F1 2013

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    Toro Rosso očekuje ravropravnu borbu sa konkurentima


    Ekipa Toro Rossa je danas u Kanadi prikazala sasvim solidan tempo.



    „Nismo bili loši jutros po kiši, iako uvek imate osećaj da možete da budete brži. Nalazimo se tamo gde smo i očekivali i bio sam zadovoljan osećajem u bolidu od samog početka. Tokom popodneva smo testirali novu prototip gumu. Imao sam osećaj da mogu da izvučem malo više iz bolida pa smo napravili dosta velike promene i rezultati su dobri. Zadovoljan sam i stintom na super-mekim gumama i mislim da ima još prostora za napredak. Sve u svemu, ovo je bio dobar početak trkačkog vikenda“, izjavio je Ricciardo.

    „Jutros smo mogli da uporedimo ponašanje intermedijum i wet guma i to bi moglo da bude od koristi pošto je prognoza do kraja vikenda nepredvidiva. Popodne smo upoređivali dostupne gume za suvo i sada moramo da analiziramo sve podatke, pošto nisam bio zadovoljan ponašanjem bolida. Borićemo se u sredini poredka što je i očekivano i nadam se da ćemo sutra napraviti određeni napredak“, rekao je Vergne.

    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      Williams: Mučili smo se da zagrejemo gume


      Loši vremenski uslovi zasmetali su timu Williamsa.



      "Uslovi za vožnju su bili poprilično teški. Na kraju prvog treninga prosušila se je idealna linija, ali su gume bile hladne da bi se napravilo neko značajnije vreme. Tokom posle podneva vreme je bilo bolje, što nam je omogućilo da završimo planirani program. Moramo još da radimo kako bi poboljšali bolid, ali smo uspeli da sakupimo dosta podataka koje moramo da analiziramo", izjavio je Maldonado.

      "Prva sesija je bila dosta teška, jer nismo uspeli ništa da testiramo. Već na drugom treningu stvari su se popravile, gde smo uradili nekoliko dugih i kratkih stintova. Ovo mi je prvi put da vozim na ovoj stazi, tako da sam dosta uživao", kazao je Bottas.

      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        Marussija: Zadovoljni smo učinkom na treninzima


        Oba vozača tima su prvi put vozila na stazi Gilles Villeneuve.



        "Tokom prvog treninga uslovi na stazi bili su dosta teški. Žao mi je što sam tokom jutranje sesije izvezao samo osam krugova, jer je ovo za mene bila nova staza a nisam završio svoj planirani program. Stvari su popravile tokom drugog treninga, gde sam se mnogo bolje upoznao sa stazom. Imam dobar osećaj o bolidu i mislim da možemo da zabeležimo dobar rezultat", izjavio je Jules Binachi.

        "Ovo je sjajna staza. Danas smo radili na aero programu i testirali smo nove gume koje je doneo Pirelli. Sakupili smo dosta podataka, koje treba da analiziramo. Mislim da smo uspeli da iz veoma teških uslova izvučemo maksimum iz bolida", dodao je Chilton.

        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          McLaren: Nismo tako brzi kao što smo očekivali


          Tim nije uspeo da izvuče maksimum iz bolida na slobodnim treninzima.



          "Mislim da smo samo malo bliže vodećim timovima nego što je to bio slučaj na prošloj trci. Imao sam problema sa menjačem, baš u trenucima kada sam krenuo u svoj duži stint. Ipak, ovo je bio pozitivan dan za nas jer smo uspeli da isprobamo dosta različitih set-upova. Nadam se da će se ovi promenljivi uslovi zadržati i sutra, jer nam oni odgovaraju", kazao je Button.

          "Jutranja sesija bila je dosta teška. Kiša je padala tokom mog dužeg stinta, tako da mi je stvarala dosta problema. Još uvek zaostajemo za vodećima, ali sve i svašta može da se desi ako ostanu ovi promenljivi uslovi", kazao je Perez.

          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            Ferrari: Očekujemo komplikovan vikend


            Program koji je Ferrari sebi zacrtao nije kompletiran zbog kišovitog vremena na prvom slobodnom treningu.



            „Bio je ovo netipičan petak pošto se vreme menjalo iz minuta u minut. Zbog toga nismo mogli da kompletiramo program tako da ćemo tek u subotu dobiti jasnu sliku o unapređenjima koja smo doneli. Ja i Felipe smo koristili različite setupe kako bi smo naučili što više. Ono što je glavni cilj je da u naredna dva dana donosimo ispravne odluke pošto su danas samo oni koji su u pravom trenutku bili na stazi uspeli da postave prava brza vremena“, izjavio je Alonso.

            „Danas smo praktično radili samo pola dana zbog jutarnje kiše. Zato je testiranje novih delova i guma bilo stisnuto u sat ipo vremena koje smo imali na raspolaganju tokom popodneva. Pred nama je dosta posla oko analize podataka, a sutra nas čeka drugačije vreme tako da moramo da budemo potpuno spremni na sve“, rekao je Massa.

            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              Hulkenberg nezadovoljan svojim Sauberom


              Nemac je izjavio da je njegov bolid bio nemoguć za vožnju.



              Nico je prvi trening završio na 18. mestu, samo desetinku ispred Julesa Binachija.

              "Bolid je bio nemoguć za vožnju i tek na polovini sesije pronašli smo grešku u set-upu. Čak i kada smo ispravili stvari, još uvek smo imali dosta problema. Nisam zadovoljan trenutnim set-upom, i moramo da se popravimo do početka kvalifikacija", izjavio je Hulkenberg.
              "Bilo je očigledno da nam je nedostajalo brzine. Trenutno nismo u poziciji gde bi smo želeli da budemo. Trebaće nam još puno toga da se popravimo, ali moramo naprono da radimo", kazao je Gutierrez.

              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                Force India zadovoljna


                Trka u Kanadi će biti stota za ekipu Force Indie, a dobar vikend je najavio Paul di Resta postavljanjem najbržeg vremena na prvom treningu.



                „Bili smo veoma oprezni jutros u periodu kada je padala kiša. Slikove smo montirali tek u poslednjih nekoliko minuta. Pre toga smo koristili intermedijume i bili smo zadovoljni performansama. Čak bih se usudio da kažem da se do sada ove sezone nisam bolje osećao u kišnim uslovima. Popodne je glavni cilj bio da se testiraju gume i pronađe pravi balans. Nažalost, morali smo malo ranije da završimo sesiju zbog kvara na elektronici, tako da nisam imao prilike da vozim duže stintove“, izjavio je di Resta.

                „Imali smo različite uslove na stazi danas, ali je i pored toga bolid bio brz u obe sesije. Jutarnja kiša nam je omogućila da radimo na poboljšanju performansi sa intermedijum gumama i rezultati su bili dobri. Popodne je glavni problem predstavljalo zagrevanje prednjih guma, pogotovo kada smo koristili medijum komponentu. Super-soft gume daju mnogo bolje prijanjanje, a naši stintovi su delovali konkurentno. Sada nam je glavni cilj da performanse bolida učinimo nešto konstantnijim“, rekao je Sutil.

                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  Brawn: Ja sam doneo odluku da uradimo test sa Pirellijem


                  Ross Brawn odbacio je mogućnost gubitka mesta u timu zbog ove odluke.



                  Nemački tim moraće pred sud zbog privatnog testa koji su obavili sa Pirellijem posle VN Španije. Mercedes će tako imati priliku da obrazloži činjenice zbog čega je na tom testu koristio ovogodišnji bolid. Već duže vreme priča se da je pozicija Rossa Brawna u timu ugrožena, a glasine su se podgrejale kada je on objasnio da je njegova odluka bila da se uradi test sa Pirellijem.

                  "Mislim da je i ranije bilo takvih priča pa se ništa nije desilo. Moja odluka je bila da uradimo test, to je činjenica, i videćmo šta će se desiti na sudu. Mislim da je dobra stvar što će se cela priča završiti pred tribunalom, jer tamo rade ljudi koji mogu mnogo bolje da procene stvar i donesu odluke. Test u Španiji nije bio tajan, već privatan", kazao je Brawn.

                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    Caterham nije pronašao savršen balans


                    Za Caterham su danas vozili Alexander Rossi, Charles Pic i Geido van der Garde, ali ekipa na kraju nije uspela da pronađe pravi balans za svoj bolid.



                    „Bilo je lepo ponovo se naći za volanom F1 bolida, na stazi na kojoj sam ranije pobedio u Formuli BMW. Znali smo još prošle nedelje da će biti kiše i moram reći da je ovo bilo odlično iskustvo za mene. Nakon instalacionog kruga sam želeo odmah da se vratim na stazu pošto je razlika između nivoa prijanjanja u GP2 i Formuli 1 velika. Zato sam želeo da se odmah što bolje prilagodim. Danas je glavni cilj bio da kompletiramo plan koji smo sebi zacrtali i to smo i uradili“, rekao je Rossi.

                    „Relativno sam zadovoljan drugim treningom. U prvom stintu je bilo dosta podupravljanja tako da smo probali sa nekoliko mehaničkih promena i pronašli smo solidan balans sa kojim sam mogao malo više da pritiskam. Do kraja sesije smo odlično naštelovali prednji kraj, ali smo izgubili malo na stabilnosti u krivinama i na tome ćemo raditi u subotu. Naši dugi stintovi i degradacija su bili solidni, a u nedelju se očekuje toplije vreme nego u petak i subotu i to će nam ići u korist. Mislim da možemo da ponovimo dobre performanse sa poslednjih par trka“, izjavio je Pic.
                    „Prvi trening je malo podsećao na onaj iz Monaka i bilo je dobro ponovo voziti u uslovima koji se konstantno menaju. Tokom obe sesije smo imali dosta podupravljanja, ali smo do kraja drugog treninga pronašli dobar setup za duge stintove. Nisam uspeo da sastavim čist krug kada smo u kraćim stintovima testirali super-meke gume, ali smo sa većom količinom goriva imali odličan tempo na obe komponente“, rekao je van der Garde.

                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      Webberu pripao poslednji trening u Kanadi


                      Vozač Red Bulla Mark Webber se najbolje snašao u promenljivim uslovima u finišu trećeg treninga.



                      Početak trećeg treninga je kasnio čak pola sata zbog popravki na zaštitnoj ogradi, a odluka direktora trke je bila da se sesija ne produžava, već da se vozi svega preostalih trideset minuta.
                      Kiša je ponovo padala u Montrealu tako da uslovi svakako nisu bili idealni. Svi vozači su odmah krenuli na stazu kako bi obavili instalacione krugove, a desetak vozača je odlučilo da ostane na stazi i postavi vremena.
                      Kiša je u međuvremenu stala, a staza se izuzetno brzo sušila, tako da su se najbolja vremena menjala iz minuta u minut. Tako su dvadesetak minuta pre kraja najbolje krugove vozili vozači Williamsa, a predvodio ih je Bottas sa krugom 1m24.314s.
                      Vodeći timovi su svoje vozače vratili na stazu tek petnaestak minuta pre kraja sesije.
                      Felipe Massa je u jednom trenutku preuzeo prvu poziciju, ali ga je ubrzo nadmašio Esteban Gutierrez. Pored Masse su na stazi bili još i vozači Lotusa, ali Raikkonen i Grosjean ponovo nisu mogli da sastave dobar krug.
                      U samom finišu sesije su svi odlučili da montiraju super-meke gume. Vremena su ponovo konstantno padala, a na prvoj poziciji su se smenjivali Massa, Raikkonen i Button.
                      Na kraju se sve svelo na to ko će poslednji proći kroz cilj i imati suvlju stazu. Najbolje se snašao Mark Webber koji je bio najbrži sa vremenom 1m17.895s dok su iza njega bili Sutil i Hamilton. Iza njih su završili Alonso, Vettel, Rosberg, di Resta, Massa, Button i Raikkonen.

                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        Michelin razmatra mogućnost povratka u Formulu 1


                        Predstavnici ove kompanije nalaze se na trci u Kanadi.



                        Pre samo nekoliko dana Bridgestone i Hankook su odbacili sve šanse oko mogućeg učešća u ovom šampionatu naredne godine.

                        Manuel Franco, novinar španskog lista AS, izjavio je da su Michelinovi ljudi vidjeni u padoku u Kanadi: "U padoku vidjeni su predstavnici Michelina koji razmatraju mogućnost povratka u Formulu 1".

                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          Juncadella u Williamsu


                          Mercedesov ugovor sa Williamsom bi mogao da pomogne Daniju Jundacelli


                          22-godišnji Španac je potpisao sa Mercedesom za DTM 2013. sezonu, a takodje ima ulogu i razvojnog vozača radnog F1 tima.

                          Pre nego što su potpisali ugovor sa Mercedesom, Williams je potpisao i sponzorski ugovor sa Kazakhstanskom investicionom kompanijom, TAK Group, u cilju promocije glavnog grada Astana.

                          Jundacella, čiji je ujak bivši šef HRT tima, Luis Perez-Sala, je takodje pod sponzorstvom Astana.

                          „Teško je ući u Mercedes F1 tim, bez specijalnog treninga“, rekao je Artur Ardavichus iz TAK Group-a za špansku Marcu: „Zbog toga, Astana želi da Dani napreduje i da stekne iskustvo sa Williamsom, kako bi bio spreman za mesto F1 vozača u Mercedesu.“

                          To bi moglo da znači da će se Jundacella naći za volanom Williamsovog ovogodišnjeg bolida, na testu mladih vozača, u julu na Silverstoneu.

                          Ali Marca piše da je Jundacella odbio da potvrdi test sa Williamsom i da je bio „iznenadjen“ Ardavichusovim komentarima.


                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            Alisson menja Neweya nakon 2014.


                            "Sve su jače glasine da će Allison možda otići u Red Bull"


                            Kada je James Allison, visoko cenjeni F1 inženjer, nedavno napustio Lotus, bio je povezivan sa prelaskom u Ferrari.

                            Ali nemački Auto Motor und Sport izveštava da, mesec dana nakon Allisonovog odlaska iz Enstonea, još uvek nije jasno gde će otići.

                            Dopisnici Michael Schmidt i Bianca Leppert su rekli: "Sve su jače glasine da će on možda otići u Red Bull. Neki u padoku veruju da će Adrian Newey stati na kraju 2014. Dizajnerski genije je često izražavao svoju frustraciju zbog sve više ograničenih pravila, i strahove da će nova turbo era F1 učiniti moto formulom."


                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              Alonso gubi poverenje u Ferrari


                              Da li Alonso gubi poverenje u Ferrari


                              Iako je Fernando Alonso uspešno parirao Red Bullu u poslednje tri godine, Ferrari nije uspeo da mu za svo to vreme obezbedi dosledan pobednički automobil, pa se postavlja pitanje da li je Španac počeo da gubi poverenje u svoj tim.

                              I ove sezone, do sada, jedino su Alonso i Vettel uspeli da zabeleže po dve pobede, ali dok je Nemac vodeći u šampionatu, Španac zaostaje za 29 poena.

                              „Ironija ja da je Ferrari, iako je njihov bolid mnogo konkurentniji ove godine, u odnosu na 2012., izgubio sposobnost da maskimalno iskoristi svoj potencijal“, prenosi BBC na svom sajtu: „Sa druge strane, Red Bull nije tako brz kao što je bio prošle godine, iako je još uvek njihov auto brži od Ferrarija, ali Vettel, za sada, pokazuje Alonsov nivo konstantnosti.“

                              Nakon nepouzdanosti Ferrarija u Bahreinu i loše strategije u Maleziji, možda je Alonsova frustracija rezultirala nekarakterističnom vožnjom u Monacu.

                              Tokom trke u Kneževini Alonso je izgubio dve pozicije na stazi: jednu od Force Indijinog Adriana Sutila, a drugu od Jensona Buttona u McLarenu, tj. od dva automobila koji su ispod Ferrarijevog nivoa.

                              Italijanski tim je kasnije objasnio da nije samo plastična kesa zaglavljena u njegovom prednjem krilu uticala na performanse, već i otpadak koji se zaglavio u automobilu, zbog čega je njegov Ferrari gubio nekoliko desetinki po krugu.

                              „Morate daleko unazad da se vratite, više od dve godine, čak do VN Španije 2011. godine,da bi pronašli trku u kojoj je Alonso, sa čistim tempom, završio na nižoj poziciji u odnosu na onu sa koje je startovao“, rekao je BBC.

                              Bivši vozač F1, koji je želeo da ostane anoniman, smatra da je Alonso, koji će ove godine napuniti 32 godine, na početku silazne spirale u svojoj karijeri.

                              „Naravno da je on još uvek fenomenalan“, rekao je taj vozač: „Ali, postoje neke čudne sitnice, tu i tamo, možda blagi pad posvećenosti, ili slične stvari.“


                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                Sezonska testiranja se vracaju 2014.


                                Prema italijanskom La Gazzetta dello Sport, testiranja unutar sezone će se vratiti 2014.


                                Međutim, nemački Auto Motor und Sport je nedavno izveštavao da je predlog Ferrarija da zameni sate u vazdušnom tunelu, pravolinijske testove i promotivne dane za pravo testiranje na stazi - odbijen.

                                Ali Red Bullov šef, Christian Horner, rekao je da je izjavio za La Gazzetta dello Sport, da je zapravo postignut dogovor u Monaku da se vrate testiranja.

                                Italijanski vebsajt kaže da se dogovor postignut za četiri dvodnevna testa, koja će se održati tokom sezone 2014. na evropskim stazama.

                                "To će usrećiti Pirelli," piše u izveštaju, "jer će imati šansu da rade na gumama na najbolji način. Takođe će i moto inženjeri biti srećni, jer će moći da razvijaju novi turbo V6s," dodaje se.

                                Ipak, Auto Motor und Sport insistira da se neki timovi - ne samo oni najmanji - protive ovoj ideji.

                                "Sa 19 ili 20 trka godišnje," neimenovani glas iz padoka je citiran, "i 12 dana testiranja pre sezone, dodatnih 9 dana testiranja bi zahtevalo test tim. Takav tim košta dodatnih 5 do 10 miliona evra, bez obzira koliko je ušteđeno na drugim poljima."


                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X