Britanski SkySports F1 je preneo da je japanski proizvođač napravio značajan napredak preko zime sa svojim ERS sistemom čije su performanse i pouzdanost pravili McLarenu velike probleme.
Prema glasinama, novi motor će imati 223 ks više od svog prethodnika. Sam motor je prošle godine navodno imao oko 70 ks manje od Marcedesa, dok je ERS sistem koji donosi još minimum 160 ks bio jedva upotrebljiv.
Inženjeri u Hondinoj fabrici su radili dan i noć kako bi otklonili probleme, a nisu iskoristili ni božićne praznike. Dimenzije turbo sistema su povećane tako što su žrtvovani drugi delovi motora koji imaju minimalan uticaj na performanse i premeštanjem hlađenja za ERS sistem.
Tim iz Maranela u potpunosti se drži svog razvojnog plana i programa.
I ako nema puno podataka o novom bolidu Ferrarija, izvori iz Italije nam prenose da je novi bolid, koji bi trebalo da nosi oznaku 667 i zvanično prošao crash test. Ferrari trenutno ulaže puno truda u razvoj nove šasije, kako bi sistugao vodeći Merecdes.
Kao jedan od razloga za ovako kasnije urađeni crash test mogao bi biti upravo nos bolida, za koga se priča da će biti još agresivniji nego prošle godine i da bi mogao da liči nalik onome koje je koristio Toro Rosso u 2015.
Japanski proizvođač odbacio je informacije da će u narednoj sezoni značajno popraviti svoju pogonsku jedinicu.
Ovu priču preneo je španski list AS, koji je objavio da će Honda za narednu sezonu doneti značajno poboljšanje. Ipak, kako prenosi Sky Sports, tim za sada cilja peto meto na VN Australije.
"Pojedini mediji nagovetili su da ćemo mi imati mnogo jači motor u narednoj sezoni. Ove informacije nisu tačne i zato molimo sve medije i naše ljubitelje da im ne veruju." kazao je izvor iz Honde.
Prema nekim predviđanjima, Hondi nedostaje između 70 i 150 konjskih snaga za vodećim Mercedesom, što je svakako prevelik zaostatak da bi se nadoknadio u jednoj sezoni. Prema nekim analizama McLaren je zaostajao oko 13.3Km/h za vodećima po krugu, dok se ta cifra na VN Velike Britanije popela čak na 19.7km/h. Ipak, na startno-ciljnom pravcu tim iz Vokinga je bio još sporiji, pa se njihov zaostatak kretao od 18 do 28km/h.
Na prvom danu testiranja u Francuskoj najbrži je bio vozač Red Bulla, Daniel Ricciardo.
Tri tima testiraju na stazi Paul Ricard na jugu Francuske, u organizaciji Pirellijan pneumatike za kišne uslove. Ovo je prvi dan testa, po protokolu koji je utvrdio ovaj proizvođač.
Danas, testirane su samo komponente za potpuno mokru stazu, uključujući tu i prototipove pneumatika. Uslovi su, da dodamo, izazvani na veštački način, pomoću prskalica. Pirelli tvrdi da je tokom dana ukupno odveženo 285 krugova i to od strane sva tri vozača. Timovi su smeli koristiti samo bolide iz 2015, pa ne čudi što je bolid jednog od učesnika, McLarena, dopremljen kamionom nazad u boks, jer se ugasio na stazi.
Postavljena su sledeća vremena:
1. Daniel Ricciardo, Red Bull Racing, 1m08.713s 80 krugova
2. Stofell Vandoorne, McLaren, 1m09.131s 87 krugova
3. Kimi Raikkonen, Ferrari, 1m09.637s 99 krugova
U utorak ujutro, drugi dan testa u kokpit Red Bulla će sesti umesto Daniela Ricciarda Daniil Kvyat. Mesto Raikkonena voziti će Vettel, dok će mladi Vandoorne nastaviti i sutra da vozi za tim McLarena.
Vettel najbrži na poslednjem danu Pirellijevog testa
Vozač Ferrarija postavio ja najbolje vreme na drugom danu testa koji je organizovan od strane italijanskog dobavljača guma.
Sebastian Vettel je danas preuzeo Ferrarijev bolid od strane Kimija Raikkonna kako bi i on testirao nove kišne pneumatike. Najbolji krug koji je Nemac postavio iznosio je 1m06.750s i zabeležen je na samom kraju današnjeg dana.
Danil Kvyat je danas takođe uzeo Red Bullov bolid od Daniela Ricciarda, pa je tako zabeležio drugo najbolje vreme od 1m06.833s, mada je sam kraj testa proveo u garaži zbog određenih tehničkih problema. Jedino je Stoffel Vandoorne bio na dužnosti tokom oba dana u McLarenu, ali je već tokom jutra imao prve mehaničke probleme, što ga je navelo da ostane u garaži. Na kraju Belgijanac je uspeo da izveze ukupno 127 krugova.
Bivši Mercedesov inženjer počeo sa radom u Ferrariju
Jock Clear pojavio se u garaži Ferrarija na testu koji je juče i danas organizovao Pirelli.
Ferrari je još u decembru 2014. godine potvrdio da je između njih i Jocka Cleara postignut dogovor, koji će sada u Maranelu raditi na poziciji koju do skora obavljao Pat Fry. Italijanski tim naporno je radio sa Mercedesom kako bi se Clear što ranije pridružio timu, ali su Nemci zahtevali da prođe određeno vreme.
Ovaj Britanac koji je u Mercedesu je radio na poziciji Hamiltonovog inženjera za performanse, u ponedeljak se na stazi Paul Rikar prvi put pojavio sa Ferrarijevim timom, gde je zajedno radio sa Kimijem Raikkonenom i Sebastianom Vettelom.
Pirelli je spreman da napravi gume po želji vozača
Italijanski dobavljač kazao je da će pneumatike praviti po želji vozača i šefova timova.
Prilikom svog povratka u Formulu 1 od Pirellija se tražilo da proizvede gume koje će brzo degradirati kako bi se na stazi povećala preticanja, što je kasnije naišlo na negativan stav publike. Predsednik asocijacije vozača Alex Wurz kazao je da bi voleo da vidi pneumatike koje će imati duži životni vek, a prema rečima prvog čoveka italijanske kompanije Maria Isole to bi možda moglo da se dogodi.
"Kao što smo i ranije rekli, mi pravimo onakve gume kakve vodeći ljudi Formule 1 traže od nas. To je svakako izbor. Ako oni budu bili tražili gume koje će duže trajati, mi ćemo onda morati da se na to fokusiramo. Sada radimo na 180 različitih šampionata gde imamo drugačije ciljeve." "GP2 serija ima jake zahteve za degradaciju jer oni žele da imaju slične stvari kao i u F1. U GT trkama od nas se traži da gume mogu da izdrže i dva stinta. U reliju radimo drugačije, tako da sve zavisi.", kazao je Isola, i dodao da će Pirelli što pre početi sa testovima pneumatika za 2017. godinu.
Nemački tim bi prema nekim najavama trebalo da na Silverstonu testira novi bolid sa ciljem snimanja promotivnog medijskog materijala.
Ovu informaciju prenela je španska Marca, koja je navela da će se test održati 15. februara. Tada bi Mercedes isto kao i prošle godine odradio filmski dan sa novim bolidom koji će nostiti oznaku W07. Kako navodi ovaj španski list za volanom bi trebao da se nađe Nico Rosberg.
Ipak, tehnički šef tima Paddy Lowe dodao da novi auto još nije ni sastavljen: "Novi bolid još neće uskoro videti. Čak ga ni ja nisam video. Timovi tokom januara i februara prave razna čuda u svojim fabrikama."
Vettel: Ferrari se polako fokusira na titulu u 2016.
Sebastian Vettel, izjavio je da još rano govoriti o tome da li njegov tim može da pobedi Mercedes, kao i da se cela računica svodi na kraju sezone.
Tim iz Maranela je u prošloj godini doživeo veliki preporod, jer je u 2014. ostavio veoma loše i neočekivane rezultate. Ferrari se nada da ove godine može još više da se približi vodećem Mercedesu, ali kao da je ceo tim spreman da ugrabi moguću šasnu ako do nje bude došlo.
Prvi čovek ove kompanije Sergio Marchionne, kazao je da je Mercedes i dalje tim koji treba pobediti, sa čime se slaže i nemački vozač. On je dodao da bi pobeda na VN Autralije bila poželja, ali da se Ferrari polako fokusira na celu sezonu.
"Nama nije potreban naš predsednik da nam kaže šta trebamo da radimo, to je ono što znamo. Mi takođe znamo da je zaostatak za Mercedesom bio već na početku sezone nego na kraju. Nešto se sada promenilo a bolji utisak imaćemo nakon testova. Nastavljamo sa razvojem bolida i pokušaćemo da pobedimo u Australiji ili da sakupimo što više poena. Nije bitno da li ćete pobediti na prvoj trci, bitno je biti prvi na kraju, to je svima nama cilj." izjavio je Sebastian Vettel.
Prema nekim izvorima iz Italije, karoserija Ferrarijevog novog bolida bi mogla da ima više bele boje od prethodnika.
LA Gazetta dello Sport piše da će bolid, koji trenutno nosi kodno ime 667, biti predstavljen javnosti 19. februara putem internet prezentacije. To je samo nekoliko dana pre početka zvaničnih testova u Barseloni.
Sa drugih strana dolaze glasine da tim iz Maranella priprema potpuno novu šemu boja bolida. Navodno bi trebalo da bude više bele boje i ona bi uglavnom bila u visini kokpita. Govori se da će raspored boja biti sličan onome koji je Ferrari koristio 1993. godine.
Sada su i dobro obavešteni izvori iz Britanije naveli mogućnost da je Kevin Magnussen sve bliži trkačkom mestu u Renaultu.
Kako se navodi Danac bi tokom ovih dana mogao da potpiše novi ugovor, pre nego što francuski proizvođač i zvanično prezentuje svoj tim 3. fabruara u Parizu. Autosport piše da su nastala određena neslaganja izmađu Renaulta i PDVSA-e, koji bi mogla da se završe raskidom postojećeg ugovora. Takođe, postoje i male šanse da se pronađe ovo rešenje, ali za to vremena je jako malo.
Sa druge strane Magnussen je u Formuli 1 debitovao 2014. sa McLarenom, u kome je proveo i prošlu sezonu ali kao rezervni vozač. Maldonado je tokom VN Singapura potvrdio da će ostati u Lotusu i treću godinu zaredom u trenicima kada su razgovori između ovog tima i Renaulta bili tek u početnoj fazi.
Još od kraja prošle sezone u javnosti mogu se čuti razne špekulacije o stanju Hondinih agregata.
2015. godina bila je veoma teška za McLaren i njegovog partenra Hondu, pa se tako pojavila informacija da je japanski proizvođač pronašao dadatnih 200 konjskih snaga tokom ove zime, što je odma demantovanmo od strane kompanije iz Sakure.
Sada, izveštaju se kreću u drugom smeru. Magazin Auto Hebdo tvrdi da novi Hondin motor ima takođe određenih problema sa pouzdanošću. "Prema našinm informacijama, Honda već priprema još motora, jer četiri agregata po vozaču u ovoj sezoni možda neće biti dovoljno." pisalo je u ovom izdanju. McLaren bi trebalo da svoj novi bolid prezentuje 21. februara.
Pirelli objasnio zašto Mercedes nije bio u Francuskoj
Na nedavnim testovima na stazi Paul Ricard nije bio prvoplasirani tim prošlogodišnjeg šampionata.
Mario Isola, generalni menadžer Pirellija, objasnio je odsustvo Mercedesa iz Francuske.
"Kad ste vozač, uvek možete nešto naučiti" rekao je pre par dana, tačnije u utorak, novinarima Sebastian Vettel nakon testova na Ricardu. Zaista, neki insajderi izrazili su čuđenje prošlih dana odsustvom Mercedesa sa testa pneumatika za kišu na stazi Paul Ricard, kad su tu imena poput Ferrarija, Red Bulla i McLarena. Mercedes je uprkos tome, insistirao kako je srecan da se može posvetiti samo radu na bolidu za 2016.
Međutim, Isola je za Pirelli otkrio pravu stranu medalje:
"Mi smo od samog početka smatrali da će tri bolida na stazi biti potpuno dovoljno. Ova tri tima su se prvi prijavili za test. Prilikom testiranja sa više bolida postoji jedan problem. Teško je rasporediti bolide pravilno na stazi i stalno morate voditi računa o ravnomernosti rasporeda. Automobili generišu i rasprše mnogo vodene prašine iza sebe i u takvim uslovima, rezultati koje postižu vozači nisu merodavni i ne koriste nam" kaze Isola.
"Mercedes je od početka znao da su ovi timovi sa nama prvi ostvarili kontakt. Od njih smo dobili poruku: Ako vam trebamo, mi ćemo doći. Ako ne, ostajemo kod kuće" preneo je Isola izjavu Mercedesa.
U tekstu je prikazano nekoliko inovacija koje dolaze sa novim bolidom u idućoj sezoni.
U оsnovi, ovo će biti prvi Ferrari koje će od početka do kraja razvijati James Allison, za razliku od prošle godine, kad su to radili Tombazis i Fry.
Prema pisanim tvrdnjama "La Gazzetta dello Sport" i "Autosprinta" nakon godina primjene pull-rod ogibljenja na prednjem kraju bolida, ove sezone odlučeno je da se ekipa vrati na push-rod suspenziju.
Tombazis i Fry uveli su pull ogibljenje još 2012.godine, ali činjenica je da fanovi nisu zadovoljni sa rezultatima. Sada bi Allison mogao prilagoditi bolid push sistemu i vratiti auto na ovaj tradicionalni i dosta realniji sistem.
Autosprint tvrdi da ovaj novi nos, bez zaobljenog oblika iz 2015. daje dosta više mogućnosti Ferrariju za postavku njihovog set-up za novu sezonu. Italijani očekuju da će novi nos omogućiti veći protok vazduha u području oko baze nosa, i povećati sposobnost generisanja što više sile pritiska na prednjem krilu bolida.
Comment