F1 2013

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    Kimi: Interesovanje Red Bulla ne utiče na mene


    Finac je izjavio kako interesovanje Red Bulla za njega neće uticati na promenu zacrtanih planova.



    Kako Sebastian Vettel nije uspeo da završi trku za VN Velike Britanije, Kimi Raikkonen je svojim petim mestom smanjio zaostatak za Nemcem na 34 poena. Ipak, idalje su aktulene priče da bi baš ovaj Finac mogao da zameni Marka Webbera u Red Bullu, ali to uopšte ne bi uticalo na Kimijeve vožnje u nastavku sezone.

    "Ovakav pristup imam već deset godina i nemam nameru da ga promenim. Ja radim svoj posao a tim svoj. Imam dobre ljude oko mene u timu koji su u svakom trenutku tu za mene", kazao je Raikkonen.
    On se osvrnuo na grešku tima tokom trke na Silverstonu, koji ga nije uveo u boks kada je sigurnosni automobil bio na stazi.
    "Mi nemamo prava na grešku. Očigledano je da smo na toj trci mogli da zabeležimo više poena, što bi nama mnogo značilo. To nekad nije lako uraditi ali mi moramo da se idalje trudimo", dodao je vozač Lotusa.

    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      Vettel ignoriše lošu statistiku u julu


      Nemac nikada nije zabeležio pobedu u Formulu 1 tokom jula meseca.



      Vozač Red Bulla nikada nije pobedio na svojoj domaćoj trci, koje su se održavale na Nirburgrinu ili Hokenhajmu, kao ni na trci koja je održana tokom jula meseca.

      "Ne postoji nikakav maler vezano za ovaj mesec. Postoji samo prednost pošto mi je ovo domaća trka, na kojoj želim jako da pobedim", kazao je Vettel.
      Vettel je u razgovoru za Frankfurter Allgemeine Zeitung izjavio kako je primetio razne misaone igre izmedju vozača.
      "Naravno da sam primetio, ali neću dozvoliti da one utiču na mene. Možda oni misle da tako mogu da naprave neku prednost, ali te igre nisu za mene. Što se mene tiče, ja svoj odgovor na njih dajem na stazi", izjavio je on.

      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        Bolidi ce sledece godine biti 2-3 sekunde sporiji


        Direktor trka tvrdi da će bolidi naredne godine biti sporiji nego sad


        Uprkos tome što će imati više snage, direktor trka Charlie Whiting tvrdi da će naredne godine bolidi biti sporiji u proseku 2-3 sekunde po krugu od sadašnjih vremena.

        "Verujem da će vremena krugova biti manja za dve do tri sekunde", izjavio je Whiting

        "Sledeće godine F1 dobija novi pogon u vidu 1.6 litarskog turbo motora sa 6 cilindara, a uz dodatne "sakupljače" energije, F1 bolidi će imati malo više snage nego ove godine".

        "Ali biće veoma komplikovano, i kontrola obrtnog momenta će biti veoma komplikovana".

        "Mislim da je efikasnost ključna reč. Čisto da rasčistimo stvari, nećete videti bolide kako ostaju bez goriva jer ne postoji ograničenje koliko goriva timovi smeju da sipaju u bolid. Postoji samo limit koliko goriva smeju da potroše tokom trke", dodao je Whiting.

        "Takodje postoje i ogromne promene u dizajniranju krila, kako bi se smanjio otpor vazduha. Otpor vazduha je ključna stvar ukoliko želite da smanjite potrošnju goriva, a kako će timovi imati samo 100 kg goriva po trci moraće da se pronadju neka genijalna rešenja".

        "Takodje,tu je i količina protoka goriva, koju će meriti zvaničnici FIA-e tako što će u svaki bolid biti instaliran uredjaj za kontrolu protoka goriva".

        Whiting je ukazao i na novi sistem kazni za narednu godinu, koji će kažnjavati vozače i u drugoj sezoni, jer će kazne važiti 12. meseci.

        "Vozači će dobijati poene, ili kazne, u zavisnosti od težine incidenta. Po trenutnoj tabeli koju smo napravili, vozač će moći da dobije jedan, dva ili tri poena u zavisnosti od težine incidenta. Tako da ako vozač, recimo dobije 3 poena u junu, ti bodovi će ostati u njegovom dosijeu do sledeće godine juna meseca, i tek će onda biti izbrisani".


        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          Haug se mozda vraca u F1


          Norbert Haug će možda biti savetnik nekog manjeg tima u F1


          Posle više od dve decenije, Mercedes je, početkom 2013. godine, Norberta Hauga zamenio novim direktorom, Toto Wolffom.

          Nakon „test-gate“ afere, Toto Wolff je izjavio: „Skidam kapu Norbertu, koji je ovaj posao radio 22 godine.“

          Medjutim, Haug je izjavio da postoji mala namera da se vrati u dane kada je godišnje „150 dana bio u kancelariji, a 150 dana na putu“ .

          „Mogu da zamislim da podržavam ili pomažem u savetovanju nekog manjeg privatnog tima“, rekao je Haug za Bild.

          Tom prilikom, on nije precizirao da li se radi o Formuli 1 ili DTM seriji.

          Medjutim, naglasio je svoju ulogu u trenutnom uspehu Mercedes F1 tima.

          „Moj naslednik, Toto Wolff i Niki Lauda stvarno rade veoma dobar posao.“

          Ali dodaje da bi i stara garda, uključujući i Michaela Schumachera, takodje mogla da traži „parče“ ove sadašnje slave.

          „Automobil su napravili Ross Brawn i njegov tim inžinjera od sredine prošle godine, jer uspeh u Formuli 1 ima dugačak uvod.“

          „Za Srebrne Strele je to bio period od tri godine, za Red Bull pet godina.“


          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            Buducnost Nirburgringa i dalje otvorena


            Za organizatore, ova trka je više posvećena svom očuvanju nego sticanju profita


            Prošle nedelje smo pisali o tome da je trka ostala u kalendaru ove godine samo zato što se Bernie Ecclestone odrekao svoje uobičajene takse, od 14 miliona evra, za održavanje trka.

            Šef staze, Karl-Josef Schmidt je juče izjavio nemačkoj novinskoj agenciji DPA da je ovo bio „jedinstven“ dogovor sa Bernijem.

            Ali dodaje da je glupost to što novine tvrde da im je Bernie „poklonio“ 14 miliona evra.

            Vlasnik F1 je preuzeo odgovornost za „deo naknade“ ali ne i za „ceo iznos“, tvrdi Schmidt.

            On dodaje da je ovonedeljna trka, za organizatore, više stvar njenog očuvanja u kalendaru Formule 1, jer je Nurburgring na prodaji, nego sticanje profita.

            Na kraju je zaključio da je budućnost Nurburgringa u Formuli 1 i dalje „veoma otvorena“.


            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              Seb: Ne postoji Vettel rezim u RB


              Svetski šampion priznaje da je zahtevan ali da ne nameće svoj režim



              U intervjuu za Frankfurter Allgemeine Zeitung koji je objavljen u sredu, trostruki svetski šampion koji danas slavi 26-ti rođendan dao je neki uvid u atmosferu tima i nivo očekivanja o svom trenutnom mestu u Red Bullu.

              ''Ovde nema Vettelov režim, svako ima svoju slobodu, ali očekujem da ovo svi shvate ozbiljno kao i ja,'' rekao je Nemac pre svoje domaće velike Nagrade u Nurburgringu u nedelju.

              ''Naravno da sam umešan u stavri koje se tiču razvoja bolida. I takođe očekujem da se pitam koga bih mogao da zamislim kao drugog vozača (kada Mark Webber ode na kraju sezone) – ali to nije moja odluka.''

              ''Ne sedim sa nekim i kažem: 'potpiši ovde.' To nije moj posao. Opis mog posla je vozač. I kao vozač najpre se takmičite u trkama.''

              Dok je bio brz da istakne da on očigledno nije šef tima u Red Bullu, dodao je da je pet godina u timu, implicirajući da on sada preuzima vodeću ulogu u odnosu na prošlost.

              ''Imam uticaj na motivaciju tima, na atmosferu u padoku... Svi znaju šta želim. I nemaju problema sa tim. Naravno da sam zahtevan, želim da svi budu disciplinovani i rade svoj posao najbolje što mogu,'' rekao je.

              Vettel je dodao da je psihička strana Formule 1 veoma iscrpljujuća, ali je odbacio mogućnost nadmudrivanja pomoću umnih igrica sa rivalima poput Fernanda Alonsa koji je to pokušao sa njim u prošlosti.

              ''Naravno da sam primetio te stvari. Ali ne želim da dozvolim sebi da utiču na mene. To nije odlučujuće za svetski šampionat bez obzira da li neko kaže nešto što mi se sviđa ili ne,'' rekao je Vettel.

              ''Možda misle da su stekli prednost. Ali ove igre nisu za mene. Ne dobijem udarac ukoliko uzvratim. Volim da odgovorim na stazi.''

              ''Važno mi je da sebi ostanem veran i prihvatim neke stvari na način na koji smatram da je pravi. Ukoliko stavite drugo lice, ono neće puno trajati. Ja nisam glumac,'' dodao je.


              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                Ferrari potvrdio vozace za test


                Ferrari je potvrdio vozačku postavu za test u Silverstoneu


                Kao što je i bilo očekivano, Ferrari je danas potvrdio da će na trodnevnom testu u Silverstoneu testirati sa svojim aktuelnim vozačima-Fernandom Alonsom i Felipeom Massom.

                „Biće veoma važno iskoristiti ovu priliku za testiranje nečeg novog“, rekao je sportski direktor Ferrarija, Massimo Rivola: „Očigledno, ovo će biti test sa aktuelnim trkačkim vozačima, jer nema smisla probati nešto novo sa mladjim vozačima za volanom, koji nemaju potrebno iskustvo da omoguće kvalitetne povratne informacije.“


                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  Alonso: Nema bojkota vozaca u Nemackoj


                  "Doživeli smo stvari koje ne želimo nikada više da vidimo”.


                  Fernando Alonso je odbacio mogućnost bojkota VN Nemačke od strane vozača Formule 1.

                  Posle višestruke eksplozije guma u Silverstonu Alonsov timski kolega Felipe Massa je izjavio da postoji mogućnost bojkota naredne trke. Alonso je to negirao, ali je napomenuo da je u Silverstonu bilo skoro nemoguće voziti:

                  "Ne želimo da se tako nešto ikada više ponovi. Sve se moglo završiti mnogo gore, neko je mogao da pogine-sudija, vozač ili neki gledalac.
                  Dobili smo informaciju da sa novim gumama u Nemačkoj neće biti takvih problema, ali niko ih još nije probao, tako da ne možemo biti sigurni da su bolje. Ipak, bojkota neće biti. Mi moramo da se trkamo zbog svojih timova, sponzora i fanova”, rekao je Alonso.

                  Posle sastanka sa Pirellijem Charlie Whiting je izjavio da se situacija iz Silverstona neće ponoviti.
                  “Sudeći po podacima koje nam je na sastanku prezentovao Pirelli, u Nemačkoj neće biti većih problema sa gumama”, rekao je Whiting.


                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    VN Nemacke 1994-2012


                    Mali vodič kroz istoriju...


                    Nurburgring i Hockenheim. U poslednjih nekoliko godina ove staze su alternativa jedna drugoj, jer se samo jednom godišnje vozi na nemačkom tlu. Prošli put domaćin je bio Hockenheim, a nakon ove trke slede pregovori o budućnosti Nurburgringa.
                    Obe staze imaju bogatu istoriju koje ćemo se sada malo podsetiti...

                    1994: Trka je počela incidentom zbog kojeg je odmah eliminisano 10 bolida. Još uvek se pamte zastrašujuće slike iz boksa kada je prilikom dolivanja goriva buknuo bolid Josa Verstappena. U ovoj neobičnoj trci prvi je kroz cilj prošao Gerhard Berger ispred Michaela Schumachera i tako doneo pobedu Ferrariju posle tri godine.

                    1997: Nema sumnje da je Bergeru ovo jedna od najomiljenijih staza-ponovo je obradovao ekipu Ferrarija, a to je ujedno bila i njegova poslednja pobeda u karijeri.

                    1999: Schumacher je morao da propusti domaći Grand Prix jer je na Silverstonu doživeo udes. Ferrari je odlučio da njegova zamena bude Mika Salo, koji je očigledno trebalo da pomaže Irvinu. Trku je vodio Hakkinen, međutim tehnički problemi su ga znatno usporili što je otvorilo vrata Miki Salu. On propušta Irvina, dok Hakkinen završava pored staze usled pucanja gume.

                    2000: Prva pobeda Rubensa Barrichella u Formuli 1. Schumacher je izleteo u prvoj krivini, dok je Hakkinen bio na čelu karavana. Posle prvog kruga Rubinho je bio tek na 10-toj poziciji. Tada na stazu istrčava navijač koji je unosi opštu pometnju. Nakon perioda sa bezbednosnim vozilom Barichello se probija na treće mesto. Počinje kiša i dok većina vozača odlazi na zamenu pneumatika, Barichello ostaje na stazi i uspeva da zadrži vodeću poziciju do kraja. Hakkinen nije uspeo da ga pretekne iako je imao gume za kišu. To je bio prvi trijumf za nekog brazilskog vozača posle skoro 6 godina.

                    2003: Raikkonen je bio žrtva incidenta koji je napravio Ralf Schumacher pokušavajući da zatvori Barichella. Finac završava u ogradi, a pobedu na kraju odnosi Montoya koji je vodio većim delom trke.

                    2004: Samo godinu dana kasnije Raikkonen izleće na istom mestu i završava trku pre vremena. Pobeda je pripala Michaelu Schumacheru.

                    2005: Raikkonena i dalje prati maler. Ovaj put mu puca guma samo krug pre kraja trke, a na postolju završavaju Alonso, Heidfeld i Barichello.

                    2007: Borba Alonsa i Masse. Na početku je ponovo kiša napravila zbrku sa odlascima u boks na zamenu pneumatika. Massa je posle toga vodio, ali Alonso je bio odlučan u želji da ga pretekne. Posle žestoke borbe Španac je prošao u Ford krivini, a posle trke Massa nije krio nezadovoljstvo. Pred izlazak na podijum svi su gledali žestoku polemiku uz vrlo živu gestikulaciju nezadovoljnog Brazilca.

                    2009: Prva Webberova pobeda. Prošlo je čak 28 godina otkada je njegov zemljak Alan Jones trijumfovao u trci Formule 1. Tokom trke Webber je imao kontakt sa Barichellom usled čega je dobio drive-through kaznu. Bez obzira na sve, on prolazi prvi kroz cilj, ispred Vettela i Masse.

                    2010: To je bila jedina trka tokom 2010.-te u kojoj je Massa, nakon strašnog incidenta u Mađarskoj godinu dana ranije, uopšte mogao da se takmiči za pobedu. Na njegovu žalost, tu trku pamtimo po vrlo otvorenoj timskoj naredbi koja je stigla iz Ferrarija i kojom mu je poruceno da mora da propusti Alonsa.

                    2012: Najviše se pričalo o tome da li je sve legalno na izduvnom sistemu Red Bulla. Pobedio je Alonso, a posle žestoke borbe za drugo mesto između Buttona i Vettela, Nemac prolazi kroz cilj kao drugoplasirani. Posle Buttonove žalbe Vettel je naknadno kažnjen dodavanjem 20 sekundi na vreme koje je postigao usled čega je završio na 5-om mestu. Posle mnogo polemika, konačni poredak je bio : Alonso, Button, Raikkonen.


                    Ovo su samo neki od momenata koje pamtimo sa uzbudljivih trka na nemačkom tlu. Poklonici najbržeg cirkusa na svetu željno iščekuju predstojeći vikend u nadi da će biti jednako interesantno, ako ne i bolje…


                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      Brawn: Trijumf bi bio nabolji motiv za Hamiltona


                      "Lewis zaslužuje pobedu".


                      Iako će Rosberg na predstojećoj trci u Nurburgringu biti na domaćem terenu, Ross Brawn smatra da bi najbolje bilo kada bi se Lewis Hamilton upisao u pobednike.

                      Britanac je bio žrtva pucanja gume na trci u Silverstonu, na kojoj je trijmfovao njegov timski kolega. Već neko vreme se šuška o nedostaku motiva i primetnom razočarenju Lewisa Hamiltona. U dosadašnjem delu sezone se stekao utisak da se Lewis muči sa bolidom i da Nico Rosberg daleko lakše dolazi do dobrih rezultata. Osim toga, po tabloidima se provlače vesti o navodnom Hamiltonovom raskidu sa dugogodisnjom devojkom Nicole.

                      "Pobeda bi bila najbolji motiv za njega. Ne kažem da mu nedostaje motivacije, ali saznanje da je ima najbrži bolid bi bilo fantastičan podsticaj za Lewisa. U Silverstonu je bio brži od Rosberga i Nico je takođe svestan toga,” rekao je Brawn.


                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        Rosberg zeli da nervira Vettela


                        Nico Rosberg nije u borbi za titulu, već želi da „nervira“ Vettela


                        Nico Rosberg, koji je pobedio u dve, od poslednje tri trke, kaže: „Ovo je zaista lepo vreme u mojoj karijeri.“

                        „Ovo je nešto novo, nikada nisam imao ovako brz automobil. Ići na svaku trku znajući da kada izadjem na kvalifikacije mogu da se borim za mesta u prvom redu, a i u trci je auto sve bolji i bolji, tako da su šanse sve veće da u nedelju mogu da zadržim svoju poziciju iz kvalifikacija. To je veoma lep osećaj i veoma me motiviše.“

                        „Mercedes se, nakon trke u Silverstoneu, popeo na drugo mesto u generalnom plasmanu. Kada su ga pitali da li sada računa na titulu, Rosberg je rekao: Ne, suviše je rano govoriti o tome.“

                        „Zaista smo se fokusirali na to da nastavimo u ovom pravcu i da zadržimo ovaj momentum, skoncentrišujući se na svaku trku posebno, pokušavajući da izvučemo maksimum iz njih, kao što smo i radili u poslednjih nekoliko trka koje su za mene prošle fantastično. Ali videćemo šta će biti u narednih nekoliko trka.“

                        „Trenutno samo želim da malo nerviram Sebastiana i Red Bull, ostajući ispred njih, iz trke u trku.“

                        „To je najvažnije, ne samo biti ispred njih već i ispred ostalih timova i pokušavati da pobedim u što više trka. To je ono na šta sam se fokusirao u ovom momentu, i to je ono na šta je ceo tim skoncentrisan.“


                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          RB sa novim sponzorom


                          Red Bull potpisao novi ugovor pred VN Nemačke


                          Red Bull će, ovonedeljnu trku za VN Nemačke, dočekati sa novim, jednokratnim, sponzorom nakon što su potpisali sa Nemačkim lancem velikih hipermakrketa Kauflandom.

                          Kaufland, koji ima više od 1.000 hipermarketa širom Nemačke, Češke, Slovačke, Poljske, Hrvatske, Rumunije i Bugarske, saradjivao je i ranije sa Red Bullom, pre dve godine.

                          Ovo je još u nizu Red Bullov sponzor za pojedinačne trke, jer je ovaj tim, ranije potpisao iste ugovore sa Skyjem, za poslednje dve VN Brazila i sa telekom firmom-Du za poslednje dve VN Abu Dhabija.

                          Logo Kauflanda će biti vidljiv na prednjim krilima RB9 na ovonedeljnom trkačkom vikendu u Nemačkoj, kao i na odelima vozača.


                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            Force India je cetvrti najbrzi tim


                            Sutil smatra da je Force India na dobrom putu da postane četvrti najbrži tim


                            Sutil je trenutno u odličnoj formi, jer je postigao poene u poslednje tri trke, i nada se da će nastaviti u tom pravcu i pred domaćom publikom, ove nedelje.

                            „Da, auto je veoma konstantan“, rekao je Sutil: „Nije bio takav na početku sezone, ali srećom, to smo sad rešili.“

                            „Auto je uvek dovoljno dobar da bude medju top šest. Ali sve se svodi na to da uradite ispravno i da ne napravite greške. Možemo da odradimo neke stvari kako bi se poboljšali. Mogu slobodno da kažem da smo na dobrom putu. Važno je postizati poenejer smo izgubili neke poene u početnoj fazi sezone.“

                            „Zajedno sa Lotusom, sada smo skoro četvrti najbrži tim na gridu. To je odličan rezultat za Force Indiju u ovom momentu.“

                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Boki Ar
                              CBC Senator XXL
                              • 11.11.2004
                              • 2827
                              • Aranđelovac
                              • Vektra

                              Link, live now

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                Nove gume uzrok slabijeg rezultata Force Indie?


                                Di Resta i Sutil su za razliku od prethodnih trka danas imali veoma loše rezultate u kvalifikacijama pa će sutrašnju trku započeti sa tek dvanaestog i petnaestog mesta.



                                „Bilo je ovo nekoliko komplikovanih dana tokom kojih smo pokušavali da optimizujemo performanse bolida. Međutim, ja se ni u jednom trenutku nisam osećao udobno. Sve promene koje smo pravili su bile kompromis i mnogo sam se mučio sa balansom. Pred kvalifikacije smo potpuno promenili setup u nadi da će to nešto promeniti i određeni pomak je napravljen. Nadam se da ćemo sutra moći da ponovimo jak trkački tempo koji imamo tokom cele sezone“, rekao je di Resta.

                                „Imao sam tehnički problem sa DRS-om u Q2 i to me je koštalo pola sekunde po krugu. Zato je petnaesto mesto bilo maksimum danas, a da je sve bilo u redu, mislim da bih se borio za ulazak u Q3. Do sutra će problem biti rešen i bićemo spremni za trku. Naš kvalifikacioni tempo nije bio na nivou onoga iz Silverstona, ali sutra je novi dan i verujem da možemo do bodova“, izjavio je Sutil.

                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X