F1 2013

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    Montezemolo dao Alonsu 8


    Luca di Montezemolo dao Fernandu Alonsu ''osam od deset'' za ovu sezonu


    Dok se italijanski tim bori da zadrži treće mesto u konstruktorskom šampionatu, sa Felipeom Massom koji je tek osmi u vozačkoj konkurenciji, Alonso je prošle nedelje zapečatio drugo mesto, odmah iza Sebastiana Vettela.

    Španac je ove nedelje rekao: ''Ponosan sam, jer očigledno nemamo drugi najbrži bolid. Tako da je završavanje kao drugi velika nagrada za mene.''

    Međutim, Alonso je imao malo čudan odnos sa Ferrarijem ove godine, usled silnih kritika i glasina zbog kojih je bio povezivan sa Red Bullom i McLarenom.

    Kada je upitan da oceni Alonsovu sezonu,predsednik Montezemolo je rekao za CNN: ''Dobra osmica od desetke.''

    ''Mislim da je stvarno veoma, veoma dobar vozač,'' dodao je.

    Montezemolo je insistirao da ne pravi izgovore, ali je rekao da je Ferrari ''platio veliku cenu'' zbog Pirellijeve promene specifikacije pneumatike u sred sezone.

    Takođe je srećan jer se F1 pravila radikalno menjaju za 2014.

    ''Veoma sam srećan zbog promene pravila, jer ne volim formule gde aerodinamika čini 90% performansi,'' rekao je Montezemolo.

    Onaj ko verovatno Alonsu daje veću ocenu od osmice je Ferrarijev šef tima Stefano Domenicali, koji je rekao da tim iz Maranella ''duguje puno'' Alonsu.

    ''I sledeće godine, moramo da uradimo sve što možemo da pružimo njemu i Kimiju ono što im treba da pobede.''

    Ali Alonso je priznao da je zabrinut iako se pravila radikalno menjaju za sledeću godinu, za koja mnogi veruju da će doći do promene u hijerarhiji, smatrajući da to neće zaustaviti dominaciju Red Bulla.

    ''Red Bull ima sekundu (po krugu) prednosti,'' citiran je od strane BBC-a, ''tako da mogu da stave bilo koji izduvni sistem ili motor na svoj bolid i dalje su na pol poziciji.''

    Di Montezemolo je morao da ''pecne'' Alonsa ranije ove godine usled bujice kritika koje su usledile, ali je isto tako rekao i da razume frustraciju.

    ''Njegova frustracija je i naša frustracija,'' rekao je.

    ''Ukoliko niste u mogućnosti da date dobar bolid ili dovoljno brz bolid vozaču koji se uvek bori kao lud, onda je veoma bitno da se fokusiramo na to kako razvijamo bolid u budućnosti,'' dodao je Italijan.


    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      Raikkonenova povreda nije problem


      Ferrari je rekao da je bio svestan da je Kimi Raikkonen imao problema sa leđima kada su potpisali sa njim


      Ugovor je objavljen početkom septembra, što je bilo pre VN Singapura, gde je Raikkonen priznao da uzima lekove protiv bolova.

      Svetski šampion iz 2007., koji će zameniti Felipea Massu, se trenutno oporavlja od operacije koja ga je primorala da propusti zadnje dve trke u sezoni za Lotus.

      Kada je upitan od strane britanske televizije Sky da li je Ferrari znao o Raikkonenovim problemima, koji navodno potiču odavno, šef Stefano Domenicali se nasmejao: ''Naravno da smo znali za tu situaciju.''

      ''Sa specifičnom Kimijevom situacijom neće biti problema uopšte,'' dodao je.

      Međutim, bivši vozač Formule 1 David Coulthard je otkrio da je najnovija ''šala'' na padoku ta da, s' obzirom na sve impresivne performanse Romain Grosjeana, ''Ferrari potpisao sa pogrešnim Lotusovim vozačem''.

      Škot ipak smatra da šala nije na svom mestu.

      ''Ne zaboravimo da tokom njihove dve godine kao timske kolege sa istim šansama, Raikkonen je bio ispred Grosjeana u šampionatu, tako će završiti i ove godine uprkos tome što Raikkonen propušta ove dve zadnje trke,'' Choultard, koji je sada televizijski komentator, napisao je u svojoj BBC kolumni.

      ''Dakle Grosjean zaslužuje kredit koji je zasnovan na ovde i sada, ali svetski prvaci su dobri tokom cele sezone, a Grosjean to tek treba da uradi.''

      U međuvremenu Ferrarijev Alonso je rekao da je konačno povratio svu snagu nakon svojih problema sa leđima, pošto se borio tokom trkačkog vikenda u Austinu sa glavoboljom i vrtoglavicom, priznajući da je bio ''umoran'' nakon svega.

      ''Napokon sam se vratio treningu bez bolova u leđima,'' rekao je svojim Twitter pratiocima, postavljajući sliku kako u hotelu ima napornu sesiju.

      ''Oporavak završen. Srećan!'' dodao je Španac.


      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        Di Resta mozda u Indycar-y


        Paul di Resta priznao da postoji mogućnost da ode u Indycar sledeće godine


        Prošle nedelje se pisalo da je penzionisanje Škotovog poznatog rođaka, Dario Franchiita, možda otvorilo mesto u Ganassiu za di Restu u 2014.

        Nakon tri godine u F1 sa timom iz Silverstona, 27-godišnji di Resta se bori da zadrži svoje mesto u Force Indiji.

        Visoko rangirani Nico Hulkenberg, kao i trenutni vozač Adrian Sutil, kao i Sergio Perez, se sve ozbiljnije povezuju sa mestom u Force Indiji za sledeću sezonu.

        Di Resta je rekao da F1 ostaje njegov glavni prioritet, ali da takođe ne isključuje nastavak karijere negde drugo.

        ''Izgradio sam dobru reputaciju u DTM-u,'' citiran je od strane lista Guardian, ''a postoje i druge mogućnosti u par drugih serija.''

        Pozivajući se na Indycar i svog rođaka Franchittia, di Resta je nastavio: ''Uvek sam bio malo zabrinut za bezbednost tamo, ali kada sam seo i to pogledao logički, ozbiljna je opcija pogledati negde drugo zbog uspeha koji je imao.''

        Ostaje da se vidi da li je Perez zaista kandidat za di Restino mesto u Force Indiji.

        Meksikanac kaže da možda nije zainteresovan da ostane u Formuli 1 nakon ove sezone ako je u pitanju mali tim.

        ''Da, McLaren mi pomaže da nađem mesto,'' citiran je od strane francuskog L'Equipea, ''ali nije lako naći nešto što me dovoljno motiviše da ostanem u F1.''


        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          Maldonado priznao da nema sabotaze u Wiliamsu


          Pastor Maldonado priznao da je bilo ''pogrešno'' javno optužiti Williams za sabotažu


          Nakon loših kvalifikacija u Austinu – prva trka od kada je Venecuelanac odlučio da napusti tim iz Grovea – Maldonado je rekao da sumnja da su mehaničari neovlašćeno podesili pritisak i temperaturu pneumatika.

          ''Naravno, to je bilo pogrešno reći, jer tri godine sam ih poštovao a i oni su mene,'' citiran je Maldonado od strane Speed Weeka.

          ''Bio sam pod stresom tokom prvog vikenda nakon što sam objavio da napuštam tim,'' objasnio je Maldonado, koji je bio povezivan sa odlaskom u Lotus.

          ''Dođete do kraja sezone i pod stresom ste, ali samo zato što želim više i želim da dam 100%, ali sam ograničen sa bolidom.''

          ''Nekada kažete više nego što treba,'' dodao je.

          Insistira da je ima ''nekoliko dobrih prijatelja'' u Williamsu, koji su ''verovatno jedini prijatelji koje imam u Formuli 1, i zajedno smo možda imali najbolje vreme u mojoj karijeri, ali možda i najgore''.

          ''Nije mi bilo lako da napustim tim jer imam veoma dobre prijatelje tamo,'' nastavio je Maldonado.

          ''Sigurno da postoje i ljudi koje ne gotivim a možda ni oni mene ne gotive takođe. Ovo je porodica, i uvek može biti razlika.''

          ''Sada je prekasno i odlazim, ali želim im najbolje,'' dodao je.


          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            Hamilton zadovoljan COTA performansama


            Lewis Hamilton smatra da VN Amerike predstavlja neku vrstu napredka za Mercedes


            Hamilton je imao teško popodne na stazi u Austinu, koje obuhvata neku žestoku diskusiju sa njegovim trkačkim inženjerom o tome kako da upravlja svojim pneumaticima tokom trke, ali je bio zadovoljan tempom tima u Teksasu nakon nekoliko loših performansi sve do Amerike.

            ''Stvarno sam zadovoljan,'' rekao je Hamilton za Autosport nakon trke.

            ''Osećam se kao da sam pobedio na trci – jer sam išao napred.''

            ''To je kao da sam po prvi put od Mađarske išao napred.''

            ''Bio je dobar osećaj imati dobar start, i onda biti u mogućnosti paziti na pneumatike na način na koji sam trebao.''

            ''Pneumatici nisu umrli na kraju. Da sam izgubio od Fernanda (Alonsa), spustio bih tim a nisam želeo da to uradim.''

            Iako je Hamilton priznao da Mercedes jednostavno nema odgovor na tempo Red Bulla u ovoj fazi sezone, bivši svetski šampion veruje da su i dalje u borbi sa Ferrarijem za drugo mesto u šampionatu konstruktora.

            Sa još jednom preostalom trkom u šampionatu, na Interlagosu u Brazilu ovog vikenda, Mercedes drži prednost od 15 boda ispred Ferrarija.

            ''Biće to tako dobar osećaj ukoliko budemo mogli da završimo ispred Ferrarija, to bi bilo puno za tim, i u tom pravcu radimo,'' nastavio je bivši McLarenov vozač.

            ''Biti drugi najbolji tokom cele sezone u poređenju sa Red Bullom, preskočiti Ferrari, McLaren i Lotus bi bila ogromna stvar za momkeu fabrici.''

            ''Nije da su oni radili napornije ove godine u odnosu na prethodne, samo nisu videli rezultate koje su zasluživali prethodnih godina.''

            ''Sada da konačno vide rezultate velika je stvar za njih, i nadam se da će to pomoći u razvoju za narednu godinu.'


            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              Mallya nece donositi unapred odluku o vozacu


              Vijay Mallya kaže da odluka o vozačima za 2014. neće biti donešena pre kraja decembra


              Force India tradicionalno objavljuje svoju vozačku postavu na kraju godine. Paul di Resta je za ovu sezonu bio potvrđen tek u decembru prošle godine a povratak Adriana Sutila je najavljen tokom zimskih testova.

              Sa vozačima poput Nico Hulkenberga, Pastor Maldonada i Sergio Pereza, koji su slobodni, i Lotusom i Sauberom koji tek treba da svoju vozačku postavu srede, Mallya ima puno opcija za sledeću sezonu, međutim za ESPN je ekskluzivno rekao da neće unapred donositi svoju odluku.

              ''Svi znaju da donosim odluku u poslednjem minutu – dobro ne baš u poslednjem – donosim odluku nakon Božićne proslave Force Indije, što znači u decembru,'' rekao je Mallya.

              ''Ne vidim razlog zašto bih to menjao. Da, primio sam stavove drugih vozača ali svi oni znaju da će vreme odluke biti u decembru.''

              ''Želeo bih da razmislim i verujem da je mesto u Force Indiji veoma poželjno mesto, to nije samo mesto da bi ga neko imao. Tako da nisam iznenađen što su mi ljudi došli.''

              Hulkenberg je povezan sa povratkom, i kada je upitan da li je išta potpisao sa nekim vozačem za sledeću sezonu, Mallya je odgovorio: ''Neću ništa da pričam ili komentarišem u ovoj fazi.''

              Sutil je veoma uveren da će zadržati mesto u Force Indiji i u 2014., i Mallya je priznao da će on verovatno ostati.

              ''Adrian je dobar vozač. Mora da postoji neki dovoljno dobar razlog zašto smo ga vratili, zar ne? Visoko ga rangiram.''


              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                Rivali se plase Ferrarijevog motora


                Ferrarijev „lakši“ motor zabrinuo rivale


                16. septembra, Finski Turun Sanomat je pisao da je Ferrarijev motor za 2014. godine isuviše lagan. Ono što je tada predstavljalo problem, izgleda da je u medjuvremenu postalo „ključni element“ Ferrarija, što je veoma zabrinulo Red Bull i ostale Ferrarijeve rivale.

                Ta vest koja se pojavila u septembru nije imala sve informacije koje bi opisale novonastalu situaciju u Maranellu. Iako je tadašnji izveštaj naveo da je to „problem“ Ferrarija, izgleda da nisu bili u pravu.

                Prema novim izveštajima, Ferrari je je izgleda uspeo da napravi „lakši“ motor, koristeći inovativne, vrhunske materijale.

                Ta informacija je veoma zabrinula konkurente, posebno ako se zna da su neki Renaultovi timovi tražili od FIA-e da poveća dozvoljenu težinu motora za još 5 kg., što je u totalnoj suprotnosti od onoga što je Ferrari „navodno“ napravio.

                Posebno su zabrinuti u timu Red Bulla, jer Ferrari ne želi da predstavi svoj V6 motor, kao što su to uradili Renault i Mercedes, i priča se o tome da čak žele da što duže kriju „svoj dragulj“ od očiju javnosti i konkurentskih timova.

                „Kada ćete predstaviti svoj novi V6?“, pitao je novinar Austosprinta, Alberto Antonini.


                „Nikada“, odgovorio je Luca Marmorini, šef dizajnerskog odeljenja u Ferrariju.


                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  Dve DRS zone i u Brazilu


                  Na stazi Interlagos imaćemo dve DRS Zone.



                  Prva zona smeštena je na pravcu izmedju treće i četvrte krivine, dok će se merenje za nju vršiti na drugom zavoju. Druga zona locirana je na starno-ciljnom pravcu, a detekcija za nju izvršavaće na 13. krivini.

                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    Brawn: RB ce osetiti gubitak kljucnih ljudi


                    Šef Mercedesovog tima kazao je da će Red Bull sledeće godine osetiti gubitak ključnih ljudi.



                    Ross Brawn je pre svega mislio na Petera Prodromoua, koji će se 2015. godine vratiti u McLaren.

                    "Iskren da budem ja ne znam Petera, ali iza njega stoji reputacija da je dobar stručnjak. On je bio umešan u veoma jake projekte, pa tako da Red Bull može da bude oslabljen na ovom polju. Ne znam kako je takav tim moga da izgubi ovako dobrog inženjera", kazao je Brawn.
                    "Verujem da su ljudi iz Milton Kinsa svesni toga, jer su na isti način oni doveli Adriana Neweya. To je proces koji se uvek okreće. To je priroda Formule 1. James Allison je napustio Lotus gde je dizajnirao veoma dobre bolide, tako da sam siguran da će Ferrari naredne godine biti dosta jak", dodao je on.

                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      Di Resta: Buducnost nije u mojim rukama


                      Paul Di Resta priznao je da možda ostane bez trkačkog mesta u narednoj sezoni.



                      Jaki izvori navode da se Force Indija odlučila da u tim vrati Nica Hulkenberga kao i da zadrži Adriana Sutila za narednu sezonu. Takodje, oko ovog mesta pominje se i ime Sergia Pereza, koji bi sa svojim sponzorom mogao da dodje u ovaj tim.

                      "Svi znaju moje mogućnosti. Ja nemam moći da utićem na odluku tima i sponzora, tako da ću morati da je poštujem. Voleo bih da ostanem u karavanu, ali odluka je na menadžementu Force Indije i vlasnika. Sada je sve teže da nadjete mesto u drugom timu, ali se nadam da mogu da ostanem tu gde jesam", kazao je di Resta.
                      "Ne znam šta se sve može izdešavati, moram da čekam i vidim. Nastaviću naporno da radim kako bi obezbedio moju budućnost u Formuli 1", dodoa je on.

                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        CVC se sprema da otpusti Ecclestonea


                        CVC spreman da otpusti Ecclestonea ukoliko bude kriv


                        Donald Mackenzie, suvlasnik CVC-a, u čijem se vlasništvu nalazi Formula 1, je na sudjenju u ponedeljak izjavio da je spreman da otpusti Bernia Ecclestonea, ako se dokaže da je prekršio zakon.

                        Na saslušanju u Londonu Mackenzie je izjavio da mu Bernie nije rekao o uplati od 40 miliona dolara bankaru Gerhardu Gribkowskom, koji sada služi osmogodišnju kaznu za primanje mita.

                        „On kaže da me nikada nije lagao, ali mi je teško da poverujem da je mogao da zaboravi da mi kaže za uplatu od 40 miliona dolara“, rekao je Mackenzie na saslušanju: „Ukoliko se dokaže da je G-din Ecclestone uradio bilo koje krivično delo, mi ćemo ga otpustiti.“

                        Nemačka medijska firma Constantin Medien je naknadno tužila Bernia Ecclestonea i njegove saradnike za cifru od preko 100 miliona dolara izgubljenih prihoda, tvrdeći da je Ecclestone pristao da proda Formulu 1 za iznos koji je manji od njene prave vrednosti, a sve u cilju da sačuva svoju poziciju u kontroli ovog sporta. CVC je BayernLB-u platio 830 miliona dolara za njihovo učešće u sportu.

                        Mackenzie je dodao da im je ovo sudjenje stvorilo „nepovoljan publicitet“ , iako je ovaj sport bio veoma uspešna investicija za njih.


                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          Vettel: Moramo da ostanemo skoncentrisani do kraja


                          Vettej priznaje da će strateške odluke koje timovi budu donosili tokom trke biti kljućne za krajnji ishod VN Brazila.



                          “Znali smo da će biti kiše i da bi moglo da bude nezgodno. Jedini pravi gubitak danas je bilo to što nismo mogli lepo da testiramo gume za sledeću sezonu. Popodne je jako malo ljudi izlazilo na stazu pošto su svi čuvali gume za nastavak vikenda. To je šteta pošto su tribine bile solidno popunjene, ali šta da se radi. U subotu i nedelju bi ti sačuvani pneumatici za kišu mogli da budu ključni. Bilo je zabavno voziti u ovakvim uslovima i tražiti pravi setup. Mi ćemo morati da ostanemo skoncentrisani do samog kraja i moraćemo da donosimo ispravne odluke u svakom trenutku”, rekao je Vettel.

                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            Kovalainen zadovoljan voznjom po kisi


                            Finac je bio zadovoljan što je imao priliku da se upozna sa osobinama bolida E21 i po mokroj stazi.



                            “Uslovi su bili izazovni, ali iskustvo po ovakvom vremenu je bilo veoma važno za mene. Nije bilo većih iznenađenja, a bolid se dobro ponašao. Mislim da je tim napravio dobar napredak. Ima još nekih stvari koje bi trebalo ispitati pred kvalifikacije, a moramo da obratimo posebnu pažnju i na vremenske prilike koje će svakako biti nepredvidive”, izjavio je Kovalainen.

                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Boki Ar
                              CBC Senator XXL
                              • 11.11.2004
                              • 2827
                              • Aranđelovac
                              • Vektra

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                Sauber: Radili smo na balansu


                                Oba vozača tima nisu imali prilike da voze sa slik pneumaticima.



                                "Ovo je bio čudan petak. Vreme nam pravi velike probleme i mi ne znamo kakvo će ono biti do kraja vikenda. Vožnja po kiši je bila veoma korisna za nas ali ako bude suvo onda mi nemamo mnogo iskustva. Nisam bio zadovoljan sa bolidom jer nam balans nije bio na zavidom nivou. Imamo još prostora za napredak", kazao je Nico Hulkenberg.

                                "Teški vremenski uslovi otežali su nam rad na današnjem programu. Ipak, korisno je bilo da vozimo po kiši. Na prvom treningu koristili smo intermidijat gume a na drugom kišne pneumatike. Želeli smo da napravimo kompromis u set-upu jer možda ćemo imati kiše na kvalifikacijama", izjavio je Gutierrez.

                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X