F1 2013

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    Bernie odustao od takse


    Ecclestone neće naplatiti Nurburgringu


    Bernie Ecclestone je odustao od takse za održavanje trke za VN Nemačke, tako da trka može da se održi, bez obzira na finansijske probleme koje Nurburgring ima.

    Staza, koja je u rukama nemačkog administratora, nakon što su bivši vlasnici proglasili bankrot, naizmenično održava trku za VN Nemačke sa Hockenheimom.

    Kako bi ostalo 19 trka u kalendaru F1, Ecclestone neće naplatiti organizatorima trke svoju uobičajenu taksu, koja iznosi oko 13 miliona funti (20 miliona dolara).

    Ta cifra je daleko manja od cifara koje plaćaju neke druge trke u kalendaru, jer pojedine trke plaćaju i do 26 miliona funti (40 miliona dolara) godišnje.

    Poverenik trke, Jens Lieser, zahvalio se Berniu Ecclestoneu na njegovoj darežljivosti.

    „Zbog svoje posvećenosti Nurburgringu, gospodin Ecclestone je učinio veliku uslugu fanovima VN Nemačke“, rekao je Lieser.


    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      Matt Moris u McLarenu


      McLaren ima novog šefa inženjera


      Nakon gubitka Paddy Lowa, McLaren je ubrzo našao zamenu. Kada mu istekne ugovor sa Sauberom gde je imao ulogu glavnog dizajnera, Matt Morris će početi da radi u timu iz Vokinga. Morris dolazi na mesto koje je nekad imao Tim Goss koji je nakon odlaska Lowa u Mercedes dobio njegovu poziciju.

      Lowe se pridružio Mercedesu kao izvršni direktor (tehnički) i radiće zajedno sa suvlasnikom tima Toto Wolffom.

      Tačan datum nove pozicije koju treba da preuzme Lowe još uvek nije poznat, ali iz tima su izjavili da će Ross Brawn ostati i dalje na mestu šefa tima u "kratkom ili srednjem roku".

      Iako nema preciznijeg obajsnjenja za to, glasine kruže da se ne očekuje da Brawn ostane u timu nakon ove godine.

      McLaren navodi da će Morris raditi zajedno sa Gossom "kako bi osigurali da naši standardi i tehničke odluke budu na najvišem mogućem nivou".

      "Tokom perioda intenzivnih tehničkih izazova u F1, Mattovo predstavljanje je samo prvi korak našeg programa kako bi se ojačala snaga našeg inženjerskog odeljenja", navodi se u izveštaju tima.



      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        Vettel bira timskog kolegu


        Sebastian Vettel će imati poslednju reč...


        Najjači kandidat za mesto Marka Webbera u Red Bullu od 2014. godine je svakako Kimi Raikkonen, kome ističe ugovor sa Lotusom na kraju ove godine, a sam Vettel je u nekoliko navrata izjavio kako bi voleo da deli garažu sa Fincem.

        „Bilo bi interesantno trkati se sa njim u istom automobilu“, rekao je Kimi. „To bi bio veliki izazov, ali zbog toga smo i ovde. Ako imate šansu da budete tamo, treba da je uzmete.“

        Sa druge strane, kaniddati su i vozači Toro Rosso tima, Daniel Riccirado i Jean-Eric Vergne.

        „Nisam imao jakih nekoliko poslednjih trka, da bi mogao da kažem - To je moje mesto!“ nasmejao se Daniel Ricciardo.

        Toro Rossov šef, Franz Tost, kaže da će o tome odlučivati potencijal za pobedu u trkama.

        „Oba vozača moraju da se izvanredno dokažu u drugoj polovini sezone“, rekao je Tost. „Jer, i to ne smemo da zaboravimo, mi pričamo o šampionskom timu.“

        Vettel ne krije da lično favorizuje Raikkonena, ali sa druge strane, ne osporava dolazak Ricciardu ili Vergneu.

        „Mislim da nije fer da upoređujemo Kimija sa Danielom ili Jean-Ericom“, rekao je Vettel. „Njihove karijere su potpuno drugačije.“

        Na kraju, šampion je dao poslednju reč.

        „To nije moja odluka, ali ako me budu pitali, ja ću reći svoje mišljenje.“

        I Dr Helmut Marko je rekao: „Ovo je tim, i zato moramo da obezbedimo potpunu harmoniju u timu. Najbolja odluka je ona koja je dogovorena sa obe strane. To uključuje i Sebastiana.“


        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          Sauber ce ostati uz Ferrari


          Sauber bi trebalo da ostane uz Ferrarijeve agregate


          Dok se Formula 1 sprema za veliki prelazak sa V8 na V6 motore, Sauber očekuje da zadrži svoj sporazum sa Ferrarijem i nakon 2013.

          Sauber i Ferrari imaju saradnju od 2010. godine, kada je tim samostalno ušao u Formulu 1, nakon odlaska BMW-a, a šef tima, Monisha Kaltenborn, kaže da ne postoje planovi za promenu dobavljača motora.

          „Očekujemo da nastavimo sa ovim što imamo“, rekla je Monisha, koja je preuzela vodjstvo tima u oktobru prošle godine.

          Medjutim, sa tako dramatičnom promenom motora, Kaltenbornova je izrazila zabrinutost zbog mogućnosti da će proizvodjači motora zadržati veliku prednost u odnosu na kupce motora, u smislu načina na koji će da podele informacije.

          „Da, to je veoma moguće. Kao kupac motora, po osnovnoj definiciji, vi dobijate informacije u najkasnijoj fazi, i ne možete mnogo toga da uradite kako bi to promenili. Morate da se nadogradjujete oko toga. Tako da postoji mogućnost da će prednost imati timovi koji obe stvari rade u „svojoj kući.“

          „Takodje će biti veoma važno da se vidi kolika će razlika biti izmedju različitih agregata i koliku ćete prednost imati od agregata koji vi koristite.“


          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            Horner zabrinut zbog novih kazni


            Šefa Red Bulla zabrinjava novi sistem kažnjavanja


            Na poslednjem sastanku Saveta Svetskog Motorsporta, odlučeno je da se, od sledeće godine, uvede bodovni sistem kažnjavanja vozača, a vozač koji sakupi 12 kaznenih poena biće kažnjen neučestvovanjem na prvoj sledećoj trci. Bodovi su prenosivi i važe 12 meseci.

            „Nisam veliki ljubitelj bodovnog sistema“, rekao je Horner: „Ne svidja mi se pomisao na prenošenje poena iz jedne sezone u drugu.“

            „Iz našeg ugla, više bi voleli da kazne ostanu u toku sezone, ali tako je kako je“.

            Mercedesov šef, Ross Brawn, dodaje: „Dobra stvar kod ovog sistema kazni je ta da ćemo uvek znati o čemu se tačno radi.“

            „U izvesnoj meri, to će oduzeti neke subjektivnosti koje su se uvukle u neke od kazni u prošlosti.“

            „Očigledno je da će opomena ili kazna i dalje biti na prvom mestu, ali, sve u svemu, mislim da je ovaj sistem nešto što će biti od pomoći.“


            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              FIA donela promene za 2014.


              Dozvoljeni sezonski testovi, vozačima idu poeni za kazne i nema više stepenastih noseva


              Na sastanku koji je održan u petak pred savetom Svetskog Motorsporta, donešene su neke odluke koje će biti novina u narednoj sezoni.


              1. Savet je odborio četiri sezonska testa od po dva dana u toku godine, koji će se održati u utorak i sredu nakon evropskih trka, koje će naknadno biti potvrdjene.

              Za uzvrat, timovi će da se odreknu osam dana koje su ranije koristili za raznorazna snimanja i reklamiranje, kao i testa mladih vozača.

              2. Smanjeno je i vreme koje je timovima do sada bilo dozvoljeno u vazdušnim tunelima i na CFD-u.

              3. Timovi će imati priliku da testiraju svoje nove V6 motore mesec dana ranije, sa predsezonskim testovima koji počinju u januaru, umesto u februaru, kako je bilo do sada.

              4.Savet je takodje odobrio i nov, bodovni sistem kažnjavanja, u kome će svakom vozaču, koji sakupi 12 kaznenih poena, biti zabranjeno da se trka u narednoj trci. Poeni važe 12 meseci.

              5. Iz bezbednosnih razloga, svi članovi tima koji rade na automobilu, tokom trkačkog pit stopa, u obavezi su da nose zaštitne kacige.

              6. Svakom vozaču će biti omogućen dodatni set guma za prvih pola sata prvog treninga, kako bi mogli da izadju na stazu, a da ne razmišljaju o tome kako treba da sačuvaju gume za sledeće sesije.

              7. Smanjena je najveća brzina u pit laneu, sa 100 km/h na 80 km/h osim u Melbourneu, Monacu i Singaporeu, gde je ograničenje već na 60 km/h.

              8. Mercedesu je ograničeno snabdevanje motora za 2014. godinu na četiri tima.

              9.Vozač mora da vrati poziciju koju je stekao sečenjem krivine ili šikane.


              Postoji i nekoliko tehničkih promena:



              1.
              Od sada će vozači moći da koriste samo pet motora u toku godine, a menjači će morati da izdrže šest, umesto dosadašnjih pet trka.

              2.FIA je donela i odluku da se, od sledeće godine, izbace „stepenasti“ nosevi sa bolida, što će posebno obradovati fanove ovog sporta.

              3.Minimalna težina bolida je povećana za 5 kg, zbog činjenice da su novi V6 motori teži od dosadašnjih V8, a takodje je došlo i do promene u pravilima koja se odnose na raspodelu balansa bolida.

              4.FIA je dozvolila timovima da koriste elektronsku kontrolu zadnjih kočnica, kako bi se obezbedilo konzistentno kočenje, dok se energija obnavlja.

              5.Struktura za bočni udarac postaje obavezan deo bolida.

              6. Nema više "produvanih difuzora" i "Coanda" izduvnih sistema.

              7. Bolidi će od 2014. godine imato samo 100 kg goriva u rezervoaru, umesto dosadašnjih 150 kg.

              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                Padok odao pocast poginulom redaru


                Vozači, šefovi timova, zvaničnici i redari odali počast poginulom redaru na VN Canade

                Nakon završenog posla u petak, vozači, šefovi timova i zvaničnici Formule 1, medju kojima je bio i predsedkik FIA-e, pridružili su se redarima na Silverstoneu, gde su minutom ćutanja odali počast Marku Robinsonu, redaru koji je tragično izgubio svoj život na VN Canade, dok je uklanjao oštećeni bolid Estebana Gutierreza.

                Dirljiva ceremonija je održana u delu ispod podijuma, ispred slike tragično nastradalog redara.




                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  Pirelli analizirao Perezov problem


                  Zbog otpadaka na stazi, Perezu eksplodirala guma


                  Pirelli je potvrdio da je do eksplodiranja Perezove gume došlo zbog otpadaka na stazi, a ne zbog pucanja samog pneumatika.

                  Iako smo tokom 2013. godine videli neobičan broj delaminacija guma, način na koji je eksplodirala guma Sergia Pereza tokom trećeg treninga u Britaniji ukazuje na naešto sasvim drugo.

                  Nakon detaljne analize Pirellija, potvrdjeno je da je deo krhotine koja se nalazio na stazi, isekao Perezovu gumu sa strane, što je dovelo do brze deflacije gume i dogadjaja koji su zatim usledili.

                  Pirellijev direktor, Paul Hembery, tvrdi da ovaj slučaj nema nikakve veze sa novim sistemom vezivanja slojeva, koji se primenjuje od ovog trkačkog vikenda.


                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    Raikkonen: To nije laka odluka


                    Nakon objave da Webber odlazi, Kimi kaže da nije lako odlučiti o budućnosti


                    Odlazak Marka Webbera otvara vrata za mnoge vozače, ali Kimi Raikkonen se nalazi na vrhu te liste i kaže da još nije doneo odluku o tome gde će voziti nakon 2013.

                    „Još nisam doneo odluku o sledećoj godini“, rekao je Kimi: „Mogu da radim šta hoću, jer nemam ugovor.“

                    Raikkonen, koji inače ne voli dugačke razgovore sa novinarima, kaže da Webberov odlazak iz Formule 1 „nema ništa sa njim“, ali dodaje da će biti teško izabrati izmedju Lotusa i Red Bulla.

                    „To nikada nije lako“, dodao je Kimi: „Ovo nije prvi put da postoje različite opcije na stolu, i onda izaberete onu za koju mislite da je najbolja za vas u tom trenutku.“


                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      McLaren prebacuje fokus na sledecu godinu


                      Whitmarsh potvrdio da se McLaren okreće novoj sezoni


                      Nakon kvalifikacija, Martin Whitmars je potvrdio da će tim većinu svojih sredstava prebaciti na razvoj novog bolida za narednu godinu.

                      Naredne godine očekuju nas ogromne promene u tehničkom smislu jer se vraćaju turbomotori koji će igrati daleko veću ulogu od aerodinamike i dizajniranja bolida. Svaki tim će u jednom trenutku morati da se okrene narednoj godini i većinu svojih resorsa prebaci na novi bolid, a McLaren je medju prvima odlučio da to uradi, jer rezultati Buttona i Pereza nisu dovoljni da bi se nastavio razvoj ovogodišnjeg bolida.

                      "Sada senalazimo u situaciji gde moramo da budemo sigurni da ćemo naredne godine biti na pravom mestu u poretku. U odnosu na prethodne godine, sada smo mnogo ranije odlučili da počnemo sa radom na novom bolidu, a to je nekako i razumljivo jer nas naredne godine očekuje cela paleta promena, i morate biti realni u svojim očekivanjima", izjavio je Whitmars na Silverstonu.

                      "Mi se uvek borimo da napravimo što bolji bolid, i to se neće promeniti ove godine. Uvek ćemo davati sve od sebe i pokušavati da razvijemo bolid što je bolje moguće. Mi žemo raditi naporno na ovogodišnjem bolidu, ali ipak treba biti realan u očekivanjima i postaviti prioritete. U ovogodišnji bolid ćemo ulagati samo u područija koja nam mogu doneti znanja o bolidu za 2014. godinu. Na primer izduvni sistem će od naredne godine biti totalno nebitna stvar u odnosu na ovu pa njega nećemo razvijati niti pokušavati da nadjemo neka rešenja".

                      "Imamo nekoliko velikih godina pred nama. 2014. godina će biti velika nepoznanica svima i to nam daje mogućnost. Trenutno radimo na jačanju našeg tima koji će biti u mogućnosti da ispuni sve zahteve koje dodju 2014. godine, ali takodje i za 2015. godinu kada prelazimo na Hondine motore".

                      Jenson Button je podržao Martina Whitmarsa i dodao:"Mislim da je odlično što će više ljudi raditi na bolidu za 2014. godinu. Naš cilj je da osvojimo šampionat, a to je nešto što ne možemo da uradimo ove godine".


                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        Lotusovo vesanje nelegalno


                        Lotusovo prednje vešanje proglašeno nelegalnim


                        Zahvaljujući slici koju je slikao i poslao McLaren, utvrdjeno je da je prednje vešanje na bolidu Lotusa nelegalno, i FIA je naredila timu iz Enstonea da to promeni za sledeću trku koja se vozi u Nemačkoj.

                        Propisi dozvoljavaju maksimalno tri elementa vešanja, medjutim, na fotografiji McLarena se vidi i četvrti, skriveni deo, koji ima bolid Lotusa.


                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          Di Restina pozicija ugrozena


                          Di Restin bolid nije prošao inspekciju nakon kvalifikacija


                          Najbolja startna pozicija na VN Velike Britanije za Paula di Restu je pod znakom pitanja jer je nakon kvalifikacija utvrdjeno da je njegov bolid lakši nego što pravila dozvoljavaju.

                          Vozač Force Indije je osigurao petu poziciju za sutrašnju trku, ali su sve prilike da će je izgubiti jer su sudije nakon merenja utvrdile da je težina njegovog bolida ispod propisanih 642 kg.

                          Sudije navode da je težina Di Restinog bolida na merenju iznosila 641.5 kg, što je za pola kilograma manje od dozvoljenog. Bolid je onda izmeren bez goriva I bio je težak 640 kg, 2 kg ispod propisane težine.

                          Sudije FIA-2 su predale slučaj na dalje razmatranje I očekuje daće Di resta biti isključen iz kvalifikacija osim ako ne postoje neophodni dokazi za tako malu kilažu bolida.

                          Najverovatnija kazna će biti da startuje sa poslednjeg mesta na gridu.

                          Kada je nakon kvalifikacija upitan o svojim performansama, Di resta je priznao da je “šokiran” tempom bolida.

                          “Bolid je očigledno veoma dobar. Juče smo bili na četvrtom mestu i bio sam iznenadjen zbog toga. Ja sam i dalje šokiran, danas smo samo jednu poziciju iza one na kojoj smo bili juče”

                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            Webber: Mercedes se nece muciti


                            Webber smatra da se Mercedes neće mučiti u Silverstoneu


                            Mercedes kreće sa prve i druge pozicije trku na Silverstoneu, i Mark Webber smatra da oni neće imati problema u toku trke.

                            Kada su ga upitali da li očekuje da se Mercedes muči tokom trke, Webber je rekao: „Ne, ne očekujem. Lewis je bio veoma dobar u Montrealu. Poslednji put su se u Barceloni trkali na ovakvom tipu staze, i bili su u zaostaku za ceo krug. To se sad neće desiti“.

                            „Mislim da su prošli prilično dobro na testu, da budem iskren. Veoma dobro su se pomakli, barem što se nedelje tiče, tako je bar ispalo na kraju.“

                            „Ne očekujemo da budu previše spori na trci. Oni će biti u redu, ali mi ćemo ih pritiskati kroz pit stopove, ali i kroz stintove.“


                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              Bernie nezadovoljan petkom


                              Bernie nezadovoljan manjkom akcije u petak


                              Zbog teških vremenskih uslova koji su vladali u petak na Silverstoneu, samo polovina grida je postavila najbrža vremena na prvom treningu.

                              Razgovarajući sa novinarima u petak uveče, Bernie Ecclestone je rekao da je nezadovoljan takvim ishodom i da FIA i timovi treba to podhitno da reše.

                              „To je katastrofa za Formulu 1“, rekao je Bernie: „Oni moraju da promene pravila kako se ovakve stvari ne bi ponavljale. FIA i timovi treba to da reše.“

                              „Ljudi daju veliki novac da bi gledali, a moramo da mislimo i na televizijsku publiku, takodje.“

                              Savet Svetkog Motorsporta je zasedao u petak, i medju ostalim pravilima, doneto je pravilo po kojem će timovi imati dodatni set guma u prvih pola sata prvog treninga, kako bi se poboljšala akcija na stazi.

                              Medjutim, Ecclestone ima svoju ideju: „Možda bi trebalo da dobiju šest setova guma u petak, pa ako ne izadju na stazu, onda da im se taj broj oduzme od ukupnog broja guma koje imaju u subotu.“


                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                Lotus: Izvukli smo maksimum iz bolida


                                Oba vozača tima nisu zadovoljna svojim učinkom na kvalifikacijama.



                                Posle uspešnog prvog dela kvalifikacija, kada su Grosjean i Raikkonen bili su samom vrhu, sam finiš sesije nije bio tako dobar za tim kako se očekivalo. Kimi je nosi svoj DRD sistem, dok je sa druge strane Roman imao nekoliko novih aero delova.

                                "Bila je ovo neizvesna sesija, ali mislim da sam izvukao maksimum iz bolida. Znam da situacija nije idealna ali šta je tu je. Sada nam ostaje da u trci popravimo utisak, i da zabeležimo što više poena", kazao je Raikkonen.
                                "Bili smo dosta brzi na tvrdim gumama, ali nismo imali takve performanse na medijum komponenti. Ne znam da li je to bilo zbog vremena, ali nismo mogli da ponovimo performanse sa trećeg treninga. Radićemo naprno kako pronašli i rešili problem", dodao je Grosjean.

                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X