovoljno za
povratak u garažu kao i da je obavezan jedan litar preko toga koji će služiti kao uzorak. Iz
sigurnosnih razloga upotreba DRS biće ograničena samo na DRS zonu i to će se odnositi za
sve sesije. Policijski čas u narednoj godini biće povećan sa šest na osam.
Bilo je i promena pravila za 2014. godnu. Upotreba električnog pogona u pitlejnu pomerena je za 2017. godinu. Takodje bilo je i manjih izmena oko motora bolida. Najzanačnije je to da su
aero promene na bolidima odbačene i koristiće se specifikacija bolida iz ovogodišnje sezone.
Na sastanku u Istanbulu donete su tehničke i sportske promene za 2013. i 2014. godinu.
Što se tiče naredne sezone tehnička komisija FIA-e donela je odluku o strogim pravilima oko
prednjeg krila a to se najviše odnosi na pitanje fleksibilnosti. Biće i manjih promena na prednjoj
strukturi bolida, gde će biti povećana minimalna visina koja bi kompenzovala povećano trošenje
guma. Šasija će naredne godine imati veće statičko opterećenja.
Ima i promena u sportskim pravilima gde će biti dozvoljeno da se bolid zaustavi na stazi posle
kvalifikacija. Tada će FIA utvrditi koliko goriva je ostalo u bolidu i da li je on imao dovoljno za
povratak u garažu kao i da je obavezan jedan litar preko toga koji će služiti kao uzorak. Iz
sigurnosnih razloga upotreba DRS biće ograničena samo na DRS zonu i to će se odnositi za
sve sesije. Policijski čas u narednoj godini biće povećan sa šest na osam.
Bilo je i promena pravila za 2014. godnu. Upotreba električnog pogona u pitlejnu pomerena je za 2017. godinu. Takodje bilo je i manjih izmena oko motora bolida. Najzanačnije je to da su
aero promene na bolidima odbačene i koristiće se specifikacija bolida iz ovogodišnje sezone.
Comment