F1 2013

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    Massa-Konstantnost, ne nedostatak brzine


    Massa smatra da konstantnost a ne nedostatak brzine osiguravaju budućnost u Formuli 1


    Felipe Massa veruje da je bolja konstantnost a ne brzina ključ njegovog obezbeđivanja budućnosti u Formuli 1 sa Ferrarijem.

    Brazilac je imao jak start sezone, ali je upao u brojne incidente i nesreće u poslednjih nekoliko trka što je bacilo sumnju na njegov ostanak sa sadašnjim timom u sledećoj godini.

    Ali Massa samom sebi kaže da nije zabrinut situacijom, i misli da on u sebi ima za isporuku ono što Ferrari ustvari želi.

    ''Znam šta moram da uradim; samo želim da ostvarim rezultate,'' rekao je nakon testiranja u Silverstonu prošle nedelje.

    ''Tempo je tu, tako da za to ne trebam da brinem. Pokazao sam tempo, ali desile su se stvari zbog kojih nisam završio trku.''

    ''Trebam samo da se skoncentrišem da zadržim tempo i znam da ukoliko se ništa ne desi da ću završiti u dobroj poziciji.''

    Massa veruje da teret isporuke što više konstantnih rezultata takođe mora biti podeljen sa svojim timom, međutim, mora se poboljšati i kvalifikaciona forma.

    ''Mislim da je bitno da pokušavamo da bolid načinimo bržim, naročito u kvalifikacijama,'' objasnio je.

    ''Obično znamo da je u trci bolid jači nego u kvalifikacijama, ali start sa dobre pozicije pomaže u trci.''

    ''Radimo i pokušavamo da razumemo bolid na najbolji mogući način. Tu je i moja konstantnost.''

    ''Moram da poboljšam svoju konstantnost završavanjem trka. To je najvažnija stvar.''

    ''Nisam bio puno zadovoljan u trci (VN V.Britanije) sa pneumaticima, kao i u Bahreinu. Tako da trebam da pokušam da završim trku na dosledan način. Ukoliko se ništa čudno ne desi, biću tamo.''


    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      Alonsov odlazak "glupost"


      Menadžer Fernanda Alonsa negire glasine da bi Španac mogao da napusti Ferrari


      Bivši vozač F1 David Coulthard prokomentarisao je nedavno da bi Alonso, koga mnogi smatraju najkompletnijim vozačem sadašnjice, mogao da ode iz čuvenog italijanskog tima ukoliko mu u skorijoj budućnosti ne obezbede bolid sa kojim može da osvoji titulu.

      ''To su gluposti,'' rekao je Alonsov menadžer Luis Garcia Abad.

      ''Ne bih predložio promenu tima zbog toga što ne pobeđuje,'' insistirao je.

      ''Alonso je četvrti vozač koji je osvojio najviše Velikih Nagrada (ikada) i on je osvojio dve titule,'' nastavio je Abad.

      ''Neki vozači su se povukli iz Formule 1 bez ijedne pobede,'' dodao je.

      U isto vreme, Alonso veruje da se tim iz Maranella vraća u borbu za titulu ove sezone, nakon što je pretpeo pad u razvoju u poslednjih nekoliko trka.

      ''Bolid je bio dobar, manje više, u Nemačkoj,'' citiran je od strane brazilskog Totalrace-a.

      ''Malo smo se vratili na postavke i aerodinamičke delove iz ranijih trka i bolid se vratio u konkurentnost, normalniji je,'' dodao je Alonso.

      Međutim, on se požalio da se na kraju ''u suštini ništa nije promenilo'' u pogledu napredka bolida od kada je pobedio na VN Španije u maju.

      ''Imali smo konkurentan bolid a onda smo uveli neke delove koji nisu dali očekivani rezultat,'' rekao je Alonso.

      ''Ostali su napredovali, tako da se borimo od Monaka.''

      ''Dobra vest je da smo se vratili u normalu nakon Silverstona, ali sada moramo da napredujemo,'' dodao je.


      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        Maldonado zeli da ostane u Williamsu


        Pastor Maldonado uprkos borbi želi da ostane u trenutnom timu


        Pastor Maldonado je spreman da produži ugovor sa Williamsom za 2014. uprkos borbama sa kojima se suočio ove godine.

        Venecuelanac je pretrpeo težak deo sezone sa Williamsom sa kojim nije uspeo da osvoji ni jedan bod do sada, međutim on i dalje vidi razlog da veruje u budućnost sa timom iz Grove-a.

        ''Zaista želim da nastavim ovde. To je jedno od najboljih mesta gde treba mladi vozač da bude,'' objasnio je Maldonado.

        ''Naravno da nismo zadovoljni rezultatima ove godine. Borili smo se puno kako bi poboljšali bolid i bili konkurentni, ali to svi znaju – svi su videli šta imamo ove godine.''

        ''Ali mislim da tim ima odličnu budućnost, sa velikim potencijalom i nema svrhe menjati ga.''

        Maldonado ima veru da će se tehnička rekonstrukcija u timu – zamenom Mike Coughlana sa Pat Saymondsom – početi isplaćivati pre kraja ove sezone.

        I on takođe ne sumnja da su objekti koje ima Williams dovoljno dobri da pomognu timu u prevazilaženju problema.

        ''Kada sam počeo da vozim za Williams video sam bolid, video sam fabriku i video sam istoriju tima. Bilo mi je bitno da postanem deo ovog tima,'' rekao je.

        ''postigli smo jednu dobru pobedu prošle godine i mislim da ukoliko uspemo da ostvarimo jednu da možemo ostvariti dve, tri ili četiri. Samo moramo da napornije radimo zajedno, potencijal je tu.''

        Uprkos želji da ostane u Williamsu, Maldonado kaže da njegov fokus nije u formulisanju ugovora već stavljanju tima sve dublje u grid.

        ''U ovom trenutku nisam skoncentrisan na ugovor za sledeću godinu. Imamo neki poredak u timu koji se zasniva na veoma napornom poslu kako bi rešili problem i poboljšali naše performanse,'' rekao je.

        ''To je ono što smo radili i kasnije možemo gledati na sledeću godinu. Uvek ima vremena.''

        Maldonado ima jake veze sa Williamsovim sponzorom PDVSA, koji je sa timom protekle dve sezone.


        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          FIA potvrdila nova pitlane pravila


          Zbog incidenta na Nurburgringu pravila promenjena pre nove sezone


          Ograničenje brzine na pitlane-u u F1 je zvanično smanjeno od VN Mađarske, nakon što je FIA glasala u korist promene propisa.

          Kao odgovor na to što je kamerman FOM-a pogođen točkom sa bolida Marka Webbera u Nurburgringu, FIA je objavila da se pit pravila brzo promene iako je to prvobitno bilo planirano za 2014.

          Nakon odobrenja od WMSC-a, sa automatskim dejstvom pitlane brzina će sa 100km/h biti smanjena na 80km/h tokom trke za svaki vikend Velike Nagrade.

          To je urađeno u cilju da se poboljša bezbednost, mehaničari će sada u pit stopovima funkcionisati istom brzinom kako tokom slobodnih treninga tako i u trci, promena će imati strateške implikacije.

          Za 341 metar pitlane-a na Hungaroringu, vreme koje je bilo potrebno da se on prođe će se sa 12.3s povećati na 16.4s.

          Povećanje ovog vremena bi moglo da natera timove da imaju manje zaustavljanja zbog kazne koja sada dolazi promenom pneumatika više puta.

          WMSC je takođe odobrio uvođenje pravila koje propisuje da svi članovi koji rade na bolidu tokom pit stopa moraju da nose kacigu.

          Član 23.11 kaže: ''Osoblje svih timova koje radi bilo kakav posao na bolidu tokom pit stopa u trci mora nositi zaštitu na glavi.''


          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            FIA potvrdil promenu brzine u pitlejnu


            Posle incidenta u Nemačkoj, FIA je uvela nove sigurnosne mere.



            FIA je iz sigurnosnih razloga smanjila brzinu proslaka kroz pitlejn, sa 100km/h na 80km/h. Ova promena ne važi samo za trku, već za sve sesije i ona još uključuje da svi mehaničari moraju da nose kacige.

            Na taj način brzina prilikom prolaska kroz boks biće povećana, što će imati uticaja na samo trku. Prvobitno sam prilazak kroz pitlen na Hungaroringu trajao je 12.4s i sada bi trebao da bude povećan na 16.4s.

            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              Dve DRS zone u Madjarskoj


              FIA se odlučila da za ovu godinu doda još jednu DRS zonu.



              Kao što je slučaj i ranijih godina, prva DRS zona nalaziće se na startno-ciljnom pravcu, dok će zona detekcije biti pre poslednju krivinu. Druga DRS zona smeštena je posle prve krivine. Ove dve zone imaju jednu zajedničku tačku detekcije.

              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                Austrija se vraća u Formulu 1


                Posle 11 godina pauze, VN Austrije se vraća u F1 kalendar.



                Ova trka će se održati na stazi Red Bull Ring, a zakazana je za 6. jul.

                "Dietrich Mateschitz i Bernie Ecclestone postigli su dogovor da se VN Austrije od sledeće godine vrati u kalendar", pisalo je u jednim austrijskim novinama.
                Red Bull je još 2003. kupio ovu stazu koju je uspešno renovirao, a prve trke su održane početkom 2011. godine kada su stazu zagrizli DTM automobili i bolidi Formule Reno. Da bi se staza zvanično našla u kalendaru potreno je još samo odobrenje Svetskog Saveza Motor Sporta.

                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  Vergne: Red Bull bi trebao da uzme Ricciarda


                  Francuz misli da je njegov timski kolega najbolja zamena za Marka Webbera.



                  Jean-Eric Vergne je prvi vozač koji je ispao sa liste kandidata koji se bore za Webberovo mesto u Red Bullu. Na najužem spisku ostali su Kimi Raikkonen i Danile Riccirado, a Francuz veruje da će njegov timski kolgea biti najbolji izbor za tu poziciju.

                  "Mislim da bi Daniel trebao da dobije taj posao a ne Raikkonen. Ako Ricciardo se bude našao u timu pored Sebastiana Vettela, to će pokazati koliko je Red Bullov program za mlade vozače dobar", kazao je Vergne.

                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    Los publicitet zastrasujus za Pirellijeve naslednike


                    Prema Marcu Sureru, F1 timovi će moći samo sebe da krive ukoliko ostanu bez guma naredne godine


                    Paul Hembery je upozorio da sport da bi "trebalo da nađe nekog drugog", ukoliko ne promeni pravila i popravi ponašanje prema zvaničnom dobavljaču guma.

                    Marc Surer, bivši vozač iz Švajcarske, a sada ugledni komentator, rekao je da bi alternativne marke, kao što su Michelin i Bridgestone, mogli ući u F1 da zamene Pirelli ukoliko žele. Ali zašto bi želeli?

                    Surer je naglasio da je Pirelli od 2011, a posebno u zadnjih par meseci, ekstremno kritikovan.

                    "To nije posebno pametno od strane timova. Na kraju krajeva, F1 dosta košta proizvođača guma, ali ako je loš publicitet sve što će dobiti, onda je to apsolutno zastrašujuće."


                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      Williams ne planira treninge Wolffove


                      Nakon testa prošle nedelje, Williams nema planove da Susie Wolff vozi prve trenige petkom


                      Wolffova je odveza 89 krugova zadnjeg dana testa mladih vozača na Silvestonu, i veruje da njen tempo, koji je sličan kolegi debitantu Daniju Juncadelli, opravdava želju za F1.

                      Williams je, međutim, odlučan da trkačkim vozačima Pastoru Maldonadu i Valtteriju Bottasu da maksimalno vreme na stazi, s obzirom na probleme tima.

                      "To nije nešto što razmatramo u ovom trenutku," rekao je Williamsov Xevi Pujolar, kada je upitan o šansama da Susie vozi u petak. "Posao koji je trebalo odraditi (na Silverstoneu) je drugačiji od onoga što radimo trkačkim vikendima, i još uvek to nismo razmatrali."

                      Wolffova se fokusira na dobijanje šanse u F1, ali veruje da trening ove godine nije moguć. Ona bar može da aplicira za super licencu, jer je kompletirala više od 500km na Silverstonu, i postoje male sumnje da će je FIA odobriti.

                      Kada je upitana da li će dobiti super licencu, odgovorila je sa 'nadam se', ali dodala da njen naredni korak zavisi od analize njenog napretka na testiranju.

                      "Imamo dva sjajna vozača, tako da ne postoje šanse da vozim u petak ove sezone. Ali hajde da vidimo. Ja nisam neko ko voli da sedi mirno. Ja uvek želim da napredujem, tako da naravno želim da vidim koji je naredni korak moguć u ovom trenutku."

                      Pujolar je bio impresioniran Wolffovom na Silverstonu, i veruje da bi njeno vreme bilo bolje da je imala više setova guma na raspolaganju.

                      "Odradila je dobar posao. Nije pravila greške, nije izletela, i napravila je dobar napredak sa novim gumama. Sa ovim gumama, posebno kada vozite na medijumima, brzo gubite grip i do četvrtog ili petog kruga, gripa više nema. Da smo imali više novih guma, performanse bi bile bolje, ali imali smo ograničen broj setova. Teško je dobiti grip u prvom krugu, za nekoga ko nema dosta iskustva sa automobilom."


                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        Sirotkin-Etiketa placenog vozaca pogresna


                        Sergey, koji će oboriti rekord kao najmlađi F1 vozač, uzvratio je na tvrdnje da je plaćeni vozač


                        Otac 17-godišnjaka je jedna od glavnih figura u dogovoru sa ruskim kompanijama koje će pomoći Sauberu.

                        Sirotkin je trenutno tek deveti u Formula Renault 3.5, iza Kevina Magnussena i Antonia Felix da Costa, pa mu je njegov kratak put do grida dodelio etiketu plaćenog vozača.

                        "To je potpuno pogrešno," rekao je Sergey. "Mnogo više je u pitanju. Govorimo o velikom projektu, gde je drugi vozač mogao biti izabran. To nije investicija u mene, treba gledati širu sliku. Ne idem u F1 zbog zabave, izabran sam zbog mojih performansi. Želim da ljudi poštuju ono što radim. U pitanju je promocija Formule 1 u Rusiji. Takođe je prilično normalno da vozač dovede sponzora, kao što je Fernando Alonso doveo Santander u Ferrari."

                        Ali neke kritike o Sirotkinovom prelasku u Sauber 2014. odnose se na njegove godine. On trenutno ima 17 godina, i premlad je za vozačku dozvolu u Rusiji.

                        Kada je upitan da li je premlad za F1, on je priznao: "Da, tako je. Možda nisam 100% spreman, ali imam još pola godine za pripremu. Trebalo bi da bude dovoljno. Možda rezultati nisu dovoljni, ali ipak možete videti da imamo brzinu. Samo nam treba malo više sreće na trkama."

                        Jedan od onih koji sumnjaju u Sirotkinovu spremnost za F1 je i Jenson Button, koji je priznao da je prerano debitovao, kada je imao 20 godina.

                        "Počeo sam da se trkam sa 8 godina. Ali čak i sa 20, realno govoreći, bilo je prerano. Morao sam da naučim o sportu iznutra. Sa jedne strane, dobro je, ali sa druge - ne možete da krijete. Mislim da bih sa još jednom godinom u junior kategorijama, došao u Formulu 1 mnogo više pripremljen. Ja nisam bio spreman sa 17. Možda on jeste, ne znam, ali mora da bude pažljiv. Formula 1 je težak posao."


                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          RB i prepreke za VN Austrije


                          Red Bull mora da ukloni neke prepreke pre nego što dođe do VN Austrije 2014.


                          Kompanija energetskog pića i Bernie Ecclestone su u utorak objavili da je postignut dogovor za trkom sredinom sledeće godine na nekadašnjoj stazi A-1 Ring, koja se sada zove Red Bull Ring.

                          Novinska agencija APA je rekla da je ''privremeni'' ugovor za najmanje sedam narednih VN Austrije.

                          Ali Red Bull je u utorak saopštio da je ugovor ''na stanju odobrenja od strane potrebnih vlasti''.

                          Jedno potrebno odobrenje, koje treba steći, je produženje gledališta priznao je vlasnik Dietrich Mateschitz: ''Treba razjaniti pitanje limita gledaoca.''

                          Izveštaji se takođe odnose na ograničenje dozvoljenog nivoa decibela buke na stazi.

                          ''Uslove (za F1 trku) sigurno neće biti lako ispuniti,'' rekao je lokalni administrator Karl Arbesser.

                          ''Ne znam da li će imati (Red Bull) dozvolu za rad za 2014.''

                          Još jedan lokalni administrator, Harald Schnedl, je rekao za APA-u da Red Bull mora da podnese pun izveštaj o ''buci, stanju emisije i motornom konceptu'' pre odobrenja.

                          List Kleine Zeitung je rekao da će Red Bull morati da poboljša trenutni medija centar, koji je trenutno ''premali'' za F1.

                          Lokalni stanovnici u međuvremenu mogu takođe pedstavljati prepreku.

                          ''Stanovnici će imati pravo glasa i mogli bi da odlože postupak sa primedbama,'' kaže izveštaj.

                          U međuvremenu se javio i Mateschitz koji priznaje da će ga trka koštati.

                          ''Sa ulaznom kapijom ja ću pokriti troškove organizacije, ali ne i iznos za licencu.''

                          ''Ali Red Bull je osvojio oba šampionata u protekle tri godine, što je svakako prednost za dobijanje trke,'' dodao je.

                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            Nema vise nastupa petkom za Kovalainena


                            Kovalainen priznao da verovatno više neće učestvovati na treninzima petkom ove godine


                            ''Mislim da neću,'' rekao je Finac, koji je nakon što je izgubio mesto krajem prošle godine vozio za Caterham petkom ujutru tokom treninga u Bahreinu i Španiji.

                            Međutim Kovalainen je rekao za ruski Championat da su njegovi dalji nastupi ove sezone malo verovatni, s' obzirom na to da Caterham sada forsira razvoj bolida za sledeću sezonu.

                            ''Kada sam došao za treninge bilo je to zbog toga što je timu bilo teško da procene neke nove stvari na startu prvenstva,'' objasnio je.

                            ''Sada nema takve potrebe, tako da mislim da neću ponovo voziti petkom,'' dodao je Kovalainen.

                            Međutim, 31-godišnjak je bio povezivan sa mestom Giedo van der Gardea, a na sve to Kovalainen je priznao da nije zainteresovan za prelazak u drugu seriju poput Le Mans-a ili DTM-a.

                            ''U ovom trenutku, ne,'' insistirao je.

                            ''Moja jedina briga je Formula 1. Ove godine sam već imao puno ponuda iz drugih serija, ali moje srce je u F1.''

                            Kovalainen je rekao da je njegov zadatak da ubedi tim da je bolji od rivalskog vozača koji sa sobom donosi sponzore.

                            ''Uvek sam bio plaćan. Nikada nisam tražio novac da bih dobio mesto. Nisam to ranije radio tako da to neću raditi ni u budućnosti,'' rekao je.

                            ''Mislim da je to (novac) jedini razlog zašto se sada ne trkam.''


                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              F1 bi mogla imati 22 trke u 2014.


                              Postoji mogućnost za održavanje 22. trke tokom sledeće sezone


                              Moguće je da će Bernie Ecclestone tražiti od FIA-e da ratifikuje neverovatnih 22 trke u kalendaru za sezonu 2014.

                              To je tvrdnja izveštaja jednog brazilskog medija, nakon što je vlasnik F1 privremeno odobrio povratak Austrije u sport za narednu godinu.

                              Sa Rusijom i New Jerseyem koji će ući u kalandar za narednu godinu, raspored bi mogao da eksplodira sa sadašnjih 19 trka na neverovatnih 22.

                              Prospekt povratka prelepe Styriae je bio generalno dobrodošao u krugove F1 u utorak, ''ali tu je (takođe) nešto što je u velikoj meri bitno'' rekli su šefovi timova.

                              ''To je veličina sledećeg svetskog prvenstva.''

                              ''To pitanje će sigurno biti razmatrano na Hungaroringu narednih dana,'' dodao je dopisnik Livio Oricchio.

                              Od FIA-e se očekuje da objavi nacrt kalendara za 2014. tokom narednih nedelja.


                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                Mozda zena nasledi Ecclestona


                                Monisha Kaltenborn je na pol poziciji za osvajanje mesta na samom vrhu


                                Nedavno je špekulisano, kao rezultat Sauberovog dogovora sa Rusima, da bi šef tima i suvlasnik Kaltenborn mogla da ode iz tima iz Hinwila.

                                42-godišnja Kaltenborn, Indijka rođena u Austriji, je često bila pominjana zajedno sa Red Bullovim Christianom Hornerom kao mogući naslednik vlasnika F1 Ecclestona.

                                Sa 82. godine i sada ozbiljnim suočavanjem sa optužbama podmićivanja u Nemačkoj, Ecclestone je upitan o svom poslu ove nedelje od strane magazina Sport Bild.

                                ''Zašto ne žena? Mogu to apsolutno zamisliti,'' izjavio je.

                                ''Mislim da žene generalno nemaju tako veliki ego, i one ne moraju da idu da igraju golf u cilju sklapanja ugovora.''

                                ''One jednostavno rade napornije da dobiju isto priznanje kao i muškarci. I zato je njihov ego manje važan, one su takođe manje emotivne u donošenju odluka,'' dodao je Ecclestone.


                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X