F1 2013

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    Lotus: Kimi brz, Romain i dalje u problemima


    Britanski tim može da bude zadovoljan današnjim rezultatima iako je jasno da još uvek postoje određeni problemi pre svega sa Grosjeanom.



    „Ovo je bio prilično dobar dan. Probali smo da promenimo neke stvari na bolidu i to je dalo rezultate. Imali smo prilike da vozimo i po kiši i nije bilo većih problema. Imali smo dosta goriva danas tako da ne znam kakva će situacija biti kada svi budemo lagani u kvalifikacijama, ali zadovoljan sam i verujem da ćemo sutra biti u solidnoj formi“, izjavio je Raikkonen.

    „Još uvek radimo na setupu bolida pošto još uvek ne razumemo u čemu je problem. Novo prednje krilo je definitivno bolje i to je ohrabrujuće. Kimi je danas koristio novi aero paket koji je dao dobre rezultate, tako da znamo da imamo još tempa u rezervi. Ipak, postoje još neke stvari koje možemo da popravimo sa trenutnom specifikacijom. Bilo je veoma vruće danas, ali mi to nije predstavljalo problem. Nadam se da ćemo sutra pre kvalifikacija napraviti napredak u pogledu performansi“, rekao je Grosjean.

    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      McLaren: Cilj – razumevanje MP4-28


      Ekipa iz Wokinga je danas imala zadovoljavajuć dan pošto su dobijeni neki odgovori u pogledu performansi novog bolida.



      „Danas smo obavili dosta posla i dobili smo neke veoma važne podatke o bolidu. Po suvom se bolid bolje ponaša nego u Melburnu, ali tempo i dalje nije na nivou vodećih. Imamo neke ideje kako sutra možemo da unapredimo bolid što je dobro. Ljudi u fabrici rade punom parom kako bi nam obezbedili bolje performanse i ovde na Sepangu svaki član tima daje svoj maksimum“, izjavio je Button.

      „Danas je bio veoma naporan dan i Jenson i ja smo uložili veliki trud kako bi smo videli koju specifikaciju aero paketa želimo da koristimo sutra i u nedelju. Bolid je definitivno bolji nego u Melburnu što je veoma pozitivno ako uzmemo u obzir gde smo bili pre samo nekoliko dana. Osećaj je bio bolji i po suvom i po kiši. Mislim da bi smo ipak imali malo bolje šanse za dobru trku po u slučaju da bude padavina tako da nam neće smetati ako se uslovi sa druge polovine drugog treninga ponove“, rekao je Perez.

      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        Caterham: U boljoj smo poziciji nego u Melburnu


        Malezijski tim se nada dobroj trci na domaćem terenu pošto performanse bolida deliju bolje nego pre nedelju dana.



        „Petak je bio solidan i uglavnom smo se fokusirali na degradaciju. Bilo je malo podupravljanja tokom prve sesije tako da smo napravili neke promene na setupu i deluje da sada sve funkcionise kako treba. Imali smo prilike da koristimo i intermedijum gume što bi moglo da bude važno za suboru i nedelju. Degradacija je bila prihvatljiva i mislim da ćemo sutra moći da pružimo još više“, izjavio je Pic.

        „Mislim da smo imali dobar dan. Vozili smo dosta krugova na svim komponentama osim na wet-ovima. Dosta smo radili na degradaciji tokom dužih stintova i mislim da moramo još malo da poboljšamo zagrevanje guma u prvom krugu. Kiša nam je pomogla da prikupimo nove podatke o intermedijum gumama i to bi moglo da nam zatreba kasnije tokom vikenda. Mislim da smo napravili dobar napredak između dve sesije i verujem da ćemo biti u boljoj poziciji ovog vikenda“, rekao je van der Garde.

        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          Ferrari: Nas tempo nije iluzija


          U Ferrariju su bili veoma zadovoljni nakon prvih slobodnih treninga u Maleziji.



          „Danas je bolid dobro radio u svim uslovima i to su jako dobre vesti za nas. Ova staza pruža mnogo bolji uvid u performanse nego ona u Melburnu i sada nam je jasno da pozitivan osećaj koji smo imali nakon zimskih testiranja nije bio iluzija. Tokom brzog kruga na medijum gumama nisam imao dobar balans inače bih sigurno imao znatno bolje vreme. Sada moramo da vidimo kako će proći kvalifikacije. Degradacija je ovde veoma visoka i verovatno će biti više pit stopova. Naš bolid sjajno funkcioniše u uslovima trke i to bi mogla da bude naša prednost. Sutra ćemo pokušati da se kvalifikujemo u prvi startni red, a start trke, strategija i pit stopovi će ponovo biti ključni“, izjavio je Alonso.

          „Ovo je ukupno gledano bio dobar dan za nas iako nas je kiša na kraju druge sesije onemogućila da završimo neke stvari. Auto se dobro ponašao na obe sesije. Što se guma tiče, osećao sam se udobnije sa medijumima koje smo već koristili u Australiji. Sada moramo dobro da analiziramo podatke vezane za gume pošto bi one mogle da nam donesu još bolja vremena“, rekao je Massa.

          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            Button postao direktor GPDA


            Jenson Button je postao direktor Grand Prix Vozačke Asocijacije, time zamenivši Felipea Massu


            Glasanje je održano tokom sastanka u Sepangu u petak.

            Sebastian Vettel je ostao u svojoj ulozi drugog direktora pored Buttona, dok je Pedro de la Rosa zadržao svoju poziciju predsednika, uprkos zameni svog trkačkog mesta u HRT-u za ulogu u Ferrarijevom razvojnom programu.

            "Dobro je za GPDA što sada imamo dva šampiona za direktore," rekao je de la Rosa.

            GPDA je takođe razmatrala trenutne probleme sa taksama za superlicence i kazne, i dogovoreno je da se za sada stvar ostavi FIA-i na rešavanje.

            GPDA članovi su bili iznenađeni u Melburnu kada su vozači zbog prekoračenja brzine u pitelaneu kažnjeni novčano, za šta se u GPDA verovalo da se više neće raditi sada kada su povećane takse za superlicence.


            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              Lotus ima prednost u gumama


              Rivali veruju da Lotus ima nepoštenu prednost u odnosu na ostale kad je reč o gumama


              Nakon što je pobedio u Australiji, Kimi je nastavio odličnu formu i u prvim slobodnim treninzima u Maleziji, pa timovi počinju da se pitaju da li Lotus ima nepoštenu prednost kad je reč o gumama.

              Kada je reč o Maleziji gume će imati još veću ulogu nego u Australiji.

              "Gume, gume, gume, gume", našalio se Webber danas u Maleziji.

              Pirelijeve daleko ekstremnije gume za 2013.godinu bi mogle bukvalo da lete sa točkova u Maleziji, zbog brzih krivina i veoma abrazivne površine, ako je suditi po onome što smo videli u Australiji.

              Ali, Finac Kimi Raikkonen je bio odličan danas na treninzima i sa vremenima krugova i sa čuvanjem guma.

              Auto Motor und Sport piše da bi razlog zašto Lotus tako dobro čuva gume mogao biti taj da Pirelli koristi njihov bolid iz 2010. godine za razvoj guma.

              Te gume su razvijane u Enstonu.

              "Konkurencija počinje ozbiljno da sumnja. Iako je bolid Renaulta iz 2010.godine veoma star u pogledu razvoja, neki principi i filozofije dizajniranja šasije i aero balansa su iste, i nisu se menjale tokom nekoliko godina", piše Michael Schmidt.

              "Prevideli smo i potcenili taj aspekt", izjavio je neimenovani član tima.

              "Možda bi trebalo da se bolje pozabavimo ovim problemom u narednim godinama".


              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                Pirelli: Zelite li dosadne trke


                Pirelli odgovorio na nove kritike


                Nakon što su se „posvadjali“ sa Niki Laudom, Pirelli je nastavio da odgovara na nove kritike.

                Mark Webber je poslednji vozač u nizu koji je prokomentarisao preveliku degradaciju guma, koja je vidjena na prvim treninzima u Maleziji.

                „Cela kategorija je sada usmerena oko guma“, rekao je Webber i dodao: „Sve se vrti oko guma. Gume, gume, gume, gume, gume...“

                Pirellijev direktor, Paul Hembery,koji je donekle navikao na sve kritike oko njegovih guma, kaže da su to iste poruke kao i u prethodne dve godine, ali da stvari počinju da idu na bolje i da će timovi početi bolje da shvataju gume.

                „Da budem iskren, možete uzeti citate iz poslednje dve sezone, iz prvih tri trka tih sezona, i videćete da su komentari potpuno isti.“

                „To je faza na početku sezone, ali posle šest do osam trka, sve se menja.“

                „Ako se osvrnemo na tip komentara na startu sezone, kada svi pokušavaju da saznaju gde se nalaze i da saznaju kako da povećaju kombinaciju performansi guma sa šasijom svojih bolida, sve počinje na ovaj način.“

                „Ali onda svi kreću dalje, kada se naviknu na to.“

                On je stao u odbranu Pirellijeve strategije da se naprave gume koje brže degradiraju, što je rezultiralo u više uzbudljivijih trka.

                „Imali smo najuzbudljiviji Melbourneu, u poslednjih nekoliko godina. Da li želite od nas da napravimo dosadne trke?“, pitao je Hembery.


                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  Poslednji trening pripao Vettelu


                  Svetski šampion je na trećem treningu vratio Red Bull na vrh.



                  Treći i poslednji trening pred VN Malezije je ponovo obeležilo dobro vreme. Temperatura vazduha je bila 32 C, dok je staza bila na oko 40 C.
                  Većina timova je odmah na početku poslala svoje vozače na stazu da odrade instalacione krugove, a samo njih nekoliko je zadržalo bolide na stazi, pa je tako prvi brzi krug vozio Webber u vremenu 1m44.486s. Desetak minuta kasnije su polako i ostali počeli da se vraćaju na stazu, a u tim trenucima je prvo mesto držao Van der Garde. Od njega je čelnu poziciju preuzeo Raikkonen sa krugom 1m38.474s, a njega je brzo posle toga nadmašio Rosberg sa dve desetinke boljim vremenom. Prvu poziciju je četrdesetak minuta pre kraja preuzeo Hamilton sa vremenom 1m37.527s dok su iza njega bili njegov timski kolega i vozači Force Indije.
                  Polovinom sesije se većina vozača ponovo vratila u boks, a na stazu se vratio Raikkonen koji se probio na treće mesto sa minimalnim zaostatkom za Hamiltonom i Sutilom.
                  Prvi vozač od vodećih koji je napravio prelaz na medijum gume je bio Nico Rosberg i on je bez većih problema preuzeo prvo mesto sa krugom 1m36.949s. Na istu komponentu je dvadesetak minuta pre kraja prešao i nijegov timski kolega koji je vozio novi najbrži krug sesije u vremenu 1m36.568s, dok je drugo vreme preuzeo Webber.
                  Sebastian Vettel je prvo pravo vreme na treningu vozio tek petnaest minuta pre kraja pošto je pre toga bio poslednji. Ipak, krug Nemca na medijum komponenti nije bio preterano brz pa je u tim trenucima bio tek šesti. On je ipak u samom finišu uspeo da vozi još jedan brzi krug u kome je postavio najbolje vreme 1m36.435skoje je i ostalo na vrhu do kraja sesije. Iza njega su u plasmanu bili Hamilton, Sutil, Webber, Raikkonen, di Resta, Button, Massa, Rosberg i Alonso.




                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    Lotus dao Raikkonenu nove delove


                    Tim je priznao da Kimiju Raikkonenu u Australiji dao bolji tretman.


                    Tehnički direktor tima James Allison izjavio je da Grosjean nije imao isti paket kao Raikkonen na trci za VN Australije.

                    "On nije imao lak vikend u Australiji jer mi nismo bili u mogućnosti da na oba bolida obezbedimo istu konfiguraciju. Tada je on u petak nosio aero paket koji je bio korak nazad u odnosu na Raikkonena, ali je već u subotu dobio isti. I u Maleziji imamo samo jedan paket novih delova tako da moramo da biramo kome da ih instaliramo", kazao je Alilson.
                    Za ovakvu situaciju tehnički direktor Lotusa okrivio je propise koji im sada nameću da testiraju nove delove na slobodnim treninzima.
                    "Mi moramo da brzo unapredjujemo bolid, što znači da na slobodnim treninzima morate da testirate nove delove. Zbog toga mi izradjujemo samo jedan paket novih delova jer ne znamo kako će se oni ponašati, pa ako sve ide dobro onda moramo da biramo kom vozaču treba da ih damo", dodao je on.

                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      Vettel na polu i u Maleziji


                      Sebastian Vettel je osvojio drugu pol poziciju u sezoni na Sepangu. Massa drugi, Alonso treći.



                      Vremenski uslovi na početku sesije su bili slični onim sa trećeg treninga tako da je u tom trenutku delovalo da neće biti padavina tokom kvalifikacione sesije.
                      Mnogi timovi su se tokom prvog dela kvalifikacija odlučili da voze sa medijum gumama, dok su tvrde čuvali za trku zbog velike degradacije, a među njima su bili i vozači Lotusa i Red Bulla. Austrijski tim je svoje vozače poslao na stazu tek pred kraj sesije i malo je falilo da prisustvujemo prvoklasnom iznenađenju i ispadanju bar jednog vozača Red Bulla već nakon Q1. To se na kraju ipak nije dogodilo, a od kvalifikacija su se nakon prvih dvadeset minuta oprostili Vergne, Bottas, Bianchi, Pic, Chilton i Van der Garde. Najbrže vreme u Q1 je imao Sutil 1m36.809s na medijum gumama, dok je Rosberg bio najbrži na tvrdoj komponenti sa krugom 1m37.239s.
                      Drugi deo kvalifikacija je bio iznenađujuć pre svega zbog kiše koja je od jednom počela da pada sredinom sesije. Glavne žrtve su bili Grosjean i di Resta koji su svakako imali tempo da prođu u Q3. Pored njih su ispali još Hulkenberg, Ricciardo, Gutierrez i Maldonado. Oni koji su u ovoj sesiji bili pod pritiskom su vozači Ferrarija koji su u poslednjem momentu izašli i postavili vremena na još uvek relativno suvoj stazi. Ubedljivo najbolje vreme u drugom delu je imao Nico Rosberg 1m36.190s, a iza njega su bili Webber i Hamilton.
                      Treći deo kvalifikacija je prošao u kišnim uslovima, a najviše su profitirali vozači koji su montirali novi set intermedijum guma sredinom sesije. Vettel je bio ubedljivo najbrži sa krugom 1m49.674s i on je bio jedini koji je vozio ispod 1m50s. Drugi je bio Massa koji je ponovo bio brži od Alonsa koji je završio treći. Četvrti je bio Hamilton koji nije menjao gume, peti je Webber, šesti Rosberg, tek sedmi Raikkonen, osmi Button, deveti Sutil, a deseti Perez.


                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        Vettel iznenadjen razlikom u kvalifikacijama


                        Vozač Red Bulla je za skoro sekundu bio brži od Felipea Masse.



                        Vettel koji se dosta mučio da nadje tempa na slobodim treninzima je krugom od 1m49.674s rezervisao prvo mesto za sutrašnju trku. Kiša je imala veliku ulogu tokom današnjeg dana pa su svi vozači u Q3 koristili kišne pneumatike.

                        "Mislim da su ovo bile interesantne kvalifikacije. Znali smo da je kiša na putu, čak smo je očekivali na početku Q2. Ulazak u drugi deo bio je malo težak za mene ali mi je kiša pomogla što je bilo dovoljno da udjem u Q3. U zadnjem delu staza se sušila što je pomoglo mojom gumama. Milslim da će sutra održavanje pneumatika biti najvažnija stvar", kazao je Vettel

                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          Button: Bolid je bolji po suvom nego po kiši


                          Vozaču McLarena više odgovara suva staza za sutrašnju trku.



                          Za razliku od Australije McLaren je našao malo tempa u današnjim kvalifikacijama. Button je treći trening završio sa 0.376s zaostatka za vodećim dok je Q1 završio na šestom mestu. Zbog doga dosta se mislilo da mu kiša može pomoći ali je on to odbacio:

                          "Mislim da smo se poboljšali u odnosu na Australiju. Pokazali smo juče da smo konkurentni što danas nije bio slučaj. Nisam mogao da nadjem balas po mokroj stazi. Mučio sa se sa nedostatkom prijanjanja u brzim krivinama pre svega sa zadnjim pneumaticima. Možemo da poboljšamo bolid ali ja se nadam trci bez kiše", kazao je Button.

                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            Williams nije iskoristio svoja poboljsanja


                            Tim nije uspeo da poboljša performanse na FW35 bolidu.



                            Prijanjanje na zadnjem delu bio je najveći problem za Pastora Maldonada i Valtteri Bottasa. Promenljivi vremenski uslovi nisu bili dobri za tim jer su se vozači kvalifikovali na veoma niskim pozicijama.

                            "Bili smo bez sreće kada su u pitanju vremenski uslovi. Kiša nas je omela da udjemo u Q2, ali bolid se veoma dobro ponašao na stazi. Mislio sam da smo bili u mogućnosti da se borimo za ulazak u Q3. Nastavljamo sa unapredjivanjem bolida kao i da se što bolje pripremimo za trku", kazao je Maldonado.
                            "Razočaravajuće je za mene pošto nisam ušao u Q2. Kada sam bio na tvrdim gumama bolid se ponašao dobro ali na medijum gumama nismo imali prijanjanja. Vremena u odnosu na ostale bila se veoma bliska ali se nadam mnogo boljem izdanju u trci", dodao je Bottas.

                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              Raikkonen kažnjen zbog ometanja Rosberga


                              Finac je kažnjem pomeranjem za tri mesta na gridu.



                              Zbog toga Kimi će u trku krenuti sa desetog mesta a prvobitno se vozač Lotusa kvalifikova na sedmoj poziciji. Tako će Jenson Button startovati sa sedmog mesta ispred Adriana Sutila i Sergia Pereza.

                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                Pomesani utisci u Torro Rossu


                                Ricciardo je uspeo da udje u Q2 dok je Vergneu smetala na gužva na stazi.



                                "Ne znam koliko sam bolje mogao da odvozim, ali nije prijatno kada završite kvalifikacije u prvoj rundi. Bio sam zadržan u zadnjem sektoru gde sam izgubio nekoliko desetinki. To me je koštalo prolaska u drugi deo", kazao je Vergne koji će zbog toga imati jedan set guma viška za sutrašnju trku.

                                "Pred kvalifikacije želeo sam da se nadjem negde oko 13.mesta, što sam i uradio. Ovo pozicija je dosta dobra i mislim da smo bili konkurentni. Želimo da se popravimo jer ciljamo na bodove u trci", kazao je Ricciardo.

                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X